Lijf & Lijn alle pijlers

Diëtist?

29-10-2011 09:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het afgelopen jaar ben ik behoorlijk wat aangekomen, voor een deel kan ik het verklaren (ziekte en stress eerder dit jaar) waardoor mijn eetlust een paar maanden zo goed als weg was (toen viel ik af van een klein beetje overgewicht naar gezond gewicht) en vanaf april slopen de kilo's er weer aan toen ik weer normaler ging eten. Vanaf mei heb ik geen werk meer en daardoor ben ik ongemerkt toch wat minder in beweging dus dat speelt vast ook een rol. Maar verder eet ik naar mijn idee redelijk gezond en wat minder zelfs dan normaal. En toch kom ik langzaam steeds meer aan, zo frustrerend! Ik zit erover te denken toch maar naar een diëtist te gaan, wie weet helpt dat me een stap in de goede richting. Wie is er ook weleens naar een diëtist geweest en heeft dat geholpen? Viel je ook daadwerkelijk af daarna?
Ik ben nu twee keer bij een dietist geweest omdat ik op dit moment niet mag sporten en bang ben weer aan te komen. Ze heeft me echt goed op weg geholpen om mijn eet patroon duurzaam aan te passen.

We hebben samen besproken wat ik wel en niet belangrijk vind (ik hoef niet heel snel heel veel af te vallen, ik wil wel met avond eten kunnen eten wat ik wil eten, ik wil wel uit eten kunnen en ik wil wel af en toe bier kunnen drinken) en of mijn wensen met elkaar in 1 lijn te brengen waren. We hebben besproken wat er goed is uit mijn eetpatroon (bijvoorbeeld de variatie en dat ik relatief veel groente en fruit eet) en wat er minder goed is (veel brood, veel snoep) en wat ik aan kan passen om dat wat beter met elkaar in lijn te brengen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder ook een keer bij een dietist ben geweest en dat ik daar toen minder aan heb gehad. Het is volgens mij een kwestie van een klik hebben met de persoon aan de ene kant en of je er mentaal klaar voor bent dingen te veranderen aan je eetpatroon aan de andere kant.

Ik ben nu de afgelopen maand een kilo afgevallen. Dat lijkt heel weinig, maar ik ben ook van 3 keer per week sporten naar 0 keer per week sporten gegaan. Mijn doel was niet meer dan 1 kilo aan te komen in die periode, maar het lukt me dus ook om 1 kilo af te vallen.
Als ik jou was zou ik in elk geval bij een (of als ze niet bevalt ook nog bij een andere) dietist op bezoek gaan en eens kijken wat ze voor je kan betekenen.
Lastige situatie met al die tegenslagen. Ik hoop dat het snel weer wat beter mag gaan.

Het is al een jaar of 2 geleden toen ik naar een Diëtiste ben geweest. Ik had 7kilo overgewicht en wilde dat graag kwijt voordat ik ging trouwen, zodat mijn jurk mooi zou zitten.

In het eerste gesprek heeft zij genoteerd wat ik op een dag allemaal at, toen ik de volgende keer weer terug kwam, had zij uitgerekend op hoeveel calorieën ik zat op een dag. Dit bleek ongeveer 2500 te zijn, te veel dus.

Zij heeft toen een dagschema gemaakt voor mij met daarbij nog een aantal bladzijdes aan 'wissel producten' ( bijvoorbeeld een boterham met pindakaas i.p.v appelstroop)

Er stonden vooral veel magere producten in het schema, zoals bijvoorbeeld magere melk en yoghurt.

Ik heb het schema 4 maanden gevolgd en ben daarnaast ben ik meer gaan wandelen/joggen.

Het resultaat was op mijn trouwdag mooi zichtbaar en ik was de kilo's kwijt!

Hier een goede ervaring dus!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 29 oktober 2011 @ 10:33:

Als ik jou was zou ik in elk geval bij een (of als ze niet bevalt ook nog bij een andere) dietist op bezoek gaan en eens kijken wat ze voor je kan betekenen.

Precies!

Als je het toch niet vind wat je er van verwacht had, dan kun je er zo weer mee stoppen.

Ik zou wel even nakijken bij je verzekeringsmaatschappij wat je aan uren vergoed krijgt.
Hallo!

Ik ben nu sinds maart bij een diëtiste en het bevalt me erg goed. Je krijgt tips op maat, maar sowieso word je eetpatroon onder de loep genomen. Ik vind het een prettige manier om naar je eten te kijken. Het enige wat lastig is, is dat jij zelf de discipline moet hebben om door te zetten .

Ook is het belangrijk om eerlijk te zijn, zodat ze je ook écht kan helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven