Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?

TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
@curlynan heel slim haha! Ze zijn echt te lekker.. En dan zit hier in de stad ook nog eens een pepernotenwinkel met heel veel verschillende smaken :hyper:
Hier in de stad ook (al is het misschien wel dezelfde stad), maar daar ben ik nog nooit geweest. Misschien toch maar eens doen!
Ik post maar weer eens een lijstje!

Gister (rare combo's en eettijden, maar ik wijt het aan mijn zwangerschap :popcorn:)

O: Havermout met een eetlepel notenpasta, 100 gram bevroren frambozen en kaneel gekookt in water, daaroverheen wat ongezouten pecannoten en een theelepel honing
L: Plakje roggebrood met een helft zuivelspread light + een plakje kalkoenfilet, de andere helft met bosbessen jam, daarnaast wat gedroogd fruit en een kopje thee
t: Ik had nog een restje magere sinaasappel/abrikozen kwark, daar doorheen bevroren aardbeien
t: Plakje volkoren ontbijtkoek met een dun laagje boter, een volkoren beschuitje met smeerkaas en komkommer, een mandarijn.
A: Een maaltijdsalade met boontjes, krielaardappelen, ei, walnoten en bieslook.

Vandaag

O: plakje roggebrood met jong belegen kaas, schaaltje magere yoghurt met lijnzaad en gedroogd fruit
t: twee mandarijnen en een peer
L (straks): twee volkoren boterhammen met boter en kalkoenfilet, een glas frambozen yoghurt drink
t: een rode paprika en komkommer in reepjes gesneden, daarbij hoummous. Mocht ik nog trek hebben heb ik ook een plakje volkoren ontbijtkoek mee.
D: volkoren spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus, bleekselderij, knoflook, ui, basilicum en geraspte kaas.
O - magere kwark, muesli, stukje mango (diepvriesfruit, ideaal!)
T - mandarijn
L - 2 volkoren puntjes, eentje met ossenworst, eentje met komijnenkaas
T - worteltjes, 1 koekje
D - pannenkoeken
T - 2 negerzoenen
O: omelet van 2 eieren met champignons, paprika, tomaat en avocado.
T: 3 dropjes.
L: meergranen pistolet met cervelaatworst / kaas. Kaiserbroodje met jam / hagelslag.
T: 2 chocolaatjes, banaan.
A: hutspot met spekjes en rookworst.

Lunch was iets meer dan normaal, ik was bij mijn moeder en zij had broodjes gehaald bij de bakker :-). Daarna op de thee bij oma, zij zet altijd een hele schaal chocolaatjes voor ons neus als we er zijn 😬
O - appel, kaneel, magere kwark, koude pannenkoek van gisteren
T - kleine eierkoek
L - 2 boterhammen met ossenworst
T - worteltjes, beschuit met muisjes
D - spaghetti, gehakt, roerbakgroente, tomatensaus
T - een paar snoepjes en een handje chips
O: 2 sesamcrackers met houmous en kaas
T: knopper
L: 2 boterhammen met eiersalade en komkommer, en nog 2 notenboterhammen met kaas (was echt heerlijk)
T: 1 boterham met houmous (oeps weer brood)
A: gebakken aardappeltjes met vissticks en spruitjes
T: druiven
Gisteren:

O: havermout met banaan en amandelen.
T: boterham met hummus.
L: 2 boterhammen met kaas. Tomatensoep.
T: een paprika.
A: noodles met veel groente, ketjap manis (en wat kruiden) en cashewnoten.
T: 4 biscuitjes met chocola.

Vandaag:

O: 2 crackers met avocado.
T: 2 mandarijnen, boterham met hummus.
L: 2 boterhammen met kaas en komkommer
T: banaan. Een paprika.
A: macaroni.
T: ik denk nog een schaaltje kwark.
O - banaan, kaneel, magere kwark, muesli
L - 2 boterhammen met geitenkaas
T - 2 mandarijnen, paar stukjes chocolade
D - rundertartaartje en rode kool
T - toastjes met brie en filet americain
O: 2 crackers met houmous
T: appel en knopper
L: 2 boterhammen met een gebakken eitje
T: 1 boterham met pindakaas en een plak cake
A: friet met een viandel en salade
O: havermout met banaan en rozijnen
T: 2 mandarijnen en een boterham met pindakaas.
L: 2 boterhammen met hummus, komkommer en tomaat.
T: een paprika en een notenreep.
A: hutspot met spekjes en kleine gehaktballetjes.
T: appel, biscuitje met chocola.
curlynan wijzigde dit bericht op 20-11-2017 21:18
11.11% gewijzigd
O - mango, Griekse yoghurt en muesli
L - 4 crackers met kipfilet, halve komkommer
T - chocolade muntjes
D - kipfilet madras
T - schaaltje chips
Gisteren:
O: Twee volkorenboterhammen met hagelslag
L: Twee volkorenboterhammen met kalkoenfilet
T: Een bakje chips, chocola en nog wat pepernoten :facepalm:
D: Broodje frikandel en een broodje roomkaas

Oftewel, ik moet echt even flink aan de bak om weer gezond te gaan eten, want zo gaat het niet helemaal lekker. Ik merk dat ik een enorme emotie-eter ben. Hebben jullie daar nog tips voor?
O - magere kwark, banaan, kaneel en wat schuddebuikjes (kleine speculaasjes)
L - pompoensoep, paar stukjes focaccia, mandarijn
T - tuc, stuk of 10
D - 2 wraps gevuld met kipfilet, broccoli, champignons, ui, paprika en tomatenpuree, in de oven gegratineerd met kaas
T - weet nog niet
O - bosvruchten, magere kwark en muesli
T - mandarijn
L - 2 wraps, besmeerd met pesto, gerookte kipfilet en plakjes komkommer
T - een paar koekjes met kaneel
D - 2 boterhammen met kippen ragout, aangevuld met prei en champignons
Upje! Lijstjes van afgelopen dagen.

Maandag
O: schaaltje Griekse yoghurt met daardoorheen een eetlepel biologische jam. Daarnaast een volkoren cracotte met boter en gekookt ei en een cracotte met boter en jam, twee mandarijntjes
L: twee volkoren boterhammen, een met kalkoenfilet en een met pindakaas
t: hele grote bak fruit met ananas, sinaasappel, appel en banaan
D: gnocchi met veel groenten en geraspte kaas

Dinsdag
O (laat): appel
L: boterham met smeerkaas, een schaaltje vanillevla met 0% vet
t: twee volkoren crackers met boter en pindakaas en smeerkaas en komkommer, daarnaast een mandarijntje
D: courgettepasta met mager gehakt, paprika, tomaten, ui en tomatensaus

Woensdag
O: schaaltje Griekse yoghurt met een eetlepel abrikozenjam en muesli, glas Optimel
t: appel en een breaker high protein zonder suiker
L: twee volkoren boterhammen, een met boter, pindakaas en appelstroop en een met boter en kalkoenfilet, daarnaast een stuk komkommer, een mandarijntje en een cup-a-soup kerrie
t: een grote bak worteltjes en cherrytomaten
D: chili con carne met rode kidneybonen, mager gehakt, ui, tomatenpuree, paprika en champignons

Vandaag (deels gegeten, deels van plan)
O: eerst een Activia, daarna twee volkoren beschuitjes met boter en appelstroop en eentje met boter en jong belegen kaas
t: appel en twee mandarijntjes
L: 250 gram magere kwark met wat ongezoete muesli en diepvriesfruit, daarbij een cup-a-soup Chinese kip
t: grote bak komkommer, worteltjes en cherrytomaten
D: zilvervliesrijst met geroerbakte spinazie, pijnboompitjes en zongedroogde tomaten.
O - pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan en kaneel
T - chocolaatjes
L - 3 volkoren beschuiten, 2 met smeerkaas, 1 met hazelnootpasta
D - nasi
Vandaag:
O - peer, kaneel, magere kwark, pompoenpitjes
T - banaan
L - uit lunchen: 3 bruine boterhammen, eentje met carpaccio, eentje met gebakken ei, eentje met kalfskroket, was smullen!
D - 2 boterhammen met gehaktballetjes in zoetzure saus, broccoli (rare combi zo samen, maar goed)
T - chocolade met rozijnen/hazelnoten
O - appel, kaneel, magere kwark en muesli
L - 2 sneetjes brood met gerookte kipfilet en augurk
T - 3 rijstwafels met yoghurtlaagje
D - spaghetti, rundergehakt, roerbakgroente, tomatensaus
T - dropjes
Gister:

O: 250 gram magere vanillekwark met daar doorheen aardbeitjes en een mandarijn
t: een appel
L: drie rogge knäckebrod, waarvan twee met 30+ kaas en eentje met kalkoenfilet en tomaat, daarnaast een breaker zonder suiker en een opkikker. Daarna nog een mandarijntje.
t: grote mix van gele paprika, wortel, komkommer en kerstomaatjes
D: zilvervliesrijst met kipfilet in een sausje van crème fraîche en bouillon en veel groenten
t: half speculaasje bij de thee
Lijstje van vandaag

O: drie volkoren luchtige crackertjes, een met smeerkaas, een met boter en aardbeienjam, een halve met boter en appelstroop en een halve met boter en pindakaas. Daarbij een glas Optimel.
t: twee kleine mandarijntjes en een appel
L: twee rogge knäckebröd met 35+ oude kaas en een tomaat in plakjes, daarnaast een bakje Griekse yoghurt met 0% vet en een Opkikker kip
t: een cappuccino en een handje cherrytomaten
D (moet ik nog maken dus): penne met champignons, spinazie à la crème, knoflook en rode ui en geraspte kaas.
Vandaag:
O - peer, kaneel, magere kwark en muesli
T - banaan
L - 3 sneetjes brood met smeerkaas, gerookte kipfilet en augurk
T - 2 dropjes
D - pannenkoeken met kaas en stroop
Vandaag

O: 150 gram magere vanillekwark met aardbeien en 1,5 eetlepel ongezoete muesli, daarnaast een rogge knäckebröd met een laagje notenpasta
t: banaan en een appel
L: twee kh-arme boterhammen met een kwart geprakte avocado, een gekookt eitje en komkommer. Daarnaast een Opkikker tomaat en een mandarijntje
t: grote bak rode paprika, cherrytomaten, komkommer en wortel
D: gebakken aardappelschijfjes, koolvis uit de oven en snijbonen met Provençaalse kruiden
O: cruesli met noten
T: lu crackers olijf en zeezout
L: bruine boterham met pindakaas en hagelslag
T: stukje chocola
A: spaghetti
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
O - appel, kaneel, magere kwark, koude pannenkoek van gisteren
L - 3 sneetjes brood met gerookte kipfilet en augurk
T - banaan
D - pizza tonijn
T - negerzoen, dropjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven