Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 8 januari aan het opletten. Zo min mogelijk suikers en verkeerde vetten. Ik heb geen overgewicht, maar wil wel wat kwijt. Resultaat -3,4kg.

Lijstje gisteren:

O: 200ge magere kwark, halve appel, paar ongebrande noten.

T: Niks, was later wakker.

L: 3 volkorencrackers met 2 plakken kipfilet per cracker. Komkommer en tomaat.

T: Pruim, rijstwafel met kipfilet

D: 100gr zilvervliesrijst, 100gr kipfilet, 200gr wokgroente, 4 zure augurken.

2 kopjes koffie met halfvolle melk.

Veel water en groene thee.
Hier niet een bijster gezond lijstje haha, maar goed, ik ben bezig met mijn leven wat gezonder inrichten dus hopelijk zijn de lijstjes snel iets gezonder en veelzijdiger haha.

O: cracker met surinaamse eiersalade
T: evergreen krenten
L: 4 boterhammen waarvan 2 met hüttenkäse en 2 met sandwich spread en italiaanse worst van de Vegetarische Slager
T: pakje Lu Crackers naturel en een volkoren wrap met sla, kipfilet, komkommer, geitenkaas & low cal pittige knoflooksaus
D: Minestrone soep met daarbij een halve focaccia
T: Magere yoghurt met All-bran flakes

Verder water, groene thee en cola light gedronken
Alle reacties Link kopieren
O - magere kwark, peer, speculaas kruiden en muesli
L - 3 sneetjes brood met zalmsalade
T - appel
D - spaghetti, rode saus, paprika, ui, champignons
T - liga milkbreak
Alle reacties Link kopieren
Nog even een lijstje vandaag

O: Magere kwark, halve banaan, beetje honing.
T: Appel
L: 3 volkoren crackers, 1 ossenworst, 1 gekookt ei, 2 plakken kipfilet. 100gr komkommer.
T: Pruim, halve paprika
D: 100gr volkoren fusili, 100gr kipfilet, cherrytomaten, half uitje, 30 gr pesto, klein handje parmezaanse kaas 5 knoflook olijven.
T: kopje koffie, 100ml halfvolle melk.

Morgen wegen 😉
Lijstje van vandaag

O: 1 cracker met 20+ smeerkaas
T: /
L: 4 boterhammen waarvan 2 met hüttenkäse en 2 met sandwich spread en italiaanse worst van de Vegetarische Slager
T: 6 muntdropjes, een krentenbol met belegen kaas en een kleine meergranen wrap met sla, komkommer, geitenkaas, kipfilet en low cal pittige knoflooksaus
D: broccoli puree, rode kool en kipfilethaasjes
Alle reacties Link kopieren
O - banaan, magere kwark, kaneel en muesli
L - 2 sneetjes brood met kaas en augurk
T - bloedsinaasappel en een paar koekjes
D - restje spaghetti van gisteren
T - Engelse drop
Alle reacties Link kopieren
O - kersen, magere kwark en muesli
T - een paar koekjes
L - 3 crackers met kaas, worteltjes
T - bloedsinaasappel
D - pangafilet en gemengde groenten
T - schaaltje ribbelchips
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 8 januari : -3,8kg😉

O: magere kwark, frambozen, noten
T: appel
L: 3 volkorencrackers, huttenkase, rosbief, kipfilet, komkommer, radijs
T: 100gr worteltjes, rijstwafel
D: Paprika gevuld, 100gr mager gehakt, courgette, kastanje champignons, ui, 100gr gepelde tom en kruiden. Sla.
T: koffie met opgeklopte halfvolle melk
Alle reacties Link kopieren
O: 2 volkoren crackers kipfilet en huttenkase, stuk appel
T:125gr kwark met paar frambozen en noten
L: 3 volkoren crackers, kipfilet, avocado en huttenkase
T: worteltjes, pruim
D: lasagne met sla
T: koffie met opgeklopte halfvolle melk.
Alle reacties Link kopieren
@december: Dat doe je goed! Wil je er nog veel vanaf hebben?

O - kersen, magere kwark, muesli
T - bloedsinaasappel
L - 2 kaiserbroodjes met filet americain
T - bros
D - kip pilav (dit recept https://www.keukenliefde.nl/kip-pilav-perzik-en-cashew/ , maar dan zonder cashewnoten, die waren we vergeten te kopen)
T - appelkoekje en straks nog een paar toastjes met brie
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina, ik wil denk ik nog 4/5 kg afvallen. Of vooral strakker worden. Ik doe een combi van cardio en kracht. Man en ik doen het gezond eten allebei. We houden het heel goed vol. Soms mis ik wat variatie op een dag.

Wat is jou doel? Receptje ziet er goed uit :-)

Lijstje van gisteren:

O: 150gr magere kwark met noten
T: 2 mandarijnen klein
L: 3 volkoren crackers, kipfilet en gekookt ei
T: rijstwafel kipfilet en 75gr woreltjes
D: 100 gr gekookte rijst, 100gr kipfilet en 250 gr wokgroente (shiitake, brocolli, sperziebonen, paprika, ui)
Alle reacties Link kopieren
@december: Wat fijn dat je dit samen met je man doet, dan kun je elkaar motiveren :-). Eet je ook wel eens iets van chips/koek?
Mijn doel is om half april 65 kg te wegen. Ik weeg nu 69,5 en een paar weken geleden was dit nog 71. Er zit een stijgende (dalende ;-)) lijn in.
Ik ben best een snoepkont en hou ervan om iedere dag wel een klein snoepje/koekje/wat dan ook te nemen. Hier hou ik de rest van de dag dan wel rekening mee. Dan liever avondeten zonder pasta/rijst en dan later op de avond wel een koekje bij de thee zeg maar.

Plan voor vandaag:
O - perzik, magere kwark, muesli
T - bloedsinaasappel
L - crackers met filet americain
T - een paar negerzoenen
D - tomatensoep, paar stukjes brood
Alle reacties Link kopieren
Gaat hartstikke goed toch?! En als je je kan beheersen tot 1 moment is er niet veel aan de hand denk ik.

Ik vind het bij mij ook wel heel hard gaan, sta straks vast poosje stil.

Ik was/ben ook echt een snoepkont. Voor nu eet ik dit helemaal niet, vorige week uiteten en dan geniet ik heel erg van een chocoladetaartje:-)
Alle reacties Link kopieren
O - perzik, magere kwark, muesli
T - ontbijtkoek
L - gemengde groente (erwtjes, mais, boontjes, worteltjes)
T - pakje crackertjes
D - pannenkoeken met kaas en stroop

Als lunch bewust niet zoveel gegeten, ivm de pannenkoeken van vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 67,5kg. 8 januari 71,5kg.

Eetlijstje gisteren:

O: 2 volkoren crackers kipfilet en stuk appel
T: 125gr kwark en noten, beschuit met muisjes (kraambezoek)
L: 2 volkoren crackers huttenkase tomaat 1 cracker kipfilet komkommer
T: 2 kleine mandarijnen
D: Rucolamelange/ ijsbergsla, mozarella ,komkommer, augurk, ui, tomaat, paprika en blikje tonijn op water basis
125gr kwark met honing.

2 kopjes koffie met opgeklopte halfvolle melk.

Een uur gesport.
Hoi,

Ik ben nieuw in dit topic, ik zou ook graag wat willen afvallen maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.
Ik hoop graag advies te krijgen aan de hand van mijn lijstje.

Ik ben 21 jaar, weeg 79 kilo en ben 1.74 lang. (iets overgewicht dus)
Ik doe 1x in de week aan bootcamp, ga ik vanaf volgende week waarschijnlijk 2x in de week doen.
Daarnaast doe ik af en toe aan paardrijden.

Maar ik mijn lichaam merk ik niks aan verandering en kilo's raak ik ook niet kwijt (doe al een jaar bootcamp).

Mijn gemiddelde dag qua eten ziet er zo ongeveer uit:

O : 2 bruine boterhammen met light becel en halvajam. + een glas melk.

Tussendoor: mandarijn of appel.

L: 4 boterhammen (bruin) met light becel en kipfilet of kalkoen filet.

Tussendoor: mandarijn of appel.

A: Bord met groenten aardappeltjes en stukje vlees, of rijst met groente en vlees, of pasta met veel sla en groente.

Soms savonds nog een granen ligga koekje.

Ik heb wel veel eten nodig anders krijg ik ook echt flink honger, maar tis niet zo dat ik echt heel ongezond eet.
Zijn er vervangers voor brood, wat ook wel goed vult en makkelijk te bereiden is?
Alle reacties Link kopieren
Mius, wat goed dat je ook bewuster bezig ben.

Ik zie in je lijstje veel boterhammen, koolhydraten. Je lichaam is ook een bepaald structuur gewend. Afwisseling is wel heel belangrijk.

Wat ik doe, ik eet op dit moment minimaal brood maar crackers. Ik weeg mijn avondeten af en kies bewust gerechten die je prima kan eten. Vanavond een wat minder goede maaltijd Lasagne. Maar hier eet ik een stuk van en verder wat meer sla erbij. Vers gemaakt en ik let ook op wat er bijvoorbeeld voor suikers en zouten in tomatenblokje oid zit.

Fruit kan prima, maar beperk je tot max 2 stukken fruit. Of vervang 1 stuk fruit naar groente (tomaat, paprika, komkommer, wortel (ook hier zit wat suiker in)

Mijn variatie wat ik nu heb, nu ik goed afval is bijvoorbeeld

Ontbijt: 150 gram kwark met noten ongebrand/ongezout of 2/3 volkoren wasa cracker met kipfilet, omelet met groente.
Tussendoor: Appel, mandarijn, pruim, rijstwafel, tomaat, paprika, wortel 1 van de.
Lunch: 3 volkorencrackers met kipfilet, rosbief, huttenkase, gekookt ei met rauwkost of omelet of bak met sla.
T: zie boven
Diner: 100 gram gekookte zilvervliesrijst dus voor 2 pers. 80gr ongekookt, 100 gram kipfilet/vis/biefstuk en wokgroente (brocolli, paprika, champignons, courgette, ui) of groente, puree 100/150gr en tartaar. Of 2 pers 80 gram ongekookte rijst met magete runderghakt zelf vers kruiden groentes.

En bewegen is zo belangrijk. Ik deed helemaal niks (nou ja, beweging met kids genoeg) en werk maar geen sport. Ik doe nu 3x pw cardio/krachttraining 1u per keer en in 4 weken 4 kg gewichtsverlies. Maar ook veel centimeters. Ik snoep helemaal niet op dit moment, zelfs geen dropje oid. Je zoetbehoefte verdwijnt echt naar de achtergrond.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Netjes december, 4 kg in nog geen maand tijd!

@Mius: mijn ervaring is dat eten van grotere invloed is dan sporten op je lijf. Natuurlijk is sporten fijn om wat strakker te worden, maar afvallen lukt ook door alleen op je eten te letten denk ik. Sinds een paar maanden sport ik helemaal niet meer en toch val ik af. Ik beweeg wel dagelijks (50 minuten fietsen van/naar werk).
In je eetlijstje vallen inderdaad de hoeveelheid boterhammen op. Misschien je ontbijt vervangen door kwark met fruit en muesli (geen cruesli).
Wat ik zelf vaak doe, is bij 1 van de 3 maaltijden geen koolhydraten eten.
Bijvoorbeeld bij het avondeten alleen vlees/vis en groente en geen aardappels/pasta/rijst. Of bij de lunch een salade en dan 's avonds wel pasta.

Mijn eetlijstje van vandaag:
O - magere kwark, appel, kaneel en pannenkoek van gisteren in stukjes erdoor, jammie :-)
L - 3 crackers met kaas en runderrookvlees
T - bloedsinaasappel, 3 rijstwafels met yoghurtlaagje
D - vega schnitzel en witte bonen in tomatensaus
T - een paar snoepjes
Alle reacties Link kopieren
O: cruesli met noten
T: lu crackers olijf/zeezout, halve jodekoek
L: 2 bruine boterhammen met kiprollade en ijsbergsla
T: kinderbanaan
A: schnitzel, rijst, maiskolf
Na: mini witte magnum
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Hallo

Ja bedankt voor jullie reactie's. Ik had inderdaad zelf al aan kwark als ontbijt gedacht met fruit of bananen/ei pancakes.

Wat ik mij afvraag is wat dat het verschil is tussen crackers en brood, ik dacht altijd dat dit gewoon dezelfde soort ingredienten had. Maar ik zal hier ook even na googelen.

Het weglaten van aardappels is ook wel een goed idee en ga ik ook zeker proberen.

Wat ik mij nog afvraag is of een rijstewijfel ook goed/gezond is. Soms doe ik als ontbijt ipv. 2 boterhammen, 2 rijstewafels met pindakaas, dit vult ook voor mij goed. Is dit beter en gezonder?
Alle reacties Link kopieren
@mius: Een rijstewafel vult minder dan een snee volkorenbrood lijkt me. misschien door de pindakaas dat je toch een vol gevoel hebt?
Ei/banaan pannenkoekjes maak ik zelf ook af en toe.
Sowieso dingen met ei vullen altijd goed. Bijvoorbeeld ook een omelet met veel groentes

Eetlijstje:
O - perzik, magere kwark, muesli
T - banaan
L - 3 crackers, 2x met rookvlees, 1x met kaas
T - een paar koeken (ik trakteerde op het werk ivm bijna jarig zijn)
D - spaghetti met tomatensaus, rundergehakt, ui, paprika, champignons, prei
Alle reacties Link kopieren
O: cruesli met noten
T: lu crackers olijf zeezout
L: twee bruine broodjes kalkoenfilet met ijsbergsla
T: kwart jodekoek
A: pulled pork op een wrap met mais, ui, komkommer, sla
Toetje: mini bruine magnum
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
@Kihei: ff nieuwsgierig: wat heb je met de rest van de jodekoek gedaan?

O - perzik, magere kwark, muesli
T - banaan
L - uiensoep, hard broodje met filet americain, zacht broodje met cervelaatworst (lunch bij een cursusdag)
D - restje pastasaus (zonder pasta)
T - kiwi en een paar koekjes
Alle reacties Link kopieren
De mensen om mij heen eten graag al het lekkere op :lol:
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Dit is het lijstje van woensdag, ik ben gisteren uiteten geweest. Sushi😍 Duidelijk teveel en te lekker gegeten.

O: 3 volkoren crackers, 2 huttenkase, 2 kipfilet
T: 125gr kwark met noten
L: 3 volkoren crackers kipfilet en ei en rauwkost.
T: 2 mandarijnen
D: 1 volkorenwrap met kipfilet, courgette, brocolli, kastanje champignons en sla
Beetje kwark
T: Mok koffie met halfvolle melk opgeklopt.

Uur gesport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven