Lijf & Lijn alle pijlers

Effectief vet verbranden.

10-05-2017 20:09 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de zomer eraan komt wil ik net nog ff 2 kilootjes kwijt raken om helemaal happy in mijn bikini te kunnen. Maar wat is nou de meest effectieve manier om je lichaam vet te laten verbranden?

Ik weet natuurlijk wel dat dit is gezond eten in combinatie met sporten, maar op de ene website lees ik dat het beter is om meerdere eetmomenten op een dag te hebben, en de andere website zegt dat je beter het kan beperken tot 3 maaltijden.

Iemand die hier echt verstand van heeft?
2 kilo? Vette bek, snoep en snacks laten staan en wat vaker naar de sportschool. Daar hoef je niet veel moeite voor te doen.
Om te beginnen denk ik dat het voor ieder lichaam verschillend is en uiteindelijk de totale calorie inname het meest van belang is.

Ik eet zelf zo'n 6 tot 7 keer per dag en ben al heel mijn leven hyperslank. Voor mij werkt dit dus wel.
Veel eiwitten eten.
Ophouden met snacken en snaaien, gezond eten, elke dag ontbijten, en geen tussendoortjes. Dan kom je al een eind in de richting. Overigens lijkt het mij overdreven dat je met 2 kilo meer of minder er opeens héél anders uit zou zien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hoe vaak je eet maakt niet zoveel uit. Veel belangrijker is de totale inname.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ja, 2 kilo. Ik ben heel slank alleen net iets teveel een spekbuikje ;). Die 2 kilootjes zijn echt het verschil.
Voor twee kilo niet te moeilijk doen, niet teveel afwijken van wat je normaal eet. Gewoon alle snoep en snaai laten staan, eten wat je altijd eet maar net een beetje minder.
Als je al slank bent en alleen je buik strakker wilt krijgen dan zou ik me eerder focussen op sport en fitness dan op afvallen en voeding.
Je niet laten beïnvloeden door 2 kg meer of minder.
Life is short. Eat dessert first.
2 kilo is bij mij ook veel. Ik ben klein en het verzamelt zich op mijn buik/taille.
Misschien is een dagje vasten iets voor je? Of sportvasten?
Precies, dat heb ik dus ook.
Dagje vasten, is dat niet juist heel slecht?
2 kilo ??

Gewoon een minder zware bikini kopen...........
quote:Pinkiepink schreef op 10 mei 2017 @ 21:25:

Dagje vasten, is dat niet juist heel slecht?Natuurlijk is dat niet goed. Niet doen dus.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Pinkiepink schreef op 10 mei 2017 @ 21:25:

Dagje vasten, is dat niet juist heel slecht?Ja. Niet aan die onzin beginnen. HIIT in combinatie met krachttraining en goed je eiwitten eten, dan heb je zo 'n strakke buik.
-
Maandje de helft van de aardappels oid opscheppen en 2x zo veel groente, niet snoepen en vooral geen alcohol.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:doornroosje9 schreef op 10 mei 2017 @ 21:38:

[...]

Natuurlijk is dat niet goed. Niet doen dus.Waar is het niet goed voor?
quote:Pinkiepink schreef op 10 mei 2017 @ 20:43:

Ja, 2 kilo. Ik ben heel slank alleen net iets teveel een spekbuikje ;). Die 2 kilootjes zijn echt het verschil.

Hier ook hoor. Twee kilo teveel en die zitten dan echt précies op mijn buik. Het zorgt ervoor dat juist dat ene jurkje niet heel mooi zit en dat mijn favo spijkerbroek iets te strak zit.

En die twee kilo gaan er heel taai af omdat ik eigenlijk al een heel goed gewicht heb. Als je 10 kilo overgewicht hebt val je makkelijker af dan als je eigenlijk al op een gezond gewicht zit.
Je zou ook een tijdje kunnen eten volgens 5:2 principe als af en toe een dagje vasten een brug te ver is. Dat wil zeggen 5 dagen normaal eten, 2 dgn 500 calorien (in een week dus).
quote:Fayan schreef op 10 mei 2017 @ 20:46:

Als je al slank bent en alleen je buik strakker wilt krijgen dan zou ik me eerder focussen op sport en fitness dan op afvallen en voeding.

Juist niet! Een sixpack begint in de keuken!

Niet te verwarren met mijn sixpack ligt in de koelkast.....
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Portishead schreef op 10 mei 2017 @ 21:46:

[...]

Hier ook hoor. Twee kilo teveel en die zitten dan echt précies op mijn buik. Het zorgt ervoor dat juist dat ene jurkje niet heel mooi zit en dat mijn favo spijkerbroek iets te strak zit.

En die twee kilo gaan er heel taai af omdat ik eigenlijk al een heel goed gewicht heb. Als je 10 kilo overgewicht hebt val je makkelijker af dan als je eigenlijk al op een gezond gewicht zit.Idd, heel herkenbaar. Mijn BMI is ook aan de lage kant en veel afvallen zou ongezond zijn. Het is ook puur esthetisch maar zorgt er wel voor dat veel kleding idd ook net niet mooi zit. H Een strakke T-shirt? No way. Echt een klassiek appel figuur.
Sport je? Bij mij hebben vele coretrainingen in de sportschool wel wat verbetering gebracht, vooral qua taille. Maar het buikje blijft.

Ik heb me nu weer voorgenomen om mijn wijngebruik flink te minderen, hopelijk zie ik eerdaags resultaat.
Ik doe hardlopen en vaak s avonds een flink eind wandelen. En soms zoek ik op YT van die insanity achtige workouts en werk ik me compleet in het zweet.

Doordeweeks eet ik geen lekkernijen en tussendoortjes maar die weekenden.... echt lastig dan vol te houden vooral op sociale gelegenheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven