Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
quote:2012 schreef op 09 augustus 2009 @ 08:44:

Beste Grasspriet,

Volgens mij is het heel goede keuze. Ik ken een aantal mensen die het hebben gedaan en die zijn er naast flink te zijn afgevallen ook een stuk gezonder op geworden en zitten een stuk beter in hun vel. VP3 heeft helemaal geen jojo effect en is geen crashdieet. Het is verantwoorde voeding, die de stofwisseling verbeterd. Ik heb het ook twee weken gedaan (hoefde niet af te vallen) en voelde me erg goed op dit dieet. Mijn gezondheid heeft toen een goede sprong gemaakt. VP3 staat ook echt onder Medische controle. Het gaat je lukken! Veel eetplezier.

Medische controle met een hoofdletter nog wel! Als jij het product 2 weken hebt gebruikt, terwijl je niet hoefde af te vallen...wat gaat het TO dan helpen die wél wil afvallen? Zelden zoveel kolder per vierkante centimeter gezien.

TO: wijsheid komt met de jaren....en bij sommige mensen pas nadat ze hun stofwisseling vermoord hebben.

Ik snap dat je verblind bent door de prachtige beloftes die ze doen, ben er zelf ook vele malen ingetrapt. Maar er is echt maar 1 oplossing voor overgewicht: Normaal mager voedsel tot je nemen, minder calorieën tot je nemen dan dat je verbruikt, en bewegen.

En dat advies krijg je helemaal voor niets!

En geen tijd is gelul, je kunt gezonde maaltijden ook klaarmaken op het moment dat je wel eventjes tijd hebt, en dan invriezen bijvoorbeeld. En een boterham is binnen een halve minuut belegd.

Een salade maak je in 2 minuten.

Ik ontbijt met een flinke bak optimel: het pakken van een bakje en inschenken kost nog geen halve minuut. Ik denk dat jij meer tijd kwijt bent met het maken van je shakes, en mijn flinke bak yoghurt of vla is toch echt veel lekkerder.

Wees nou wijs...en geef je centen uit aan gezonde voeding. En niet aan dit spul (ik ga de naam niet eens noemen) wat je helemaal niets gaat opbrengen.
Hallo Grassprietje,

Ik ben zelf sinds 4 dagen bezig met het VP3-dieet.

Precies dezelfde reacties krijg ik ook steeds, maar je moet het gewoon doen als je voelt dat je eraan toe bent.

Het valt me reuze mee, de maaltijden zijn redelijk te eten, hebben geen vieze bijsmaak, zijn allemaal biologisch en ook ik doe het omdat het me op een andere manier niet lukt en zo maak ik een goede start. Dit is toch iets anders dan al die andere produkten, dat zul je wel zien als je ziet wat er allemaal in zit.

Waar ik heel blij mee ben is dat je elk uur iets moet eten.

Daarmee voorkom je honger (trek), waardoor je ook niet gaat verlangen naar allerlei ander voedsel.

Juist omdat je niets "gewoons" meer eet en er een ruime keuze is aan verschillende produkten (je krijgt deze allemaal mee, als je een smaak niet lekker vindt, wordt het geruild voor iets wat je wel lekker vindt) is bij mij het verlangen naar al het andere weg.

Verder is de begeleiding uitstekend. Er wordt ruim de tijd genomen bij het eerste bezoek, anderhalf uur bij mij.

De metingen zijn uitgebreid, het is een medisch dieet, echt geen onzin.

Ja, het is duur, maar als ik bedenk wat ik zo tussendoor uitgaf aan lekker eten, is het niet heel veel duurder.

En aan het eind ga je onder begeleiding over op gewoon eten.

Dus luister naar jezelf, als jij dit nu wilt, doen!

Het bevalt mij prima en ik heb ongeveer alles geprobeerd tot nu toe.

Succes, Zosha
Je bent blij dat je elk uur mag eten. Waarom 'mocht' je dat eerst dan niet? En een 'medisch dieet'?

Echt allemaal flauwekul.

Voor goed en gezond eten heb je geen hogere wiskunde nodig. En geen VP3 of welk ander duur en overbodig dieet dan ook.

Dat kun je, met alle informatie die werkelijk overal te vinden is, gewoon zelf bepalen.

En ik vind het nogal normaal dat men om je 190 euro af te troggelen anderhalf uur de tijd neemt.

Je hebt alles al geprobeerd... Meid, dit wordt gewoon het laatste in het rijtje.
Nee, ik mag niet elk uur wat eten, ik schreef: ik moet en daar zit een groot verschil in.

Het is heel erg vaak, zo vaak is om te voorkomen dat je honger krijgt. want als je honger hebt, gaat je lichaam op een lager niveau verbranden en dat voorkom je hiermee. En natuurlijk zal het mogelijk zijn om dit zelf te doen, er is informatie genoeg. Maar het is zo een stuk gemakkelijker en daar betaal je dan inderdaad voor.

Het geld wordt me niet afgetroggeld, ik kies daar zelf voor.

Dat is net zoiets als iemand die een fastfoodketen gaat aanklagen omdat ze te verleidelijk zijn enz.

Ook kan ik je zeggen dat ik onder behandeling ben van een obesitasafdeling in een ziekenhuis en zij stemden hiermee in. Naast dit dieet wordt ik ook psychisch begeleid, juist om het verloren gewicht er ook echt vanaf te houden.

Ik ben niet zomaar met dit begonnen.

Jammer dat er altijd mensen zijn die je in deze zeer zware strijd, want dat is het als je een gevaarlijk overgewicht hebt, meteen gaan zeggen dat het niets wordt, dat is zeer ontmoedigend.

Obesitas is een groot probleem, iets dat je houdt, ook nadat je al je extra kilo's kwijt bent. Het is een psychisch probleem.

Graag iets meer respect, wat je mening ook moge zijn.
Nou net mijn consult gehad en ik heb er echt een goed gevoel over. Helemaal opgemeten en gelukkig ben ik helemaal in orde; bloeddruk, cholestrol, suiker etc allemaal goed. Alleen veel te veel vet dus... ;)

Mijn eerste maaltijd op en dat was eigenlijk best lekker. Ik heb er zin in en zal over twee weken posten hoeveel ik afgevallen ben en hoe het is gegaan. Zosha jij ook heel veel succes en hou vol hé!
Wat vind je van het commentaar op dit topic? Ben heel benieuwd naar je reactie.
quote:muziekmeisje schreef op 10 augustus 2009 @ 11:05:

Wat vind je van het commentaar op dit topic? Ben heel benieuwd naar je reactie.Als ik TO was, zou ik op deze vraag geen antwoord geven! De meeste personen hier geven namelijk ook geen antwoord op haar (in mijn ogen simpele) vraag, welke luidde "Ben benieuwd of iemand wel eens VP3 heeft gedaan?"
quote:loisnvt schreef op 10 augustus 2009 @ 12:04:

[...]

Als ik TO was, zou ik op deze vraag geen antwoord geven! De meeste personen hier geven namelijk ook geen antwoord op haar (in mijn ogen simpele) vraag, welke luidde "Ben benieuwd of iemand wel eens VP3 heeft gedaan?"

Veel van de schrijvers hier hebben ervaringen met crash-dieten (ik weet dat jij dit geen crash-dieet vind, maar dat is het natuurlijk wel). Vanuit die ervaring reageren ze. Op een forum krijg je niet alleen de reacties die je wilt, maar ook andere reacties.

Als ik bijvoorbeeld zou schrijven "ik wil graag van de brug over de waal springen, wie heeft dat ook wel eens gedaan?" krijg ik waarschijnlijk ook reacties die ik niet wil horen. Niet alleen maar "niks van aantrekken hoor, gewoon doen!"-reacties. Forum = discussie = dialoog. Maar daar doet TO tot nu toe niet echt aan, ze negeert alle kanttekeningen. En da's jammer.
quote:muziekmeisje schreef op 10 augustus 2009 @ 12:11:

[...]

Veel van de schrijvers hier hebben ervaringen met crash-dieten (ik weet dat jij dit geen crash-dieet vind, maar dat is het natuurlijk wel). Vanuit die ervaring reageren ze. Op een forum krijg je niet alleen de reacties die je wilt, maar ook andere reacties.

Als ik bijvoorbeeld zou schrijven "ik wil graag van de brug over de waal springen, wie heeft dat ook wel eens gedaan?" krijg ik waarschijnlijk ook reacties die ik niet wil horen. Niet alleen maar "niks van aantrekken hoor, gewoon doen!"-reacties. Forum = discussie = dialoog. Maar daar doet TO tot nu toe niet echt aan, ze negeert alle kanttekeningen. En da's jammer.

Ten eerste, vind het knap dat jij weet dat ik dit geen crash-dieet vind, heb me hier totaal niet over uitgelaten?!

Ten tweede gaat het er niet om of ze de reaties krijgt die ze wilt horen of niet, maar ze vroeg ook niet of jullie hier voor of tegen waren, alleen of er iemand ERVARING had met dit dieet. Discussies kunnen altijd ontstaan en ja, dat mag ook op een forum, maar je mag ook wel verwachten dat er een antwoord op je daadwerkelijke vraag wordt gegeven.
Nou ik als TO heb idd een simpele vraag gesteld: Wie heeft er ervaring met VP3? Ik heb niet gevraagd wat vinden jullie van VP3? Verder heb ik al eerder mijn beweegredenen aangegeven om te kiezen voor deze specifieke aanpak. Daar kunnen posters hier iets van vinden.

Iedereen die schrijft dat gezonde eten, bewegen en langzaam afvallen het beste is hebben gelijk. Zoals aangegeven lukt mij dit dus niet! En kies ik er voor om het met VP3 te doen. Een discussie over de zin/onzin van VP3 heb ik eigenlijk geen behoefte aan. Wanneer mensen dit willen posten is dat natuurlijk prima, maar eigenlijk 'off topic' ;) Maar mijn besluit stond al vast en reacties op een forum veranderen daar niets aan. (zou wat zijn zeg...)

Verder ben ik wel blij dat er wat ervaringen gepost zijn. Positief zelfs..
Ondanks dat ik VP3 niet ken en ik hierover dus ook geen mening wil uitspreken, wens ik je heel veel succes!
Loisnvt Tnx!
Jij ook heel veel succes, Grassprietje!

Ik zit nu op de vijfde dag en het gaat prima.

Wat de smaak betreft: ik vind het ook 100% meevallen, er zit geen chemische bijsmaak aan.

Hou vol.
Ik heb vandaag de bananenfrum (of frape ik haal ze steeds door elkaar) en die vond ik niet zo. Die 'hondebrokjes', repen en aardappelkoekjes vind ik super.

De soepen daar doe ik nu bouillonpoeder en kruiden (marjoraan bij de tomatensoep) bij en dan zijn ze ook lekker.

Maar die zoete shakes... hoe vind jij die?
Ik heb vandaag de bananenfrum (of frape ik haal ze steeds door elkaar) en die vond ik niet zo. Die 'hondebrokjes', repen en aardappelkoekjes vind ik super.

De soepen daar doe ik nu bouillonpoeder en kruiden (marjoraan bij de tomatensoep) bij en dan zijn ze ook lekker.

Maar die zoete shakes... hoe vind jij die?
quote:loisnvt schreef op 10 augustus 2009 @ 12:30:

[...]

Ten eerste, vind het knap dat jij weet dat ik dit geen crash-dieet vind, heb me hier totaal niet over uitgelaten?!

Ten tweede gaat het er niet om of ze de reaties krijgt die ze wilt horen of niet, maar ze vroeg ook niet of jullie hier voor of tegen waren, alleen of er iemand ERVARING had met dit dieet. Discussies kunnen altijd ontstaan en ja, dat mag ook op een forum, maar je mag ook wel verwachten dat er een antwoord op je daadwerkelijke vraag wordt gegeven.Sorry Lois, ik had je verward met zosha, en dacht dus dat je op de vorige pagina's al wat had geschreven over jouw ervaringen hiermee. Ik zie nu dat dat helemaal niet klopt, je had nog niet in dit topic gereageerd. En had dus ook geen uitspraken gedaan over crashdieten enzo. Excuses!
Grassprietje,

Ik vind de aardappelkoekjes heerlijk, de reepjes super, zo lekker dat ik ze op een na, op heb en ik moet nog 7 dagen met deze voorraad doen. De soepen zijn erg lekker, wel met een beetje bouillon en wat kruiden, ik doe verse bascilicum in de tomatensoep en peterselie in de champignon. De frumo is matig, maar wel erg gezond, het is een wei-shake.

De andere shakes, banaan redelijk, vanille heerlijk.

De appeltoast ook prima, maar de tarwedingen gaan me nu wel vervelen.

MAAR: het is voor mij nu de 7de dag en ik voel me prima, heb geen behoefte aan iets anders en dat is heel opvallend.

En zet door, want ik begin nu goed af te vallen.

Het gaat je ook zeker lukken.

Een vraag voor je: het lijkt mij fijn als we gewoon zouden kunnen mailen? Om elkaar te steunen. Zou jij dat ook willen?

Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, zonder mijn mailadres hier neer te zetten.

In elk geval: veel succes.
Het is je vergeven hoor Muziekmeisje
Dat valt mij ook op. Het is echt goed vol te houden en ik heb helemaal geen behoefte aan andere dingen. Voel me nu op dag 3 prima. Ben er ook weer lekker bij aan het sporten: Bodycombat en Wii fit en active sports en dat gaat lekker.

Er is al 1,5 kg af maar dus nog niet echt heel veel. Had meer verwacht omdat je toch ook veel minder hoeveelheden binnen krijgt. Jij gaat na dag 7 meer afvallen? Hoeveel is er bij jou af na 7 dagen?

Ben erg benieuwd

Heb net toch maar even 'lekkere' dingen besteld. Wordt echt niet goed van die shakes en wil toch ook wel met smaak eten.

Soepen pimp ik op met Marjoraan en bouillon. Vaak nog die vezels erbij en je hebt echt een lekkere opkikker.

Ik weet ook niet hoe we in contact kunnen komen zonder ons email adres prijs te geven. Dan maar gewoon via hier? Vind het echt fijn om dit met elkaar te delen en elkaar te steunen.
Ik zal dit topic over een jaar nog eens voor je uppen. Zodat je als de kilo's er weer aan zitten alle goede tips die hier worden gegeven nog eens kunt doorlezen.

Die 35 kilo's zijn er niet zomaar aangekomen. Ze zullen er ook niet zomaar afblijven. Als de gewone VERANTWOORDE methode (gezond eten en sporten) je al niet lukt, dan zal dit je ook niet lukken. En nee, dat is niet negatief, dat is rationeel.

*zucht, wanneer gaan mensen nou eens inzien dat crashdieten niet helpen?*
Dat zou fijn zijn Christiane.

Als het goed is heb ik over een jaar weer een 'normaal' gezond eetpatroon en zijn de shakes, repen e.d. weer afgebouwd. Daar zijn we dan net klaar mee. Want je hebt helemaal gelijk een voedingsmethode als VP3 is niet geschikt (en is ook helemaal niet de bedoeling) om voor altijd te volgen. Ben zelf ook benieuwd hoe het dan met me gaat.

Overigens voor jouw info ben ik 2 jaar geleden ook al eens 15 kg afgevallen met een gezond eetpatroon (EGA) en ook die kilo's zitten er weer bij.
Grassprietje, ik zit nu op de 8e dag en ik voel me opeens heel energiek.

Ik ben nu zo'n 3,5 kilo kwijt.

Dat gaat echt lekker en inderdaad heb ik het gevoel dat het nu opeens sneller gaat. Ik merk het aan mijn ringen, mijn kleren.

Echt een super gevoel.

Gisteren op een terrasje gezeten, had al mijn hapjes bij me en spa gedronken. Ik zag er tegenop, maar ook hier: het gaf niet wat de anderen dronken/aten. Ging prima.

Ik heb eerst een bestelling gedaan van wat extra reepjes, maar na een dag merkte ik dat ik ook nog wel even kon wachten.

Dan heb ik de volgende 14 dagen weer iets nieuws.

Ik heb de bestelling dus afgezegd.

De muesli vind ik erg vies, ik neem het een keer per dag, maar met moeite. Wel voel ik me daarna heel goed.

Ga gewoon door, ik vind het fijn om elkaar zo te steunen en het gaat lukken, dat weet ik zeker!
Grassprietje, ik ben benieuwd hoe het je vergaat.

Op een enkele dipje na, gaat het met mij wonderbaarlijk goed.

Hoop dat jij dezelfde ervaring hebt.

Wel ga ik zo een pak aardappel-speltkoekjes en een pak vanille shake halen, want ik heb nu alleen nog maar soep over en een beetje muesli en ik moet nog twee dagen........

Maar ik val nu echt heel snel af, weeg minder dan ik in 5 jaar woog. Zit op bijna -6 kg.

Dus blijf nog even volhouden, als je dat niet al doet. Het loont de moeite. (Vind ik)

Succes
Nou met mij gaat het goed. Idd ook af en toe een dipje. In het weekend vond ik het lastig om het ritme vol te houden maar het is nog steeds goed te doen. Ook nog niet gezondigd ... (nou ja 1 x zo'n hele chocoreep in 1 x opgegeten).

Heb vorige week flink inkopen gedaan:

repen, haverkoekjes, chillikoekjes, chocoladetoast, maistoast. Erg lekker eigenlijk allemaal. Vind nu zelfs de bananenshake lekker!

Ik ben nu ong. 3 kilo kwijt dus dat klopt ong wel met wat jij kwijt bent. Kan eignelijk niet geloven hoe snel het gaat.

En ook erg belangrijk; ik voel me uitstekend!

Fijn he!
hoi grasspriet en andere vp3'rs...

Ik las net alle reacties trek je er niets van aan wilde ik even zeggen.. ik ga aankomende dinsdag naar mijn 1e consult en begin er ook mee en heb er onwijs zin in en vooral als ik jullie verhalen lees ben ik ook nog is extra gemotiveerd.Voor alle negatievelingen onder jullie ik ben zelf werkzaam in zorg en ze willen dit programma ook binnnenkort gaan aanbieden gewoon via de huisarts het is een volwaardige en volledige voeding het schijnt alleen saai te zijn maar de meesten die ik spreek zijn nog steeds op hun gewicht een jaar na dato .Het lijkt me erg leuk om te gaan mailen met degene die het VP3 programma volgen .Ik wil het gaan volgen om gezonder te worden dus niet alleen af te vallen ...ja ik eet heel gezond train 4x in de week erg intensief maar te weinig resultaat...sucses meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven