Lijf & Lijn alle pijlers

Geen borsten

14-02-2020 21:53 121 berichten
---
anoniem_395458 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 02:46
Reden: mail gestuurd met reden
99.88% gewijzigd
---
anoniem_395458 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 02:52
Reden: mail gestuurd met reden
99.88% gewijzigd
Misschien is het een idee hier wat foto's bij elkaar te verzamelen van dames met platte borst.
Door o.a. hoe ze hun kleding dragen.

Ik heb op die manier een paar zaken van mezelf leren accepteren, door te vergelijken met andere personen die hetzelfde 'probleem' hebben en dan daarnaast wat ik vooral wel leuk aan ze vond.
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, wat ben je streng voor jezelf en wat reageert iedereen hier oer-Hollands benepen met dr ‘accepteren’. Plastische chirurgie is toch fantastisch voor dit soort extreme situaties? Die risico’s zijn heel, heel klein en er zijn verschillende vormen, dat moet je gewoon echt met een arts voor jouw specifieke situatie bespreken en niet op basis van informatie van het internet conclusies trekken over risico’s of info zoeken over lipofilling.

Ga gewoon naar je huisarts, vertel die beste man hoe ontzettend klote en onzeker je je eronder voelt en laat je door verwijzen naar een plastisch chirurg.
Dan ga je met de chirurug eens goed bespreken wat er allemaal mogelijk is en wat de risico’s en methoden zijn.

Dan besluit je wat je wil en als je een operatie wil dan mogen die huisarts en chirurg een mooi rapportje op stellen voor de verzekering waarom het in jouw geval echt vergoed moet worden (en die kans lijkt me vrij groot in dit geval?).

Dat lijkt me echt veel logischer en prettiger dan vinden dat je iets moet accepteren of in je hoofd maar nadenken. Ga het in de echte wereld, met echte artsen onderzoeken. Je hoeft nog niks te besluiten maar dan kom je tenminste wat verder.
Dubbeljus schreef:
16-02-2020 15:02
Lieve schat, wat ben je streng voor jezelf en wat reageert iedereen hier oer-Hollands benepen met dr ‘accepteren’. Plastische chirurgie is toch fantastisch voor dit soort extreme situaties? Die risico’s zijn heel, heel klein en er zijn verschillende vormen, dat moet je gewoon echt met een arts voor jouw specifieke situatie bespreken en niet op basis van informatie van het internet conclusies trekken over risico’s of info zoeken over lipofilling.

Ga gewoon naar je huisarts, vertel die beste man hoe ontzettend klote en onzeker je je eronder voelt en laat je door verwijzen naar een plastisch chirurg.
Dan ga je met de chirurug eens goed bespreken wat er allemaal mogelijk is en wat de risico’s en methoden zijn.

Dan besluit je wat je wil en als je een operatie wil dan mogen die huisarts en chirurg een mooi rapportje op stellen voor de verzekering waarom het in jouw geval echt vergoed moet worden (en die kans lijkt me vrij groot in dit geval?).

Dat lijkt me echt veel logischer en prettiger dan vinden dat je iets moet accepteren of in je hoofd maar nadenken. Ga het in de echte wereld, met echte artsen onderzoeken. Je hoeft nog niks te besluiten maar dan kom je tenminste wat verder.
Volgens mij zegt bijna niemand dat je het maar moet accepteren, wel dat accepteren ook een optie is. De uiteindelijke beslissing is aan TO.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb mijn bericht even aangepast. Ik schrik van de harde reacties, waar ik alleen maar goedbedoeld mijn ervaring wilde delen.

Ik begrijp je, heb meegemaakt hoe je je voelt en voor mij was borstvergroting een hele mooie oplossing.
anoniem_395722 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 19:23
Reden: -
81.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
16-02-2020 16:07
Volgens mij zegt bijna niemand dat je het maar moet accepteren, wel dat accepteren ook een optie is. De uiteindelijke beslissing is aan TO.

Nou de tendens is zonder enige basering wel héél terughoudend naar vergroting.

Terwijl dat het hele probleem gewoon in 1 x op zou lossen.
Jij schreef Iedereen. Lees alle pagina's eens terug en tel eens na hoe vaak er geschreven wordt van dat een vergroting wel een optie zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
16-02-2020 16:07
Volgens mij zegt bijna niemand dat je het maar moet accepteren, wel dat accepteren ook een optie is. De uiteindelijke beslissing is aan TO.
Inderdaad. Daarbij geeft TO zelf aan vergroting d.m.v. implantaten niet prettig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
16-02-2020 15:02
Lieve schat, wat ben je streng voor jezelf en wat reageert iedereen hier oer-Hollands benepen met dr ‘accepteren’. Plastische chirurgie is toch fantastisch voor dit soort extreme situaties? Die risico’s zijn heel, heel klein en er zijn verschillende vormen, dat moet je gewoon echt met een arts voor jouw specifieke situatie bespreken en niet op basis van informatie van het internet conclusies trekken over risico’s of info zoeken over lipofilling.

Ga gewoon naar je huisarts, vertel die beste man hoe ontzettend klote en onzeker je je eronder voelt en laat je door verwijzen naar een plastisch chirurg.
Dan ga je met de chirurug eens goed bespreken wat er allemaal mogelijk is en wat de risico’s en methoden zijn.

Dan besluit je wat je wil en als je een operatie wil dan mogen die huisarts en chirurg een mooi rapportje op stellen voor de verzekering waarom het in jouw geval echt vergoed moet worden (en die kans lijkt me vrij groot in dit geval?).

Dat lijkt me echt veel logischer en prettiger dan vinden dat je iets moet accepteren of in je hoofd maar nadenken. Ga het in de echte wereld, met echte artsen onderzoeken. Je hoeft nog niks te besluiten maar dan kom je tenminste wat verder.
En hoezo mag ze van jou geen info zoeken over lipofilling?
Ik vind jouw bericht juist het enige tussen alle andere berichten wat er een optie(vergroting d.m.v. plastische chirurgie) door probeert te drukken.
Samen met een ander i.m.o. verdacht berichtje van een nieuwe account met 1 reactie en dezelfde bewoording als die van jou, maargoed.
Alle reacties Link kopieren
Oussie23 schreef:
16-02-2020 16:25
Hoi allemaal en vooral voor jou, die dit bericht schreef.

Ik ben namelijk PRECIES als jou.
Geen AA-cup, en doodongelukkig.
Doodnormaal blond meisje.

Ik heb plastische chirurgie gedaan. Een enorme stap. Maar de beste keuze die ik ooit had kunnen maken. Ik zou het je meteen aanraden, ondanks wat iedereen zegt. Ik heb géén klachten en alleen maat veel zelfvertrouwen gekregen. Ik heb nu 70C en NIEMAND ziet dat ik mijn borsten heb laten doen, zo mooi en natuurlijk is het.

Het is wel zo dat het niet vergoed wordt. Het kost 3800 euro. Het is alleen te vergoeden als je geen borstplooi hebt, dus minder dan 0,5 cm vet bij de borst.

Ik zou je graag mijn foto’s laten zien om je te overtuigen..

Echt waar, ik ben doodnormaal en zou was eerst echt tegen plastische chirurgie...
maar het zorgt ervoor dat je je een vrouw voelt... en dat is toch fantastisch?
Waarom moet ze overtuigd worden?. Laat haar haar eigen weloverwogen keuzes maken a.u.b.
Oussie23 schreef:
16-02-2020 16:25
Hoi allemaal en vooral voor jou, die dit bericht schreef.

Ik ben namelijk PRECIES als jou.
Geen AA-cup, en doodongelukkig.
Doodnormaal blond meisje.

Ik heb plastische chirurgie gedaan. Een enorme stap. Maar de beste keuze die ik ooit had kunnen maken. Ik zou het je meteen aanraden, ondanks wat iedereen zegt. Ik heb géén klachten en alleen maat veel zelfvertrouwen gekregen. Ik heb nu 70C en NIEMAND ziet dat ik mijn borsten heb laten doen, zo mooi en natuurlijk is het.

Het is wel zo dat het niet vergoed wordt. Het kost 3800 euro. Het is alleen te vergoeden als je geen borstplooi hebt, dus minder dan 0,5 cm vet bij de borst.

Ik zou je graag mijn foto’s laten zien om je te overtuigen..

Echt waar, ik ben doodnormaal en zou was eerst echt tegen plastische chirurgie...
maar het zorgt ervoor dat je je een vrouw voelt... en dat is toch fantastisch?
Heb je nou speciaal voor deze reactie een account aangemaakt?

Ik vind het echt heel erg kwalijk dat je zegt 'het zorgt ervoor dat je je een vrouw voelt'. Er zijn zoveel meer manieren om je 'vrouw' te voelen, en niet iedereen heeft er evenveel behoefte aan om zich 'vrouw' te voelen, wat dat dan ook moge betekenen.
Dat plastische chirurgie een mogelijkheid is, weet TO zelf ook wel. Het zijn juist reacties van vrouwen over dat acceptatie mogelijk is die voor TO een eye-opener kunnen zijn. En wat ze dan uiteindelijk doet of kiest, is aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
16-02-2020 15:02
Lieve schat, wat ben je streng voor jezelf en wat reageert iedereen hier oer-Hollands benepen met dr ‘accepteren’. Plastische chirurgie is toch fantastisch voor dit soort extreme situaties? Die risico’s zijn heel, heel klein en er zijn verschillende vormen, dat moet je gewoon echt met een arts voor jouw specifieke situatie bespreken en niet op basis van informatie van het internet conclusies trekken over risico’s of info zoeken over lipofilling.

Ga gewoon naar je huisarts, vertel die beste man hoe ontzettend klote en onzeker je je eronder voelt en laat je door verwijzen naar een plastisch chirurg.
Dan ga je met de chirurug eens goed bespreken wat er allemaal mogelijk is en wat de risico’s en methoden zijn.

Dan besluit je wat je wil en als je een operatie wil dan mogen die huisarts en chirurg een mooi rapportje op stellen voor de verzekering waarom het in jouw geval echt vergoed moet worden (en die kans lijkt me vrij groot in dit geval?).

Dat lijkt me echt veel logischer en prettiger dan vinden dat je iets moet accepteren of in je hoofd maar nadenken. Ga het in de echte wereld, met echte artsen onderzoeken. Je hoeft nog niks te besluiten maar dan kom je tenminste wat verder.
Ik snap je op zich wel hoor. Maar, zoals iemand hier eerder schreef, het kan ook heel bevrijdend zijn om het te accepteren.
Ik denk zelf dat je daar 'geestelijk' enorm van groeit. Daar heb je je hele leven wat aan. Je wordt mentaal toch een stukje sterker.

Maar neemt niet weg dat ik het in het geval van TO wel begrijp als ze het operatief laat veranderen. Bij mensen die al cup B van zich zelf hebben begrijp ik het nooit zo goed. Maar wat ik vind doet er verder niet zo veel toe.

TO, ik hoop dat je iets kunt met alle reacties, succes!
Praat in ieder geval eens met je omgeving, want uit al je reacties blijkt dat je het helemaal voor je houdt en er zelfs niets over durft te zeggen als borsten in een groepsgesprek ter sprake komen. Is er geen vriendin tegen wie je kunt zeggen dat je er erg mee zit? Familie? Een professional?
---
anoniem_395458 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 02:44
Reden: mail gestuurd met reden
0.00% gewijzigd
Wat geld betreft: je kunt natuurlijk altijd gaan sparen en jezelf daar 5 jaar voor geven. Mocht je uiteindelijk toch geen borstvergroting willen, dan heb je mooi wat spaargeld om aan iets anders uit te geven.

En het kan sowieso geen kwaad om even te kijken wat je verzekering dekt.
gebruikersnaam20 schreef:
16-02-2020 12:20

Daarnaast als mensen meer informatie/meningen hebben over lipofilling of gebruik van iets waar hop in zit, wordt delen ook zeer gewaardeerd :-D
https://www.adviesdrogisterij.nl/artike ... gI2X_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
gebruikersnaam20 schreef:
17-02-2020 18:01
Hoi hoi,

Het is inderdaad zo dat ik zelf vrij negatief sta tegenover borstvergroting.
Tot op kort heden had ik het idee dat als ik maar hard genoeg werkte en mijn best deed, als ik gewoon genoeg geduld zou hebben, mijn borsten wel zouden komen. Ik heb jaren gewacht, mijn dieet proberen aan te passen, de pil geslikt, mijn borstspieren proberen een beetje te trainen enz. Echter als het om mijn borsten gaat zit er geen beweging/groei in. Ik denk dat ik niet meer moet wachten op een of ander wonder om te gebeuren als om mijn borsten gaat, ik ben nu 20 jaar en dit is het. Zoals iemand in de reacties ook al zei: of accepteren of borstvergroting. Toch pijnlijke bewustwording. Zoals ik al eerder had aangegeven wil ik nog een jaar wachten en nog misschien wat onzinnige dingen proberen als de pil slikken.

Heb je eigenlijk wel een borstplooi? Er zijn namelijk zorgverzekeringen die een vergroting wel (deels) vergoed.

Van Zilveren Kruis; Een borstvergroting is een vergoeding die de overheid in de basisverzekering heeft opgenomen. Om in aanmerking te komen voor vergoeding, heeft de overheid een aantal strenge voorwaarden gesteld. Je kan een vergoeding krijgen in verband met agenesie (niet ontwikkeld borstweefsel) of aplasie (ontbrekend borstweefsel).
De arts doet de uiteindelijke beoordeling of je aan deze voorwaarden voldoet en vraagt dan toestemming bij ons aan. Wij kijken dan of de aanvraag voldoet aan de juiste eisen voldoet.

Omdat het strenge voorwaarden zijn, kan het voorkomen dat de ene vrouw wel een vergoeding krijgt en de andere vrouw niet. Op afstand kunnen wij dat helaas niet voor je bepalen. Ik kan dus ook niet vertellen of je naar aanleiding van de mammografie nu wel of geen vergoeding krijgt. Dit zal de plastisch chirurg beoordelen en die kan je hier dan ook meer over vertellen.



Wat ik dan kies weet ik nog niet. Hoewel ik borstvergroting nog steeds geen fijn idee vind met lichaamsvreemd materiaal, veiligheidsredenen en angst dat ik spijt ga krijgen, ik sluit het niet helemaal uit. Ik bedoel ik leef maar één keer, en ik ben toch nieuwsgierig hoe het is om borsten te hebben, om niet helemaal bepakt in kleding uit te gaan en meer kleding in algemeen aan te kunnen. Dit gun ik iedereen. Gelukkig heb ik nog even om hier over na te denken, maar ik denk niet dat deze keuze aan mij uitbesteed is: voor sommige mensen is een borstvergroting een hoop geld, voor mij is het onbetaalbaar. (Ik ga hier nog even verder op in kijken, maar dit is wel een feit) Zuur is het leven soms toch.

Je kunt ook een gesprek aanvragen bij een kliniek. Eentje die alle soorten vergrotingen doen. Dan word je in ieder geval iets wijzer over hoe en wat. Kost gemiddeld wel 75 euro, maar je krijgt de informatie wel van een chirurg die veel van deze operaties uitvoert.
Wat betreft praten met mijn omgeving: ik zou het er met een aantal vriendinnen een keer over kunnen hebben. Op basis van de reactie lijkt het me een goed idee om mezelf er een keer toe te zetten over te praten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In de aanvulling van Tickel kun je al zien dat je misschien beter toch eerst eens een afspraak maakt bij een plastisch chirurg. Want als er geen borstweefsel is helpt daar niks aan. Dan kun je in elk geval al eens stoppen met de dingen die niet helpen (zoals 15 kilo aankomen).

En wat geld betreft: Er zijn maar weinig 20-jarigen die vierduizend euro hebben liggen. Je gaat je op het gebied van financien nog ontwikkelen.

Ik zou beginnen met laten onderzoeken of er een reden is dat er geen ontwikkeling is, en mocht die reden er niet zijn, dan kun je altijd nog denken dat het over een jaar of vijf vast wel haalbaar is.
Overigens heeft zo´n chirurg misschien nog andere opties. Een man die graag vrouw wil worden kunnen ze helpen met hormonen. Of dat zo gezond is weet ik niet, maar de risico´s daarvan kunnen ze je vast vertellen en daarop kun je dan beslissen of het dat wel of niet waard is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Phineas schreef:
16-02-2020 16:07
Volgens mij zegt bijna niemand dat je het maar moet accepteren, wel dat accepteren ook een optie is. De uiteindelijke beslissing is aan TO.
Eens! Dat lees ik hier ook nergens terug. En het besluit is zeker aan To.

To,weet je al wat je gaat doen? Ik hoop dat je iets hebt aan onze reacties. En het besluit is uiteraard aan jou. :)
---
anoniem_395458 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 02:51
Reden: mail gestuurd met reden
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gebruikersnaam20 schreef:
25-02-2020 20:03
Hoi hoi,

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik besloten een gesprek aan te vragen met een plastisch chirurg. Het is namelijk wel zo dat ik bijna nul borstplooi heb..
Het is niet dat ik er dít jaar al iets mee wil gaan doen, maar ik denk dat zo een gesprek me kan helpen de verschillende mogelijkheden bij mij wat beter te bekijken.
Wanneer we het hebben over een gesprek met een plastisch chirurg denken we dan allemaal aan een afspraak bij een kliniek voor plastische chirurgie (die allerlei soorten vergrotingen doet)?
Trouwens ik vond het raar te lezen dat de ene kliniek wel een lipofilling wou doen bij normaal figuur en dan ander aangaf dat lipofilling alleen mogelijk is bij bmi hoger dan 25?
En ik heb ontzettend veel gehad aan jullie reacties allemaal, bedankt!!!
Ik zou het doen bij een kliniek die dit soort ingrepen veel doet/heeft gedaan. Kijk welke chirurgen er werken, of ze dat ook écht zijn, check het big-register, zoek uit of een kliniek, eventueel, contracten heeft met jouw (of een andere) zorgverzekeraar. En als de arts je niet ligt, verder zoeken naar een ander.


https://zorgkrant.nl/ziekenhuizen/8718- ... -is-veilig
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven