Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Petal89 je compenseert dst door overdag te snacken op groenten. Je kan ook je groenten dippen in (eigen gemaakte) humus. Goed hoor je eiwitten.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
@BigLizzy: Wat leuk dat je zo veel in Portsmouth komt. Ik woon in Engeland en kom er ook wel regelmatig!

@AskWendy, wat een lekker recept! Ik ga dit zeker een keer proberen. En mooi dat je je door kleine momentjes en complimenten wat beter voelt. Ik snap wel wat je bedoelt met het hier van je afschrijven. Ik zal deze week ook wat actiever mee schrijven!

@darkenchantress, wat goed dat je die 2 taartjes hebt afgeslagen!! En je conditie moet ergens weer beginnen he. Over een tijdje fiets je al weer een stuk makkelijker. ;)

@Amigurumi, goed om je grenzen aan te geven! Al snap ik dat het lastig is als het om je schoonfamilie gaat! Wel knap dat je voor de gezondere optie hebt gekozen!

@Pavlovski, MayApril & Winky welkom!

Weten de mensen in jullie omgeving ook dat je bezig bent met afvallen of houden jullie het nog wat voor je?
@AskWendy: ik heb eerder een keer meegeschreven met een afvaltopic en toen werkte het voor mij ook! Toen wilde ik van 85 naar 80kg. Het groepje was gezellig, positief en regelmatig online. Het is een stok achter de deur voor mij.

@amigurumi: Dikke duim voor jou! Knap dat je zo'n moeilijke dag hebt om weten te buigen naar zo'n gezonde dag! Ik hoop die keuzes de komende 10 weken ook te kunnen maken!

@AskWendy: het mooist zou zijn als ik daarna doorzet naar de 74kg, omdat ik daarmee een gezond BMI heb. Uit ervaring weet ik dat mijn eetpatroon het beste past rond de 80kg. Dan hoef ik niet te veel offers te btrengen ;)

@Petal: Afvallen is 'story of my life'. Mensen zien die 5-8kg extra niet (of zeggen er niks van). Mijn gewicht gaat wel vaker even omhoog. Helaas nooit naar beneden. Ik vertel mensen nooit van mijn afvalpogingen.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend is het zover, mijn eerste officiële weegmoment hier, de 80 is van ergens vorig week (anderhalve week geleden ofzo) en ik hoop echt dat de 7 in beeld is. Ik verwacht het wel omdat ik goed mijn best heb gedaan maar omdat ik ongesteld ben weet ik het niet zeker (dat scheelt tot vaak een kilo in mijn nadeel)

Vandaag een leuke dag gehad, vakantie geboekt en naar theater geweest. Vriendin was er de hele dat en we hebben vanavond gezond gekookt en voor vanmiddag had ik lekker vers fruit, ananas en meloen, dus kon ondanks lekker op pad en leuke dingen mij prima aan het goede eten houden. Het zou mooi zijn als ik voor de vakantie nog wat afval want ik heb wel van die echte vakantiekleding die wel handig is maar dat is nog iets te klein. Als ik niet afval dan koop ik wat nieuw, het moet geen stress zijn, gezondheid voorop. We gaan in augustus dus ik heb nog even.

Leuk dat er weer nieuwe mensen bij zijn gekomen!

Petal, bij mij weten veel mensen het wel. Ik woon alleen en had altijd ook wel iets lekkers bij de koffie voor bezoek enzo. Dat haal ik nu heel bewust niet in huis, behalve als mensen het aankondigen. Maar veel vinden het ook prima om gewoon lekker een stuk fruit te eten of niets, veel mensen in mijn omgeving eten ook gewoon gezond. En ik heb het er ook over met anderen, zit best met mijn gewicht en vind het fijn als ik ook weinig in de verleiding kom, dus vraag bijv ook mensen mee met wandelen (voor mijn revalidatie) i.p.v. op de bank met wat lekkers.

Akswendy, wat een lekker curry recept lijkt me dat! En je hebt gelijk over het complimenteren. Ik kreeg laatst al van een aantal mensen te horen dat ze het knap vinden hoe hard ik werk, super fijn en gemeend. Kilo’s meer of minder is niet eens het belangrijkste. De erkenning van hoe je je best doet voelt fijn. En wat je zegt: jezelf verwennen met een leuk kapsel of misschien op een andere manier gewoon aandacht aan je uiterlijk besteden kan je zoveel beter doen voelen. Wat fijn dat je je steeds beter voelt. Ik heb je verhaal gelezen en weet uit eigen ervaring helaas hoe lang zo’n weg kan zijn. Een ander kan je iets aandoen maar op een gegeven moment pak je je leven weer terug. Chapeau!

Ik heb laatst ook gewoon een kookboek met een gezonde, simpele recepten gekocht. Vind het leuk om dingen uit te proberen en wil eigenlijk niet steeds voor het gemak van een pakje gaan, daar zit toch meer zooi in dan ik wil. Het werkt voor mij goed, want ik eet gevarieerd, lekker en zie wat er in mijn eten verwerkt zit wat ik ook erg fijn vindt.

Tot morgenochtend, ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat op de weegschaal!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bekeken wat de schade is, 90,7. En 1m81 en streefgewicht 85 om het compleet te maken voor het lijstje.

Ik ga vooral veel water drinken en nee zeggen tegen al het zoetigheid. En dagelijks proberen de 10.000 stappen aan te tikken. Kijken hoe dat gaat. Succes ladies! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-06-2019 13:06
ik doe ook graag mee:

1.71 mtr.
72,4 kilo

Ik wil graag 7 kilo afvallen. Mijn streefgewicht is 65 kilo,.
Mn gewicht vandaag:

71,5

Ik zie in de tabel mensen die in een week rondom 10 kilo zijn afgevallen ? :woa:

Overdag gaat het prima! Weinig koolhydraten en veel groente fruit en zuivel.
Mijn valkuil is na het eten. Iemand tips??

Veel succes allemaal!
Nou hier vanochtend gewogen en ik was al bang voor weer een plus. 73 precies vandaag...... Hoger wil ik dus echt niet meer.... Gisteren wel weer voor het eerst kunnen sporten, dus hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op.

Pavlovski welkom!! Ik heb je in de tabel toegevoegd. Het is zeker een uitdaging, maar ook niet onmogelijk, en een doel hebben is sowieso goed. Ga ervoor!!

Missmagicx goed zo, jij ook niet bezweken! En inderdaad, we moeten ons dat gedrag gewoon aanleren en mooi hoe je dat zegt, goed dat je het niet wist want nu moest je daardoor de verleiding in elk geval weerstaan en dat is je gelukt! :)

AskWendy leuk dat je zoveel complimentjes krijgt! Dat helpt altijd ja! Inderdaad, typisch Nederlands net als mensen die een complimentje niet gewoon met dank je wel kunnen beantwoorden. Laatst op het werk een collega een complimentje gegeven over haar nieuwe schoenen In plaats dat ze dan gewoon 'dankjewel' zegt was het antwoord 'gewoon Van Haren'. Toen dacht ik ook 'ik vroeg toch niet waar je die schoenen hebt gekocht?' Heel gek inderdaad Ik bedank zelf iemand gewoon als ik een complimentje krijg.,

Amigurumi wat een belachelijke actie van je schoonmoeder. Dat ze niet snapt dat jij ook gewoon een leven en een gezin heeft en zo laat nog aankomt met wat ze wil. Inderdaad volgende keer gewoon zeggen dat je het voor dan-en-dan wilt weten en anders niet meer aan toekomt.

Wat goed hoe je bij dat etentje alle verleidingen hebt weerstaan!! Goed bezig en mag je trots op zijn.

Darkenchantress nou precies dat met dat warme eten in de middag, Bij mij gaat het precies zo, ik heb ik dan ook kort later alweer trek en ben daar dus ook maar weer vanaf gestapt want ik at gewoon te veel. Nu maak ik op het werk de middag vol met wat vaker water of fruit tussendoor en dan s avonds gewoon avondeten en sporten, Maar gaat de ene keer beter dan de andere blijkt wel uit mijn resultaten van de afgelopen paar weken. Of beter, welke resultaten... :facepalm: .

Petal89 ja het gaat wel erg hard he met de berichten hahaha. Wel super gezellig! Oude topic was compleet dood en hier zit gelukkig een hoop leven in. Gevarieerd eten was ook een probleem voor mij ja, toch vaak dezelfde groente, hetzelfde broodbeleg, dezelfde pasta.... Ik probeer dat nu ook meer te variëren, Je snacks zijn prima trouwens!!!

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jij in Engeland woont en zelfs vaak in Portsmouth komt! Dat heb ik echt nog nooit van iemand anders uit Nederland gehoord hahaha. Superleuk! Ik ga er volgende week woensdag weer heen voor een week.

Bij mij weten de mensen om me heen het inmiddels wel. Komt ook omdat ik inmiddels al 2 jaar bezig ben, maar ik heb wel lang gewacht met het echt te vertellen ja. Eigenlijk pas toen mensen zelf gingen vragen of ik soms was afgevallen, dat ik het zei. Ik doe 1 dag per week cheaten en dat is dan meestal op de dag van een etentje / iets sociaals dus het viel nooit zo op, totdat ze het zelf begonnen te zien.

MoaningMyrtle duimen dat de 7 er in zit vandaag! En mooi doel voor augustus wat er af! Voor mij is mijn vakantie volgende week te kort voor voor een mooi resultaat maar ik ga in september nog een keer en drie maal is scheepsrecht zeggen ze.

Winky22 en Mayapril welkom!!!! Jullie staan in de tabel, en zijn voor nu ff de laatste anders heb ik er een dagtaak aan hahaha.

Succes allemaal weer in de nieuwe week! En hopelijk bij jullie betere resultaten vandaag!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 18-06-2019 07:27
5.20% gewijzigd
Bergje65 een aantal van ons komen over vanuit een ander topic en onze gewichten zijn dus niet van de afgelopen week, maar ook meegekomen uit dat topic. Mijn totaal afgevallen is sinds januari vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij vanmorgen 78.8 op de weegschaal. Het gaat de goede kant dus op!

Lekker vooruitzicht BigLizzie, al bijna op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen, ik weeg nu 82,5. 2,5 afgevallen :hyper: :yes: :cheer2: :cheer2:
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies,
Ik zie dat we weer gegroeid zijn in aantal, gezellig! :yes: Ik zal zo even reageren, eerst mijn gewicht maar even doorgeven.
Mijn gewicht vandaag is 87,9. Dus een klein minnetje. Dat is fijn!

@Winky, bij jou vooral de verveling die dus op de loer ligt zo te lezen. Dat is deels ook wel een oorzaak bij mij, maar ik heb voornamelijk last van emo-eten. Beide zijn lastig…
Mag ik vragen waarom zo specifiek 1 sept je doel is?

@DarkEnchantress, welkom, gezellig dat je erbij bent! Chips is heerlijk inderdaad, en zo verslavend! Wij hebben het gemiddeld 1x per week in huis, 1 zak voor ons 3en voor een filmavondje. En sinds ik bepaalde medicatie voor mijn depressie heb kan ik niet al te veel meer op en hoef ik na een bakje gelukkig al niet meer. Maar voorheen wilde ik het liefst voor ieder een eigen zak o_o
Wat goed dat je een taartje hebt kunnen afslaan! Super van je! :yes:

@Pavlovski, wat een leuk doel heb je voor ogen. Je midweekje weg! Het is wel pittig, zeker met de tussentijdse verleidingen! Maar ik hoop dat we elkaar hier kunnen stimuleren :)
Dankjewel, het was niet eens moeilijk om gisteren niet voor patat te kiezen! Misschien ga ik volgende keer wel voor een poké bowl. Ik zag later dat ze die ook hebben.

MyFitnessPal, een goed idee! Misschien dat ik dat ook eens moet gaan doen. Gewoon eens om te zien wat ik zoal binnenkrijg. Nu ben ik me er vaak niet eens echt bewust van. Goede tip!

@MissMagicx, netjes hoor. En wat kan dat dan lekker zijn hè. Geroosterd brood. Wat had je erop? Knap dat je niet bent gegaan voor de cholocadereep. (die er niet eens meer bleek te zijn dus ;) )

@ Mayapril, ook welkom hier! Lastig is dat hè. Maar je schrijft: Ik ben al twee weken bezig en ik ben maar 1 kg afgevallen. Draai het eens om: Ik ben maar 2 weken bezig en ik ben al 1 kg afgevallen!
Het is toch reuzeknap dat je de stap hebt gezet en alle begin is juist lastig. Je lichaam moet er even aan wennen. Ik vind dit hartstikke netjes! Echt!

@Moaningmyrtle, klink alsof je inderdaad een leuke dag hebt gehad! Wat heb je gezien in het theater?
Ik ben benieuwd naar je vakantieplannen. Waar ga je heen, wanneer ga je weg?


Zo, en nu verder met mijn werk. De koffiepauze is weer om.
Vanmiddag weer therapie en voor vanavond moet ik nog gaan verzinnen wat we gaan eten. Ik ben inspiratieloos wat we moeten eten. Zeker met die wat lastigere eters thuis...
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Amigurumi Appelstroop! Lekker joh.

BigLizzie Jammer dat het tegenviel! Nieuwe week, nieuwe kansen, komt vast goed.

AskWendy Goed bezig!

MoaningMyrtle Ik houd van jouw nick. ;-D

Wat wordt er hier gezellig gekletst zeg! Ik ga vanavond wegen, ik hoop dat het meevalt, het was een week met ups en downs. Deze week is rustig, dus zou beter moeten gaan.

Ik ga waarschijnlijk wel winkelen en dan krijg ik te horen van mijn moeder: "Misschien moet je daar nog even mee wachten, straks past het met meer." Ik vertel mensen dus wel dat ik aan het afvallen ben trouwens, is wel zo handig als je in hetzelfde huis woont. :proud: Ik denk echter dat het met die kleding wel los zal lopen, ik wil nu nieuwe dingen en ik ga niet wachten tot ik op streefgewicht zit.
anoniem_363002 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 13:55
0.06% gewijzigd
Hi ladies,
jee.....moest wel even goed kijken, wat een berichten zijn erbij gekomen, heb alles gelezen, zal zo even reageren, maar eerst de stand van zaken: ik weeg nu 76,5 en ik wil graag terug naar 67. Vorig jaar zat ik al even op 69.....maar helaas, toch weer aangekomen. Vanochtend begonnen met een goed ontbijtje, zometeen koffie met iets kleins erbij. Het helpt me ook wel om tussendoor een kauwgompje te nemen. Verder wil ik letten op de tijd tussen het eten, dus met name de tussendoortjes, dat ik mezelf bijvoorbeeld opleg dat er minstens 2 uur tussen moet zitten. Ik kan namelijk de hele dag blijven eten.....
Vanmiddag bloed prikken en dan ergens volgende week naar de huisarts.
Mijn kinderen zijn wat ouder, de oudste was al op kamers maar is na 3 jaar met zijn studie gestopt, hij komt eind deze week weer thuis wonen want hij moest ook zijn kamer uit. Wil nu een tussenjaar gaan nemen, werken en reizen waarschijnlijk. Op zich vind ik dat prima, maar zie er wel tegen op dat hij weer thuis komt. Hij wil zoveel mogelijk gamen, is niet echt vrolijk en dat drukt een stempel op de rest, is ook erg gesloten, wil gewoon zijn eigen leven leiden (wat ik goed snap) maar zit nu weer met zijn ouders 'opgescheept'.... Onze middelste is dus net klaar met de havo, wil nog niet gaan studeren en weet ook helemaal niet wat hij wil. Heeft gelukkig een bijbaantje, maar heeft ook nog hulp van ons nodig om zijn weg te vinden, een tussenjaar dus ook, maar oudste zoon wil hem niet mee op reis hebben. En hij loopt enorm te puberen, vindt zijn ouders ook helemaal niks....en wil net als broer zoveel mogelijk gamen. Fijn, twee van die jongens in huis....NOT...zie daar wel tegenop, wil ook mijn eigen leven leiden en een beetje vrolijkheid in huis. Onze jongste (meisje) is gelukkig vrolijk en gezellig maar wordt ook wel beïnvloed door de broers. En zij heeft fysieke problemen, maar dat gaat best goed. Kortom: zorgen maken (hoe doe ik het goed, wat is het beste voor ons allemaal, etc etc) zorgt er ook voor dat ik neiging heb om maar te gaan snoepen. Dan de hormonen van de overgang erbij....pffff, heb echt behoefte aan rust, tijd voor mezelf en fijn mijn eigen bedrijfje opzetten (ben ik ook nog mee bezig) en gewoon genieten van het leven!

Enniepennie, welkom! Ja, snelle aankomen dan afvallen, dat ken ik!
MoaningMyrtle ook welkom, fijn dat je minder suikerbehoefte hebt, dat scheelt al een slok op een borrel...! Ik probeer ook meer op te letten met suikers
AskWendy 2,5 kilo afgevallen deze week? Knap zeg, dat vind ik wel heel veel! Ja, belangrijk om liever voor onszelf te zijn ja, is bij mij nu echt een thema, heb altijd veel (met veel plezier) voor de kinderen gedaan en mezelf best weggecijferd
Amigurumi dankjewel, ik ga het zo proberen. Goed bezig jij met je zalm ipv friet!! En hou je schoonmoeder in de gaten, dat ze niet te makkelijk gebruik van jou/jouw kwaliteiten maakt. En grappig van die schoenen..haha, onze zoons zijn al helemaal uitgegroeid
Bundeltjes succes! 10 kilo te gaan dus, ik ook!
Strawberry vervelend die nachtdienst, ben je daartoe verplicht? Ja zeker? Hoe gaat t met je hondje? Is ie alweer opgeknapt?
Misse Magicx ja het is een kwestie van mindset en soms lukt me dat prima en dan weer helemaal niet....grrrr... Jammer dat je niet dol bent op groente, wel op volkoren producten? Brood, pasta etc? Zitten ook veel vezels in.
Biglizzie, jee wat balen dat ze net weer uitvaart....ligt dat niet van tevoren vast? En waar vaart ze dan naartoe? En zijn alle schepen vrouwelijk? je ziet, ik heb er geen verstand van. Heerlijk, dat je nog 2x 'mag' dit jaar, mooi vooruitzicht. Zal je vast lukken haar dit jaar nog te zien. Hoe is jouw passie hiervoor begonnen?
Balen van je rug zeg, is een operatie een reële optie? Wat zou dat inhouden? dat wil je natuurlijk liever niet. Jammer dat de matras geen oplossing biedt, dan moet je misschien toch eens iets drastischer zoals een operatie ja....moeilijk!
Bergje, mooi afgevallen, goed gedaan! Wat bedoel je precies met na het eten, na het avondeten? Ik probeer dat alleen thee te drinken en verder niks....
Petal jij woont dus in Engeland? Tijdelijk of definitief?
Alle andere meiden welkom!!!

Succes allemaal deze week!
Goedemorgen allemaal. Zojuist gewogen.:
95,8
Ietsepietsie eraf dus. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Ik blijf het lastig vinden. Sinds de overgang lukt het heel goed om aan te komen en "iets" minder goed om af te vallen.
Leuk om met deze groep mee te doen. Beetje een stok achter de deur en extra motivatie.
Iedereen succes deze week!
anoniem_330029 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 12:54
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miijaa je hebt jezelf voor je kinderen weggecijferd. Waarom vergat je jezelf? Kinderen zijn leuk maar jij bent er natuurlijk ook nog.

Dus: nu alles inhalen, lekker gek doen en vooral jezelf verwennen.
Say it like you mean it.
Hee! Het is lekker druk hier zo te zien. Heel fijn! Ik heb een druk weekend achter de rug. Lange dagen werken (vrij t/m zo) en nog een aantal verjaardagen gehad. Heel braaf geweest tot zondag. Toch weer veel snacks gepakt. Vandaag direct weer alles opgepakt door vanmorgen lekker te gaan sporten. De airco was kapot dus pff. Extra veel gezweet, niet normaal. Nu even rustig aan en dan vanavond en morgenavond mag ik onlinediensten draaien. Wel lekker thuis, maar alles voor de extra centjes! Ik heb overigens nog steeds niets gehoord van de belastingdienst. Ik hoop dat ik snel bericht kan krijgen. Op de weegschaal heb ik door alles nog niet durven staan. Dat gaat volgende week wel weer goed komen.

Ik ga alles even doorlezen en jullie globaal berichten!
Goed bezig dames! Het eerste begin is er! Nu de rest van de kilo's nog! :)

@Amigurumi - Welkom terug! Fijn dat het fietsen helpt! Twee vliegen in een klap zullen we maar zeggen.

Van water drinken moet je echt gewoon een gewoonte maken. Als ik opsta drink ik al gelijk een grote kom water en bij mijn ontbijt nog eens. Dan zit ik al aan de 600 a 700 ml. Die kleine flesjes waar siroop in zit vind ik ook ideaal voor onderweg. Niet iedere dag, maar soms vind ik het wel is lekker. Zorgt ook voor afwisseling.

Vooral die mayonaise die je noemt, heerlijk! Doe ik altijd bij een pokebowl.

@AskWendy - Ah soep vind ik echt heerlijk! Lunch of diner. Kan altijd. Liefste met geroosterd brood erbij. En het kan ook altijd. Tomaten- en pompoensoep zijn wel echt mijn favorieten. Ik moet het weer is wat meer gaan eten. Goed idee haha!

Je bent wel echt een keukenprins hé? Vind het heel leuk dat je recepten en foto's daarvan met ons deelt! Hebben wij ook weer nieuwe inspiratie. Echt, watertanden haha!

@MissMagicx - Heel laat, maar alsnog gefeliciteerd haha!

Probeer anders eerst groenten zoals ui en paprika in de mixer helemaal fijn te maken en dan in bijv. spaghetti te doen. Dan langzaam opbouwen naar grote vormen. Zo heb ik toen ik klein was ook van mijn moeder groentes leren eten. Ik vond groenten als kind prima (heel bijzonder haha), maar sommige smaken inderdaad heeeeel vies. Maar hierdoor heb ik veel verschillende smaken ontdekt en nu eet ik eigenlijk alles. Er is maar weinig wat ik vies vind, ook wat betreft groenten.

@Miijaa - Gefeliciteerd met het slagen van je zoon/dochter! Knap dat je er voor wilt gaan in deze periode. Is wel heel lastig natuurlijk, zeker met al die hormonen die nu constant rommelen in je lichaam. Ik had het er toevallig met een dame op mijn sportschool over. Zij wil graag ook de kilo's eraf, maar is ook vooral bezig om haar conditie te verhogen en op pijl te houden. Alle bijkomende kilo's zijn daarbij mooi meegenomen zegt ze.

Oh wat rot.. Ik snap dat de thuissituatie dan flink veranderd en je had net het gevoel van rust natuurlijk! Ik hoop dat ze snel bijtrekken en zien wat voor effect het heeft op het gehele gezin. Ik moet zeggen, ik was vroeger ook niet makkelijk voor mijn ouders. Maar ik ben het enige kind. Dus dat maakte het enigszins makkelijker voor ze.

@Enniepennniee - Hoi! Dan zit je hier zeker op het goede plek! We doen het samen

@MoaningMyrtle - Ook welkom! Leuk dat je mee wilt gaan schrijven. Ziet er naar uit dat je al een heel eind op de goede weg zit. Nu moeten de kilo's er nog af (vliegen)!

@_strawberry_ - Ah heb ik ook een keer gehad dat al je tekst dan weg is. Zooooo rot! Ah, dus het komt allemaal wel. Gewoon op het gemakje!

@BigLizzie - Ah balen van je reis, maar goed dat je het op deze manier oppakt! Ik hoop dat je binnenkort lekker kan slapen zonder rugklachten.

@DarkEnchantress - Hoi! Leuk dat je meeschrijft! Ah echt hartig hé? Ik ben van beide wat eigenlijk. Ligt volledig aan de dag haha. Maar dat overeten ken ik wel echt. Ik heb mezelf gewoon geleerd 1x een normale hoeveelheid op te scheppen en dan een half uur te wachten. Als ik nog honger zou hebben (wat nooit is), mag ik opscheppen. Ik moest echt leren dat ik niet (bom)vol moest zitten om voldaan te zijn.

Dat is ieder zijn ding. Als ik 's middags warm eet dan heb ik door de dag heen veeeel meer trek. Vooral omdat het dan natuurlijk meer koolhydraten zijn. Dus ik houd het warme eten vaak wel tot 's avonds. Tenzij het dus bijvoorbeeld soep is.

@Pavlovski - Tuurlijk, hoi! Myfitnesspall vind ik wel echt ideaaaal! Heel veel staat er ook al standaard in.

@Winky22 - Hoi hoi! Ja, eten uit verveling dan eigenlijk he!
Super allemaal meiden tot zover, alleen nog maar minnen, behalve bij mij dan maar goed elke dag is een nieuwe kans dus we gaan er weer voor!

MoaningMyrtle ja echt zin in de vakantie, aftellen, nog 9 dagen!

Amigurumi succes vandaag met de therapie en een eetbeslissing nemen.

Missmagicx ben benieuwd, hopelijk voor jou ook een min. Ik heb tussendoor ook wel wat nieuwe kleding gekocht, maar goedkope Primark dingen want ben van maat 44 naar nu 40 gegaan. Einddoel is nog niet bereikt, maar de maten 44 pasten ook niet meer. Dus goedkopere tussendoor dingen gekocht voor nu en als ik op mijn streef ben ga ik wel weer een keer echt winkelen :)

Miijaa ja wij zijn echt hetzelfde gegaan geloof ik eerst allebei flink omlaag en daarna weer allebei flink omhoog. Nou ja komt bij ons alletwee vast wel weer goed.
Hoe gaat het nu trouwens met je dochter? Is daar nog nieuws over? Heftig ja dat de sfeer in huis zo bepaald wordt als je zoons best negatief zijn. Lijkt me erg lastig ja om je daar dan voor af te sluiten. :hug:

Ik heb vandaag mijn wandelpauze op het werk opgeofferd om via de Livestream het vertrek van BigLizzie in Portsmouth te zien. Voelde alsof ik er dan toch een beetje bij was al blijft het enorm zuur. Nee bij marineschepen is dat pas heel kort van tevoren bekend helaas, dit is pas afgelopen week bekend gemaakt. Als ik mijn vliegtickets niet al had betaald had ik mijn vakantie verschoven naar juli maar dat kan alleen bij zwaarwegende redenen. En voor mij is dit er wel eentje maar voor de luchtvaartmaatschappij niet. :nope:

Hoe het in Nederland werkt weet ik niet maar de Engelse schepen hebben het geslacht van de koning(in). In dit geval dus vrouw. Maar in Engeland blijft het voorvoegsel altijd HMS, omdat Her Majesty's Ship en His Majesty's Ship alletwee HMS zijn. Als er een Koning komt dan praten ze qua schip weer over 'hij'. Al is dat dan best gek aangezien dit schip ook echt de Queen Elizabeth heet.

Ik ga dus zelfs nog 3 x naar Portsmouth dit jaar! Komende week en in september staan al, en dan eind van het jaar dus nog een extra weekend als BigLizzie terug is omdat ik haar moet en zal zien. Dat is het enige voordeel hiervan.... Nog een extra kort tripje erbij eind van het jaar.

Mijn passie is al 30 jaar geleden begonnen, op de HAVO, Engelse maritieme geschiedenis heb ik toen ook gekozen als examenopdracht. Lord Nelson en zijn vlaggenschip HMS Victory. Eerste keer Portsmouth was in 1997. Ik beheer er ook een website over en heb thuis een enorme collectie boeken, collectors items en een heel groot schaalmodel van de HMS Victory. Het is voor mij een geweldige passie, maak heel veel leuke en bijzondere dingen mee, kom nog eens ergens en heb er al veel contacten aan overgehouden en wordt nog wel veel meer. Het leukste vind ik nog als ik Engelsen wat kan leren over hun eigen maritieme geschiedenis, is nu al een paar keer gebeurd :-D . Maar vraag me niks over de Nederlandse hahaha, daar heb ik echt geen verstand van.

Ik weet niet meer wie het laatst opperde maar ik kan ook nog chiropractor overwegen. hoorde er vandaag ook al een collega over, ben wel bang voor dat breken maar een operatie lijkt me ook nogal heftig. 'Gelukkig' heb ik er wel alleen maar bij het wakkerworden en opstaan last van, overdag zo goed als niet. Maar het is wel echt heel erg lastig vooral omdat het al zo lang aanhoudt.

Flyingdaydreams ook al een soort nieuwe start dus vandaag. Wat goor het als het zo warm is, hebben wij hier nu op kantoor ook last van. Goeie tip trouwens over die groente in de mixer gooien. En ik ga jou 'als je na een half uur nog trek hebt...' ook eens proberen als ik weer neig naar een tweede bord!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 18-06-2019 07:23
Reden: lelijke typo :-)
0.19% gewijzigd
FlyingDreams Je moet het maar zo zien, door veel zweten val je ook af. :lol: Wel veel blijven drinken hoor!

Geloof me, mijn groente is al zo fijn mogelijk gemaakt, dan gaat het inderdaad het beste naar binnen.

BigLizzie Wat interessant joh, het ontstaan en verloop van jouw passie! Dat hoor je niet vaak. Hopelijk krijg je haar nog te zien. :)

Miijaa Dat klinkt best heel zwaar allemaal. Logisch dat je dan naar iets van snoep grijpt. Ik hoop dat er een beetje rust en ontspanning in huis komt. Heb je nog een andere uitlaatklep waar je eventueel wat meer aanspraak op kunt maken?
Alle reacties Link kopieren
flyingdaydreams

Ja ik vind koken leuk en leerzaam.

Dit eet ik vandaag in 10 mins gemaakt:

Ramen noodle soep

Afbeelding
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Zo, alles weer gehad voor vandaag en nu even uitgeteld op de bank geploft.

Therapie was gelukkig niet zwaar vandaag, dat scheelt weer!
Voor vandaag is het geworden bbq! Manlief wilde graag wat vlees verbranden ;)
We hebben een elektrische bbq en leggen daar graag een stukje vlees op.
Niet al te ingewikkeld of uitgebreid, want de heren zijn wat lastig met eten ;) maar dat had ik volgens mij al 1 of 2 x eerder vermeld...
Dus een hamburgertje, een bbq-worst, speklap. Daar blijft het meestal bij als we met zijn 3en eten.
Als we uitgebreid bbq en met gasten maak ik vaak ook een batch kipsate.

Maar voor nu simpel dus. En verder een stokbroodje erbij. Huzarensalade, sla en ook wat rauwkost om te dippen in de wilde wietse dip!

Ik zag op Facebook een lekker recept voorbij komen dat ik donderdag ga maken voor mijzelf: https://kookidee.nl/recepten/hoofdgerec ... amsterdam/


@Miijaa, het is dus nog steeds zwaar bij jou thuis :hug:
En dan vergeet je om voor jezelf te zorgen. Gezond eten, snoepen, wat lekkers. Het is lastig hè!
Ik hoop dat jullie allemaal je draai kunnen vinden met zoon thuis. En dat hij jullie regels en wensen zal respecteren!
En hoe zit het voor jou? Kan je ook bij vriendinnen je ei kwijt?
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi

Ik kan me goed voorstellen dat je na je therapie geen zin hebt om te koken. Therapie is hard werken. Wat ik zelf altijd deed als ik een therapie dag had, 1 of 2 dagen van te voren simpele gerechten maken en invriezen. Dan hoefde ik het eten op een therapie dag alleen maar op te warmen.
Say it like you mean it.
Ik heb net gewogen, huidige gewicht 86.5. Ik heb voor mijn startgewicht in de middag gewogen en dat iets naar boven afgerond, leek me wel zo eerlijk. Dus in ieder geval een paar pondjes kwijt. Ik wil elke week in de avond wegen, aangezien je dan op je zwaarst bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanochtend gewogen. Weeg nu 79.4 kilo. Weeg me juist weer bewust in de ochtend als ik net wakker ben, en na het plaasen :-D . Dan ben ik op mijn lichtst. Goed voor mijn positieve gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanmorgen ook weer gewogen. Nog steeds 81kg.
Er is ook niets bij, zullen we maar zeggen..

Vandaag wel weer mijn 10,000 stappen gehaald! Dus toch even een :applause: moment!

@Miija Ja ik woon nu al een paar jaa in Engeland. Mijn vriend is een Engelsman, dus in het diepe gesprongen. Plan is om over een jaar of 5 weer richting NL te gaan.

Goed gedaan voor iedereen die is afgevallen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven