Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee! Ik zou er graag 15 kilo vanaf willen hebben, maar laat ik eens beginnen met 10 ;)
Het ligt bij mij vooral aan het te veel snoepen en te weinig bewegen.
Ik wil 2-3 keer per week gaan sporten. En mijn voeding bijhouden in een app.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan. Ik hoop dat het helpt om met jullie erover te kletsen. Extra motivatie, stok achter de deur. Maar ik ben nog een beetje wiebelig in mijn motivatie. :) Was me mentaal al wel aan het voorbereiden want de laatste weken ging het helemaal de verkeerde kant op (en daarvoor ook al wel).
10 of 12 kilo is het streven. Nu eerst 3 kilo eraf, dan zit ik weer op waar ik een half jaar geleden was.
Ik snoep vooral teveel. Calorieën tellen werkt bij mij wel heel prettig, maar eerst maar eens stoppen met snoepen 's avonds. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik kwam net dit rekensommetje tegen:

Nog een laatste rekensommetje: Als je elke dag een 5 km-wandeling van een uur maakt, verbrand je 300 kcal extra per dag. Dat is 2100 kcal per week en 8400 kcal per maand. Om een kilo lichaamsvet te verbranden moet je ongeveer 7000 kcal verbranden. Dus grof uitgerekend zal je een kilo per maand kunnen afvallen als je eetpatroon gelijk blijft. (Dus niet meer gaan eten omdat je zo lekker gewandeld hebt. )

Ik denk dat ik dit ga proberen. Mijn (eerste) doel is een bmi van 25, dat is ongeveer 4 kilo eraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!
Net als de meeste smokkel ik vandaag nog maar vanaf morgen is het echt over met het gesnaai.
Vorig jaar ben ik flink afgevallen m.b.v. Cambridge en ik bleef keurig op gewicht maar de afgelopen maand veel te veel gesnoept en weinig tot geen balans dagen genomen. Als stok achter de deur weeg ik nog steeds eens in de 14 dagen bij mijn consulent. Ik heb wel met haar afgesproken dat ik pas 20 januari kom wegen zodat ik de kilo's die ik er heb bijgegeten de afgelopen weken weer grotendeels heb weggewerkt :-$
Ik loop vrij veel maar ook dat is er de afgelopen weken wat bij ingeschoten. Dat moet dus ook weer beter!

Plan is om iedere maand minimaal 150 tot 200 km te lopen en te stoppen met snoepen.
Oh, en ik ben ook van van eetlijstjes 😁
Ik gebruik Runkeeper om mijn gelopen km's bij te houden. Is een gratis app.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstjes is wel een goed idee. Dat geeft weer wat inspiratie. Ik blijf vaak hangen in dezelfde opties (vooral ontbijt en lunch)
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
01-01-2019 10:02
Ik heb lifesum gedownload. Ik moet het nog een beetje ontdekken, maar naar wat ik tot nu toe heb gezien is het een calorieën teller en gewichtstracker bij gratis gebruik.

Hij zat bij mij al op mijn telefoon destijds. Ik vind het een fijne app. Wel alleen ervaring met de gratis versie.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen is ook wel iets dat ik best prettig vind. Hardlopen dan weer helemaal niet, vinden mijn gewrichten ook niet fijn.
Vandaag mag ik nog een paar oliebollen, en vanaf morgen geen extra gesnoep meer. Ik geloof niet in dieeten, een aantal aanpassingen in de manier van eten en wat meer beweging zouden voldoende moeten zijn. Dat volhouden is al lastig genoeg wat mij betreft. Vroegah kon ik eten wat ik wilde, omdat ik heel veel sportte. Dat gaat nu fysiek niet meer, en toen sloop de gewichtstoename er stiekem in. Nu ik in de overgang zit is het buikje inmiddels een buik geworden, een van een formaat die me in de weg begint te zitten. Ik heb het een hele tijd maar geaccepteerd, maar daar word ik niks slanker van :proud:. Omdat het nu wel ongezonde proporties aanneemt, moet ik er wel wat mee. Met tegenzin, dat wel...
Alle reacties Link kopieren
Wandelen doen de skivriendin en ik al ruim een jaar (bijna) wekelijks. Meestal rondom de anderhalf uur/8km/dikke 500 kc. Driemaal per week haal ik lopend lunch en dat is in totaal ongeveer 25 minuten lopen.
Maar daar valt geen mens echt van af natuurlijk :cry:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Wil ook iets van 10kilo afvallen. Dit wordt wat bemoeilijkt door medicatie en door de naweeën van chemo ben ik niet zo mobiel als ik zou willen. Ik heb vorig jaar wel resultaten behaald door koolhydraatarm te eten, dus dat wil ik weer oppakken.

Even een tip voor een activity tracker: de Xiaomi Mi Band 2. Goedkoop, maar wel degelijk; ik heb hem sinds maart en hij doet het nog steeds goed. Met hartslagfunctie, waardoor je slaap ook goed gemeten wordt.

https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mi-band ... ifications
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
01-01-2019 11:30
@nieuwsbrief, heb jij al een eetlijstje in de aanbieding😜
Hahaha nee nog niet. Ik zit op de laatste dag van onze sneeuwvakantie en alles wat er nog is aan eten moet op. Nu zou ik er natuurlijk technisch gezien voor kunnen kiezen om niet mee te eten. Heb ook een gezond ontbijtje gegeten maar vandaag vergeef ik het mezelf nog :-)

Maar ik ga minder met creme en kaas koken. Dat is mijn grootste valkuil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens ook het bewegen weer oppakken. We zitten middenin een grote verbouwing van ons huis (alles gestript en opnieuw opgebouwd) en daardoor helemaal niet meer aan mezelf gedacht en slecht gegeten.

Tijd voor verandering!
Hoi,

Ik doe ook graag mee. Moeizame jaren achter de rug, wel veel gesport maar ook veel emo-eten en drinken. Nu relatie afgerond is, is het weer tijd voor mezelf.
Ik ben vandaag gestart met Koolhydraatarm (menu’s van the newfood) en aangemeld voor Ikpas (dus 30 dagen geen alcohol). Hoop dat dit er, samen met hardlopen, voor zorgt dat die 8 kg ervan af gaan in de komende 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren de fatsecret app. Kun je zowel voeding als beweging invoeren. Ook kun je zelf macro's instellen, wat handig is wanneer je koolhydraatarm wilt eten.
Ik doe ook mee, ben afgelopen 1 september ook begonnen en steun gehad aan topic, 15 kilo eraf voor de kerst. Dat zijn er uiteindelijk 10 geworden en ik ben er blij mee. Nu de volgende 10 voor de zomervakantie. Ik begin morgen weer, en volg het gezonde eten via de EGA methode. Veel groente en fruit en gezonde keuze's maken. Beslist geen honger, maar wel meer werk vaak om het net iets anders klaar te maken en af te wegen. De laatste week dit wat losgelaten en dan merk je toch wel dat het zo makkelijk is wat bami te koken, kip en groente te bakken, wat kruiden erbij en in een grote pan mikken, of even de fryer aan voor friet, zonder alles af te wegen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Vandaag is nog even uitbrakdag, maar ga ik ook weer voor mezelf opschrijven hoe ik me voel als ik gezond eet, meer beweeg en bewuster kook. (Spoileralert: ik voel me dan veel beter).
Grootste valkuil is het 's avonds snoepen en ik ben dol op taarten bakken. De uitdaging is dat ik voor nog drie gezinsleden kook en dat ik ook wel eens gewoon 'makkelijk' wil doen. Op mijn werk ben ik snel bang om 'honger' te krijgen (en dan in te kakken), dus haal ik een extra broodje om dat te voorkomen. Zonde van het geld en van de calorieën.
Kortom: werk aan de winkel!
Because schreef:
01-01-2019 11:41
Laatst werd het op tv heel mooi gezegd. Stel je zelf redelijke doelen, alleen op die manier blijft het eraf. Dus bijv iedere dag 30 minuten bewegen (fietsen, wandelen) en alleen de snoep, koek, snack laten staan.
Diëten, WW, 10 kilo binnen 3 maanden, speciale menu's etc. Het werkt niet, en erger: vaak averechts.
Dit inderdaad. Ik heb een prima eetpatroon als ik de troep tussen de maaltijden door weglaat. Ik blijf ook gewoon de normale porties eten die ik at. En ik ben wél vandaag al begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook nog graag mee als het kan! Wil sowieso 10 kg kwijt, maar de eerste stap zal zijn om een weegschaal te kopen om te kijken wat de "schade" echt is..
Ik wil graag zo vaak mogelijk 10.000 stappen per dag zetten en zo vaak mogelijk de fiets. Verder "gewoon" stoppen met ongezonde tussendoortjes als koek, chips en chocola..
Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens de Myfitnesspal App weer afstoffen. Die hielp mij voorheen ook goed. Daar kan je zowel eten en drinken als sporten registeren.
Alle reacties Link kopieren
Sjaan ik gebruik ook al jaren die app van fatsecret, vind hem heel fijn. Temeer omdat ie gekoppeld zit aan Google fit en omdat het vrij eenvoudig is om zelf producten toe te voegen.

Ik loop iedere lunchpauze 3,5 km met een collega. Da's een man van ruim 2 meter die lekker doorloopt. Meestal een tempo van 5,5/6 km per uur. Als ik thuis kom van m'n werk loop ik nog een rondje van 5,5 km.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
01-01-2019 12:05
Ik kwam net dit rekensommetje tegen:

Nog een laatste rekensommetje: Als je elke dag een 5 km-wandeling van een uur maakt, verbrand je 300 kcal extra per dag.
Nou, dat lijkt me bijzonder sterk. Want ik loop minstens een uur per dag; dus ik zou dan 300 kcal meer kunnen nemen dan wanneer ik in die tijd alleen maar zou zitten en staan. Ik zou dan vel over been moeten zijn. Ik denk dat het echte getal voor mij minder dan 100 kcal winst is als ik minstens een uur flink doormarcheer. :)
retrostar wijzigde dit bericht op 01-01-2019 19:02
1.97% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik doe ook graag mee. Ik vind het altijd wel motiverend om elkaar in een groep te ondersteunen en tips uit te wisselen. Doel is van 76 kg naar 68 kg in elk geval. Ik ben 1.68.
Hier ook het bekende skibroek probleem. Dus over zeven weken hoop ik ook richting de vier kilo af te zijn gevallen. En zo tegen de meivakantie 8 tot 10 totaal.
Ik eet ook gewoon graag en veel maar vooral de tussendoortjes doen ' t hem.
En ik wil meer fruit en groente gaan eten. Ipv meer koek en chocolade.
Ik zi wel een beetje te denken aan een kickstart met shakes o.i.d. Maar aan de andere kant is dat niet een heel gezond dieet. Dus ik twijfel nog. Overigens begin maandag 6 januari. En ga ik vanaf vandaag minimaal een half uur bewegen naast mijn sportuurtjes.
retrostar schreef:
01-01-2019 16:59
Nou, dat lijkt me bijzonder sterk. Want ik loop minstens een uur per dag; dus ik zou dan 300 kcal meer kunnen nemen dan wanneer ik alleen maar zou zitten en staan. Ik zou dan vel over been moeten zijn. Ik denk dat het echte getal voor mij minder dan 100 kcal winst is als ik minstens een uur flink doormarcheer. :)

Blijkbaar is je eetpatroon in evenwicht met je huidige beweging. Het gaat erom dat als je hetzelfde blijft eten en bewegen als nu én een uur wandelt, je ongeveer een kilo per maand afvalt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en zal ook graag mee willen schrijven. Ik heb mijzelf ook voorgenomen om de extra kilo's nu echt blijvend kwijt te raken.

Ik heb wel het geluk een curvy figuur te hebben waardoor de kilo's redelijk mooi verdeeld zitten. Krijg zelfs regelmatig complimenten over mijn figuur. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik mij redelijk goed weet te kleden voor mijn figuur waardoor ik ook slanker oog. Mijn BMI is echter net te zwaar, dus daar wil ik echt aan werken. Ik wil ook aan mijn conditie gaan werken.

In het verleden ben ik wel vaker 10 kilo afgevallen o.a. door WW en Fit & Slank. Ik ben echter echt een emotie eter en in stressvolle periodes zit het er zo weer aan. Dat wil ik nu echt blijvend aan gaan pakken.

Deze week gaan wij nog een paar dagen naar familie in het buitenland maar daarna wil ik weer aan de bak. Ik ben al wel begonnen met sporten via Fit at Home. Via digitale tv of via de website kan je dan allemaal sportvideo's volgen. Wat ik heel prettig vind is dat er tijdens de oefeningen een meter meeloopt met de tijd en het aantal calorieën wat je verbrand. Werkt heel motiverend.
Tot nu toe bevalt het heel goed en wil dit nu (minstens) drie keer per week volhouden. In het verleden ben ik lid geweest v/d sportschool, met name vanwege de groepslessen. Ik ging op een gegeven moment steeds minder omdat het lesrooster vaak niet uitkwam vanwege werk of gezin. Nu kan ik zelf inplannen wanneer ik de lessen volg.
Ja meld me ook hier kilo of zeven moet er af .
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven.
Ook ik wil graag (minstens) 10 kilo afvallen.
Ik schrijf later nog wat meer maar nu eerst even de kinderen in bed doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven