Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
01-01-2019 17:05
Blijkbaar is je eetpatroon in evenwicht met je huidige beweging. Het gaat erom dat als je hetzelfde blijft eten en bewegen als nu én een uur wandelt, je ongeveer een kilo per maand afvalt.
Dat betwijfel ik zwaar zoals ik al zei. Een uur bewegen kost geen 300 kcal extra. Als ik ipv van 1 uur 2 uur per dag ga lopen (wat best vaak voorkomt) dan verbrand ik geen 600 kcal extra per dag. Hooguit 150, als ik bof.

Anders had ik allang een kei van een afslankprogramma opgezet. :)

Hoewel ik niemand wil ontmoedigen en er natuurlijk altijd individuele afwijkingen bestaan. Laten we het hopen voor je. En een paar uur bewegen is natuurlijk altijd fijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in elk geval graag mee. Hier moeten er echt wat kilo’s af...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen vandaag nog aan de laatste oliebollen of toch al een beetje begonnen?
Ik het laatste. Heb geprobeerd mijn eten van vandaag te beperken tot de gewone maaltijden en heb net een appel gepakt ipv een koekje.. Bewegen is er nog niet van gekomen.
Ik ben ook nog van plan om mijn crosstrainer weer een paar keer per week te gebruiken. Heb 'm in ieder geval weer naar mijn slaapkamer gesleept, zodat ie lekker in het zicht staat en ik z'n bestaan niet kan ontkennen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ben eind november weer flink op gaan letten en merkte al resultaat. Vorige week weer een fiets gekocht dus ik kan nu weer lekker met mn zoontje gaan fietsen. Ik gebruik de app MyFitnessPal, hier hou ik precies bij wat ik eet. Mijn valkuil is lekker/ongezond eten en te weinig bewegen.
Vandaag nog niet opletten en vanaf morgen gaan we er weer tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij ook aanmelden! Ik wil/moet 30 kg kwijt ongeveer. Ik ben het najaar al begonnen en toen 5 kg kwijt geraakt. Dit siner af, nu de volgende 30 nog.

Ik vind het alleen gek dat als ik op internet mijn kcal behoefte bereken, er als basis behoefte 2553 kcal staat en om af te vallen 2042 kcal staat. Want als ik er 1500 of 1700 kcal eet, dan kom ik ook gewoon aan... l
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! Ik schrijf ook graag mee. Donderdag begint het ‘gewone’ leven weer omdat ik dan ook weer moet werken en wil ik ook beginnen met het afvallen. Mijn kleding zit te strak en de stapel ‘past niet meer’ wordt in de kast steeds groter.

Ik wil er zeker 15 kilo vanaf maar 10 is een mooi begin! Ik wil meer en regelmatiger gaan sporten en wil daarnaast ook op andere manieren meer bewegen. Doel is daarom om 2 keer per week naar mijn werk te fietsen (10 km enkele rit).

Hoe willen jullie gaan afvallen?
Zo’n 2 jaar geleden ben ik ook ongeveer 10kg afgevallen met voor mijn gevoel maar een paar kleine aanpassingen zoals:

- geen taart, snacks, snoep etc. op mijn werk;
- elke werkdag rondje wandelen in de pauze;
- voornamelijk water en thee drinken ipv fris of vruchtensappen;
- savonds geen snoep/snacks etc;
- bij uit eten gezonde keuzes maken en/of geen voorgerecht en/of toetje;
- vaker/intensiever sporten.


Dat wil ik vanaf nu ook weer gaan doen.

Ik ben een emotie-eter en ik eet ook best vaak uit gewenning, om ‘wat te doen te hebben’, of voor de gezelligheid. Soms stop je zo onbewust veel eten in je mond, ik geniet er dan niet eens van...

Mijn valkuil is dat als ik op een dag zondig ik de handdoek dan in de ring gooi en denk: vandaag is toch al mislukt, dan kunnen die paar extra koekjes er ook wel bij.

Ik heb mijn fitbit maar eens afgestoft en deze zit nu aan de lader. Ik vind het ook wel weer interessant om te zien hoe mijn slaappatroon is.
Maar die 10kg van toen zit er nu dus al weer aan 😉
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
01-01-2019 19:24
Iedereen vandaag nog aan de laatste oliebollen of toch al een beetje begonnen?
Ik het laatste. Heb geprobeerd mijn eten van vandaag te beperken tot de gewone maaltijden en heb net een appel gepakt ipv een koekje.. Bewegen is er nog niet van gekomen.
Ik ben ook nog van plan om mijn crosstrainer weer een paar keer per week te gebruiken. Heb 'm in ieder geval weer naar mijn slaapkamer gesleept, zodat ie lekker in het zicht staat en ik z'n bestaan niet kan ontkennen :P
Wat een goede start! Ik vandaag nog een mindere dag en morgen een auto dag maar ik ga betere keuzes maken en me niet helemaal volstoppen met slechte dingen!

Stiekem heb ik er ook gewoon zin in om weer gezonder te gaan doen!!
Alle reacties Link kopieren
zwaantje89 schreef:
01-01-2019 21:04
Dag allemaal! Ik schrijf ook graag mee. Donderdag begint het ‘gewone’ leven weer omdat ik dan ook weer moet werken en wil ik ook beginnen met het afvallen. Mijn kleding zit te strak en de stapel ‘past niet meer’ wordt in de kast steeds groter.

Ik wil er zeker 15 kilo vanaf maar 10 is een mooi begin! Ik wil meer en regelmatiger gaan sporten en wil daarnaast ook op andere manieren meer bewegen. Doel is daarom om 2 keer per week naar mijn werk te fietsen (10 km enkele rit).

Hoe willen jullie gaan afvallen?
Heel herkenbaar!! Ik kan alleen niet fietsen naar mn werk maar wil ook zeker meer gaan bewegen.

Ik ga dus voor weightwatchers om te voorkomen dat ik helemaal doorsla naar de een of de andere kant. Ik hou het dan nooit vol en ik hoop dat dit me helpt om niet te gaan crashen om vervolgens alles er weer aan te vreten haha. Portionering is nooit mijn sterkste kant geweest helaas.

Heb 6 maanden abonnement genomen, we gaan zien hoe het loopt.
De drive is er nu iig wel en ik wil van de zomer graag met een wat zekerder gevoel op het strand zitten. Dat is mijn doel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag vooral weinig gegeten, ik voel me erg brak na gisteren terwijl ik bijna niets hebt gedronken. Ik hoop dat het het slaapgebrek is en dat ik niet ziek aan het worden ben. Dat zou slecht uitkomen.

Ik heb wel net mijn lunch voor werk voor morgen al klaar gemaakt. Ik heb wat snackgroente, twee volkorenboterhammen met gegrilde kip en een gekookt eitje. Als tussendoortjes neem ik verder fruit mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend ontbeten met yoghurt, geluncht met broodje gerookte zalm ( nog over ) en vanavond gehaktballetjes in tomatensaus op broodje. Toen ik net in de kelder de koelkast opendeed kwam ok nog bakjes borrelhapjes tegen die ok gisteren vergeten ben te serveren. Die eten we nu samen bij de tv op en dan is alle snaaizooi geloof ik op:-)

Morgen begin ik écht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
01-01-2019 21:52
Ik heb vanochtend ontbeten met yoghurt, geluncht met broodje gerookte zalm ( nog over ) en vanavond gehaktballetjes in tomatensaus op broodje. Toen ik net in de kelder de koelkast opendeed kwam ok nog bakjes borrelhapjes tegen die ok gisteren vergeten ben te serveren. Die eten we nu samen bij de tv op en dan is alle snaaizooi geloof ik op:-)

Morgen begin ik écht.
Klinkt wel heel lekker! Heb je er wel van kunnen genieten?
Alle reacties Link kopieren
Slim Nieuwsbrief, om hulp te zoeken in de vorm van WW.

Goeie start Louise! Ik heb vandaag ook mijn laatste snaaiwerk opgemaakt. Zit nu aan mijn laatste wijntje en vanaf morgen is het weer helemaal over met het Bourgondische leven.

Ik ben deze week nog lekker vrij. Morgen heb ik een lekkere wandeling op de planning staan, uitwaaien op het strand.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik doe ook mee ruim 10 kg aangekomen nadat ik nu 15 mnd gestopt ben met roken :cry: . Ik ben me nu aan het verdiepen in het fast 5 diet maar dit lijkt me wel erg zwaar. Probleem is dat ik nog nooit gedieet heb en altijd alles kon eten en nu lijkt het wel of al aankom van niks. Dus vandaag in ieder geval niet gesnackt en veel water gedronken.
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief: WW hoor ik goede ervaringen mee. Ik denk dat ik start met mijn voeding bijhouden in een app. Ik zat te denken aan doordeweeks 1400 kcal en in het weekend 1700 ofzo. En dus dat meer bewegen!

Durf eigenlijk niet zo goed te wegen. Ben bang dat ik boven de gevreesde 90 zit en dan ben ik echt op mijn zwaarst ooit O_O

@Fientje: zou wel iets proberen te zoeken waarbij je het idee hebt dat het haalbaar voor je is! Anders ben je er naar 2 dagen klaar mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ervaring met ontbijt smoothies?
Ik ben namelijk een slechte groente eter en dacht, misschien als ik bijv spinazie verwerk in een smoothie, met wat fruit en havermout etc. dat ik wel meer groentes binnenkrijg. Want nu is dat vrij weinig.

Morgen ga ik sporten na het werk!
Alle reacties Link kopieren
zwaantje89 schreef:
01-01-2019 22:47
@nieuwsbrief: WW hoor ik goede ervaringen mee. Ik denk dat ik start met mijn voeding bijhouden in een app. Ik zat te denken aan doordeweeks 1400 kcal en in het weekend 1700 ofzo. En dus dat meer bewegen!

Durf eigenlijk niet zo goed te wegen. Ben bang dat ik boven de gevreesde 90 zit en dan ben ik echt op mijn zwaarst ooit O_O

@Fientje: zou wel iets proberen te zoeken waarbij je het idee hebt dat het haalbaar voor je is! Anders ben je er naar 2 dagen klaar mee ;)
Goed om te zoeken naar iets waar je jezelf iets meer vrijheid geeft op je weekenddagen, is ook beter vol te houden denk ik!

Bij mij is gewicht altijd wel een goede stok achter de deur maar ik weet ook dat het niet alles zegt.
Ik ben nu ook op mijn zwaarst ongeveer. Dit wil ik niet meer, voel me er ongelukkig bij. Al moet ik wel zeggen dat ik het hele instagram fit girl idee wel loslaat nu. Ben 30, heb kinderen en ben geen doutzen. Maar wil me wél lekker in mn lijf voelen.
Heb overigens met mn 10 kilo wel een groot doel gesteld. Weet niet of het haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! 10 kilo is teveel maar 5 zou goed zijn. Wil vooral wat fitter, sterker en gezonder worden.

Ben begin december begonnen met sporten. Met tegenzin maar nu vind ik het wel lekker. Met de feestdagen toch aangekomen, nu 65 kilo. Schommel normaal rond de 63. Qua gewicht prima maar dat buikje hé, altijd dat buikje.

Gezonder eten, bestel nogal veel want lui. Straks weekboodschappen bestellen en weer braaf twee stukje fruit per dag en meer groente, minder vlees.

Nu twee keer per week sporten, als 't lukt qua rooster, en wandelen als het even kan. Vriend speelt actief pokemon go dus die wandelt wat af.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
01-01-2019 20:26
Ik wil mij ook aanmelden! Ik wil/moet 30 kg kwijt ongeveer. Ik ben het najaar al begonnen en toen 5 kg kwijt geraakt. Dit siner af, nu de volgende 30 nog.

Ik vind het alleen gek dat als ik op internet mijn kcal behoefte bereken, er als basis behoefte 2553 kcal staat en om af te vallen 2042 kcal staat. Want als ik er 1500 of 1700 kcal eet, dan kom ik ook gewoon aan... l

Ik heb dit ook weleens gehad. Bij mij hielp het toen om met een goede diëtist naar mijn eetpatroon te kijken. Uiteindelijk ben ik toen meer, maar anders gaan eten en daarna ging het afvallen wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
01-01-2019 21:24
Maar die 10kg van toen zit er nu dus al weer aan 😉
Balen is dat hè.. Herkenbaar.. Denk dat de meeste hier dit wel herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove, hier ervaring met groene smothies. Vind het zelf op zijn tijd bedt lekker en er zijn veel verschillende recepten. Heb thuis een boekje dus kan als je wil wat recepten hier neerzetten.

Nieuwsbrief, WW is fijn. Heb hier wel verl inzicht in gekregen qua voeding en de punten due zij daarbij hanteren. Handig hulpje.

Koettie, welkom

Iemand ook behoefte aan een tabel?
Ik kan nu alle namen en doelen al niet meer uit elkaar houden :rrr:

Hier alle wijn en borrelhapjes op😂.
Nu tijd voor gezonde dingen en vanavond sporten.
Tabel lijkt me een goed idee!
Succes voor iedereen die vandaag echt begint (ik ook).
Alle reacties Link kopieren
Goed idee een tabel!

Ik ga vanaf vandaag ook volle bak er tegenaan. Gisteren gewogen en was de afgelopen paar maanden toch weer een paar kilo aangekomen :cry:

Woog gisteravond 81.2. Ik ga eens per week wegen en zal het gewicht dan hier doorgeven en het zelf ook bijhouden! Hopelijk gaan de kilo’s er bij iedereen snel van af! Veel succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Tabel vind ik ook prima! Is het overzicht makkelijker te houden wie er hoeveel is afgevallen enzo :)

Ik heb vandaag nog een rustig dagje, vriend heeft zoon net naar KDV gebracht en wij gaan zo het huis kerst-vrij maken en poetsen etc. Ben ik toch lekker in beweging maar wel thuis op mn gemakje. Helaas super verkouden (bedankt vriend en zoon) dus niet top fit. Vanochtend op de weegschaal gaan staan, 72.6 kg gaf die aan. Nog 2.7 kg totdat mijn eerste doel is behaald; weer onder de 70 kg wegen. Het volgende doel is 65 kg en als het lukt wil ik weer rond de 62/63 kg zitten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven