Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
02-01-2019 14:45
:hello: hey Koettie! Jij ook hier?! Grappig. Mijn broeken knellen altijd iets meer in de winter, zonder al dat getrek en gegraaf in de tuin, hahaha. Ik vrees alleen dat het nu niet goedkomt tot aan het schoffel- en maaiseizoen, dus aan de bak om die gemakskilo's eraf te krijgen. Niet leuk, wel nodig. Gaat goed komen!
Ah jawel joh. Lekker wandelen buiten en gezonde receptjes proberen.
Vanavond pasta ala groente restjes. Lekker makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vandaag écht begonnen. Netjes ontbeten met havermout en een halve banaan, daarna gaan zwemmen met de kinderen. Geen snoepje(s) in de auto genomen. En zojuist terug van boodschappen doen voor gezonde dingen. Late lunch: couscoussalade. En vanavond eten we vis, aardappelpuree (voor mezelf vervang ik dat met komkommer en tomaatjes) en boontjes.
Als ik vanavond trek krijg, heb ik vanilleyoghurt voor handen.
Het zal allemaal niet meevallen, want er is nog best wat over van Oud en Nieuw, o.a. heerlijke taart en zakken chips. Maar ik wil gewoon aankomende zomer niet steeds terug de zee in worden gerold. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een hoop fruit in huis gehaald, weer kwark (eet ik vaak met appel en havermout), spinazie voor in de smoothie, kipfilet en sandwich spread voor op brood.
Heb ook gefitnest sinds 2 weken denk ik, en ga na het eten nog een kwartiertje ongeveer wandelen met de hond. Vanavond maar eens zo'n ontbijtsmoothie proberen te maken voor morgenochtend.

Heb vandaag op de sportschool een vet percentage test gedaan, ze hadden zo'n nieuw apparaat. Nou wist ik dat ik veel vet had, maar dit was wel intens.. Maarja niet voor niks dat ik er 30 kilo af wil. Het was 49,9%. Ik snapte alleen de andere getallen niet, misschien dat iemand anders hem begrijpt.
Er stond Fat quantity: 51,7. Muscle 48,6 en body water 36.7. Maar ik woog op die weegschool in de 103 kg, dus dan komen die getallen niet uit toch? Misschien dat iemand hem hier begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-01-2019 16:06
Hier ook vandaag écht begonnen. Netjes ontbeten met havermout en een halve banaan, daarna gaan zwemmen met de kinderen. Geen snoepje(s) in de auto genomen. En zojuist terug van boodschappen doen voor gezonde dingen. Late lunch: couscoussalade. En vanavond eten we vis, aardappelpuree (voor mezelf vervang ik dat met komkommer en tomaatjes) en boontjes.
Als ik vanavond trek krijg, heb ik vanilleyoghurt voor handen.
Het zal allemaal niet meevallen, want er is nog best wat over van Oud en Nieuw, o.a. heerlijke taart en zakken chips. Maar ik wil gewoon aankomende zomer niet steeds terug de zee in worden gerold. :roll:
Goed bezig! En je lunch en diner klinken goed!!

Wij zitten al 10uur in de auto en we hadden een late lunch bij de mac. Ik heb een vegan wrap bij starbucks gehaald. Een betere keus in ieder geval dan de mac. Nou wil het ook zijn dat ik geen vlees eet en daarom fastfood sowieso niet echt een goede optie is. Maar toch 😊
Alle reacties Link kopieren
Iedereen lekker bezig vandaag!!
Hier gaat het ook goed, al wil ik wel weer anders gaan ontbijten. Nu bij zowel het late ontbijt als late lunch 2 boterhammen met redelijk verantwoord beleg. Verder tussendoor een rijstewafel en verder nog niks. Zo koken en dan eten we aardappelen met schil uit de oven, allerlei groenten en een rundervinkje. Dan later vanavond nog iets van fruit. Uiteindelijk zelfs iets te weinig qua calorieën, maar we waren ook laat op vandaag. Morgen weer werken en dan moet ik echt allerlei lekkere dingen gaan afslaan..
Oh ja, vanavond nog 20 minuten op de crosstrainer is de planning. Verder ongeveer 6.000 stappen gezet.

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
02-01-2019 16:21
Er stond Fat quantity: 51,7. Muscle 48,6 en body water 36.7. Maar ik woog op die weegschool in de 103 kg, dus dan komen die getallen niet uit toch? Misschien dat iemand hem hier begrijpt.
Ik heb zo'n weegschaal die dat ook allemaal meet. Ik meen dat sommige dingen in kilo's zijn en andere dingen in percentages. En zo te zien hoort er bij jou ook nog botmassa bij. Vraag het volgende keer even na, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Net nog even geconfronteerd met een duidelijke valkuil.. De borden van de kinderen leeg eten!! Toen zij klaar waren, zag ik mezelf zo met mn vork die kant op bewegen O_O
Niet meer doen dus.. ongemerkt gaat er dan zo nog een halve portie bij. Niet nodig..
Alle reacties Link kopieren
Bewustwording is volgens mij een hele belangrijke stap Wheels! Dus dit is een winstpunt.

Een kennis van mij is veel te zwaar maar blijft bij hoog en laag volhouden dat zij niet veel eet en amper snoept. Ik ken haar al ruim 30 jaar en weet dat dit niet klopt. Maar zolang zij zich niet bewust is van wat ze allemaal eet op een dag kan ze dat natuurlijk lekker blijven roepen.

Ik heb vandaag keurig bijgehouden wat ik vandaag heb gegeten en gedronken en kom op 1093 kcal. Da's niet heel veel maar ik heb geen honger gehad. Morgen kom ik daar weer overheen maar streven is om de komende 2 weken niet boven de 1300 kcal te komen en toch geen honger te hebben. Dan zijn mijn kerstkilo's hopelijk weer verdwenen en kan ik het wat rustiger aan gaan doen met afvallen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
02-01-2019 18:01
Ik heb zo'n weegschaal die dat ook allemaal meet. Ik meen dat sommige dingen in kilo's zijn en andere dingen in percentages. En zo te zien hoort er bij jou ook nog botmassa bij. Vraag het volgende keer even na, zou ik zeggen.
Wij hebben ook zo'n weegschaal. Alleen het stomme is dat er op de doos stond van: tot 180 kg. en hij meet mijn gewicht wel, maar niet het percentage. Dan zegt hij dat het gewicht ervoor te hoog is. :')
Maargoed, ik heb wel een vetpercentage gezien, of hij precies klopt is de vraag maargoed, volgende week nog eens proberen en kijken wat hij dan zegt!
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje van vandaag:

O: 250 gram magere kwark met mango
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer en een beetje truffelmayonaise
D: 250 gram geroosterde courgette en paprika met 50 gram huttekase, 150 gram geroosterde aardappels, 80 gram runderworst
T: snoeptomaten, worteltjes 1 mandarijn, 1 glas cola light

Eigenlijk een beetje te weinig, bij elkaar ongeveer 1300 kcal. Ik was mijn eitje vergeten. Ik had flink honger toen ik thuis kwam. Morgen wel een eitje bij de lunch en eventueel nog een muslireep voor later in de middag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 1600 kcal. Wil 't liefst tussen de 1600 en 1800 zitten per dag.

Vandaag ook veel bewogen dus helemaal top. Morgen sportschool!
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje vandaag
O: 40 gr havermout met amandelmelk en een paar walnoten
T: mueslireep
L: toast met gerookte zalm en wat gebakken aardappeltjes
T: gekookt ei en een banaan
D: 2 boterhammen met kaas (erg laat gegeten)

Daarbij zo’n 20.000 stappen gezet. Goed begin van het jaar :)
De kinderen zijn ziek, dus het was een chaotische dag.
Uiteindelijk heb ik een vroege lunch gedaan met een broodje geitenkaas en honing, tussendoor een blokje kaas en worteltjes gegeten en afgesloten met risotto.
Voor mijn werk het snel even de super in gerend voor goed eten voor morgen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig iedereen!

Mijn eetlijstje van vandaag:
Ontbijt: geskipt ivm uitslapen
Lunch: 3 boterhammen filet americain en komkommer
Tussendoor: fruitmix
Diner: macaroni & cheese :facepalm:

Beweging: 11.300 stappen (incl. 5 km wandelen)

Ik moet zeggen dat het behalen van mijn stappendoel in de vakantie een stuk moeilijker is, maar ik heb nu 20 dagen op rij m'n stappendoel gehaald :yes:

Wie gaan er sporten morgen? Pas je je voeding hierop aan of is een bakje kwark na afloop voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer niet hoger te komen dan 1600 kcal. Met 1700 kcal val ik ook af, weet ik van een paar jaar geleden.
Vandaag dus begonnen. Heb nu 1400 kcal gegeten en nog best wel honger. Tja, gisteren was het dan ook een stuk meer nog. ;-D Hopelijk went het snel. Straks nog even een gekookt eitje en paar worteltjes.
Ik begrijp dat sommigen precies weten wat ze moeten doen om af te vallen. Bij mij is het echt een kwestie van doorzetten en lange adem. Ik val niet zo snel en niet zo makkelijk af. Ik hoop dat de eerste kilo's toch snel gaan; deze zitten er pas sinds kort aan...
We gaan het zien!

Succes iedereen!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames! Hier ook een goede eerste dag gehad! Stuk gefietst, gepoetst en gewandeld. Net ging vriend een bakje chips pakken en ik ben een keer sterk gebleven en heb nee gezegd (en gedaan). Alleen 2 laurierdropjes gegeten, nou, dat is te overzien.

@wheelsonthebus: goed dat je je daarvan nu bewust bent! Veel mensen denken weinig te eten maar vergeten dat ze regelmatig iets eten, ofwel wat overblijft van de kinderen, ofwel tijdens het koken proeven etc. Al deze dingen op een dag tikken uiteindelijk ook aan.

Wat knap dat sommigen zoveel lopen (ik las 20.000 stappen!). Daar kan ik nog iets van leren, ik haal bij lange na de 10.000 stappen niet. Mijn stappendoel staat op 6.000 stappen, op de dagen dat ik thuis ben met mijn zoontje haal ik dit doel wel maar op werkdagen absoluut niet. Ik zit op kantoor en hoef weinig te lopen. Helaas is het bijna niet te fietsen naar het werk, anders was ik dat gaan doen.

Vriend en ik zijn serieus aan het nadenken om een crosstrainer te kopen. Kan ik toch een paar keer per week daarop staan, super goed voor de conditie natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Doen aardbei-banaan! Ik vind het ideaal dat ding in huis. Net 20 minuten gedaan, wil het opbouwen naar 3 a 4x een half uur per week. Op marktplaats staan er superveel..

Qua calorieën: ik wil/moet ook minimaal 1500 a 1600 calorieën eten. Destijds met klem geadviseerd door de diëtiste.
Alle reacties Link kopieren
Word er dan ook zeker een van MP wheelsonthebus :) ik heb een heel zwaar maar fijn crosstrainerschema van 40 minuten. Je bent echt gesloopt daarna maar voelt je zó voldaan!
Vriend moet even zorgen dat een tv op zolder werkt, vind ik altijd wel fijner sporten, vooral op de crosstrainer.
Fijn dat het bij jou zo goed bevalt!
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 02-01-2019 22:05
Reden: Toevoeging
6.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen calorieën tellen. Daar krijg ik echt de zenuwen van. Ik weet drommels goed wat ik het beste kan eten en kan laten staan, het is een kwestie van de juiste keuzes maken. En daar gaat het bij mij nogal eens verkeerd. Morgen gezonde boodschappen in huis halen! Ik wil wel meer gaan bewegen en zo'n stappenteller aanschaffen als ondersteuning. Welke gebruiken jullie/kunnen jullie aanraden?
Alle reacties Link kopieren
@ Teotihuacan Ik heb morgenavond bokslessen. Ik pas mijn eten daar niet echt op aan. Ik eet vooraf een restje van eerder in de week omdat ik weinig tijd heb tussen thuiskomen en het moment dat ik naar de les moet. Ik hou voor erna wel wat ruimte voor wat extra eiwitrijk eten zoals kwark of een reep maar ik heb daar zelden behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een smoothie als ontbijt voor morgenochtend gemaakt. Er zit 50 gram spinazie in. (Laag beginnen haha, ik ben niet zo’n groente eter) 150 gram kwark, 1 banaan en 1 kiwi en wat water erbij. Hooelijk vult het wat en is dit een idee om zo mn groente inname wat meer uit te breiden. Wil dan steeds meer spinazie erin gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe oud jullie ongeveer zijn. Ik ben nu rond de 40 en merk echt dat ik nu sneller aankom en langzamer afval dan een aantal jaar geleden..
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
02-01-2019 22:04
Word er dan ook zeker een van MP wheelsonthebus :) ik heb een heel zwaar maar fijn crosstrainerschema van 40 minuten. Je bent echt gesloopt daarna maar voelt je zó voldaan!
Vriend moet even zorgen dat een tv op zolder werkt, vind ik altijd wel fijner sporten, vooral op de crosstrainer.
Fijn dat het bij jou zo goed bevalt!
Dat doe ik ook. Neem mn Ipad mee en kijk iets terug. Vandaag heel Holland bakt :jump: Kijken naar taart ipv t eten
Alle reacties Link kopieren
De mensen die meer dan 10.000 stappen doen: hoe lang doe je daarover, of hoeveel kilometer is dat ongeveer?

Mijn doel staat op 6.000, maar dat haal ik vaker niet dan wel.
Ik ben midden 30, na 3 kinderen heb ik altijd wel een buikje gehouden maar sinds een aantal maanden lijkt het vet echt naar beneden te zakken ;-)

Hier ging het vandaag goed.

O: magere kwark met frambozen
L: crackers en gekookt ei
D: tomatengroentesoep, rauwkostsalade, kleine rundergehaktbal

Na het diner niets meer gegeten. Maar verder ook niet gesport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven