Lijf & Lijn alle pijlers

Goede weegschaal?

27-03-2015 11:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vandaag ga ik beginnen met 3 maanden koolhydraat arm. Dus vanmorgen al mijn moed bij elkaar geraapt om op de weegschaal te gaan staan - is ie kapot!!

Een van de pootjes eronder is afgebroken en kan ik ook niet meer vinden. Na de verhuizing ook nooit meer gebruikt dus hij kan wel ergens in Lutjebroek liggen.

Dus ben weer toe aan een nieuwe weegschaal.

Ik wil er graag 1 die mijn gewicht van de vorige weging onthoudt en dan het verschil aan me teruggeeft.

De laatste die ik had deed dat niet, die deed het van mijn eerste gewicht aftrekken de hele tijd en vond ik onhandig.

Natuurlijk kan ik naar al die vergelijking sites gaan en het zelf uitzoeken, maar ik vind dit veel leuker!

Plus hier hebben we ervaringsdeskundigen!!

Alvast bedankt meiden!
No worries
Ik heb gewoon een weegschaal van Kruidvat, heb even geen idee van welk merk die was.. Hij zegt aan te geven wat je vocht-vet-spier-bot percentage is, maar dat kan natuurlijk nooit helemaal nauwkeurig kloppen. Hij doet gewoon verder prima zijn werk en geeft 1 decimaal achter de komma.

Waarom wil je trouwens 'maar' 3 maanden koolhydraatarm eten? Als je na die 3 maanden weer volop koolhydraten gaat eten, komt het er gewoon weer bij. Ik ben voorstander van minderen van koolhydraten, doe het zelf ook en de kilo's vliegen eraf. Maar zorg wel dat je goed opbouwt en niet weer iedere dag stampot oid gaat eten.. Succes met afvallen!
Ik schrijf het op een papiertje. Datum en gewicht. Gister 64.8 vandaag 64.6. Het is een pittige rekensom maar na diep nadenken lukt het toch om tot -2 ons te komen

Succes met afvallen, ik heb ook een tijdje minder koolhydraten gedaan maar hield het niet vol, de eieren begonnen een eigen leven te leiden in mijn darmen en elke middag sla ging ook tegenstaan.
Nou verdorie, heel bericht getikt en nu weer weg!

Ik ga eerst 3 maanden zo min mogelijk koolhydraten eten zoals bijvoorbeeld Dr Frank.

Daarna ga ik weer over op alleen de gezonde koolhydraten zoals volgens de Voedselzandloper.

Daar bleef ik goed mee op gewicht.

Ik ben 5 maanden geleden moeder geworden en in mijn zwangerschap had ik ineens onwijze trek in brood en pasta.

Die overtollige kilo's mogen er nu wel weer af.

En dat moment bleef ik maar uitstellen... tot vanmorgen! Dus ik had "geluk"

Maar wil niet dat er van uitstel afstel komt en ik denk ook dat als ik weet wat ik weeg de motivatie alleen nog maar meer is!!
No worries
Nou goed dat je het gaat aanpakken hoor!
Thanks!! Ik kan niet wachten tot ik weer in mijn oude kleren pas!!!
No worries
het is natuurlijk niet voor niets dat je een enorme behoefte hebt aan koolhhydraten nadat je jezelf het hebt ontzegd, je lichaam heeft ze gewoon nodig. Jammer dat je nu alsnog weer op deze manier wilt afvallen, de eerste poging is mislukt dus waarom zou de tweede poging wel lukken?
De eerste poging is zeker niet mislukt! Tijdens mijn zwangerschap heb ik het gewoon niet zo nauw genomen met de koolhydraten. (maw laten gaan.... pizza, pasta, frisdrank, toetjes mmmmmmmmjam)

En nu moeten die er weer van af. Ik voel me er goed bij en wordt erg creatief in het maken van recepten.

Ik was voor mijn zwangerschap bezig met gezonde koolhydraten he? Dus wel spelt en volkoren en havermout enz daar blijf ik gewoon mooi mee op gewicht.

Maar Meds, heb je toevallig ook nog een tip over een weegschaal? Want daar opende ik het topic eigenlijk voor.
No worries
Ik heb de goedkoopste weegschaal van de Blokker en hoeveel ik gister woog (en vorige week) onthoud ik gewoon. En toen de dokter een lijstje per dag wilde weten, schreef ik het gewoon op. Net zo makkelijk.
En hoeveel gewichtsverlies je hebt, kun je gewoon uitrekenen.

Uitrekenen hoeveel koolhydraten je eet is echt een stuk ingewikkelder dan je gewicht onthouden en aftrekken van het gewicht van gister. Dus als je het eerste van plan bent, dan lijkt me het tweede een peuleschilletje.
Die van mij ziet er ook aftands uit. Heb al een paar keer op het punt gestaan om er een mee te nemen bij Lidl, zo'h hele mooie glazen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:brisbane179 schreef op 27 maart 2015 @ 14:01:

De eerste poging is zeker niet mislukt! Tijdens mijn zwangerschap heb ik het gewoon niet zo nauw genomen met de koolhydraten. (maw laten gaan.... pizza, pasta, frisdrank, toetjes mmmmmmmmjam)

En nu moeten die er weer van af. Ik voel me er goed bij en wordt erg creatief in het maken van recepten.

Ik was voor mijn zwangerschap bezig met gezonde koolhydraten he? Dus wel spelt en volkoren en havermout enz daar blijf ik gewoon mooi mee op gewicht.

Maar Meds, heb je toevallig ook nog een tip over een weegschaal? Want daar opende ik het topic eigenlijk voor.

het is mislukt als de kilo's er weer aan zitten, je hebt je niet voor niets laten gaan

een dieet is pas succesvol als je het de rest van je leven vol kan houden

de beste weegschaal is trouwens je lievelingsspijkerbroek
Een weegschaal kopen is niet hetzelfde als afvallen hoor TO. Ook al voelt het of je er daarmee al een heleboel aan gedaan hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Daar heb je wel een punt. Ik denk alleen dat menig vrouw na een zwangerschap niet meteen weer in haar oude kleding past. Heb geen cijfers ofzo, alleen wat ik in mijn omgeving heb gezien. Dus ik denk ook dat menig vrouw na een zwangerschap haar overtollige kilotjes wil verliezen met sporten en op haar eten letten. Dat is precies wat ik ga doen. Bij mij in de vorm van koolhydraten laten staan de eerste 3 maanden. Daarna weer gewoon lekker gezond!
No worries
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 maart 2015 @ 15:38:

[...]

de beste weegschaal is trouwens je lievelingsspijkerbroekIk koop gewoon steeds een nieuwe lievelingsspijkerbroek, dus die methode werkt niet echt bij mij. (En de andere methoden ook nog niet, mijn medicijnen daar valt niet tegenop te lijnen. )
To,ik sluit me bij Meds aan.Het is niet verstandig om alle koolhydraten te schrappen.Je lichaam heeft ze gewoon nodig.Maar wat je wel

kunt doen is afwisselend de ene keer gewone rijst en de andere keer silvervliesrijst eten,de ene keer normaal brood en de andere keer

speltbrood.Of je varieert je ontbijt door de ene keer boterhammen,havermout of Brinta te eten of de andere keer yoghurt naturel met

fruit.Dat doe ik b.v. en het smaakt lekker.
Ik heb trouwens nog geen eens een weegschaal.
quote:Beeldig schreef op 27 maart 2015 @ 19:46:

[...]

Ik koop gewoon steeds een nieuwe lievelingsspijkerbroek, dus die methode werkt niet echt bij mij. (En de andere methoden ook nog niet, mijn medicijnen daar valt niet tegenop te lijnen. )niet smokkelen
Ik zal het nooit meer doen.

(De nieuwste is van gister, dus voorlopig kan ik me aan die belofte houden. )
quote:Beeldig schreef op 31 maart 2015 @ 21:18:

Ik zal het nooit meer doen.

(De nieuwste is van gister, dus voorlopig kan ik me aan die belofte houden. )zet er met een viltstift een merkje in. Zodat je weet dat dit de meetbroek is.

Dat onthoud ik zonder merkje ook wel, maak je geen zorgen.
quote:Beeldig schreef op 31 maart 2015 @ 21:34:

Dat onthoud ik zonder merkje ook wel, maak je geen zorgen. ja maar, dan moet je dus ook niet stiekem een andere broek pakken. of een broek van je man, want die zit waarschijnlijk lekker ruim
Als deze broek niet meer past, dan stap ik gewoon over op rokken en kousen.
Ik ben vier maanden geleden bevallen en wilde ook de extra kilo's (nog een kilo of 20 een week na de bevalling) weer kwijt. Nu ben ik altijd slank en sportief geweest en heb mijn normale eet- en beweegpatroon weer opgepakt na de bevalling. Ik eet alles. Gewoon brood, rijst, pasta, aardappelen (in normale hoeveelheden), elke dag een koekje, toetje en een chocolaatje en in het weekend chips en een wijntje. En uiteraard ook op z'n tijd eens een etentje buiten de deur, een ijsje etc. Daarnaast elke dag bewegen.

Ik ben alle kilo's kwijt en moet straks gaan oppassen niet (nog) meer af te vallen. Volgens mij is dit de enige manier om (blijvend) af te vallen. Maar goed, dat was je vraag niet.

Ik heb een weegschaal van 12 euro en houd/hield mijn gewicht bij in een (gratis) app. In die app kun je je streefgewicht vastleggen en geeft hij netjes aan in een grafiek hoeveel gewicht je bent verloren. Erg motiverend. Als ik jou was zou ik dus gewoon een goedkope weegschaal kopen. Als je straks lekker bent afgevallen kun je de rest van het geld mooi gebruiken om jezelf te trakteren op nieuwe kleding of iets anders leuks. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven