Lijf & Lijn alle pijlers

Haar doneren 20 cm

06-06-2020 00:18 13 berichten
Hoi,
Kon alleen een oud topic vinden dus een nieuwe.
Ik wil mijn haar afknippen. Nu dacht ik dat het leuk zou zijn het te doneren. Het moet 30 cm zijn dan, maar dan wordt mijn nieuwe kapsel wel héél kort en dat wil ik niet (meer).
Ik las in een oud topic over haar doneren tussen 15 en 20 cm en dat zou wel kunnen.
Nog een jaartje langer laten groeien heb ik niet zoveel zin in, ik wil gewoon weer een lekker fris kapsel ipv het saaie lange haar.
Maar nu lang en mooi (ongeverfd) haar afknippen en in de prullenbak gooien voelt ook niet goed.

Iemand tips?
O ja regio is handig. Beneden de rivieren.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met tips? Stichting haarwensen zat op 25cm maar is naar 30 gegaan. Korter is blijkbaar niet rendabel, dus meer dan laten groeien kun je niet doen.

Het is trouwens niet om moeilijk te doen ofzo, maar de grootste vraag is er naar pruiken met minimaal schouderlengte. En aangezien er met het verwerken natuurlijk ook lengte verloren gaat, is het wel logisch dat ze niet zoveel hebben aan 20cm.
oohboy wijzigde dit bericht op 06-06-2020 00:24
43.36% gewijzigd
Er zijn ook kappers of mensen die haar werken maken met minder lang haar en dan ook voor volwassenen schijnbaar. Maar de info die ik kan vinden is verouderd. En de enige die blijkbaar echt goed in Google omhoog komt is die Haarwensen en dat gaat dus sowieso niet.
Dus misschien kent iemand iemand die er wel iets mee kan.
Haarwensen 30 centimeter en haardonor.nl 25 cm
Het lijkt erop dat korter echt niet mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al gecheckt of jij het juiste haar hebt voor pruiken? Anders zou het zonde zijn om je over de lengte druk te maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Neem eens contact op met Studio Tonny in Eindhoven.
Die zijn blij met al het gedoneerde haar, volgens mij ook korter dan 30 cm.
Op de website staat 25 cm, maar bel ze eens.

Ik weet (uit eigen ervaring) dat er ook behoefte is aan pruiken met korter haar. Dus superlief dat je wil doneren :heart:
Alle reacties Link kopieren
Die 30 cm moet volgens mij ook nog een vlecht zijn, dus het haar nog langer.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog een jaartje zult moeten wachten.
Met het knopen en op één lengte maken gaat waarschijnlijk minstens 5 centimeter verloren.

Ik vind het wel een prachtig doel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
MIDA schreef:
06-06-2020 06:10
Neem eens contact op met Studio Tonny in Eindhoven.
Die zijn blij met al het gedoneerde haar, volgens mij ook korter dan 30 cm.
Op de website staat 25 cm, maar bel ze eens.

Ik weet (uit eigen ervaring) dat er ook behoefte is aan pruiken met korter haar. Dus superlief dat je wil doneren :heart:
Die verwijzen naar haardonor.nl en dat is minimaal 25cm staat op de site.

Er zal wel een reden zijn dat korter niet kan. Heeft vast met het verwerken te maken waarbij weer cm verloren gaan en daarna in model brengen enz waarbij geknipt wordt.
Vraag eens bij een make-up artist opleiding of een opera- of operette gezelschap. Zij maken zelf pruiken. Ivm hygiene weet ik niet of ze ook van particulieren gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Bij www.haarmode-okay.nl kun je al vanaf 10 cm doneren!
Die zitten in Eersel, in de Kempen.
Goeie tips, bedankt, hier kan kan ik wat mee! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven