Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lapflop schreef op 07 juli 2016 @ 19:40:

Ik heb ook goed nieuws. Ik stond op de wachtlijst voor een second opinion. Zou 3 tot 4 maanden duren. Echter heb ik via via voor elkaar gekregen dat de neuroloog mijn dossier even bekeken heeft, en ik werd vandaag gebeld: ik kan morgen met spoed terecht. Ik vind dat ook wel erg snel, waardoor ik me af vraag of ik meer reden heb me zorgen te maken dan ik dacht, maar ik ben voral opgelucht dat ik me serieus genomen voel. Morgen zullen we zien!Oh spannend zeg. Ik hoop dat je gerustgesteld gaat worden! Laat je het weten wat er uitkomt? Succes :flower:!
MoonAlisa ik zwem in het buitenbad. Heerlijk een kilometer gezwommen.

Ohh Lapflop spannend zeg!
Succes vandaag Lapflop! Ik hoop dat je verder geholpen kan worden en niet eindeloos weer hoeft te zitten wachten op dingen!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Mag ik even slingeren?

Ik ben 10 kilo kwijt!

Ik had nooit gedacht dat dit nog mogelijk was, en dat terwijl ik richting de 50 ga... Ik dacht dat ik alleen nog maar zwaarder kon gaan worden... Gelukkig heb ik het tij weten te keren, ik ben blij.
quote:00gjes schreef op 08 juli 2016 @ 09:35:

Mag ik even slingeren?

Ik ben 10 kilo kwijt!

Ik had nooit gedacht dat dit nog mogelijk was, en dat terwijl ik richting de 50 ga... Ik dacht dat ik alleen nog maar zwaarder kon gaan worden... Gelukkig heb ik het tij weten te keren, ik ben blij.

Gefeliciteerd oogjes! Heel knap van je!

Ik hoop binnenkort hetzelfde te mogen zeggen. Ben een heel stuk jonger maar wel schildklierproblemen.
Wat spannend Lapflop! Hopelijk kun je na afloop hier slingers op komen hangen .

Wat goed oogjes! 10 kilo is echt veel!

Welkom Giliath
Fantastisch resultaat, oogjes! Slinger voor jou!

Dank je Lady_Grey.
Lief al die bemoedigende woorden van jullie. Ik ben verwezen naar een revalidatiecentrum. Is dat een slinger? Dat is zeker een slinger! Want ik hoop eindelijk de hulp te gaan krijgen die ik nodig heb.
quote:Lapflop schreef op 08 juli 2016 @ 15:15:

Lief al die bemoedigende woorden van jullie. Ik ben verwezen naar een revalidatiecentrum. Is dat een slinger? Dat is zeker een slinger! Want ik hoop eindelijk de hulp te gaan krijgen die ik nodig heb. Ohh ik ben echt héél blij voor je! Een dikke pakkerd voor jou.
Dank jullie wel maandag heb ik een aanspraak met mijn huisarts om de beste plek voor mij te vinden, en dan nog hopen dat ze me daar ook willen helpen natuurlijk.

Ga ik ook nog even slingers voor jullie ophangen :

Giliath wat klink jij sportief! Knap dat je daar de tijd voor kunt vinden. Ik heb het even gemist, maar heb je ook bepaalde doelen op het moment die je wil bereiken? Leuk dat je mee komt schrijven!

Twilight: wat heerlijk een hele kilometer gezwommen.

00gjes wat knap! Dat is een mijlpaal vol Confetti. Vond je het uiteindelijk mee of tegen vallen?

Lady grey ik hoop dat jij je al wat beter op je gemak gaat voelen in je mini groep, en dat ze lief voor je zijn!
Lapflop ga je daar dan intern? Of kun je heen en weer reizen?

Best een hele stap maar wel een stap vooruit dus!

Oogjes 10 kg is zeker veel. Slinger!!

Ik heb vandaag les 20 van Evy gelopen: 4 x 8 minuten met 1 min wandelen er steeds tussen.

Was met de bus naar ouders gegaan, daar gegeten en hardlopend terug. Had bij Decathlon zo'n hardlooprugzak gekocht, dan zit alles zo dicht mogelijk op je lichaam geplakt en schudt het niet steeds heen en weer. Had m nog niet eerder geprobeerd, had er een vest in maar had er ook echt geen last van met lopen

Wel had ik rammelende dingen (sleutels, muntjes) in de zakjes van mijn kleding gedaan.
Je kunt méér.
quote:Lapflop schreef op 09 juli 2016 @ 09:03:

Giliath wat klink jij sportief! Knap dat je daar de tijd voor kunt vinden. Ik heb het even gemist, maar heb je ook bepaalde doelen op het moment die je wil bereiken? Leuk dat je mee komt schrijven.

Dank je .

Ja ik ben van 0 sportief naar heel sportief gegaan. Wel grappig zo achteraf bekijkend. Doelen... Uhm... Ik schreef in een topic hier van 15 tot 20 kilo afvallen. 15 kilo eraf vond ik een goed begin. Maar dat heb ik (nog) niet gehaald, en hoeft ook niet meer zo nodig. Ik denk dat mijn doel verandert is van cijfers naar gevoel. Ik voel mij fantastisch nu. De weegschaal boeit mij weinig. Volgens mij ben ik ook al bijna bij de 15 kilo. Maar eerlijk is eerlijk: ik wil nog wel wat strakker worden. Dus helaas... Toch cijfers... Letten op centimeters.

Trouwens.... Goed van je dat je gaat revalideren. Het zal soms een opgave zijn, maar je hebt er zo ontzettend veel aan!!! Ga er voor!

Ik heb bijna een jaar gerevalideerd. Ik heb er heel veel aan gehad. Ik heb er nog steeds heel veel aan. Hiedoor heb ik bijvoorbeeld het sporten opgepakt .
quote:Moon-Alisa schreef op 09 juli 2016 @ 22:58:

Ik heb vandaag les 20 van Evy gelopen: 4 x 8 minuten met 1 min wandelen er steeds tussen.Evy... Dat werd mij ook al aangeraden, want ik begin hardlopen fijn te vinden. Maar.... Hoe vind jij het? De app heeft namelijk een magere beoordeling, dus ik twijfel nog heel erg.
Ik vind het heel fijn, Evy. Als ik volgens een schema zou lopen met zelf timen enzo zou ik dat veel ingewikkelder vinden. Zeker in het begin met een minuut hardlopen, minuut wandelen etc.

En je kunt er vrij snel mee opbouwen van nul tot een aardig niveau. Alleen als je zoals ik op een gegeven moment wat lessen gaat herhalen komen die muziekjes je soms wel je strot uit.

Je schijnt ook zelf iets te kunnen knutselen met het schema van Evy maar dan je eigen muziek. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Waarom een magere beoordeling? Ging het over de opbouw/het schema of over iets anders?

Zelf heb ik 1 x helemaal opgebouwd van 0 naar 5 km en ben dat nu weer aan het doen. Nooit klachten/pijn gehad.
Je kunt méér.
Moon-Alisa dat weet ik nog niet. Morgen heb ik een afspraak met mijn huisarts om te kijken waar ik het beste heen kan, maar dan moeten ze me daar ook willen aannemen. Ik heb geen idee hoe het vanaf dan gaat.

Giliath, wil jij me misschien iets meer vertellen over hoe je tot de keus komt voor wel of niet intern, of hoe zo iets gaat in een revalidatiecentrum? Wellicht helemaal niet vergelijkbaar maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Klinkt wel heftig voor je, maar misschien vind je zelf dat het je ook wat heeft opgeleverd nu je zo sportief geworden bent? Klinkt alsof je een hele goede mindset hebt in ieder geval!

Ik heb de zelfde ervaring met evy als Moon-alisa schrijft. Ik vond het heel fijn om niet zelf over de intervallen na te denken. Heb het ook helemaal afgelopen, tewijl ik op eigen houtje nooit zo ver kwam.
Spannend nog allemaal, Lapflop.

Als ik zelf wel eens probeerde hard te lopen (zonder Evy dus) wilde ik in 1 x veel te ver lopen. Dat lukte dan niet en dan stopte ik weer.

Met Start to Run kon ik het wel volhouden omdat je in t begin echt maar 1 min per keer hoeft te rennen.

En het is ook wel een soort van gezellig, zo'n Vlaamse dame die tegen je praat
Je kunt méér.
Hoi Lapflop, ik vond het meevallen die 10 kg. Sterker nog, elke kilo eraf geeft een kick, dus ik voelde me de hele tijd heerlijk, blij, trots etc. Ik ga ook nog even door, want hoewel ik inmiddels een gezond bmi heb, vind ik dat er op mijn buik en heupen nog een paar pondjes teveel zitten. Ik weet nu hoe het moet, gewicht verliezen (check het 5:2 vasten-topic), dus ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer ga aankomen. Maar ik sprak gisteren een paar dames die ook eerder flink waren afgevallen, en zij hadden stuk voor stuk de helft er alweer aan zitten. Ik ga daar heel goed voor moeten waken!

Succes morgen bij de huisarts, ik hoop dat je snel kan beginnen.

Fijne dag allemaal!
anoniem_271039 wijzigde dit bericht op 10-07-2016 12:39
Reden: Linkje van gemaakt
% gewijzigd
Ik heb dat topic nooit gevolgd maar ga eens kijken.

Bij mij gaat er nog steeds geen gewicht af (ik wijt het aan de medicijnen). Zie er nu een beetje uit als een vogeltje met dunne pootjes en een dik lijfje.

Maargoed ik ga gewoon door met conditie opbouwen en spieren trainen. Wellicht als ik langere stukken ren gaat er wel iets af.

Aan mijn benen kun je nu wel zien dat ik regelmatig hardloop. Loop ook regelmatig in rokken/rokjes om ze te showen
Je kunt méér.
quote:Lapflop schreef op 10 juli 2016 @ 10:36:

Giliath, wil jij me misschien iets meer vertellen over hoe je tot de keus komt voor wel of niet intern, of hoe zo iets gaat in een revalidatiecentrum? Wellicht helemaal niet vergelijkbaar maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Klinkt wel heftig voor je, maar misschien vind je zelf dat het je ook wat heeft opgeleverd nu je zo sportief geworden bent? Klinkt alsof je een hele goede mindset hebt in ieder geval!

Naar mijn weten is een interne opname bij een revalidatiecentrum alleen aan de orde, als je intensieve zorg nodig hebt of heel veel controles. Beetje vergelijkbaar met het ziekenhuis in dat geval. Voor mij was daar blijven geen optie, en ik vond het ook niet nodig.

Je krijgt een revalidatiearts toegewezen. Dat is een beetje de coördinator binnen het centrum. De arts stelt samen met jou het behandelplan op, en zorgt dat je bij de juiste disciplines terechtkomt. Dat kan ergotherapie zijn, maar ook fysiotherapie, psycholoog, groepstherapie etc.

Voor vragen of wensen (wat je zelf graag wil), kan je dus bij je revalidatiearts terecht.

Het sporten is maar een voorbeeld. Ik heb heel veel aan revalidatie gehad. Vond het heel plezierig . Maar je wordt er wel echt aan het werk gezet, en je zal jezelf ook wel een keer gaan tegenkomen.
Bedankt voor de ervaringen over Evy! Ik heb vluchtig gekeken, maar volgens mij hadden de meeste mensen wat kritiek op het GPS systeem, en het opslaan van je gegevens. Dus daarom een wat lagere beoordeling. Denk ik.

Zal nog eens kijken naar Start to Run .
quote:Moon-Alisa schreef op 10 juli 2016 @ 12:21:

Ik heb dat topic nooit gevolgd maar ga eens kijken.

Bij mij gaat er nog steeds geen gewicht af (ik wijt het aan de medicijnen). Zie er nu een beetje uit als een vogeltje met dunne pootjes en een dik lijfje.

Maargoed ik ga gewoon door met conditie opbouwen en spieren trainen. Wellicht als ik langere stukken ren gaat er wel iets af.

Aan mijn benen kun je nu wel zien dat ik regelmatig hardloop. Loop ook regelmatig in rokken/rokjes om ze te showen

Wat zeggen ze ook alweer over in shape komen... 80% bereik je met voeding, 20% met sporten?

Het sporten doe je zo te horen al hartstikke goed! Maar hoe zit het met de voeding?
Giliath, ik ben gewoon de podcasts gedownload. Liep er mee op zo'n mini ipod shuffle. Je gegevens bijhouden is echt een eigen keus. bedankt voor het delen van je ervaring. Bij mij speelt misschien nog mee dat ik niet zelfstandig kan reizen momenteel (kan niet eens een straat alleen oversteken omdat ik niet kan volgen wat er gebeurd), maar ik moet maar gewoon afwachten. Bedankt voor het delen van de ervaring!

Moon-alisa, als je je benen jan showen valt het vast mee voor anderen hoe je jezelf omschrijft. En je ziet dus toch langzaam verandering!
quote:Lapflop schreef op 10 juli 2016 @ 13:11:

Bij mij speelt misschien nog mee dat ik niet zelfstandig kan reizen momenteel (kan niet eens een straat alleen oversteken omdat ik niet kan volgen wat er gebeurd), maar ik moet maar gewoon afwachten. Bedankt voor het delen van de ervaring!

Misschien is vervoer met de taxi dan iets voor je. Zij doen heel veel ziekenvervoer.

Je zou alvast bij je zorgverzekering kunnen nagaan of dit vergoedt wordt. Er zit wel altijd een eigen bijdrage aan vast. Ik dacht voor dit jaar € 98,- euro.

De aanvraag kan je deels zelf invullen. Ander deel moet de revalidatiearts invullen. Je kan de revalidatiearts het beste om meer info vragen. Zullen ze wel vaak tegenkomen dit soort aanvragen.
Okee de omschrijving was wat overdreven Maar het is wel zo dat t vet van mijn buik er moeilijk af gaat terwijl de rest wel aan het veranderen is.

Qua voeding: Ik had al sinds mijn 15e darmklachten, ben nu 33. Door de jaren heen al veel geprobeerd uiteraard. Alleen altijd wel granen blijven gebruiken in mijn dagelijkse voeding.

Dit voorjaar probeerde ik op advies van een kennis om Paleo te eten. Ik wist niet wat ik meemaakte, ineens had ik moeiteloze ontlasting, na één of twee dagen al.

Na nog wat experimenteren (en ook wel eens een week gewoon ouderwets boterhammen omdat het toch wel lastig was) kwam ik er achter dat zuivel niet zo'n probleem is bij mij maar granen wel.

Antwoord op de vraag van Giliath: Ben wel bewust met voeding bezig maar dus meer met het vermijden van granen dan met opletten op de calorieën. Het is allemaal nog een beetje zoeken.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven