Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Trots op jullie allemaal!!! Hier een schandalig lang weekend gehad in Disney/Parijs. Alleen maar ongezond gegeten... wel de halve marathon gelopen, maar meer eraan gevroten dan er af gerend vrees ik... deze week vermijd ik de weegschaal en doe ik nog maar even normaal. Dan zijn die extra kilo's er vast zo weer af
Ach, als je in Parijs bent dan mag het toch ook wel!

Ik had vandaag voor het eerst mijn eet behandeling individueel, met een heule fijne behandelaar. Ik ben oprecht op het moment zo blij met deze situatie en heb zoveel vertrouwen dat ik dit gewoon kan!
Hoera lady, wat fijn!

En wat goed ook dat je deze behandelaar in vertrouwen durft te nemen!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Slingers! Gewoon omdat het kan. Omdat ik niks te zeuren en te klagen heb

En dat mag ook gevierd worden
Slingers omdat ik na járen ineens het sporten ECHT leuk vind.

En omdat het nu zo in mijn systeem zit dat ik eigenlijk bijna alle andere dingen om het sporten heen plan.

Had zelfs de pest in dat ik concertkaarten gekocht heb voor een maandag en dat ik er nadien pas achter kwam dat dat mijn Zumba-avond is

Het is gewoon een heel fijn idee dat ik eindelijk zo waarde ben gaan hechten aan het sporten!
668, the neighbour of the Beast
Wat leuk dat je iets gevonden hebt wat je leuk vindt! Zonder dat houdt volgens mij niemand het sporten vol.
Wat een gaaf bericht Marels! Van Zumba word je ook zo vrolijk!

En sporten houd je enkel vol wanneer je het leuk vindt.

Goed van je!!
Marels wat fijn dat je er "ineens" lol in hebt! Sporten is heerlijk, als je maar echt voor jezelf doet, en iets vindt dat bij je past. Goed te horen dat je dat gevonden hebt.

Ik ben deze week niet gaan sporten.. maar wel elke dag naar werk gefietst (heen en terug toch 15 km) en een rondje gelopen in de pauze.. mijn nieuwe collega met wie ik de nieuwe helpdesk ga opzetten is deze week ook begonnen en we zitten samen redelijk hoog in onze energie als we samen werken. ( omdat we zo enthousiast zijn) dus 's avonds is de energie dan even op.

Zondag ga ik een nieuw trainingsschema maken en nieuwe doelen stellen, dat helpt mij echt enorm.

Dit weekend weer lekker shoppen, heb gewoon echt nieuwe kleding nodig voor als het straks kouder wordt op werk. En is een erg fijne manier om mezelf en mijn gewichtsverlies (ruim 30 kg) een keer echt te vieren!

Als extra cadeautje stond ik als inspirerend verhaal in het gezond eten magazine. Wel echt een compliment!
Wauw! -30kg? Wat goed!

Net terug van een rondje sportschool, alles voelt zwaar. Heerlijk

Ik ga maar eens verder met huiscardio (lees: badkamers schoonmaken etc).
Hello allemaal!

Even een update. Schrijven komt er bijna niet meer van. Nieuwe baan met best wat reistijd en verder zijn september en oktober vaak drukke maanden met verjaardagen en meer...

Het is best een uitdaging om op werkdagen gezond te eten. In vorige baan werd het allemaal een beetje last-minute: Heen onderweg lunch kopen, terug onderweg avondeten meenemen. Vaak was het dan niet het gezondste eten en ook niet het goedkoopste. Dat gaat nu gelukkig beter.

Zondag weer begonnen met hardlopen. Vond het erg lekker, zelfs in de regen. Wil het weer vaker gaan doen.

Hopelijk vind ik over een week of twee weer wat meer tijd om te schrijven. En te sporten, natuurlijk. Op zich doet de structuur van het werk me wel goed waardoor ik me ook beter kan zetten tot sporten etc. Geen tijd om er tegenaan te hikken, denk ik.
Je kunt méér.
Veel structuur werkt inderdaad heel fijn! Ik mis het hebben van structuur de laatste tijd ook nog wel eens een beetje .

Ik ben aan het variëren met m'n ontbijt , oftewel, ik eet nu een kom havermout . Mijn nieuwe eet-behandelaar vind dat juist geen probleem. Ik heb het bijna gemist
Goedemorgen, wat een positieve berichten! Leuk!

Hartstikke goed Moon! Ik heb ook structuur nodig, de meeste mensen denk ik.

Heb je het naar je zin bij je nieuwe werkgever?

Lekker dat hardlopen.

@Lady_grey: volgens mij maak jij enorme stappen met je nieuwe behandelaar! Wat heerlijk! En fijn dat je meer variatie mag eten.

Sporten gaat gewoon lekker, ik heb er ook echt zin in.

Gezond eten gaat ook prima. Ik kook zeer gevarieerd met veel verschillende soorten groenten. Ik ben ook zo blij dat er weer pompoenen liggen! Iedere week een pan verse pompoensoep

Alleen moet ik van die kruidnootjes afblijven.... dat is echt mijn zonde....

Net een heerlijk warm ontbijtje op van couscous met stukjes appel, cashewnoten en kaneel.
Ha dames, wat klinken jullie ontbijtjes goed, jullie brengen me op ideeen Ik houd bijv erg van havermout maar de laatste tijd is het zomaar even 'uit beeld'. Heb het niet meer in huis. Snel weer eens kopen.

Ik had vandaag een soeppakketje van Jamie Oliver, bij Jumbo. Leuk, alles zit er in om lekkere soep te maken. t Is alleen geen maaltijdsoep dus er moet echt nog wel iets bij. Maar dan heb je wel wat groente binnen.

Alleen met de keukenmachine ging het even mis.... die zat te vol waardoor het eruit spoot...

Ja ik heb het naar mijn zin bij t werk Zoals ik zei moet ik wel erg wennen aan het ritme, vroeg op, lang reizen. In de eerste en tweede week dacht ik wel, waar ben ik aan begonnen?

Immers 2 min lopen van mijn huis zit ook een bedrijventerrein, als ik daar s ochtends loop denk ik: Had ik hier niet kunnen gaan werken? Maar ik heb hier jaren terug gewerkt en vond dat helemaal niet leuk, haha.

In het nieuwe werk kan ik veel schrijven, iets wat ik altijd graag gedaan heb. En het is een jong bedrijf waar ze me veel kunnen leren. En de trein begint al te wennen, gelukkig.

Wilde vandaag nog hardlopen maar ik ben nogal laat met alles, eten enzo. t Wordt me nu te laat.
Je kunt méér.
Nou, eens even tijd voor een ander soort slinger het is maandag en ik heb 2/3e van al mijn literatuur voor deze week al gelezen! Eigenlijk zelfs iets meer stiekem, maar van 2 van de 3 vakken is het klaar en het derde vak is niet zoveel (en pas op woensdag) . Ik doe dit jaar een achterlijke hoeveelheid ects (waar ben ik aan begonnen...) en ik moet eigenlijk overal echt bovenop zitten. Dat is tot nu toe niet zo goed gelukt als ik zou willen maar daar komt deze week een eind aan!
Hey Lady-Grey! Wat leuk weer van je te horen! Klinkt pittig, veel succes erbij!

Moon, wen jij al aan je nieuwe ritme? Nu het steeds vroeger donker (en kouder) wordt is het vast nog lastiger.

Hier gaat alles prima. Heb een belachelijk ongezond weekend gehad, maar vandaag pak ik het ritme weer op. Gezond ontbeten, fruit voor tussendoor en sporttas mee om na werk de sportschool in te duiken.

Fijne dag!!
Oh lieverds het spijt me ik heb jullie verwaarloosd. Als goedmaker kom ik nu een enorme slinger ophangen, met ballonnen en confetti en alles erop en eraan:

We hebben een huis gekocht!! Het is eindelijk gelukt. Het zesde huis waar we een bod op deden, het eerste huis waar ik een beetje verliefd op werd :D als alles goed gaat met financiering e.d. Gaan we in de eerste week van januari verhuizen. Naar de andere kant van het land dus, dichterbij mijn familie wonen. Ohhh yes!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Magneet wat een goed nieuws! Best een verandering, naar de andere kant van het land. Succes alvast met het inpakken en klussen!

Lady_Grey goed bezig met je literatuur!!

Hier gaat het lekker. Ik geniet nu zelfs van de ochtenden, de zon komt net op als ik naar het station loop. Vanmorgen was het prachtig buiten. Straks als ik idd in het donker reis zal het lastiger zijn.

Ik begin mijn draai te vinden op het werk. Bij vorige werk waren de dagen korter maar zonder pauzes en met veel meer prikkels. Continu telefoontjes, gestresste collega's, etc. Hier wordt hard gewerkt maar wel veel gestroomlijnder dan ik gewend was. En wat eigenlijk nooit gebeurde bij vorige werk: Ik heb s avonds nog zin om iets leuks/lekkers te koken.

Eerder at ik op werkdagen altijd iets makkelijks. Nu sta ik gewoon nog te kokkerellen en ik vind het leuk. Das ook wel een slinger toch
Je kunt méér.
quote:Magneet schreef op 10 oktober 2016 @ 21:38:

Oh lieverds het spijt me ik heb jullie verwaarloosd. Als goedmaker kom ik nu een enorme slinger ophangen, met ballonnen en confetti en alles erop en eraan:

We hebben een huis gekocht!! Het is eindelijk gelukt. Het zesde huis waar we een bod op deden, het eerste huis waar ik een beetje verliefd op werd :D als alles goed gaat met financiering e.d. Gaan we in de eerste week van januari verhuizen. Naar de andere kant van het land dus, dichterbij mijn familie wonen. Ohhh yes!

Magneet! Goed van je te horen!

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, super!!
Oh magneet, dat zijn pas slingers waard! Gefeliciteerd!
quote:Moon-Alisa schreef op 10 oktober 2016 @ 22:58:

Magneet wat een goed nieuws! Best een verandering, naar de andere kant van het land. Succes alvast met het inpakken en klussen!

Lady_Grey goed bezig met je literatuur!!

Hier gaat het lekker. Ik geniet nu zelfs van de ochtenden, de zon komt net op als ik naar het station loop. Vanmorgen was het prachtig buiten. Straks als ik idd in het donker reis zal het lastiger zijn.

Ik begin mijn draai te vinden op het werk. Bij vorige werk waren de dagen korter maar zonder pauzes en met veel meer prikkels. Continu telefoontjes, gestresste collega's, etc. Hier wordt hard gewerkt maar wel veel gestroomlijnder dan ik gewend was. En wat eigenlijk nooit gebeurde bij vorige werk: Ik heb s avonds nog zin om iets leuks/lekkers te koken.

Eerder at ik op werkdagen altijd iets makkelijks. Nu sta ik gewoon nog te kokkerellen en ik vind het leuk. Das ook wel een slinger toch

Klinkt goed Moon! Ik hoop dat je een fijne tijd krijgt op je nieuwe plek.

En top dat je energie overhoudt om goed te koken! Dat is goed voor jezelf zorgen
Oh jongens... dames, ik heb goed nieuws:

Ik mag mijn medicatie afbouwen! Ik slik ivm psychische klachten Seroquel. Slik het nu drie jaar, daarvoor gebruikte ik iets anders ook al jaren.

Gisteren mijn arts gesproken. Ik vraag wel vaker of ik het mag afbouwen, ben er veel door aangekomen. Hij zegt altijd dat hij nog even wil wachten want: .....

En dan komt het er op neer dat ik toch nog veel stress heb. Werk, verhuizing, familile, er is altijd wel een factor die niet helemaal stabiel is en waardoor arts wil wachten. Maar na langer praten vond hij het toch goed. We gaan van 200 mg afbouwen met stapjes van 50 mg per 6 weken. Das ineens best snel!

Hopelijk val ik dan weer wat af. En wat ook mooi is: Ik mocht geen kinderen krijgen met deze medicatie. En dacht dat ik het misschien nog heel lang moest slikken. Dus wellicht de kinderwens moest vergeten.

Maar als het afbouwen lukt, mag dat wel weer! Heb geen partner nu maar dat kan nog komen. Is bij dates ook wel een verschil of je 'geen kinderen mag krijgen' of dat het gewoon weer open is.

Dus een dansje. Afbouwen zal niet meevallen maar zoooo blij
Je kunt méér.
quote:Moon-Alisa schreef op 12 oktober 2016 @ 13:22:

Oh jongens... dames, ik heb goed nieuws:

Ik mag mijn medicatie afbouwen! Ik slik ivm psychische klachten Seroquel. Slik het nu drie jaar, daarvoor gebruikte ik iets anders ook al jaren.

Gisteren mijn arts gesproken. Ik vraag wel vaker of ik het mag afbouwen, ben er veel door aangekomen. Hij zegt altijd dat hij nog even wil wachten want: .....

En dan komt het er op neer dat ik toch nog veel stress heb. Werk, verhuizing, familile, er is altijd wel een factor die niet helemaal stabiel is en waardoor arts wil wachten. Maar na langer praten vond hij het toch goed. We gaan van 200 mg afbouwen met stapjes van 50 mg per 6 weken. Das ineens best snel!

Hopelijk val ik dan weer wat af. En wat ook mooi is: Ik mocht geen kinderen krijgen met deze medicatie. En dacht dat ik het misschien nog heel lang moest slikken. Dus wellicht de kinderwens moest vergeten.

Maar als het afbouwen lukt, mag dat wel weer! Heb geen partner nu maar dat kan nog komen. Is bij dates ook wel een verschil of je 'geen kinderen mag krijgen' of dat het gewoon weer open is.

Dus een dansje. Afbouwen zal niet meevallen maar zoooo blij

Meis wat fijn!!! Stapjes van 50mg is best veel.

Blijf je erbij onder begeleiding?

Een nieuwe baan geeft ook energie, wellicht is dit dan de juiste tijd om af te bouwen.

En dan lekker daten!
O, dat is fijn nieuws! Hoor je dat gehijg? Dat ben ik die een ballon opblaast.
hoe is het met je conditie may_ka??
Hahaha ja prachtige ballon!!

Ik heb zelf het idee dat ik nu genoeg structuur heb om het afbouwen te beginnen. Eerder was één van mijn problemen moeite met slapen... maar ik had toen ook weinig structuur. Met t huidige vroeg opstaan en lange dagen ben ik s avonds écht moe.

Blijf zeker onder begeleiding, mag altijd bellen.

Ja was van de zomer beetje aan t daten. Achteraf een totaal ongeschikte gast en gelukkig geen contact meer mee. Maarja ik denk wel na over zulke dingen, ben 34 en om me heen regent het baby's.

En als je dan zelf door medicatie er ook niet mee bezig KAN zijn, is best gek. Ook omdat mensen er wel eens naar vragen, naar kinderwens en het dan dus best gecompliceerd ligt.

Gisteren s ochtends gesprek en daarna naar werk. Werken ging niet zo lekker, heb dit niet gedeeld met mijn collega's (niet iets wat je zo in de groep gooit in je vierde week) maar was er ook niet zo bij met mijn hoofd.

Ik kom net terug van apotheek. Meestal gooi ik recept in brievenbus en haal paar dagen later op. Nu even aan balie gevraagd of ze meteen de lichtere dosering hadden. Aardige dame, meteen alles in orde gemaakt.

Dus kan vanavond al lichtere dosering nemen. Jeetje alles gaat best snel zo
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven