Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)


En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Ik merk dat ik wat afval als ik geen brood, maar een salade voor de lunch eet en als ik thuis kom, direct ga koken zonder eerst een boterhammetje te eten. Een salade is lekker hoor, maar brood vind ik heerlijk. :cry:
Alle reacties Link kopieren
MIN TWINTIG KILO! :cheer2: Sinds het begin in 2018. Ik ben in 2019 weer flink wat aangekomen en daarna weer afgevallen en ik zat dus al eerder op dit punt, maar toch. Ik ben zo blij dat ik nu weer ben waar ik was en ik ga gewoon lekker door! Dit weekend wel twee keer kaasfondue, maar goed. :rofl:
Drackie schreef:
24-01-2020 12:59
MIN TWINTIG KILO! :cheer2: Sinds het begin in 2018. Ik ben in 2019 weer flink wat aangekomen en daarna weer afgevallen en ik zat dus al eerder op dit punt, maar toch. Ik ben zo blij dat ik nu weer ben waar ik was en ik ga gewoon lekker door! Dit weekend wel twee keer kaasfondue, maar goed. :rofl:
Gefeliciteerd :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: Drackie Wat fijn!

Aviv, ik kan dat niet, 's winters een salade eten als lunch. Jammer misschien, maar het is niet anders. Ik eet trouwens tussendoor elke dag 3 winterwortels en vaak nog een paprika. In feite heb ik dan ook al een salade gehad ;-)
Later is nu
Dreamer, 3 winterwortels?! @( Ik hoop dat het niet zulke dikke zijn als ik wel een koop, want dat is veel!
Mijn collega's plagen me wel eens met konijnenvoer met mijn salade en dat zijn niet eens winterwortels! De saladebar van mijn werk heeft luxe salade, met peulvruchten en ook gegrilde groente.
Na een salade drink ik wel een grote mok thee om warm van te worden.

Drackie, goed zeg! Maar een lager gewicht vasthouden is lastig, zeker als er dingen in je leven gebeuren die aandacht vergen en gewicht op de tweede plaats komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink sowieso 5 - 8 dikke mokken thee op een dag :proud:

Het zijn wortels zoals in zo'n zak zitten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend weer een weegmoment, opnieuw bijna 3 kilo eraf, dit boek werkt echt wel lekker, ben er heel blij mee.
In principe is het een 2 weken plan maar ik ga gewoon nog even door, ik vind het totaal niet moeilijk om vol te houden.
Dreamer schreef:
24-01-2020 19:57
Ik drink sowieso 5 - 8 dikke mokken thee op een dag :proud:

Het zijn wortels zoals in zo'n zak zitten.
Ik dacht aan deze winterwortels:

https://tinyurl.com/rcvoecm

En fijn dat je niet aankomt van thee (zonder suiker) je kan uit allerlei soorten kiezen en het zet niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, die grootte hebben ze wel bijna hoor, die wortels. Het wisselt per week, eigenlijk.

Ik ben aangekomen (volgens mij, nog niet gewogen) en heb besloten vanaf nu echt weer streng voor mezelf te zijn voor wat betreft alcohol en zoetigheid. Bedacht me vanmorgen ook, dat ik in het boek 'Vet Belangrijk' iets las over het gebruik van cortisonen en moeilijker afvallen. Nu gebruik ik sinds 2 maanden op bijna dagelijkse basis cortisonenzalf in verband met eczeem. Drong vandaag pas tot me door dat dat natuurlijk invloed heeft. Ik smeer zo'n beetje m'n halve lichaam in.
Dat ik dan de laatste tijd ineens vaker wijn drink en koekjes eet, dat is dan natuurlijk extra. Dus voor vandaag meer groente meegenomen, ook nog een hele paprika, en een gekookt ei. Kijken of dat wat helpt tegen het hongergevoel

Fijn dat het zo goed gaat, Elsie. Ik geloof zelf nooit zo in bepaalde 'programma's' en dat daarna het gewicht eraf blijft. Het is toch iets dat blijvend verandering in je eet- en leefpatroon met geven.
Later is nu
Gelukkig niet aangekomen dit weekend, maar zelfs afgevallen :cheer2: Nu voorlopig geen uitspattingen meer, dus hopelijk kan ik weer onder de 64 komen.
Alle reacties Link kopieren
het is niet echt een crash dieet, volgens mij zit daar een heel groot risico dat alles er snel weer terug aan zit. Wel intermettend fasting, dus ik eet enkel in de avond of als ik dat echt niet haal lunch en avond.
Wel eet ik best veel in hoeveelheid, voor een groot gedeelte low carb dus heel veel groenten, salade, kip, zalm, eieren.
Eigenlijk best wel erg lekker, de recepten die in het boek staan zijn makkelijk en lekker.
Op deze manier is het erg goed als blijvende nieuwe levensstijl te doen.
Ik merk nu na ruim 2 weken dat ik echt veel minder opgeblazen voel, geen buikkrampen meer en ik voel mij gewoon prettiger.
dat motiveert mij wel om deze eetwijze voor de lange duur aan te houden maar ook daar wordt wel het een en ander uitgelegd en hoe dit te blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet zozeer over of het een crashdieet is. Wat mij triggerde was "het is een 2 weken plan, maar ik ga nog even langer door", dat impliceert, bij mij, dat het niet direct helpt om je leefstijl blijvend om te gooien. Dat is naar mijn ervaring namelijk al lastig genoeg. Zelfs als ik 3 maanden niet snoep en geen alcohol drink, vooral gezond eet en meer beweeg, is dat nog blijvend mijn leefstijl.

Verder werkt low carb bij mij niet zo, want ik eet vooral en liefst vegetarisch. Daarnaast, ik heb het ooit geprobeerd, mis ik binnen de kortste keren het brood gigantisch. Maar goed, dat is een andere discussie :D Fijn dat het goed werkt nu!
Later is nu
Weer onder de 64 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:

Ik 82 :thunder:

En ik ben weer aan het opschrijven. Kom erachter dat ik eigenlijk structureel te weinig eiwit binnenkrijg, terwijl ik er altijd op let dat ik uit alle schijven van de 5 eet, bij elke maaltijd. Zelfs van de week met kaas op brood, 2 gekookte eieren en 's avonds bonen zat ik er nog niet aan @( Ik ben heel benieuwd hoe veganisten dat doen. Een handje noten zet toch ook niet echt zoden aan de dijk en heeft wel heel veel kcal.

Dus gisteren maar kwark gehaald, daar zit per kcal nog best veel eiwit in. Kijken hoe dat gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geen idee :lol:

Maar gaat op zich wel goed, zit weer in een routine. Nou ja, sta, moet ik zeggen, want gisterenavond zo'n achterlijk zware sessie in de sportschool gedaan dat mijn benen nu al helemaal zeer doen. Als ik te lang zit kan ik niet meer opstaan!

Wat apart, te weinig eiwit! Maar idd met die kwark zal het wel genoeg zijn toch? Mijn dochter geef ik veel kaas en noten. Het is een spriet dus voor de caloriën hoeft zij het niet te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vandaag linzen, kwark, brood en avocado. Zit nog steeds in het rood. Echt bizar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Da's echt raar inderdaad!

Ik eet ook linzen straks, cottage pie maar dan met linzen ipv vlees. Grote bak gemaakt en uiteindelijk iets van 8 porties in de vriezer, heerlijk voor lunch. Vooral met dit koude weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me deze week niet zo lekker en word behoorlijk chagrijnig van dat geneuzel met die eiwitten. (ik ben erop gaan letten, omdat ik ergens las dat je door te weinig eiwitten pijn in spieren en gewrichten kunt krijgen en dat heb ik)
Als ik me niet zo lekker voel, ga ik eten. Ik probeer nu zo gezond mogelijke dingen te pakken, dus noten en tutti frutti (die zak stond nog open) maar daar zit enorm veel kcal in. Ik kan beter aan de dorito's met salsasaus :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tutti Frutti krijg ik buikpijn van. Ik ben gek op gedroogd fruit maar dat werkt op de een of andere manier op mijn darmen, in de zin dat ik er enorm opgeblazen van word.

Ik ben ongesteld, dus nu ook buikpijn. Maar ik heb ook fudge. En chocoladetoffee's. En rhubarb crumble yoghurt. En heb ook al een pretzel op. Ach ik ben toch al getrouwd, las ik op een ander topic.
Alle reacties Link kopieren
hahaha, ik niet, maar heb wel een behoorlijk langdurige relatie :proud:

Tutti Frutti werkt natuurlijk ook op de darmen. Ik heb altijd als eerste de gedroogde appels op en daarna zit ik nog weken met de pruimen en abrikozen.

Ik ben ook ongesteld. Klinkt erg lekker wat jij allemaal hebt :kwijl:
(ik heb wijn.. wil je wijn?)
Later is nu
Ik heb gisteravond ook wijn gedronken. Al hou ik het tegenwoordig keurig bij 1 glas :proud:
En dankzij dat topic van laatst hier heb ik eens opgelet hoe groot dan de inhoud van een glas wijn bij mij is, maar ik lijk het keurig te doen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maar 1 glas gehad, want de wijn was niet echt lekker. Beetje Rioja achtig. Nu twijfel ik over weggooien of vanavond nog een glas proberen.

Verder ben ik, als tegenwicht voor die vreetbuien van mij, vandaag maar gaan fietsen. Ondanks trapondersteuning nu spierpijn in de bovenbenen. Het waaide een beetje en daar kon de trapondersteuning bijna niet tegenop.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb chocolade kruidnoten en patat met saté gegeten (wel uit de airfryer, de patat dan). :proud: Het was wel heel lekker en ik heb er mijn weekpunten voor weggeschreven.
Ik kom weer even binnenvallen hier.
Ik bedacht me nu eens te proberen een soort mengeling van Mieke Kosters en het Fuck it-diet. Dat komt er op neer dat ik alles mag, maar het hoeft niet. Ik mag gewoon snoep, chips, vet eten, maar het hoeft helemaal niet. In een ideale wereld ga ik dan vanzelf zelf begrijpen dat ik niet én een zak chips én een halve zak drop én chocola hoef te eten.
Opschrijven bij het voedingscentrum heeft me ooit ook best geholpen, misschien doe ik dat nu ook weer.

Oh ja, hallo ook! Fijn dat jullie dit topic levendig houden :proud:
Het fuck-it diet spreekt me wel aan :rofl:

Ik heb vanmiddag een fles wijn gekocht omdat ik mezelf zielig vindt. Stomme loze calorieën eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven