Lijf & Lijn alle pijlers

Hulp gevraagd calorieën.

17-01-2017 23:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met afvallen. Er moet best wel wat af.

Ik hou bij wat ik op een dag eet en kom dan ongeveer op 1300 of soms 1000 calorieën. Maar val niet onwijs af.

Ik zal hieronder beschrijven wat ik vandaag heb gegeten. Wie heeft er tips voor wat ik kan eten? (lactose vrij) En waarom ik aan zo relatief weinig calorieën kom, maar toch niet snel afval.

ontbijt: omelet van 3 eieren met kalkoenfilet. 1 groot glas water.

ochtend snack : 2 volkoren beschuiten met laagje jam

Lunch: gemengde salade met magere knakworstjes (10 kleintjes) gekookt ei, wortel en komkommer. weer groot glas water.

middag snack : bakje Lactose vrije yoghurt, en wat wortels

avond eten: 200 gram bloemkool met 2 magere hamburgers

avond snack: Latte macchiato ( lactose vrije melk)

Ontbijt wissel ik af met of ei of yoghurt met lijnzaad.

Mijn personal trainer gaf aan eventueel eiwitshakes te gaan nemen.

In het verleden ook bij diëtiste geweest die aangaf dat ik te weinig eet om stofwisseling op gang te houden.

Wie heeft er tips qua snacks enz..
Ik vind het heel moeilijk om te geloven dat een echte diëtist je op een crashdieet zet.
mijn tip:

eet minder vlees en vet en eet langzame koolhydraten

ontbijt: voeg eens een volkoren boterham toe aan je eitje (1)

eet yoghurt met muesli en wat fruit

of havermout met fruit en noten

tussendoor: appel

lunch; salade + twee volkorenboterhammen met pindakaas. beker karnemelk

tussendoor: banaan

diner: zilvervliesrijst met kip en groente

achtuurtje: kwark met noten en wat fruit
To, ik zou zsm naar de huisarts gaan. Dit is een crashdieet, en daarmee gevaarlijk om langere tijd vol te houden. Je pleegt roofbouw op je lijf. Daarbij ben je belangrijke voedingsstoffen aan het uitsluiten, zonder medische noodzaak.

Wie heeft trouwens bedacht dat het max 1300 kcal per dag moet zijn?

Totaal ander ding: sport je ook?
De diëtiste heeft zichzelf zeker opgeleid via YouTube filmpjes of een suffe LOI?

Ik zou de diëtiste niet serieus nemen.
dietiste was via de huisarts.. ik vraag advies geen kritiek. Ik wil graag afvallen.. en zie zelf dat het niet werkt.

dagmenu van dietist was:

ochtend omelet, yoghurt of halve avocado met rosbief.

ochtend snack: blokje harde kaas of selderij stengel

lunch: Of goed gevulde soep of 2 bth met mager beleg

middag snack. Yoghurt met lijnzaad enz

avond eten: Gevulde salade of 200 gram vlees met 200 a 300 gram groentes

avond: thee met niks erbij

streng dus.. maar dat werkt blijkbaar niet.
quote:blueeyes*3 schreef op 18 januari 2017 @ 00:10:

To, ik zou zsm naar de huisarts gaan. Dit is een crashdieet, en daarmee gevaarlijk om langere tijd vol te houden. Je pleegt roofbouw op je lijf. Daarbij ben je belangrijke voedingsstoffen aan het uitsluiten, zonder medische noodzaak.

Totaal ander ding: sport je ook?Ik denk dat daar die PT voor is. Helemaal onmogelijk met zo weinig koolhydraten
quote:blueeyes*3 schreef op 18 januari 2017 @ 00:10:

Totaal ander ding: sport je ook?

Ik heb dit nier bedacht. maar hier kom ik op uit met wat ik eet.

ja tijdje al fitness en nu sinds kort met personal trainer.

die ook wel voedingsschema wilde maken a 50 euro. maar hij zei ik ben nog strenger qua eten
quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:12:

dietiste was via de huisarts.. ik vraag advies geen kritiek. Ik wil graag afvallen.. en zie zelf dat het niet werkt.

dagmenu van dietist was:

ochtend omelet, yoghurt of halve avocado met rosbief.

ochtend snack: blokje harde kaas of selderij stengel

lunch: Of goed gevulde soep of 2 bth met mager beleg

middag snack. Yoghurt met lijnzaad enz

avond eten: Gevulde salade of 200 gram vlees met 200 a 300 gram groentes

avond: thee met niks erbij

streng dus.. maar dat werkt blijkbaar niet.dus je mag brood, eet dat dan. En je hoeft dus niet zoveel vlees te eten of zoveel eieren. Een evenwichtig dieet is het niet. Waarom mag je maar 1000 calorieen?
quote:S-Meds schreef op 18 januari 2017 @ 00:07:

mijn tip:

eet minder vlees en vet en eet langzame koolhydraten

ontbijt: voeg eens een volkoren boterham toe aan je eitje (1)

eet yoghurt met muesli en wat fruit

of havermout met fruit en noten

tussendoor: appel

lunch; salade + twee volkorenboterhammen met pindakaas. beker karnemelk

tussendoor: banaan

diner: zilvervliesrijst met kip en groente

achtuurtje: kwark met noten en wat fruit

Juist!

Ik ben hiermee 10 kilo afgevallen in een half jaar! Heel gezond en voedzaam. En ik voer alles in myfinespal in!
quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:14:

[...]

Ik heb dit nier bedacht. maar hier kom ik op uit met wat ik eet.

ja tijdje al fitness en nu sinds kort met personal trainer.

die ook wel voedingsschema wilde maken a 50 euro. maar hij zei ik ben nog strenger qua etendie hebben het moeilijk bij al die knakworsten en vlees
Je krijgt ook advies TO. Wellicht een beetje kritiek erbij maar S-meds bijvoorbeeld heeft je al goede tips gegeven.

Ik vind dat je jezelf tegen spreekt, je zegt in je openingsbericht dat in het verleden de dietiste heeft aangegeven dat je meer moet eten om de stofwisseling op gang te houden. Naar mijn inziens doe je dat totaal niet.

Dit is toch veel te weinig? En dan die koolhydraat arme onzin er ook nog eens bij, bah :(

Misschien op zoek naar een andere (betere!) dieetist.
maak je je hamburgers wel zelf? Zo nee, dan krijg je ook een schrikbarende hoeveelheid zout binnen.
Er staat nergens dat ik dit maar mag. Ik kom hieraan als ik het invul in app.

Brood mag idd.. dat ga ik ook weer eten. Op zich salade tussen de middag vind ik ook prima. dan sochtends boterham. Kwark enz is lastig (niet lactose vrij) binnenkort naar duitsland waar ze dit wel veel hebben.

toch maar weer wel rijst en volkorenpasta aten.. wel zit ik snel vol waardoor ik te weinig eet denk ik. En idd als ik dan wat ongezonds eet. komt dit meer aan.

ik eet niet elke dag zoveel eieren dit kwam vandaag zo uit. Ook niet elke dag die worstjes.. ook tonijn gerookte kip enz
Mijn schema waarmee ik afval!

O 200 gr skyr of magere kwark of gr. Yoghurt 0 procent vet. Walnoten beetje honing

L 3 volkoren boterhammen met mager beleg plus gem salade plus beker karnemelk

D kipfilet of kalkoenfilet of vette vis of biestuk met veel groente aardappels zilvervliesrijst of pasta

Tussendoor appel of cracker met iets of banaan

Ben nu 10 kilo lichter! En moet nog verder maar gaat prima.
Nou, dan is, gok ik, het algemene advies hier:

1. Terug naar de huisarts. Laat checken of er medisch niets aan de hand is en vraag om een verwijzing naar een goeie diëtist. Categorie normaal eetpatroon, wat je langer vol kunt houden zondag risico's.

2. Meer koolhydraten, minder proteïne.

3. Meer eten. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van proud2beme, die hebben eetlijsten en geven aan wat normale porties zijn.
To's dieet lijkt wel een anti-brood dieet. Prima, moet ze zelf weten. Maar breng het dan niet alsof een diëtist dit geadviseerd heeft.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:dwynwen schreef op 18 januari 2017 @ 00:17:

Je krijgt ook advies TO. Wellicht een beetje kritiek erbij maar S-meds bijvoorbeeld heeft je al goede tips gegeven.

Ik vind dat je jezelf tegen spreekt, je zegt in je openingsbericht dat in het verleden de dietiste heeft aangegeven dat je meer moet eten om de stofwisseling op gang te houden. Naar mijn inziens doe je dat totaal niet.

Dit is toch veel te weinig? En dan die koolhydraat arme onzin er ook nog eens bij, bah :(

Misschien op zoek naar een andere (betere!) dieetist.dietiste gaf dit aan ja.. maar geeft me dit dieet mee! Ik ben leek dus ga ervan uit dat dit dan ook goed is!?
quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:20:

Brood mag idd.. dat ga ik ook weer eten. Op zich salade tussen de middag vind ik ook prima. dan sochtends boterham. Kwark enz is lastig (niet lactose vrij) binnenkort naar duitsland waar ze dit wel veel hebben.

toch maar weer wel rijst en volkorenpasta aten.. wel zit ik snel vol waardoor ik te weinig eet denk ik. En idd als ik dan wat ongezonds eet. komt dit meer aan.

ik eet niet elke dag zoveel eieren dit kwam vandaag zo uit. Ook niet elke dag die worstjes.. ook tonijn gerookte kip enzin zure zuivel zit amper lactose
Koolhydraatarm is onzin! En ongezond.
quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:20:

ik eet niet elke dag zoveel eieren dit kwam vandaag zo uit. Ook niet elke dag die worstjes.. ook tonijn gerookte kip enzbij je diner kan je ook rustig wat minder vlees eten en meer volkoren producten (pasta, rijst of andere granen)
quote:kopjekoffie70 schreef op 18 januari 2017 @ 00:21:

To's dieet lijkt wel een anti-brood dieet. Prima, moet ze zelf weten. Maar breng het dan niet alsof een diëtist dit geadviseerd heeft.uh dit heeft de dietiste geadviseerd.. jammer dat ik geen plakplaatjes recht heb. Anders heb ik de foto/mail met daglijst!
Maar Bollie, dan deugt die diëtiste niet.

En in feite heb je haar ook niet nodig, gezond verstand is voldoende.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:24:

[...]

uh dit heeft de dietiste geadviseerd.. jammer dat ik geen plakplaatjes recht heb. Anders heb ik de foto/mail met daglijst!ik zou de opleiding van die dietiste maar eens checken. Ze zou toch minimaal HBO voeding en dietiek moeten hebben gedaan en geregistreerd moeten staan in het Kwaliteitsregister Paramedici
tsja dat blijkt.. daarom.geef ik het ook zelf aan.. omdat ik de weegschaal niet naar beneden zie gaan. althans langzaam..

morgen ga ik even afspraak maken bij de huisarts. PT is alleen voor sporten.. zweep erover.

en gewoon maar normaler eten. Wat ik ook fijner vind..
quote:Bollie08 schreef op 18 januari 2017 @ 00:29:

tsja dat blijkt.. daarom.geef ik het ook zelf aan.. omdat ik de weegschaal niet naar beneden zie gaan. althans langzaam..

morgen ga ik even afspraak maken bij de huisarts. PT is alleen voor sporten.. zweep erover.

en gewoon maar normaler eten. Wat ik ook fijner vind..ja ga alsjeblieft gezonder eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven