Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Ik ben ook wel bezorgd om haar maar kan ook niets doen. Ik vraag af en toe alleen even hoe het gaat.

Peach extra uren zijn altijd goed.

Ja ze waren er achter gekomen dat mijn leidinggevende vieze spelletjes speelt. Dus nu word alles op alles gezet ook voor mij om dingen te kunnen voorkomen. En ik ook mijn eigen uren houd en leidinggeven erbij mag gaan doen. En zij is dus ontslagen. Ook net goed als je zulke dingen doet.
Ik hoop dat het snel wat beter gaat met Judith, begrijpelijk dat ze er hier niet (zoveel) over kwijt wil ;).

Oh wow, Woeffie, dat klinkt als een behoorlijk drama op je werk! Wat fijn dat ze voor jou de schade zoveel mogelijk proberen te beperken en je zelfs extra taken toevertrouwen. Volgens mij zijn ze wel blij met je ! =)

Marda, ik ben 25. De leeftijden verbazen me een beetje, ik had veel mensen ouder ingeschat.

Welkom terug Evda :cheer: !

Benieuwd naar de uitkomst van je gesprek Peach! :)

Blegh, gisteravond iets verkeerd gegeten, en nu al de hele tijd misselijk en buikpijn. :confused: Dit is wel vaker gebeurd als ik 'pittig' eten eet, misschien ben ik ergens allergisch voor ofzo....
Liis had je echt gedacht we hier ouder waren. Ik vind de verschillend erin wel leuk.
Wat vervelend van het verkeerd eten. Voel je je al wat beter.

Peach hoe ging je gesprek. Ik moet om 11uur. Gister al goed telefoontje gehad dus ben benieuwd. En om 12uur moet iemand die het spelletje mee heeft gespeeld om mij mijn uren af te pakken. Heel benieuwd want zij moet mij vanavond ook in werken. Word vast gezellig pfff.

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe de fitbit werkt. De app is half Nederlands en half Engels. Beetje vaag maar oke.
En gewogen vanmorgen. En wat denken jullie...... 86kg jeej. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 5 kg kwijt ben geraakt in 2017.

Hier is het nog 1 druk dagje en dan even lekker vakantie voor een week. Fijne dag allemaal.
Vanochtend 72,7 op de weegschaal, ondanks de buikpijn. Ik ben tevreden voor deze week ;) , want niks erbij!

Woeffie, 5 kilo eraf is netjes! Succes met de laatste loodjes voor je vakantie! Ik weet ook niet precies waarom ik dacht dat mensen hier ouder waren, misschien omdat veel in mijn omgeving pas echt net werken en dat ik daarom een vertekend beeld heb ;-)
Jeetje het het gesprek gehad. Niet zoals ik gehoopt had. En meer onzekerheid over uren etc als ik gehoopt had. Laat ik het zo zeggen uk weet helemaal niets wat me te wachten staat.
Jeetje woeffie wat een gedoe op je werk... karma is een bitch zullen we maar zeggen ;)

Mijn gesprek was ook bijzonder... ze willen me meer uren geven omdat er nog een collega te veel hooi op zijn vork blijkt te hebben genomen. Als ze daar nu even twee weken eerder mee gekomen zouden zijn.. nu heb ik net een andere baan aangenomen en kan ik die extra uren er echt niet bij hebben.

Ik ben vergeten te wegen vrijdag en vanochtend ook weer, dus ik denk dat ik het nu dan maar even een weekje over sla. Kan me ook niet voorstellen dat het resultaat ook maar een beetje oke was haha heb niet goed gegeten en een gala gehad en gister met een groepje uit geweest.

Mooie resultaten hebben jullie weer behaald!
Fijne kerst allemaal!

Heb er vanochtend toch nog aan gedacht me te wegen en het resultaat viel me mee: 63,6kg
Nu met kerst vooral niet aankomen en dan hoef ik nog maar 100gram af te vallen om mijn doel van deze maand behaald te hebben, ik ben tevreden.
Peach een gedoe op het werk is het zeker.

Ook bij jou jeetje als ze dat nou even eerder hadden gezegd.

Ik ga ook proberen niet aan te komen deze dagen. Gisteravond gegourmet. En vandaag maken we gewoon zelf het eten. En dan morgen gewoon weer lekker voor mezelf. Heerlijk want ik heb niets met kerst.

Fijne kerstdagen allemaal.
Fijne kerst allemaal! :popcorn:
Hebben jullie een leuke kerst gehad. Hier was het wel gezellig. Denk dat ik me netjes heb gedragen qua eten. En het snaaien viel volgens mij wel reuze mee. Maar toch durf ik niet te wegen haha.

Heb momenteel wel dat als ik in de spiegel kijk ik wel verschil ga zien. Dat is wel erg leuk. Nu nog zorgen dat het getal op de weegschaal niet meer met een 8 begint.
Hier kon het ook erger met kerst. Heb me ook nog niet durven wegen, morgenochtend ga ik het toch weer doen haha
Gister ben ik toch weer heel dapper naar de sportschool gegaan, maar vandaag wel weer buiten de deur geluncht (wel 3,5 uur door Amsterdam gelopen dus toch een soort van compensatie...?) en morgen gaan mijn vriend en ik nog uit eten.

Ben bang dat ik de 63,5kg net niet ga redden voor 31 december.
Dat lunchen moet kunnen hoor peach als je zoveel gelopen hebt. En helemaal als je deze week ook nog hebt gesport. Ik snap dat het jammer is dat je je doel niet haalt. Maar we mogen af en toe ook genieten hoor. We zijn zelfs met deze dagen nog aan het opletten.

Oké ik stond net op de weegschaal. Was een beetje bang ervoor aangezien ik de laatste dagen af en toe toch een chocola balletje had genomen. Of een nieuwjaarskoekje. Maar het viel me mee en zelfs 0.1kg afgevallen haha met deze dagen. I did it. :cheer2: gewicht nu is dus 85.9kg

Ik heb mijn klerenkast uitgezocht en heb gewoon een mega stapel broeken welke te groot zijn maar welke wel nog goed of bijna nieuw zijn. Maar weet niet zo goed wat ik er mee zou moeten doen. Vind weggooien ook wel weer zonde.
Netjes Woeffie, dat is echt knap! Zijn de broeken alleen in de taille te groot, of overal? In het eerste geval kun je ze misschien laten innemen door een kleermaker. Anders zou ik kijken of je ze bij de kringloop kunt inleveren, dan kan iemand anders ze nog dragen ;).

Peach, die lunch heb je er vast wel afgewandeld al! Al vast veel plezier bij je etentje van vanavond!

Ik kan vandaag geen gewicht doorgeven, omdat ik door een blessure niet kan staan. Ik baal echt als een stekker! Gisteren ging het flink mis met sporten, en nu zit ik tegen een hersteltijd van tussen de 4 weken en 3 maanden aan te kijken :thunder: . Ik heb al een afspraak staan bij de fysio voor na het weekend, en ik hoop dat die mij een iets gunstiger bericht kan geven... Maar nu eerst de komende dagen met mijn been omhoog en zo veel mogelijk rust geven :@@: .
Liis jeetje wat balen zeg je blessure. Klinkt wel heftig als het zo lang duurt om te herstellen.

Ik heb de broeken op het internet aangeboden voor een laag bedrag. Kijk wel of er interesse voor is. Zitten gewoon nieuwe merkbroeken tussen. Ze zijn overal te koop dus heb er ook niets aan. Draag nu 2 maten kleiner.
Gister ook een zak shirtjes aan iemand gegeven die behoorlijk is gegroeid. Dan kan zij kijken wat ze leuk vind voor ik het weg gooi.

Hoop wel het hier weer wat drukker word straks en dat Judith zich weer meld om de tabel bij te kunnen werken. Vind het aardig stil hier.
Wat goed Woeffie, dat je kleding weg kan doen! Peach nog gewogen? Balen van je blessure zeg Liis!!

De eerste kerstdag was heerlijk, overdag redelijk ingehouden (op een pakje kerstkransjes na) en s avonds lekker gegeten. Tweede kerstdag enorm ziek geworden, dus geen kerstkilo’s voor mij. Vanochtend woog ik 72,1, best netjes! Nu nog een paar dagen rustig aan en dan met Oud en Nieuw wat oliebollen en appelflappen. Heb wel al wat kleding geshopt in de sale, wat wijde dingen die met een paar kilo minder ook nog leuk zijn!
Nee heb niet meer gewogen vandaag, dacht er pas na mijn ontbijt aan dat het vandaag vrijdag is... het is duidelijk dat het vakantie is haha. Heb vandaag wel lekker met mijn toekomstige kittens geknuffeld :D

Netjes gedaan Woeffie en GMS.
En wat ontzettend balen Liis! Ik hoop dat de fysio je kan helpen, klinkt als een heftige blessure die je hebt opgelopen. Ik hoop dat het mee gaat vallen uiteindelijk.
Hoi dames,

Vanaf aanstaande vrijdag ben ik weer terug (full swing)- komende dagen ga ik rustig alles bijlezen.
Werk vanaf vrijdag dus de tabel ook weer bij!

Alvast gelukkig nieuw jaar allemaal!
Wat goed om weer wat van je te lezen Judith!

Heb vanochtend gewogen en schrok van het resultaat: 64,9kg. Moet weer flink aan de slag in 2018... Voor de kerst zat ik nog op 63,6kg, flink verschil, terwijl ik naar mijn idee geen 1,3kg eraan gegeten heb.
Peach waarschijnlijk vocht. Ik heb gister ook wat anders gegeten. En dat is vandaag niet anders. Zit nu te wachten tot het oliebollen beslag wil rijzen. Alleen ik heb geen idee wanneer dat klaar is hoe dat er dan uit ziet. Mijn fles borrel staat klaar. En tussen 4 en 5 word ik bij vrienden ver wacht. Morgen afkicken en dinsdag er weer vol tegen aan. Tenminste dat is de planning. Moet dan ook weer werken dus meteen weer ritme.

Judith welkom terug! :cheer:

Een fijne jaarwisseling allemaal.
Welkom terug Judith :yes: :cheer:

Oh wat balen zeg Peach!

Ik heb waarschijnlijk mijn hamstring ingescheurd, dus het duurt wel even voor ik weer alles kan. Maar het goede nieuws is dat ik wel weer kan staan, en dat de weegschaal lief was vanochtend :cheer2: : 72,3. Ik ben dus afgevallen terwijl mijn doel was niet aankomen tijdens kerst (en oud op nieuw) :-o .
Ja zou goed kunnen Woeffie, na de weging van 63,6kg is er ook nog wel het een en ander aan alcohol gedronken en maar een keer gesport. Dus zal wel een combinatie van vocht en gourmeteten zijn.

He liis, oud op nieuw, braband? Wat een ontzettend nare blessure, daar kan je wel even last van blijven houden vrees ik :( wel fijn dat je alsnog bent afgevallen! Goed bezig!

Fijne jaarwisseling allemaal!
Haha, Peach, ja, ik kom inderdaad uit Brabant, maar ik wist niet dat 'Oud op nieuw' iets Brabants was :whistle: .
Oh wauw ja Brabant met een t natuurlijk :facepalm:
Haha ja voor zover ik weet wel, volgens mij is het verder vooral oud en nieuw ipv oud op nieuw.
Hoi ladies,

Even een (lang) bericht van mij;

Gezondheidswijs ging er veel fout met mijn diabetes (ook met die val van die trap) - daardoor stress, door de stress weer hoge waardes etc. Nu aan het kijken of ik via mijn verhuurder over kan naar een appartement (maar voorlopig nog niets in de aanbieding)
De week voor de vakantie ambulance op het werk gehad. Ik appte mijn collega's met de vraag wie er BHVer is en of die in de pauze even naar mijn lokaal kon komen... moest gelijk uitleggen waarom; nou ja... pijn op de borst, moeite ademhalen, zie sterren, hoofdpijn, hartkloppingen...

Nou ... dat waren dus stuk voor stuk allemaal klachten die je ook hebt bij een hartaanval dus geen risico.
Gelukkig niets ernstigs (haha wel allemaal huilende leerlingen op de gang die dachten dat ik dood ging omdat lieve collega's dat hadden gesuggereerd) maar blijk ook nog chronische hyperventilatie te hebben... wat die klachten dus veroorzaakt.

Dit heb ik dus al heel lang zonder het te weten, bleek toen ik de klachten ging op zoeken, maar nu door de grote stress is dat verergerd. Chronische hyperventilatie is dus ook niet de hyperventilatie die 'iedereen kent' - met dat puffen e.d. - maar kan wel lijden tot bewusteloosheid e.d. --- hé, verklaard ook een hoop.
Nu daar dus 'medicatie' voor en veel aan het tekenen om stress te verlagen... jaja.

Anyway, dat was dus de reden van mijn afwezigheid. Het lijkt nu allemaal te verbeteren (minder stress = stabielere waardes & minder hyperen = beter voelen) - toch bizar dat ik dit dus al lang heb en als ik het eerder had geweten had het wrs. nooit zo ver gekomen haha.

Iedereen fijne dagen gehad? Ik ben 1 kg aangekomen, maar nog een soort van hoopvol dat die er vrijdag toch weer af is - heb niet bizar veel gegeten, maar wel veel 'zout'.

Ben gelijk goed begonnen met mijn 'voornemens';
- Via groupon 3 maanden gratis online trainen met videos van Carlos Lens (vroeger op TV met move your body en dat vond ik geweldig) - baseerd zich op 1 workout van 20 min. per week (die je dus 7x p/1 herhaalt) met verschillende moeilijkheidsgraden, en dat dan per 7 weken geloof ik zoiets.
- App "training voor billen en benen" gedownload - gratis, 30 dagen challenge
- Weer shakes aan het maken: boerenkool, mango, banaan, ananas en wat spirulina vandaag en morgen
- max 30-50 khd per dag voor optimale bloedsuikers

:cheer2: :cheer2: :cheer2:

Samsara heb ik achter gelaten in 2017!
Zie net dat er een aantal met/naar nieuwe topics/andere topics begonnen/overgestapt zijn... Wel nog animo? Nieuw topic starten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven