Ik kan het!
maandag 19 augustus 2013 om 22:19
Waarschijnlijk herkennen een aantal mensen zich hier wel in: "Je bent je lijf zat en wilt hier graag iets aan doen, maar uiteindelijk stel je het 9 van de 10 keer weer uit".
Het is immers veel makkelijker om iets te laten zoals het is dan veranderingen aan te brengen in je leefstijl.
Voor mij is het nu mooi geweest, ik ga de verandering aan!
Ja, natuurlijk zal het lastig worden, Ja, natuurlijk zal je er weleens doorheen zitten, Ja, de vorige keren ging het ook mis, Ja, maar nu wil ik het echt.
Geen idee wat "echt" is, maar op de een of andere manier heb ik er nu een ander gevoel bij. Ik zie het nu als een uitdaging om mijn leefstijl te gaan veranderen in plaats van een of ander obstakel dat ik onderweg tegenkom.
Wie doet er mee en gaat ook de verandering aan?
Het is immers veel makkelijker om iets te laten zoals het is dan veranderingen aan te brengen in je leefstijl.
Voor mij is het nu mooi geweest, ik ga de verandering aan!
Ja, natuurlijk zal het lastig worden, Ja, natuurlijk zal je er weleens doorheen zitten, Ja, de vorige keren ging het ook mis, Ja, maar nu wil ik het echt.
Geen idee wat "echt" is, maar op de een of andere manier heb ik er nu een ander gevoel bij. Ik zie het nu als een uitdaging om mijn leefstijl te gaan veranderen in plaats van een of ander obstakel dat ik onderweg tegenkom.
Wie doet er mee en gaat ook de verandering aan?
maandag 19 augustus 2013 om 22:24
Ik ben begin dit jaar begonnen en was 13 kilo kwijt. Ik ging 2 à 3x p week sporten en daarnaast gezond en normaal eten. Ik had al een tijd de gedachte om dit te veranderen, maar altijd uitgesteld. Begin dit jaar had ik ook het gevoel; nu echt! Is voor een deel gelukt maar alle positieve gedachten zijn er even niet meer. Gelukkig maar 2 kg weer aangekomen maar het gevoel en de spirit is er even uit. Ik hoop dit weer terug te krijgen door maar gewoon te beginnen en me vast te houden aan dat het mensen in mijn omgeving ook is gelukt dus ik kan het ook. Succes!
dinsdag 20 augustus 2013 om 08:37
Ja ik! Ik ben dit weekend al bezig geweest met de voorbereidingen: nieuwe sportkleding, hardloopschoenen, mp3 speler gevuld met leuke muziek. Mijn doel: strakker, fitter en gezonder worden. Sinds mijn bevalling vorig jaar baal ik van mijn lijf. Het gewicht is er inmiddels al af, maar het kan net ff wat strakker. Daarnaast wil ik weer een goede conditie. Nu ben ik veel te snel buiten adem en ik wil dus weer gewoon wat trappen op en af kunnen zonder op een hijgende geit te lijken. En ik wil zoooo graag gezonder eten en meer water drinken. Mijn huid is vaak onrustig en ik weet gewoon dat dat komt door de troep die ik naar binnen werk. Het gezonde eten en drinken vind ik denk het moeilijkst van allemaal!
dinsdag 20 augustus 2013 om 13:00
Wat fijn dat jullie er ook voor gaan! Hopelijk kunnen we elkaar hier motiveren.
Van sporten word ik blij. Vandaar dat ik nog eens twee extra sportmomenten wil inplannen per week naast wat ik al doe. Ik wil dan gaan hardlopen met de app runkeeper en wellicht hier later ook nog wat oefeningen aan toevoegen.
Jullie al plannen hoe je dingen gaat aanpakken?
Van sporten word ik blij. Vandaar dat ik nog eens twee extra sportmomenten wil inplannen per week naast wat ik al doe. Ik wil dan gaan hardlopen met de app runkeeper en wellicht hier later ook nog wat oefeningen aan toevoegen.
Jullie al plannen hoe je dingen gaat aanpakken?
dinsdag 20 augustus 2013 om 20:57
Ik doe ook mee!! Ben 4 jaar geleden 20 kilo afgevallen door anders te gaan eten -> in mijn geval was dat door te stoppen met lijnen. Maar 2 jaar geleden gestopt met roken en toch weer 5 kilo aan gekomen. Afgelopen jaar toch weer allerlei lijnpogingen ondernomen die allemaal mislukte....bleh.... Ben t zo zat; mn kleren zitten te strak en ik voel me gewoon niet lekker in mn vel, dus ja ik doe mee!! Ik ben sinds vorige week op de fiets naar werk aan t gaan en probeer die minimaal 2 x per week te doen; is toch 2 uur beweging per week. Sportschool/hardlopen doe ik niet (meer), begin ik niet meer aan, kost me teveel geld en ik hou niets vol, vandaar mn op-fiets-naar-t-werk. Eten gaat n beetje op en af; ik merk dat mn eetpatroon ook niet altijd goed is, dus heb n calorieapp. Met goede moed en volle kracht vooruit dus! Suc6 allemaal!
woensdag 21 augustus 2013 om 14:42
Gisteren al zeg ik het zelf een goede dag gehad. Redelijk gezonde maaltijden gegeten en heerlijk twee uur gesport.
Vandaag een dagje vrij en daardoor iets langer uitgeslapen dan gepland haha. Vandaar dat ik zo pas ga lunchen, maar wel met een heerlijke salade en een zelfgemaakte smoothie.
Hoe gaat het bij jullie? Wat zijn de dingen die je echt moet veranderen?
Als jullie trouwens nog lekkere en gezonde lunchrecepten hebben hoor ik het graag!
Bij deze nog een quote:
" The only bad workout is the one that didn't happen".
Vandaag een dagje vrij en daardoor iets langer uitgeslapen dan gepland haha. Vandaar dat ik zo pas ga lunchen, maar wel met een heerlijke salade en een zelfgemaakte smoothie.
Hoe gaat het bij jullie? Wat zijn de dingen die je echt moet veranderen?
Als jullie trouwens nog lekkere en gezonde lunchrecepten hebben hoor ik het graag!
Bij deze nog een quote:
" The only bad workout is the one that didn't happen".
woensdag 21 augustus 2013 om 21:50
Hoihoi! Hier n goede dag gehad; was vrij dus niet gefietst maar volop gepoetst en in de tuin gewerkt dus beweging genoeg . Qua eten ook goed gegaan vandaag, niet gesnaaid/gesnoept en gewoon 3 gezonde maaltijden gehad. Wat mijn struikelblok is dat ik hele tijd snaai; als ik dan aan t eind vd dag bedenk wat ik allemaal gegeten heb er pas achter kom dat alles bij elkaar gewoon teveel is....dus mijn doel is per dag 3 normale gezonde maaltijden met tussendoor fruit en een keer n stuk ontbijtkoek of iets dergelijks. Maar goed vandaag en gisteren goede dagen, nu op naar morgen! Suc6 weer allemaal!!
donderdag 22 augustus 2013 om 09:59
@Sitka: Ik ben naar de dietiste gegaan om een stok achter de deur te hebben, want ik weet wel hoe het moet. Ik moet veel meer bewegen en water drinken. En 6 eetmomenten per dag.
Ik was 100,1 kilo
We gaan eerst voor 10 kilo afvallen, 2 kilo per maand.
Over 4 weken moet ik weer heen, 2 kilo lichter
Ik was zo gemotiveerd dat ik gisteravond nog 6 kilometer gelopen heb in 1 uur.
Ik kan het!
Ik was 100,1 kilo
We gaan eerst voor 10 kilo afvallen, 2 kilo per maand.
Over 4 weken moet ik weer heen, 2 kilo lichter
Ik was zo gemotiveerd dat ik gisteravond nog 6 kilometer gelopen heb in 1 uur.
Ik kan het!
donderdag 22 augustus 2013 om 10:25
Ik mag even niet sporten ivm met een wond aan mijn been.
Morgen gaan de hechtingen eruit en ik hoop dat ik dan weer mag sporten.
Ik hoef niet veel af te vallen (ongeveer 10 kilo), maar ik moet wel gezonder gaan eten.
Ik heb erg veel lichamelijk klachten als ik dat niet doe en toch lukt het me niet om door te zetten.
En ik wil gewoon conditie krijgen en ik hbe totaal geen doorzettingsvermogen met dat sporten.
Dus nu gaan we ervoor, ik kan het!
Morgen gaan de hechtingen eruit en ik hoop dat ik dan weer mag sporten.
Ik hoef niet veel af te vallen (ongeveer 10 kilo), maar ik moet wel gezonder gaan eten.
Ik heb erg veel lichamelijk klachten als ik dat niet doe en toch lukt het me niet om door te zetten.
En ik wil gewoon conditie krijgen en ik hbe totaal geen doorzettingsvermogen met dat sporten.
Dus nu gaan we ervoor, ik kan het!
vrijdag 23 augustus 2013 om 00:25
Ik doe ook graag mee! Ben al twee weken begonnen met een ander, hopelijk gezond, eetpatroon. Vooral fruit, water, kwark en vis. Helaas zie ik nog geen klap op de weegschaal. Ik snap er niets van. Ik ben gestopt met snoepen en snaaien en zie op mijn calorieën app dat ik ruim onder de 2000 zit. Hopelijk zie ik over nog twee weken wel resultaat.
zaterdag 24 augustus 2013 om 10:57
Ahhh sitka wat goed! Ik hoop het ook snel op de weegschaal te zien. Alhoewel ik het al wel aan mijn lijf voel dus er gebeurt wel wat. Vandaag lekker hardlopen met de hond van een vriendin, het huis moét schoon na een week van werk en leuke afspraken. Vanavond eerst een housewarming en daarna een verjaardag dus ik moet alle verleidingen weerstaan. Maar ik moet zeggen, met een doel voor ogen gaat dat steeds makkelijker. Ik heb ook minder behoefte om steeds maar te graaien. Helaas wel een zwak voor wijntjes...
zaterdag 24 augustus 2013 om 14:13
zaterdag 24 augustus 2013 om 17:23
quote:Sitka schreef op 23 augustus 2013 @ 22:06:
Morgen krijg ik het boek 40 dagen zonder suiker in huis. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
Afgelopen dagen gaat het goed. De knop is om en ik heb geen enkele moeite met het laten staan van snoep, koek en taart.
Hoe is het met jullie?
Ik ga trouwens morgen even op de weegschaal kijken of er al wat af is
Maar suiker zit wel in meer dan alleen snoep, koek en taart.
Zelf heb ik nu ook en calorieënapp die niet alleen het aantal kcal aangeeft, maar ook hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je op en dag nodig hebt. Ik heb dab ingesteld dat ik een kilo per maand kwijt wil en de app geeft dan aan hoeveel ik per dag mag hebben.
Morgen krijg ik het boek 40 dagen zonder suiker in huis. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
Afgelopen dagen gaat het goed. De knop is om en ik heb geen enkele moeite met het laten staan van snoep, koek en taart.
Hoe is het met jullie?
Ik ga trouwens morgen even op de weegschaal kijken of er al wat af is
Maar suiker zit wel in meer dan alleen snoep, koek en taart.
Zelf heb ik nu ook en calorieënapp die niet alleen het aantal kcal aangeeft, maar ook hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je op en dag nodig hebt. Ik heb dab ingesteld dat ik een kilo per maand kwijt wil en de app geeft dan aan hoeveel ik per dag mag hebben.