Lijf & Lijn alle pijlers

intermittent fasting

30-04-2019 17:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Wat zijn jullie ervaringen en welk vastschema hebben jullie gedaan?
Wanneer merkten jullie al effect?
Het lijkt mij onzin. Of je je calorieën tussen 10.00 uur en 18.00 uur binnen krijgt of verspreid over de hele dag zou toch niks uit moeten maken?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
01-05-2019 08:26
Het lijkt mij onzin. Of je je calorieën tussen 10.00 uur en 18.00 uur binnen krijgt of verspreid over de hele dag zou toch niks uit moeten maken?
Het gaat erom dat je een periode (bijv 16 uur) niet eet en dat maakt wel degelijk een verschil dan dat je vanaf 09.00 uur tot 22.00 uur verspreid over de dag eet.

Je lichaam krijgt in die 16 uur dat je niet eet namelijk de kans om vet te verbranden en je verbrand meer calorieën doordat je metabolisme tot 14% kan versnellen.

Ook eet je in die 8 uur gewoon alles wat je normaal wel eet, dus geen calorieën tellen of dingen laten/niet meer eten. Het gaat er dus niet om wat je eet, maar wanneer je eet en meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat dat dus wel uitmaakt.
Consistency compounds.
watdachtjehiervan schreef:
01-05-2019 08:26
Het lijkt mij onzin. Of je je calorieën tussen 10.00 uur en 18.00 uur binnen krijgt of verspreid over de hele dag zou toch niks uit moeten maken?
Heb je erover ingelezen? Of roep je gewoon wat? Ik lees namelijk dat het wel uitmaakt. Als je lichaam aan het verteren is gaat de energie daarheen. Op zich wel logisch. Als jij strijkt kan je ook niet verven. Waarom lijkt het je onzin?
https://www.bedrock.nl/intermittent-fas ... et-gezond/

Niet alleen om af te vallen maar voiral voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar een paar maand gedaan, wat erg goed beviel. Ben er toen mee gestopt omdat mijn ouders het niet fijn vonden. Nu woon ik een paar maand uit huis en ga morgen weer beginnen. Ik heb trouwens 16/8 gedaan. Tussen 12:00 en 20:00 eten.
Alle reacties Link kopieren
Al jaren. Als ik werk eet ik om 12 uur wat groenten en een ei en om 7 uur 's avonds de rest. In het weekend alleen om 7 uur 's avonds. Een keer in de 4 weken doe ik een 72 uur watervast. Ik train gewoon door, nergens last van. Ik word er zelfs sterker van en mijn lichaam is er blij mee.

Ik at vroeger ook 6 keer per dag, maar alles draaide om eten, ik werd er gek van. Ik eet of veel of niet, maar iedere keer dat beetje dan blijf ik honger houden en raak ik niet verzadigd.
spell68 schreef:
02-05-2019 11:05
Al jaren.

Ik at vroeger ook 6 keer per dag, maar alles draaide om eten, ik werd er gek van. Ik eet of veel of niet, maar iedere keer dat beetje dan blijf ik honger houden en raak ik niet verzadigd.
Herkenbaar.
SjakS schreef:
01-05-2019 12:49
Heb je erover ingelezen? Of roep je gewoon wat? Ik lees namelijk dat het wel uitmaakt. Als je lichaam aan het verteren is gaat de energie daarheen. Op zich wel logisch. Als jij strijkt kan je ook niet verven. Waarom lijkt het je onzin?
Ik roep maar wat. Op basis van wat ik hier lees. Ik dacht dat het om afvallen ging en dat dit dan werkt. En dat geloof ik niet. Nou ja, ik geloof het wel. Zolang je minder binnen krijgt dan je verbrand. Maar dat kan ook door de hele dag door te eten.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-05-2019 11:44
Ik roep maar wat. Op basis van wat ik hier lees. Ik dacht dat het om afvallen ging en dat dit dan werkt. En dat geloof ik niet. Nou ja, ik geloof het wel. Zolang je minder binnen krijgt dan je verbrand. Maar dat kan ook door de hele dag door te eten.
Dat kan ook, alleen bij de hele dag door eten stijgt je insulinespiegel steeds, waardoor je ook vaker een hongergevoel kunt krijgen.
En voor mij persoonlijk geldt dat ik liever minder vaak eet maar grotere porties, dan 6x per dag met tussendoortjes erbij. Dat wekt bij mij alleen maar honger op. Niet eten vind ik stukken makkelijker dan een beetje eten.

Ik ga het vanaf vandaag weer proberen. Ik heb het al eerder een aantal weken gedaan, en ik voelde mij er op zich heel goed bij (ik at tussen 12-19 ongeveer). Op een gegeven moment kon ik alleen niet meer op een nuchtere maag mijn tandenpoetsen, ik moest telkens heel heftig kokhalzen :facepalm: . Hopelijk gaat het nu beter.
Klik anders even op de link een paar posts hierboven wdjhv. Daar lees je dat het ook voordelen heeft voor je gezondheid.
watdachtjehiervan schreef:
02-05-2019 11:44
Ik roep maar wat. Op basis van wat ik hier lees. Ik dacht dat het om afvallen ging en dat dit dan werkt. En dat geloof ik niet. Nou ja, ik geloof het wel. Zolang je minder binnen krijgt dan je verbrand. Maar dat kan ook door de hele dag door te eten.
Ok Geen probleem. Sommige doen het om af te vallen. Andere voor gezondheid. Het schijnt volgens sommige onderzoeken wel uit te maken over hoeveel uur je dezelfde cal eet.
Ik doe dit al jaren en het bevalt mij uitstekend. Ik eet alleen tussen 11 uur s ochtends en 7 uur s avonds. Natuurlijk is er best eens een uitzondering mogelijk als ik uit eten ga, of een feestje heb, maar de meeste dagen eet ik op deze manier. 3 maaltijden per dag, geen tussendoortjes. Supersimpel.

Voor mij is het een makkelijke manier om slank te blijven (BMI rond de 20) en ik voel me er fit bij.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
02-05-2019 15:40
Ik doe dit al jaren en het bevalt mij uitstekend. Ik eet alleen tussen 11 uur s ochtends en 7 uur s avonds. Natuurlijk is er best eens een uitzondering mogelijk als ik uit eten ga, of een feestje heb, maar de meeste dagen eet ik op deze manier. 3 maaltijden per dag, geen tussendoortjes. Supersimpel.

Voor mij is het een makkelijke manier om slank te blijven (BMI rond de 20) en ik voel me er fit bij.
In een ander topic schrijf je dat je vaak ‘s avonds laat nog sushi of Indiaas eten haalt. Je moet toch beter je best doen op de verhaaltjes die je hier post. Je valt al aardig door de mand
bethweeter schreef:
02-05-2019 18:42
In een ander topic schrijf je dat je vaak ‘s avonds laat nog sushi of Indiaas eten haalt. Je moet toch beter je best doen op de verhaaltjes die je hier post. Je valt al aardig door de mand
Ik zeg toch: er zijn uitzonderingen, maar op de gewone dagen eet ik op deze manier. Meestal zijn dat er ongeveer 5 per week.

Wat ik ook wel doe is op de klok kijken s avonds als ik klaar ben met eten en daar 16 uur bij optellen. Als ik op zo'n sushi avond pas om 9 uur klaar ben met eten, eet ik de volgende dag pas om 1 uur weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met 5:2. Bevalt me erg goed, sindsdien kan ik een hongergevoel veel beter verdragen. Ik doe het gedeeltelijk wel om af te vallen, maar ook om mijn lijf welverdiende rust te gunnen. (En mijn hoofd ook, heerlijk om geen eetkeuzes te hoeven maken!)
Morgen weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het geleidelijk gaan doen. Eerst gestopt met ontbijten. Niet om af te vallen, maar ontbijten vond ik sowieso al niet prettig. Toen at ik rond een uur of 11, langzaamaan werd dat rond 13 uur.

Daarna begon ik veel bewuster te eten en at ik fanatiek sla. Tijdens mijn werk schoot het er vaak een beetje bij in, omdat ik de tijd niet had het klaar te maken.

Inmiddels eet ik op werkdagen tussen 16.00-20.00. Geen enkel probleem als ik werk, geen hongergevoel, niets. En heb ik wel een keer honger, dan eet ik ook gewoon.
In het weekend eet ik tussen 12.00-20.00. Dan kan ik echt niet wachten tot laat in de middag.

Heel opvallend dat ik dan ‘s avonds nog wel iets wil eten. Het werkt voor mij om in een korte tijd te eten, omdat ik dan vrij veel eet en dan heb ik echt genoeg tot ik ga slapen.

Eet ik de hele dag door, dan heb ik ‘s avonds ook nog trek. En blijf ik snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook sinds september en het bevalt erg goed. Ik eet vanaf 12.00 uur tot +- 20.00 uur, maar ben niet zo streng met die eindtijd. Het voordeel is voor mij dat ik veel minder honger heb en veel minder met eten bezig ben. In de tijd dat je kunt eten, kun je gewoon eten wat je wil, maar ik merk dat ik behoefte heb aan een goede maaltijd, die gezond is en vult, en daarna is het alweer tijd voor avondeten. Ik eet dus gezonder en automatisch ook minder. In het weekend vind ik het wel lastiger en ontbijt ik meestal gewoon mee met mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wanneer ik honger heb en eet niet als ik geen trek heb. Komt in de praktijk neer op 2 of 3x eten per dag, waarbij ik vaak het ontbijt oversla. De behoefte om 's avonds te snaaien heb ik niet. Dus dat leidt regelmatig tot IF.

Alle maaltijden die ik eet zijn wel goed vullend, anders red ik het maar 2 uur zonder eten :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven