kayla itsines
maandag 2 februari 2015 om 10:07
Hoi dames,
Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....
Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....
Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen

dinsdag 21 juli 2015 om 14:59
@kruidentheetje, ik hou voor mezelf ook 300 aan voor de resistance trainingen. Niet dat ik er veel mee doe, maar als ik een keer een grove berekening wil maken. Maar dat is puur een schatting naar eigen inzicht, misschien zit ik er helemaal naast Leuk om je ideeën over voeding te lezen. Een aantal jaar geleden heb ik me in paleo verdiept. Dat heeft er wel voor gezorgd toen dat ik vetten in een wat positiever daglicht ben gaan zien. Toen ik meer krachttraining deed at ik meer eiwitten, maar die haalde ik vooral uit dierlijke producten (kip, kwark, vis) en dat staat me eigenlijk erg tegen (ben tegen de bio-industrie en biologisch/vrij gehouden maakt het maar iets beter). In de krachttraining wereld gaat het helemaal om de eiwitten, ik vind dat iedereen nu zelfs een beetje doordraaft daarin. Tegenwoordig eet ik veel meer plantaardig en daar voel ik me heel goed bij. Maar ik ben geen vegetariër of veganist, ik eet ook wel eens vis of vlees en regelmatig feta en soms kwark nog. Ik denk niet dat ik ooit 1000g groente op 1 dag heb gegeten ik hou wel van brood, eigenlijk krijg ik alles wel weg
Ik ben ook vaak verbaasd over de spierpijn. Maar dat komt denk ik door de progressive overload, het wordt toch steeds zwaarder en meer. Wat ik wel fijn vind aan de circuits is dat de oefeningen goed afgewisseld worden, soms ben ik helemaal kapot, maar dan krijg ik een oefening die net andere spieren meepakt en kan de rest even 'uitrusten'. Succes met de LISS
@mijnfietsisgroen, welkom! De guides kun je online vinden of via de site van Kayla. Ik maak geen progress foto's, maar iedereen kan zelf foto's maken en delen.
@Kris, slim dat je eerst rustig aan doet, vooral als je nog niet helemaal hersteld bent.
Ik ga even proberen wat blissballs te maken
Ik ben ook vaak verbaasd over de spierpijn. Maar dat komt denk ik door de progressive overload, het wordt toch steeds zwaarder en meer. Wat ik wel fijn vind aan de circuits is dat de oefeningen goed afgewisseld worden, soms ben ik helemaal kapot, maar dan krijg ik een oefening die net andere spieren meepakt en kan de rest even 'uitrusten'. Succes met de LISS
@mijnfietsisgroen, welkom! De guides kun je online vinden of via de site van Kayla. Ik maak geen progress foto's, maar iedereen kan zelf foto's maken en delen.
@Kris, slim dat je eerst rustig aan doet, vooral als je nog niet helemaal hersteld bent.
Ik ga even proberen wat blissballs te maken
dinsdag 21 juli 2015 om 15:56
@potato, ik probeer nu in ieder geval wat eiwitten te eten na een training, verder wil ik er niet teveel mee bezig zijn. Aan het begin van bbg heb ik een paar dagen mijn calorie-inname bijgehouden en ik werd daar helemaal nerveus van. Zal ik wel of niet een avocado door mijn tonijnsalade doen? Dat is toch weer zoveel calorieën. Brrrr....
Qua dierlijke producten probeer ik heel bewust in te kopen. Zoveel mogelijk lokaal, zodat ik ook met eigen ogen kan zien waar het vlees vandaan komt en niet klakkeloos het etiket hoef te geloven. De gehaktbal op mijn bord kan ik zomaar een maand eerder geaaid hebben in de wei zeg maar Vis e.d. wil ik ook graag duurzaam gevangen en liever geen kweekvis. Ik eet ook wel eens een vegetarisch gerecht, veganistisch eigenlijk niet, dat vind ik lastig.
Haha, een kilo groente red ik ook niet iedere dag hoor, maar als je zoals ik al geen brood eet bij de lunch dan kan het ineens heel hard gaan.
Maarre, had je niet even een waarschuwing kunnen geven? Ik heb ze gegoogled, die blissballs. Nu wil ik ze
Qua dierlijke producten probeer ik heel bewust in te kopen. Zoveel mogelijk lokaal, zodat ik ook met eigen ogen kan zien waar het vlees vandaan komt en niet klakkeloos het etiket hoef te geloven. De gehaktbal op mijn bord kan ik zomaar een maand eerder geaaid hebben in de wei zeg maar Vis e.d. wil ik ook graag duurzaam gevangen en liever geen kweekvis. Ik eet ook wel eens een vegetarisch gerecht, veganistisch eigenlijk niet, dat vind ik lastig.
Haha, een kilo groente red ik ook niet iedere dag hoor, maar als je zoals ik al geen brood eet bij de lunch dan kan het ineens heel hard gaan.
Maarre, had je niet even een waarschuwing kunnen geven? Ik heb ze gegoogled, die blissballs. Nu wil ik ze
Uhm... stuff... and things
dinsdag 21 juli 2015 om 17:08
Aah tegenvallertje en vandaag wordt maar mijn noodzakelijke rustdag.
Ik had gewichten van iemand geleend en zelf nieuwe besteld, deze zouden vandaag bezorgd worden maar krijg mailtje dat bestelling dag later komt. Nu dus geen gewichten om mijn oefeningen te doen. Ik denk dat ik maar een soort van LISS ga doen om toch actief te blijven, daarbij is het lekker weer om naar buiten te gaan.
Ik houd me verder niet bezig met eten. Ik eet wat ik wil en waar ik zin in heb, maar eet wel gevarieerd en gezond. Ik zou ik eerder moeten aankomen dan afvallen gezien mijn gewicht, dus vandaar dat ik daar niet op let.
Ik had gewichten van iemand geleend en zelf nieuwe besteld, deze zouden vandaag bezorgd worden maar krijg mailtje dat bestelling dag later komt. Nu dus geen gewichten om mijn oefeningen te doen. Ik denk dat ik maar een soort van LISS ga doen om toch actief te blijven, daarbij is het lekker weer om naar buiten te gaan.
Ik houd me verder niet bezig met eten. Ik eet wat ik wil en waar ik zin in heb, maar eet wel gevarieerd en gezond. Ik zou ik eerder moeten aankomen dan afvallen gezien mijn gewicht, dus vandaar dat ik daar niet op let.

dinsdag 21 juli 2015 om 17:10
Oeps, sorry! Ze zijn heerlijk inderdaad Ik heb me lang niet gewaagd aan dit soort dingen, ben toch meer van het traditionele bakken met suiker, boter en bloem, maar inmiddels kan ik een aardige bananenbrood (nu nog proberen zonder ei, dan is hij vegan), 'rawnola' en deze blissballs dus. Er zijn ook tig variaties mogelijk, dus ik wil nu van alles uitproberen dadels met pindakaas is ook zo'n heerlijke combinatie.
Het moet allemaal niet te krampachtig worden met eten inderdaad, daar word je niet gelukkiger van. En als je resultaat hebt van je eetpatroon en trainingen zou ik me er al helemaal niet druk om maken! Leuk dat je zo lokaal koopt! Hebben wij ook een tijdje gedaan, maar het kwam toch ook vaak niet uit bij de boer (was in de buurt van mijn ouders).
Groente tikt wel aan als je het bij 2 of meer maaltijden eet en dan ook nog tussendoor. Ik maak vaak een groene smoothie en dan kom je ook al een eind. Veganistisch eten is een kwestie van wennen, denk ik. Als je eenmaal je repertoire hebt uitgebreid is het makkelijker. Maar als je paleo eet misschien weer lastig, je eet dan ook geen bonen toch? En geen granen. Maar goed, ik ben ook geen vegan hoor! Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat een plantaardige basis het beste is en voor de rest doe ik graag niet al te moeilijk als het vegan uitkomt helemaal mooi, zo niet dan niet.
Het moet allemaal niet te krampachtig worden met eten inderdaad, daar word je niet gelukkiger van. En als je resultaat hebt van je eetpatroon en trainingen zou ik me er al helemaal niet druk om maken! Leuk dat je zo lokaal koopt! Hebben wij ook een tijdje gedaan, maar het kwam toch ook vaak niet uit bij de boer (was in de buurt van mijn ouders).
Groente tikt wel aan als je het bij 2 of meer maaltijden eet en dan ook nog tussendoor. Ik maak vaak een groene smoothie en dan kom je ook al een eind. Veganistisch eten is een kwestie van wennen, denk ik. Als je eenmaal je repertoire hebt uitgebreid is het makkelijker. Maar als je paleo eet misschien weer lastig, je eet dan ook geen bonen toch? En geen granen. Maar goed, ik ben ook geen vegan hoor! Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat een plantaardige basis het beste is en voor de rest doe ik graag niet al te moeilijk als het vegan uitkomt helemaal mooi, zo niet dan niet.
woensdag 22 juli 2015 om 08:52
Goed bezig met eten allemaal zeg . Ik doe m'n best om gezond en bewust te eten , maar af en toe een snoepje kan ik moeilijk weerstaan . Maar chocola en chips heb ik al 5 weken niet gekocht (voorheen elke dag wel iets ), dus het gaat al een stuk beter .
Oeeeeh die bliss balls zien er inderdaad lekker uit! Ik zag ook Cocos lemon bliss balls , die wil ik !!! Binnenkort eens proberen
Gisteren 33km gefietst , dus een mooie LISS training . En vanavond weer resistance . Ik heb er zin in !
Wanneer komt de HIIT training erbij ? Vanaf week 9? Wat kan ik dan bv als training doen (ik heb geen loopband )?
Fijne dag allemaal !
Oeeeeh die bliss balls zien er inderdaad lekker uit! Ik zag ook Cocos lemon bliss balls , die wil ik !!! Binnenkort eens proberen
Gisteren 33km gefietst , dus een mooie LISS training . En vanavond weer resistance . Ik heb er zin in !
Wanneer komt de HIIT training erbij ? Vanaf week 9? Wat kan ik dan bv als training doen (ik heb geen loopband )?
Fijne dag allemaal !
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
woensdag 22 juli 2015 om 09:57
@potato, het is inderdaad zo dat als ik een veganistische maaltijd zou eten ik gelijk een heel repertoire aan niet-paleo voedingsmiddelen erbij zou moeten halen. Ik vind plantjes ook de basis voor goede voeding, alleen vul ik het wat meer aan met andere dingen. Toch wil ik me er wel wat meer in verdiepen, ik denk namelijk dat het helemaal niet slecht is om het zo nu en dan eens zonder dierlijke producten te doen.
@Rono, ik ga juist aan de chocolade nu Ik ben gék op de chocolade van lovechock Schreeuwend duur is het, maar ik vind het zoooo lekker en het is nog goed voor je ook.
HIIT komt inderdaad in week 9. Ik ga maar gewoon buiten sprinten denk ik, heb ook geen loopband.
@Rono, ik ga juist aan de chocolade nu Ik ben gék op de chocolade van lovechock Schreeuwend duur is het, maar ik vind het zoooo lekker en het is nog goed voor je ook.
HIIT komt inderdaad in week 9. Ik ga maar gewoon buiten sprinten denk ik, heb ook geen loopband.
woensdag 22 juli 2015 om 12:11
Goed bezig allemaal!
Ik kan trouwens ook niet altijd de chocola laten liggen, haha..
Wat hebben jullie aan sportuitrusting. Ik heb inmiddels 4 ,6 en 8kg kettlebells en 5kg dumbells aan gewichten. Daarnaast uiteraard een matje en fitnessbankje (heet dat zo? haha) en heb een foamroller.
Zijn er onmisbare dingen die ik tot nu toe heb gemist? Ik kan hiermee in principe de oefeningen doen en ipv medicineball gebruik ik dan een kettlebell, niet ideaal maar zo'n medicineball is vrij prijzig.
Als jullie aanraders hebben, hoor ik het graag .
Ik kan trouwens ook niet altijd de chocola laten liggen, haha..
Wat hebben jullie aan sportuitrusting. Ik heb inmiddels 4 ,6 en 8kg kettlebells en 5kg dumbells aan gewichten. Daarnaast uiteraard een matje en fitnessbankje (heet dat zo? haha) en heb een foamroller.
Zijn er onmisbare dingen die ik tot nu toe heb gemist? Ik kan hiermee in principe de oefeningen doen en ipv medicineball gebruik ik dan een kettlebell, niet ideaal maar zo'n medicineball is vrij prijzig.
Als jullie aanraders hebben, hoor ik het graag .
woensdag 22 juli 2015 om 12:33
@Loes, ik heb een kettlebell van 8kg die ik als medicineball gebruik, een tuinstoelkussen als matje en verder gebruik ik de gewichten en de drukbank/bench (weet ook niet hoe het heet haha) van mijn vriend. Een foamroller heb ik (nog) niet.
Volgens mij kan je daar prima mee vooruit hoor. Alleen die bosubal is nergens voor te vervangen geloof ik, maar die dingen zijn duur En je gebruikt hem ook zo weinig, dus die ga ik echt niet aanschaffen.
Volgens mij kan je daar prima mee vooruit hoor. Alleen die bosubal is nergens voor te vervangen geloof ik, maar die dingen zijn duur En je gebruikt hem ook zo weinig, dus die ga ik echt niet aanschaffen.

woensdag 22 juli 2015 om 12:37
@Loes, wat heb je een hoop! Ik heb niks, ik doe alles in de sportschool wel een matje thuis en een boel sportkleding en schoenen. Je hebt nog een springtouw nodig. Misschien zou nog 1 paar lichtere (3kg) dumbells ook wel prettig zijn, weet niet hoe sterkt je al bent. Ik heb ook nooit een medicine balle gebruikt, ik gebruik daarvoor gewoon een schijf. En ik heb ook geen foamroller. Ohja, op het eind heb je ook een bosu nodig, maar dat is pas duur (denk ik) ik weet ook niet zo snel waar je dat mee kan vervangen, maar is vast te googlen. Misschien gewoon met een paar dumbells.
@kruidentheetje, omg lovechock heb ik nog nooit gekocht, kan maar niet over de prijs heen komen maar is het echt zooooooo veel lekkerder dan andere chocola? Ik vul de planten ook nog behoorlijk aan hoor maar ik hou ook erg van bonen, peulvruchten en granen.
@Rono, hoe ging resistance? HIIT is vanaf week 9 inderdaad. Ik heb het op de loopband gedaan, maar je kan ook gewoon buiten sprinten. Cocos lemon blissballs lijken me ook heerlijk! Je kan echt zoveel kanten op!
Ik ben niet zo goed bezig met eten hoor ik heb wel een gezonde en prima basis, maar ga geregeld de mist in. Maar nu ben ik weer back on track!
Ik schuif de abs door naar morgen, voel me zo beroerd vandaag. Gisteravond nog 15km hardgelopen, maar het was echt heel zwaar. Werd wakker met hoofdpijn, voel me moe. Bleeh. Morgen zou rustdag zijn, maar dan wordt het vandaag rustdag en morgen abs.
@kruidentheetje, omg lovechock heb ik nog nooit gekocht, kan maar niet over de prijs heen komen maar is het echt zooooooo veel lekkerder dan andere chocola? Ik vul de planten ook nog behoorlijk aan hoor maar ik hou ook erg van bonen, peulvruchten en granen.
@Rono, hoe ging resistance? HIIT is vanaf week 9 inderdaad. Ik heb het op de loopband gedaan, maar je kan ook gewoon buiten sprinten. Cocos lemon blissballs lijken me ook heerlijk! Je kan echt zoveel kanten op!
Ik ben niet zo goed bezig met eten hoor ik heb wel een gezonde en prima basis, maar ga geregeld de mist in. Maar nu ben ik weer back on track!
Ik schuif de abs door naar morgen, voel me zo beroerd vandaag. Gisteravond nog 15km hardgelopen, maar het was echt heel zwaar. Werd wakker met hoofdpijn, voel me moe. Bleeh. Morgen zou rustdag zijn, maar dan wordt het vandaag rustdag en morgen abs.
woensdag 22 juli 2015 om 12:54
@ kruidentheetje De prijs voor een foamroller vond ik ook tegenvallen. Ik heb nog niet naar de oefeningen gekeken waar je bosu ball bij nodig hebt, maar hier zijn naar mijn idee wel wat alternatieven: https://sportbay.nl/nl/p/Balanstrainers/71/?page=2
@ tinypotato haha, ja ik had het deels al in huis, dus ik heb er wat bijgekocht zodat ik alles thuis in huis had. Oja, springtouw! Goed dat je het zegt, anders had ik straks stom staan kijken bij die oefening. Ja bosu ball is duur, maar er zijn misschien wat alternatieve, zie link hierboven. Ik heb nog niet naar de oefeningen gekeken, dus dat maar eens gaan uitzoeken. Ik ben heel erg sterk, nee grapje!
Ik zou het liefst inderdaad iets lichter beginnen, al deed ik al aan krachttraining in de sportschool deze workouts zijn iets heftiger, haha. Dus qua gewicht kan ik het hebben, maar tijdens de circuits is het zwaar, dus even aankijken en anders eind van de week (als salaris er weer is ), maar even kijken naar een paar lichtere.
Heeft een van jullie ervaring met foamroller?
Ik ga daar straks voor het eerst mee beginnen. Ik ben heel erg benieuwd.
@ tinypotato haha, ja ik had het deels al in huis, dus ik heb er wat bijgekocht zodat ik alles thuis in huis had. Oja, springtouw! Goed dat je het zegt, anders had ik straks stom staan kijken bij die oefening. Ja bosu ball is duur, maar er zijn misschien wat alternatieve, zie link hierboven. Ik heb nog niet naar de oefeningen gekeken, dus dat maar eens gaan uitzoeken. Ik ben heel erg sterk, nee grapje!
Ik zou het liefst inderdaad iets lichter beginnen, al deed ik al aan krachttraining in de sportschool deze workouts zijn iets heftiger, haha. Dus qua gewicht kan ik het hebben, maar tijdens de circuits is het zwaar, dus even aankijken en anders eind van de week (als salaris er weer is ), maar even kijken naar een paar lichtere.
Heeft een van jullie ervaring met foamroller?
Ik ga daar straks voor het eerst mee beginnen. Ik ben heel erg benieuwd.

woensdag 22 juli 2015 om 13:14
Ha Loes, ik kwam je net tegen in een ander topic en las dat we in hetzelfde vakgebied werken ik pak de gewichten bij BBG echt lichter dan bij krachttraining inderdaad. Zoveel herhalingen en alles achter elkaar! De walking lunges en step ups (ofzo, op het bankje stappen) deed ik met 2x 5kg geloof ik (ik denk dat ik begon met 2x 3kg, maar vrij snel doorgegaan naar 2x 5kg) en de squat en press met 10kg volgens mij (ook iets lichter begonnen) Ik zou wel een thuisgym willen en dan nog een loopband en roeimachine erbij en een bosu en een barbell met gewichten, en een swissball de hele mikmak, lijkt me zo handig!
Ik denk dat Pinchos echt op vakantie is
Ik denk dat Pinchos echt op vakantie is
woensdag 22 juli 2015 om 13:22
@ tinypotato Ah wat leuk . Welke regio?
Ja, ik had ze bij krachttraining zwaarder, dus vandaar dat ik denk dat dit moet lukken. Ik ga straks abs & arms doen met legs & cardio ging het prima met 5kg. Althans prima, ik ging wel helemaal kapot, maar dat lag meer aan conditie. Ik houd niet zo van hardlopen en dat soort cardio dingen.
Ja, ik zou dat ook heel graag willen, maar is bizar duur en heb ook echt te weinig ruimte.
Ja, ik had ze bij krachttraining zwaarder, dus vandaar dat ik denk dat dit moet lukken. Ik ga straks abs & arms doen met legs & cardio ging het prima met 5kg. Althans prima, ik ging wel helemaal kapot, maar dat lag meer aan conditie. Ik houd niet zo van hardlopen en dat soort cardio dingen.
Ja, ik zou dat ook heel graag willen, maar is bizar duur en heb ook echt te weinig ruimte.

woensdag 22 juli 2015 om 13:39
Oe, dat zet ik hier liever niet neer Loes. Ik stuur je wel een PB, maar las ik dat jij weer gaat studeren? Hehe, ja, je gaat elke keer toch weer kapot hè? ik denk dat je er verder wel uitkomt met 5kg dan. Succes met de arms&abs! Je conditie wordt van de resistance trainingen ook echt veel beter, was ik aangenaam verrast door vorig jaar!
woensdag 22 juli 2015 om 13:56
@potato, nou, ik vind pure chocolade eigenlijk helemaal niet lekker, rauwe chocolade ook niet, maar lovechock is bijzonder haha. Het smelt niet in je mond zoals andere chocolade, maar de smaak is gewoon echt heel erg goed. En je hebt zoveel soorten, lekker voor de afwisseling.
Balen dat je je beroerd voelt, inderdaad beter maar even een dagje rusten.
@Loes, ik heb een springtouw, maar die gebruik ik niet, mijn plafond is daar te laag voor (of eigenlijk moet ik mijn touw inkorten maar daar heb ik geen zin in Het kan ook prima zonder hoor, het ziet er alleen een beetje raar uit haha.
Ik heb 3 kilo aan die dumbells hangen. Weet niet hoe zwaar dat losse stangetje is haha. 1 kilo, 2 kilo? Nou ja, ik gebruik dus 4 of 5 kilo. Ik had er laatst een kilo extra bijgedaan maar dat was nog een beetje teveel van het goede haha.
Ben benieuwd hoe die foamroller bevalt Loes! Als jij het nou wat vind dan koop ik er misschien ook wel een
Balen dat je je beroerd voelt, inderdaad beter maar even een dagje rusten.
@Loes, ik heb een springtouw, maar die gebruik ik niet, mijn plafond is daar te laag voor (of eigenlijk moet ik mijn touw inkorten maar daar heb ik geen zin in Het kan ook prima zonder hoor, het ziet er alleen een beetje raar uit haha.
Ik heb 3 kilo aan die dumbells hangen. Weet niet hoe zwaar dat losse stangetje is haha. 1 kilo, 2 kilo? Nou ja, ik gebruik dus 4 of 5 kilo. Ik had er laatst een kilo extra bijgedaan maar dat was nog een beetje teveel van het goede haha.
Ben benieuwd hoe die foamroller bevalt Loes! Als jij het nou wat vind dan koop ik er misschien ook wel een
woensdag 22 juli 2015 om 14:07
@ tinypotato snap ik! Ja ik doe dit voor zowel kracht als verbeteren van mijn conditie. Ik hoop dat ik net zulke resultaten behaal als mensen op instagram. Al let ik daarvoor misschien te weinig op mijn voeding, maar ben al slank BMI van onder de 19, dus verwacht dat het niet heel erg nodig is dat ik meer op mijn voeding ga letten. Thanks! Jij ook weer succes als je weer aan de beurt bent
@ kruidentheetje Ja dat kan hier ook voor problemen zorgen inderdaad. En op het balkon gaan staan is ook zo raar, haha.. Als ik vanavond de foamroller heb geprobeerd, laat ik weten hoe het was. Ik heb totaal geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik heb al wel foam roller guide van kayla van internet gehaald, dus ga het maar eens proberen.
@ kruidentheetje Ja dat kan hier ook voor problemen zorgen inderdaad. En op het balkon gaan staan is ook zo raar, haha.. Als ik vanavond de foamroller heb geprobeerd, laat ik weten hoe het was. Ik heb totaal geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik heb al wel foam roller guide van kayla van internet gehaald, dus ga het maar eens proberen.
woensdag 22 juli 2015 om 17:04
Zoo ik ben gesloopt en het ging niet lekker vandaag.
Arms was te doen, maar abs trok ik echt niet.. ohh wat erg.
@ kruidentheetje ik was vooral erg aan het stuntelen met foamroller volgens mij. Maar oefening baart kunst, dus we gaan rustig door. Het was opzich wel prettig, zeker voor mijn benen nu de spierpijn weg is van legs & cardio. Of het het geld waard is.. hmmm daar ben ik nog niet over uit.
Arms was te doen, maar abs trok ik echt niet.. ohh wat erg.
@ kruidentheetje ik was vooral erg aan het stuntelen met foamroller volgens mij. Maar oefening baart kunst, dus we gaan rustig door. Het was opzich wel prettig, zeker voor mijn benen nu de spierpijn weg is van legs & cardio. Of het het geld waard is.. hmmm daar ben ik nog niet over uit.

woensdag 22 juli 2015 om 17:44
@kruidentheetje, grappig die chocola. Ik zal het eens proberen, als ik niet te lang naar de prijs heb gekeken Wat ik doe met mijn springtouw is (hoe ga ik dit uitleggen? ) het touw, 1x 'teruvouwen' langs het handvat, dan wordt hij iets korter. Ik vouw het touw dus aan beide kanten terug en hou de handvaten dan 'achterstevoren' vast. Werkt ook prima en hij is dan iets korter, weet niet of het genoeg is voor jou. Maar goed, los springen is ook effectief natuurlijk!
@Loes, met een bmi onder de 19 hoef je denk ik nog het meest te zorgen dat je genoeg blijft eten tijdens BBG. Je zal vast gespierder worden.
Ik heb vandaag alles te voet gedaan, toch nog beweging en heb wat paracetamol genomen.
@Loes, met een bmi onder de 19 hoef je denk ik nog het meest te zorgen dat je genoeg blijft eten tijdens BBG. Je zal vast gespierder worden.
Ik heb vandaag alles te voet gedaan, toch nog beweging en heb wat paracetamol genomen.

woensdag 22 juli 2015 om 17:59
Wat zijn jullie allemaal goed bezig. Ik ietsje minder vorige week, week 3 gedaan, maar heb maar 2 resistance trainingen gedaan. Wel ook nog een keer goed bezig geweest in de sportschool. Deze week begonnen met een LISS. Doe ik samen met mijn vader, stuk wandelen en hij kon alleen maar op maandag. Gister groepsles in de sportschool, dus begin vandaag aan de maandag van week 4. Vind het toch nog wel wat lastig om alles te combineren.
@tinypotato, hoe doe jij je oefeningen in de sportschool? Ik heb nu altijd mijn tabblet op de grond met de oefeningen, daarnaast mijn telefoon die de tijd bij houd. Is dat in de sportschool niet heel onhandig? En eerlijk gezegd zou ik me ook een beetje schamen. Sta je allemaal van die oefeningen te doen en ik kan nog niet alles zoals het zou moeten, ik heb altijd het idee dat je zo wordt bekeken. Je hebt wel alle m materialen, dat is wel handig.
@loes, wat is het nut van die foamroller? Is het een soort massage roller ofzo?
@tinypotato, hoe doe jij je oefeningen in de sportschool? Ik heb nu altijd mijn tabblet op de grond met de oefeningen, daarnaast mijn telefoon die de tijd bij houd. Is dat in de sportschool niet heel onhandig? En eerlijk gezegd zou ik me ook een beetje schamen. Sta je allemaal van die oefeningen te doen en ik kan nog niet alles zoals het zou moeten, ik heb altijd het idee dat je zo wordt bekeken. Je hebt wel alle m materialen, dat is wel handig.
@loes, wat is het nut van die foamroller? Is het een soort massage roller ofzo?
anoniem_638f50c84439a wijzigde dit bericht op 22-07-2015 18:01
Reden: kleine typfoutjes
Reden: kleine typfoutjes
% gewijzigd

woensdag 22 juli 2015 om 18:08
Hoi Chevrolet! Ik gebruik de groepslesruimte op het moment dat er geen lessen zijn. In de ruimte met alle toestellen e.d. vond ik ook niet haalbaar, daar is geen ruimte voor en ik kan niet tussen alle andere mensen gaan lopen springen e.d. Sommige sportscholen hebben wel een ruimte met allerlei spul om op de grond bezig te zijn, dat zou ideaal zijn, maar wij hebben het niet, alleen een klein hoekje met matjes, maar dat is niet groot genoeg. Ik stal alles wat ik nodig heb gewoon uit in de groepslesruimte dus (maar dat kan dus alleen als er geen les is en nu heb ik de luxe dat ik vaak overdag kan, als ik alleen 's avonds zou kunnen zou het niet lukken, of ik moet er om 7.30u in de ochtend staan als de sportschool opengaat, dat zou nog wel kunnen, afhankelijk van hoe laat werk begint) Ik heb de trainingen uitgeprint en aan elkaar geniet en ik hou de tijd bij met mijn telefoon.

woensdag 22 juli 2015 om 18:34
Ah dat verklaart een hoop. Ik kan helaas overdag niet, anders zou dit wel een goed idee zijn inderdaad. Bij ons is iedere avond de zaal vol tot 9 uur. Dus daarna is ook niet echt meer een optie. Dan maar thuis wat blijven proberen een behelpen.
Ik vroeg van de week aan mijn vriend of hij ook kon opdrukken. Hij doet verder niks qua sport. Nou met 2 vingers in zijn neus en mij maar vertellen hoe ik het moet doen, maar krijg het nog niet voor elkaar.
Ik vroeg van de week aan mijn vriend of hij ook kon opdrukken. Hij doet verder niks qua sport. Nou met 2 vingers in zijn neus en mij maar vertellen hoe ik het moet doen, maar krijg het nog niet voor elkaar.
woensdag 22 juli 2015 om 19:14
@chevrolet de foamroller is goed voor de bloedcirculatie in de spieren en daardoor herstellen de spieren sneller. En als je bijvoorbeeld knopen in je spieren hebt, krijg je die er niet uit door te stretchen en wel door foamrolling. Daarnaast zou het helpen tegen cellulitis.
Dit is wat ik erover weet
Dit is wat ik erover weet
woensdag 22 juli 2015 om 22:32
@Kruidentheetje: Lovechock chocolade ken ik niet geloof ik, waar haal je dat?
@Tinypotato: Wow 15km hard gelopen, dat is ook niet niks.
Ik heb een tijdje het programma van Evy gedaan, maar kreeg toen een blessure aan mn achillespees. De 5km heb ik nooit gehaald. Nu fiets ik weer (deed ik daarvoor ook), dat is ook meer mijn ding.
In Kayla's boek las ik geloof ik dat een Bosu ball niet perse noodzakelijk is. Dat je de oefening ook zonder kan doen. Ik ben in ieder geval niet van plan zo'n ding aan te schaffen.
Foam roller ook niet, daar zie ik ook nog niet het nut van in:D
Ik ben net klaar met de resistance abs&cardio van week 6, en ik ben nog na aan het zweten (nadat ik al gedoucht heb!!).
Ik had de oefeningen van tevoren bekeken en ik zag het heel optimistich in! Geen hele zware oefeneningen: burpees, mountain climbers, touwtje springen etc. Maar toen ik bezig was.....alles bij elkaar achter elkaar was toch wel heftig hoor! Vooral conditioneel gezien. 15 burpees, 50 mountain climbers, 40 scissor buikspier dingen en nog 20 x jumps (of hoe ze ook heten). En omdat het niet heel moeilijke oefeningen zijn, heb ik het rondje bijna 3x in 7 minuten gedaan, dus ik was wel UITGEPUT!
Zo fijn als ik voel dat ik iets gedaan heb

Hopelijk is het morgen goed/redelijk weer, dan kan ik met de kindjes naar de kinderboerderij fietsen. Ligt aan de andere kant van de stad, dus is bijna een half uur fietsen enkele reis. En dan incl 13 kg kind voorop en 17 kg kind achterop hahaha
@Tinypotato: Wow 15km hard gelopen, dat is ook niet niks.
Ik heb een tijdje het programma van Evy gedaan, maar kreeg toen een blessure aan mn achillespees. De 5km heb ik nooit gehaald. Nu fiets ik weer (deed ik daarvoor ook), dat is ook meer mijn ding.
In Kayla's boek las ik geloof ik dat een Bosu ball niet perse noodzakelijk is. Dat je de oefening ook zonder kan doen. Ik ben in ieder geval niet van plan zo'n ding aan te schaffen.
Foam roller ook niet, daar zie ik ook nog niet het nut van in:D
Ik ben net klaar met de resistance abs&cardio van week 6, en ik ben nog na aan het zweten (nadat ik al gedoucht heb!!).
Ik had de oefeningen van tevoren bekeken en ik zag het heel optimistich in! Geen hele zware oefeneningen: burpees, mountain climbers, touwtje springen etc. Maar toen ik bezig was.....alles bij elkaar achter elkaar was toch wel heftig hoor! Vooral conditioneel gezien. 15 burpees, 50 mountain climbers, 40 scissor buikspier dingen en nog 20 x jumps (of hoe ze ook heten). En omdat het niet heel moeilijke oefeningen zijn, heb ik het rondje bijna 3x in 7 minuten gedaan, dus ik was wel UITGEPUT!
Zo fijn als ik voel dat ik iets gedaan heb

Hopelijk is het morgen goed/redelijk weer, dan kan ik met de kindjes naar de kinderboerderij fietsen. Ligt aan de andere kant van de stad, dus is bijna een half uur fietsen enkele reis. En dan incl 13 kg kind voorop en 17 kg kind achterop hahaha
woensdag 22 juli 2015 om 22:37
donderdag 23 juli 2015 om 09:13
@rono, wow, 3x in 7 minuten Ik red dat gewoon echt niet, 2x lukt vaak al niet eens. Ben ik dan echt zo slap?
@potato, voel je je alweer wat beter?
Ik had gisteren mijn dag niet geloof ik. Moest arms&abs week 7 doen, maar was door omstandigheden een beetje sip, dus had er niet zo'n zin in. Toch gedaan natuurlijk ivm de endorfines die ik wel kon gebruiken, maar pffffff... Ik knap er eigenlijk altijd tijdens het trainen al van op, maar gisteren? Ik weet niet waar het aan lag, maar ik had nu voor het eerst dat ik echt het idee had dat ik niet beter was dan de vorige keer/meer kracht had. Ik moest mezelf iedere rep toespreken; 'doorgaan thee, kom op!' Vond het zooo zwaar! Ik kreeg mezelf op een gegeven moment bij de commando's amper meer omhoog, dat heb ik nog nooit gehad. Uiteindelijk lukte het allemaal wel, waarschijnlijk omdat ik nijdig werd omdat het niet zo lekker ging Ik heb nu wel flinke spierpijn in mijn buik, schouders en armen en dat voelt wel heel lekker, ha!
Helaas blijf ik een beetje obsessief op de weegschaal stappen, ik moet daar echt mee kappen. Ik wéét dat het weinig zegt, maar in mijn hoofd heb ik een soort magische grens in gewicht die ik wil halen ofzo. Vind het gewoon raar. Ik ben echt van -af en toe een stukje fietsen en eten wat ik wil- naar -iedere dag bewegen en een stuk beter eten- gegaan en ik had verwacht dat ik toch wel wat meer/sneller af zou vallen. Ik hoef geen 10 kilo kwijt, maar een schamele 2 kilo in bijna 7 weken vind ik toch wel heel weinig.
Het zal wel beter zijn hoor, maar in mijn hoofd klopt het gewoon niet ofzo.
Na week 8 maar weer eens foto's maken, kijken of dat wat op gaat leveren...
@potato, voel je je alweer wat beter?
Ik had gisteren mijn dag niet geloof ik. Moest arms&abs week 7 doen, maar was door omstandigheden een beetje sip, dus had er niet zo'n zin in. Toch gedaan natuurlijk ivm de endorfines die ik wel kon gebruiken, maar pffffff... Ik knap er eigenlijk altijd tijdens het trainen al van op, maar gisteren? Ik weet niet waar het aan lag, maar ik had nu voor het eerst dat ik echt het idee had dat ik niet beter was dan de vorige keer/meer kracht had. Ik moest mezelf iedere rep toespreken; 'doorgaan thee, kom op!' Vond het zooo zwaar! Ik kreeg mezelf op een gegeven moment bij de commando's amper meer omhoog, dat heb ik nog nooit gehad. Uiteindelijk lukte het allemaal wel, waarschijnlijk omdat ik nijdig werd omdat het niet zo lekker ging Ik heb nu wel flinke spierpijn in mijn buik, schouders en armen en dat voelt wel heel lekker, ha!
Helaas blijf ik een beetje obsessief op de weegschaal stappen, ik moet daar echt mee kappen. Ik wéét dat het weinig zegt, maar in mijn hoofd heb ik een soort magische grens in gewicht die ik wil halen ofzo. Vind het gewoon raar. Ik ben echt van -af en toe een stukje fietsen en eten wat ik wil- naar -iedere dag bewegen en een stuk beter eten- gegaan en ik had verwacht dat ik toch wel wat meer/sneller af zou vallen. Ik hoef geen 10 kilo kwijt, maar een schamele 2 kilo in bijna 7 weken vind ik toch wel heel weinig.
Het zal wel beter zijn hoor, maar in mijn hoofd klopt het gewoon niet ofzo.
Na week 8 maar weer eens foto's maken, kijken of dat wat op gaat leveren...
donderdag 23 juli 2015 om 09:45
@Kruidentheetje :zo herkenbaar van die weegschaal ! Ik zit midden in week 6, en nog niets afgevallen ! Althans. Het schommelt ..Soms 1-1,5 kg onder start gewicht , maar vandaag weer gewoon geen gram verschil . Ik zie en voel wel dat ik strakker word , dus ik ga gewoon door , maar echt motiverend is het niet . Ik hoef eigenlijk ook geen kilo's kwijt , m'n gewicht is prima , misschien dat het daarom gelijk blijft. Of toch m'n eten nog eens onder de loep nemen . Ik ga straks de HELP Guide maar eens door kijken. Misschien kan ik er toch iets uithalen.