Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Ik ben met Kayla haar programma niets afgevallen, terwijl ik 10 cm op mijn heupen kwijt ben en 8 centimeter rondom mijn taille. En dat terwijl ik ook wel een kilo of 10 mag verliezen. Dit is echt spieren zijn zwaarder dan vet (bij gelijk volume natuurlijk )
Wow Zoranya , wat een verschil in cm's!

Dan zie je ook wel goed verschil dat je een stuk strakker geworden bent, toch?

Misschien ga ik dit weekend weer meten
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Hoi! Bijna weekend! Oh nee, nog 1 dag...dat is wel bijna, toch?

@Chevrolet, het komt wel met die pushups, wacht maar, straks pushup je hem eruit

@Rono, 15km is minder dan de helft van wat ik in september moet lopen, dus ik mag wel even doortrainen Jammer dat je geblesseerd bent geraakt, dat overkomt veel startende hardlopers, maar je moet vooral dingen doen die je leuk vindt. Mijn ervaring is dat hardlopen pas leuk is als je een beetje op weg bent, eerst is het gewoon zwaar en afzien Lekker pittig weer, maar een goed gevoel erna hè? Ik was vergeten hoeveel gespring er in BBG 1 zit, altijd zo vermoeiend! Dat is in 2 echt veel minder. Ben je nog naar de kinderboerderij geweest? Dat is nogal zwaar fietsen met je twee kinderen erbij!

@kruidentheetje, ja, ik voel me beter inderdaad! Nog wel wat sluimerende hoofdpijn, maar niet continu. Hoe is het met jou, hopelijk is de sipheid niet te erg! Soms heb je zo'n dag hè, dan is het gewoon allemaal te veel. Geeft niet, dat is een teken van je lichaam/geest dat je even wat ruimte nodig hebt en goed voor jezelf moet zorgen. Echt wel knap dat je zo hebt doorgezet! Toch maar mooi gedaan! Ik word ook altijd gefrustreerd als ik vind dat het niet goed gaan, maar dat moet ik eigenlijk afleren, levert me niks op.

Ik zou ook kappen met die weegschaal, dat kan zo misleidend en zó demotiverend zijn. Echt, niet meer naar kijken, het verpest je motivatie en je gaat echt heel erg goed. Ik sta er al jaren nooit meer op, word je niet vrolijker van spiegel + kleding + voelen = prima!
Oh, ben vergeten te zeggen wat ik zelf heb gedaan.

Vandaag abs week 15, dat is goed voor 200 ab bikes

Erna nog 2 minuten gespringtouwd (dat was weer langgggg, auw kuiten en billen in brand!)
quote:Rono81 schreef op 23 juli 2015 @ 13:20:

Wow Zoranya , wat een verschil in cm's!

Dan zie je ook wel goed verschil dat je een stuk strakker geworden bent, toch?

Misschien ga ik dit weekend weer meten Ja idd, heb nog zo'n 6 kilo overgewicht (conform bmi), maar pas bij de meeste broeken gewoon in een maat 38. Bloesjes niet, maar dat licht meer aan de omvang van mijn borsten (al zijn die ook iets kleiner geworden; heb nieuwe bikini's moeten kopen omdat ze te groot waren geworden )
@tinypotato: oehoe ja dat touwtje springen! Mijn kuiten brandden gisteren ook behoorlijk! Het was gisteren Abs&cardio voor mij, maar ik voel het in m'n benen! Ik heb de oefeningen voor morgen al bekeken, dat gaat weer afzien worden

Ik ben inderdaad al naar de kinderboerderij geweest ..Erg leuk voor de kindjes en ik heb m'n LISS er weer op zitten
Hoi meiden,

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven! Ik ben sinds vorige week begonnen met het programma van Kayla (na heel lang uitstellen), en sinds januari eigenlijk al begonnen met gezond eten en ook hardlopen weer opgepakt. In maart begonnen met krachttraining erbij (3x per week krachttraining, 2 a 3 keer per week hardlopen) en merkte al snel resultaat! Zowel in gewicht als centimeters. Opzich ben ik nu tevreden met alles nu, behalve mn buik! Dat is bij mij echt mijn 'probleemzone', ik hoef niet perse een sixpack, maar wil wel het liefst mooie definities zien. De voor en na foto's van instagram geven wel moed:P Vandaag week 2 full body gedaan, en ondanks dat ik wel wat gewend ben met krachttraining was dit behoorlijk pittig! Volgen jullie het programma precies zoals het schema of doen jullie er ook andere sporten naast? Ik train voor een halve marathon in het najaar, dus heb LISS eigenlijk vervangen door hardlopen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie al (enig) resultaat zien:)
Welkom Sunshine!

Ik was voor BBG ook wel wat gewend , altijd wel regelmatig gesport , maar dit vond en vind ik wel heftig hoor ! Dat vind ik juist ook het leuke eraan , het is echt een uitdaging en ik ga graag door in de hoop steeds iets sterker te worden .

De oefeningen worden ook steeds zwaarder . Ik zit nu in week 6, maar nog steeds iedere keer een heftige workout en regelmatig spierpijn (niet zoals de eerste dag -dat was extreem !)
Goedemorgen!

@potato, ab bikes zijn leuk Je bent weer goed op weg trouwens deze week, ik ben trots op je!

@sunshine, welkom! Om (buik)vet te verbranden is LISS wel belangrijk, met hardlopen zit je denk ik al snel boven je vetverbrandingszone.

Ik zit momenteel in week 7 en heel veel verschil zie ik nog niet. Mijn buik is wel iets minder opgeblazen en ik voel me een stuk fitter dan voorheen

Ik ben nog steeds wat sip, getver. Het zal ook wel meetellen dat ik al de hele week eigenlijk te laat naar bed ga, dat is echt een aandachtspuntje voor volgende week! Gelukkig kan ik morgen lekker uitslapen.

Vanavond nog even de abs & cardio van week 7, in het weekend nog 2 keer LISS en dan op naar week 8!
Uhm... stuff... and things
Ik zit midden in week 6 en zie wel een klein beetje verschil, maar niet meer dan bij week 4. Het lijkt even stil te staan. Maar ik voel me wel fitter inderdaad! De laatste twee weken heb ik ook iets meer gesnoept dan daarvoor, dus daar kan het ook aan liggen ;)

Ik heb nu spierpijn in m'n benen en dan moet ik vanavond nog een heftige resistance training doen!
Goedemorgen

@sunshine, welkom, gezellig dat je mee komt schrijven! Je bent al hartstikke sportief bezig lees ik die buik komt denk ik wel goed met Kayla. Probleemzones kunnen wel hardnekkig zijn, maar ik vind dit programma zo helemaal anders dan al het andere. Dat heb je al gemerkt toen je begon, ondanks dat je redelijk wat gewend bent is het toch pittig! Het eerste programma heb ik redelijk gevolgd zoals het boek, maar ik heb het niet allemaal achter elkaar gedaan en ik ben eerder HIIT gaan doen en ik geloof dat ik de LISS op een gegeven moment ook aardig heb laten zitten en het hardlopen weer heb opgepakt. Ik weet het niet meer zo goed. Ik ben nu met BBG2 bezig, maar tegelijk voor een paar 30km+ trails aan het trainen, dat is nogal een uitdaging, omdat de langere hardloopafstanden ook belastend zijn, dus ik puzzel daarmee. Zoals kruidentheetje schrijft kan LISS (en HIIT) wel nuttig zijn voor vet verbranden, maarja als je ook een HM wil lopen, kan je niet alles doen. Ik probeer in het dagelijkse leven dan wel veel lopend te doen. Veel succes en natuurlijk ook plezier

@kruidentheetje, jeej, bedankt voor je support Jammer dat je sip bent ik hoop dat het snel over gaat. Slaap is ook belangrijk inderdaad, rust en herstel. Jij gaat echt goed, je houdt het programma zo goed vol en weet het allemaal in je week te proppen!

@Rono, je bent ook al ver hè? Supergoed welke resistance is vandaag? Arms? Succes, zet hem op!

Hier vandaag 20km gelopen, dus geen BBG. Ik mis mijn HIIT, kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Ik krijg het echt niet ingepland, morgen is niet zo'n strak plan na die 20km van vandaag. Hopelijk volgende week weer. Zondag moet ik nog de benen van week 15 en dan heb ik voor het eerst (3x=scheepsrecht) alles van week 15 in 1 week gedaan en door naar week 16.
@tinypotato: vanavond is legs&cardio voor mij , zal weer zweten worden (heerlijk !)

En daarna beloon ik mezelf met een straciatella eiwit shake , dus ik heb iets om naar uit te kijken
@potato, ik doe mijn best BBG is nu even mijn nummer 1 prioriteit (al moet ik mezelf daar wel af en toe aan herinneren). Dat sippe gaat wel weer over hoor, heb soms zo'n bui. Ben allang blij dat het niet meer zo vaak voorkomt als laten we zeggen een half jaar geleden Ik heb ze ook nodig hoor, die buien, anders word ik gek.

@rono, ik ben zo blij dat mijn eerstvolgende legs & cardio pas volgende week vrijdag is Heb het ook wel nodig hoor, ik heb de laatste 2 weken af en toe last van mijn knieën van al dat gespring. Merk het vooral met fietsen en de trap af lopen, dat is gevoelig. Ik ga volgende week ook maar eens op zoek naar betere schoenen, ik geloof niet dat ik erg blij ga worden van HIIT op mijn huidige goedkope oude flutschoenen haha. Neme je trouwens vaak zo'n eiwit shake? Hij klinkt lekker, geniet er van vanavond!

Ik ga vanavond pizza maken en gebruik als bodem tortilla wraps
@Kruidentheetje :ik heb de shakes pas deze week besteld , dus ik ben er net mee begonnen

Eerder heb ik ze ook vaker gehad , voor ontbijt . Smaken heerlijk en je blijft er lang vol van zitten .

Ik doe nu een shake in de diepvries voordat ik ga sporten en een half uur later haal ik hem er dan uit . Dan heb je een soort milkshake , echt lekker !
Zoooo, legs&cardio week 6 zit er weer op. Pfff, een van de zwaarste trainingen van de afgelopen 6 weken! Ik zweette me kapot zeg!

Ik sta elke keer weer versteld hoe zwaar 4 x7 minuten kan zijn. Ongelooflijk! Morgen ga ik zeker veel spierpijn krijgen! Maar zonder pijn geen vooruitgang, denk ik dan maar:)

@Kruidentheetje: Ik gebruik trouwens gewoon mn hardloopschoenen voor de resistance training. Gaat prima, ik heb tot dusver nergens last van. Als ik te veel fiets, vooral met de kinderen wat zwaar is, krijg ik ook last van mn knie, maar daar heb ik nu met de resistance nog geen last van gehad.

Nu nog even mentaal voorbereiden op de resistance van maandag, en dan soort van rust dit weekend (allleen zondag even stukje fietsen denk ik).

Fijn weekend meiden!
Pfff even een dipje. Ik heb net gemeten en er is niks veranderd sinds twee weken geleden, behalve 2cm erbij (!) op m'n taille! :(

Ik moet echt beter m'n best doen met eten, want aan het sporten kan het niet liggen. Ik heb nog geen enkele keer overgeslagen.
Balen Rono! Maar heb je wel op precies dezelfde plek gemeten? Misschien de vorige keer het meetlint iets strakker aangetrokken? Twee cm is makkelijk mis te meten.

Bovendien is twee weken wel kort, op de 4 weken meten is misschien wel beter.

Volgens buienradar kan ik straks mijn LISS doen zonder nat te worden haha. Eerst maar even een bakkie koffie en dan op pad.
Waait het niet extreem hard bij jou @kruidentheetje? Ik twijfel over HIIT, ik moet morgen nog legs doen...heb al 4x gesport deze week. Ik voel me wel prima denk ik, maar ik ben lui/moe. Zo slecht geslapen.

@Rono, balen zeg, zie je verschil in de spiegel/op de foto's?
Zo, ben weer terug, 50 minuten gelopen en net op tijd terug voor de regen. Wind valt mee hier, kan het geen storm noemen zeg maar.

@potato, luister naar je lichaam zou ik zeggen, HIIT is misschien niet de beste keuze als je moe bent. Als je morgen nog een resistance hebt heb je 5 keer gesport, prima toch?

Ik zit er over te denken om morgen ook nog een resistance te doen haha. De full body van week 1 lijkt me wel wat
Goed bezig @kruidentheetje je hebt de smaak weer te pakken! Hier stormt het behoorlijk ik hou de dakpannen vast moet straks nog de weg op. Ik ga geen HIIT doen vandaag, morgen weer resistance inderdaad, dat is wel genoeg.
Goed bezig, Kruidentheetje!

Hier is het echt slecht weer. Regen, wind en koud. Gelukkig is vandaag mn rustdag. Morgen weer wat fietsen, voor LISS.

Ik heb nu geen foto's gemaakt, dus ik weet niet of ik verschil zie. Ik ga nu even twee weken goed op mn eten letten (ik vind het zo moeilijk!) en goed doorgaan met de trainingen en dan over 2 weken (na de 8e week) ga ik weer op nieuw wegen/meten en foto's maken.

Ik zal misschien gewoon minder snel resultaat zien, omdat ik al redelijk slank ben/was. Maar evengoed, heb ik nog best wat vet dat weg mag;)

Ik had vannacht trouwens zo'n pijn aan mn benen (en hoofdpijn) van de resistance training dat ik maar even een ibuprofen gepakt heb. Ik kon er gewoon niet lekker van slapen. En maandag begin ik gelijk weer met legs&cardio!
Ik wil het ook beter gaan doen met eten Rono, vind het ook erg moeilijk. Goed rusten maar dit weekend, kan je maandag er weer tegenaan. Ik had bij BBG1 aan het begin en ook als ik even uit was geweest en weer begon ook vaak hoofdpijn!

Het is echt een dag om binnen te blijven, maar ik moet de storm maar gaan trotseren. Gelukkig niet op de fiets (lijkt me ook een beetje gevaarlijk hier nu)
Hier is het inmiddels ook hondenweer, ben blij dat ik vanmorgen al mijn LISS heb gedaan!

Inderdaad even rustig aan dan dit weekend Rono, misschien toch iets teveel gedaan?
Hee hallo! Leuk om te lezen dat jullie allemaal al zo ver zijn met Kayla!

Ik ben begin dit jaar samen met een vriendin heel fanatiek begonnen maar toen zijn we helaas na een week 2 gestopt omdat we het toch wel heel erg zwaar vonden denk ik..

Nu ga ik a.s. maandag weer starten en wil dan eigenlijk ook meteen met het voedingsboek starten. Is er iemand die me dit toevallig nog kan mailen? Heb via die vriendin toen d'r tijd alleen de Engelstalige versie (er is volgens mij geen Nederlandse?) workout deel 1 ontvangen.

Maar het lijkt mij ondanks mijn vele ervaringen met dit soort voedingspatronen toch fijn om dat boek eens door te nemen!

Iemand nog tips om de eerste weken door te komen? Moet eerlijk zeggen ik ben niet super sportief geweest laatste jaren. Maar heb in ieder geval wel de motivatie om het nu te doen!

Hoor graag van een van jullie!
Wat een weer was het gister he! Ik heb mezelf er toch toe gezet om 17 km hard te lopen, was stiekem best trots op mezelf toen ik (als een verzopen katje) terug kwam.

@ tinypotato, 30+km trials, wat gaaf zeg! Het puzzelen tussen het programma van Kayla en hardlopen vind ook ik best lastig, maar ik geloof ik dat nu een redelijk planning heb:) op ma legs&cardio, di arms&abs, woe hardlopen (interval of korte, maar iets sneller rond van 5 a 7 km), do full body, vrij rustdag en za harlopen (lange duurloop of interval, steeds om de week). Volgens mij geef ik mn spieren zo genoeg rust voor herstel, omdat ik dan een dag rust heb voor een bepaald spiergroep.

@ Rono, oh eiwitshakes zijn lekker he!! Ik drink ze ook regelmatig na het sporten of als tussendoortje. Wat ik vaak doe is het mengen met amandelmelk en met heel veel ijsblokjes in de blender! Dan is het ook echt net een milkshake! Is het een idee om nu foto's te maken? En dan over 4 weken weer? Ik merk dat ik het daaraan goed kan zien, en 2cm verschil bij een meetlint kan inderdaad zoals kruidentheetje zegt aan meerdere dingen liggen (net een andere plek gemeten of meetlint iets te strak aangetrokken). Foto's vind ik zelf heel fijn, ik zie ook de vorm van mn buik langzaamaan veranderen
anoniem_187785 wijzigde dit bericht op 26-07-2015 09:10
Reden: Oeps niet zo handig reageren op de telefoon, perongeluk op verstuur gedrukt
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven