Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
@Fiala :bedankt voor de tip ! Dan moet ik daar maar eens gaan kijken

@tinypotato :inderdaad een goede les, even iets eten voor ik aan een workout begin. Ik had echt geen kracht in m'n armen , dat is wel eens beter geweest .

Vanavond en morgen hopelijk een stuk fietsen voor LISS en dan vrijdag weer resistance .
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Wow wat wordt er veel geschreven ineens! Gezellig!:couple:

@tinypotato, ik zweet ook altijd als een malle tijdens resistance. Nu begin ik al snel te lekken hoor, maar tijdens de workouts is het echt bizar. En ook echt overal hè, armen, benen, het komt overal uit En mijn haren, ooohh, zeiknat! Ben jij nou na BBG 1 gelijk doorgegaan met BBG 2? Ik ben van plan om 1 nog een keer over te doen, eventueel met wat personal challenges uit BBG 2. En HIIT natuurlijk. Ik vind mezelf nu, in week 8, echt nog te slap eigenlijk. Bovendien ben ik wel heel benieuwd hoe die eerste weken nu gaan haha.

Succes met de beentjes vandaag!

@mijnfietsisgroen, auw, blaren zijn niet fijn! Push-ups zijn trouwens gewoon lastige krengen, maar het wordt vanzelf beter. In het begin kon ik er geen een op mijn tenen, nu een paar (nog geen 15 hoor haha) en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Ik heb inmiddels wel een beetje spierballen, maar echt sterk ben ik nog niet in mijn armen hoor

@fiala, met LISS is het een beetje uitzoeken wat werkt voor jou. Ik prop ook makkelijker ergens een resistance tussen dan een LISS. Voor LISS moet ik toch op pad, heb namelijk geen loopband oid thuis en op de eens of andere manier kan ik me daar minder goed toe zetten. Ik probeer het nu te combineren met dingen en wissel wandelen en fietsen af. Ik fiets bijvoorbeeld 3 keer per week naar mijn werk. Het is 20 minuten enkele rit en 2 keer per week neem ik op de terugweg een andere route waardoor ik tussen de 35 en 50 minuten aan het fietsen ben, dan heb ik gelijk mijn LISS te pakken. In het weekend heb ik wat meer tijd en dan ga ik lekker een stuk wandelen, al dan niet met hond en vriend Goed idee ook om met je zus te fietsen!

@Rono, ik heb een varietypack besteld, dus 10 verschillende smaakjes. Ik ga vanavond na de resistance de eerste proberen, weet nog niet welke smaak. Goed idee van je om gisteren niet te gaan fietsen, ik heb gisteren 45 minuten gefietst en maar 11,5 km afgelegd haha. Wat een wind zeg, niet normaal! Ik heb nu gewoon spierpijn in mijn benen

Kayla had laatste een blog over wel/niet eten voor een workout. Nou ja, het kwam er in het kort op neer dat je zelf uit moet zoeken wat het beste werkt voor jou Ik heb soms voor een training uren niets gegeten (gewoon geen trek) en soms eet ik een handje noten en wat fruit een half uur van tevoren. Na een flinke maaltijd moet ik echt minimaal 2 uur wachten, anders komt het niet goed. Ik ga in ieder geval niet trainen als ik trek heb, dan merk ik ook dat ik minder kracht/energie heb.

Ik heb gisteren wat over die foamroller gerold. Het ging heel knullig en het is niet echt comfortabel, maar ik heb bij mijn knieën echt iets goed gedaan, want dat rare pijnlijke gevoel is weg! Mijn heupen rollen was gewoon pijnlijk, zelfs bij de lichtste druk, dus die krijgen de komende dagen wat extra aandacht.

Ik ben ook volledig tegen mijn verwachting in best content met myfitnesspal haha. Gisterenavond nog heerlijk een halve reep lovechock (en een peer) gesnackt zonder schuldgevoel. Ik vind het toch wel interessant al die calorieën enzo.

Dus... tinypotato, jij zei dat jij lang van stof bent?
Uhm... stuff... and things
@timypotato

Dank voor je reactie. Ik ben inderdaad wel even zoet geweest met "revalideren" wordt nooit meer zoals het was, maar het gaat eindelijk de goede kant op. In dit geval met dank aan de osteopaat. Ik snap je helemaal met de boeken. Denk dat ik voor nu eerst wat training schema's ga Googlen, je geeft aan dat er ook veel springwerk bij zit en dat is nu net hetgeen wat voor mij minder goed te doen is.
@kruidentheetje Ik gebruik ook al een tijdje MyFitnessPal! Ik vind het super fijn werken, omdat ik er dan bewust van ben met wat ik eet :-)

Vandaag leg day, de tweede die ik ga doen. Ik heb nog steeds spierpijn van de eerste .... HELP!
@kruidentheetje en Fiala: thanks voor de foamrol tip! Ik heb er eentje gehaald, een hele simpele, bij de action omdat ik vandaag mijn rugpijn met de workout heel erg verergerd had. Ik denk dat ik te korte hamstrings heb waardoor ik mijn rug te veel belast met rennen en springen en ik kon net echt bijna niet meer lopen van de pijn. 10 minuutjes rollen en ik voel me echt al stukken beter! Ik laat me ook wel eens masseren door mijn vriend, maar ik heb het gevoel dat dit beter werkte.

@pushups: ik doe ze nu gewoon op mijn knieen, dan weet ik zeer dat ik de goede vorm doe.

Ik dacht trouwens dat mijn spierpijn wel meeviel, en qua armen was dat ook zo, omdat ik die nog niet vol kon trainen, maar toen moest ik niezen, en auuu abs.
Nou, ik denk dat ik moet concluderen dat BBG 2 en trainen voor die hardlooptrails voor mij op dit moment niet te combineren is. Ik was kapot vandaag. Ben halverwege de benen afgehaakt wat ik eigenlijk nooit doe. Heb daarna flink gestretcht en dat voelde heel hard nodig. Naar huis fietsen was daarna zelfs zwaar en toen kreeg ik honger en wilde ik heel de kast leegeten Ik wil nu echt te veel tegelijk. Ik belast mijn lichaam enorm en daarbij ben ik minder dierlijk gaan eten, maar weet ik niet waar ik voldoende eiwitten uit moet halen. Vooral al dat gespring van BBG is te veel denk ik. Dus ik moet echt even een stapje terug. Het hardlopen gaat voorop en BBG en vegan eten gaan op een lager pitje, ik voeg dan maar wat meer kracht- en coretraining toe zonder zoveel rondspringen. En dan kan mijn HIIT ook weer terug. Ik vind het jammer, want ik vind BBG zo'n goed programma en je wordt er zo fit van, je krijgt er zo veel energie van. Ik ben bang dat ik dat met een andere indeling minder heb. Ik vind het moeilijk om los te laten, maar ik wil natuurlijk ook gewoon mijn hardloop doelen kunnen bereiken Maar goed, ik moet maar even durven loslaten en na de trail in september de balans opmaken. Kan dan altijd nog terug.

@Foamrollen, jullie ervaringen klinken echt heel goed! Blijf maar delen hoe het gaat met foamrollen, ik ben hier wel benieuwd naar over de langere termijn.

@Fiala, hoe ging legday?

@Suusplank, heftig zeg. Wel fijn dat je nu meer kan gaan doen. BBG is wel echt heel veel spring werk, dus misschien op dit moment niet zo geschikt. Misschien voor later! Succes met het verder herstellen en weer sterker worden!

@Kruidentheetje, ik ben niet gelijk doorgegaan met BBG 2. Ik miste het krachttrainen en heb dat ongeveer een maand opgepakt denk ik, en hardlopen (had in die tijd ook een halve marathon).
@tinypotato: verstandige keuze! En neem het jezelf niet kwalijk! De reden dat je je door BBG fit gaat voelen, is effectieve training afgewisseld met heel veel rust! Alles tegelijk doen werkt averechts naar mijn idee. Probeer je lichaam gewoon klaar te maken voor het trailrennen (wat mij bijzonder zwaar lijkt :o) en doe alleen oefeningen die gunstig zijn voor jouw vorm. Uiteindelijk is het ook gewoon maatwerk voor ieders lichaam, en ik zou er niet aan moeten denken om hiernaast nog zoveel te rennen als jij. En mocht je vervolgens niet tevreden zijn met je lichaam (wat ik me niet kan voorstellen met zoveel sport), kun je, met jouw discipline, in een paar weekjes je spieren weer in shape hebben toch?
Hmmm wordt weer niks met LISS vandaag ben ik bang , wat een rotweer!

Hebben jullie een idee wat voor LISS ik gewoon binnen kan doen ? Thuis ? (ik heb helaas geen hometrainer meer :( )
Misschien zo'n hele laagintensieve youtube cardioles aka nederland in beweging ofzo? Of gewoon je huis schoonmaken. Als je dat een uurtje doet, ben je volgens mij net zo actief als wanneer je loopt.
@mijnfietsisgroen, je hebt helemaal gelijk. Bedankt! En ik mag best tevreden zijn met mijn lichaam hoor, alleen door emotie-eten schop ik het vaak in de war, maar door niet zoveel te willen en mezelf meer rust te geven zal ik daar ook minder last van hebben. Win-win.

@Rono hier schijnt de zon! Ik merk hier de laatste dagen dat de buien fel zijn, maar ook vrij kort. Misschien kun je intensief gaan schoonmaken twee vliegen in 1 klap!
@mijnfietsisgroen :dat van YouTube vind ik wel een goed idee . Ik zie dat er verschillende workouts opstaan, daar ga ik straks eens naar kijken (eerst nog eten en kinderen naar bed , dan zijn we wel zeker anderhalf uur verder)
Nou, ik heb toch nog een stukje gefietst. Niet veel, maar wel de nodige 40 minuten. En flink doorgetrapt, dus toch een goede LISS training denk ik:) Ik ben blij dat ik toch even gegaan ben. Ik vind het heerlijk, fietsen. Zaterdag gaan we 50-60km fietsen, zin in!

Er is nog wel een klein drama gebeurd! Ik heb laatst mn computer helemaal gereset naar fabrieksinstellingen. Uiteraard eerst al mn bestanden incl foto's op externe harde schijf gezet. Maar.....mijn 'pre' BBG foto's heb ik er dus pas op gezet, nadat ik de back up gemaakt had! Dus die zijn verloren gegaan :( :(

Ik ga morgen eens uitzoeken of ik ze nog kan restoren. Ik heb ze met mn telefoon gemaakt (daar ook al gedelete), en als het goed is, kan ik ze nog terug halen....al zal het niet makkelijk zijn. Ik hoop dat ik ze nog kan terug vinden! Zoveel foto's in bikini heb ik namelijk niet van mezelf. Wel van een paar weken na de bevalling, maar dat is niet eerlijk vergelijken natuurlijk;)
Vandaag mijn tweede leg day gedaan! Pfoe, was weer super zwaar, maar voor m'n gevoel ging het veeeeel beter dan de vorige keer :-) Voel wel meteen al mijn spieren, dat zal morgen nog wel erger worden, maarja hoort erbij denk ik dan maar!

Moet zeggen dat zo'n work-out me wel echt goed laat voelen. Als het erop zit en ik ga direct douchen... super lekker!

@Rono81 Superjammer!! Hopelijk kun je ze nog terughalen! En goed dat je alsnog in dit weer bent gaan fietsen :-)
dag dames, even een berichtje.

mijn bbg ligt even stil.

vriend is zwaargewond geraakt aan kaak en dergelijke dus mijn prioriteiten liggen nu bij thuis en mijn werk. ik heb helaas helemaal geen energie en tijd meer om te sporten..

ik hoop dat ik t volgende week weer kan oppakken als t thuis wat rustiger is!

ik lees dat het bij jullie allemaal goed gaat, ga zo door!!

en nieuwe dames; Welkom en heel veel succes!
@mijnfietsisgroen, wat fijn dat je met foamrollen de spierpijn in je rug kon verminderen! Ik zou ook extra aandacht besteden aan stretchen. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook wel last had van verschillende pijntjes, hamstrings heb ik bijvoorbeeld ook last van gehad, ik moest zelfs af en toe met de workouts schuiven om een bepaalde spiergroep wat extra rust te gunnen. Maar ook dat wordt beter.

@potato, ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Je hoeft ook niet alles te kunnen, hardlopen gaat nu gewoon voor. Punt. Als je maar wel af en toe hier langskomt voor support en schoppen onder konten

@Rono, goed dat je nog even bent gaan fietsen! Lekker is dat hè, als je het dan toch gedaan hebt. Balen van je foto's, ik zou echt niet weten hoe je zoiets terug kunt halen.

Gisteren heb ik mijn eerste shake geproefd; chocolate milkshake. Gemaakt met melk en ijsklontjes en ja, daar kan ik wel aan wennen Helaas vond ik de shake die ik zojuist naar binnen heb gewerkt echt enorm goor Berry blast, gatverdamme. Hoe krijgen ze dat zo zoet? Ik ben geen zoetekauw, zoete aardappel ligt bij mij zo'n beetje op de grens van wat ik kan hebben qua zoete smaak haha. Echt héél vies. Ben bang dat banaan ook zo goor is, verder heb ik vooral smaakjes met choco, dus ik heb nog hoop dat er nog andere smaakjes zijn die ik ook wel te pruimen vind.

@Fiala, zit jij nu in week 2? Ik weet het even niet mee haha. Ik merkte ook al snel vooruitgang in mijn kunnen hoor, voelt goed hè? Ik voel me ook altijd heerlijk na een workout, je zou het bijna verslavend kunnen noemen haha.

@Trainor, jeetje wat heftig! Logisch dat je hoofd even niet naar bbg staat. Heeft hij een ongeluk gehad? (hoef je natuurlijk niet te vertellen als je niet wilt) Sterkte!
@trainer: wat vervelend! Veel sterkte!

@Kruidentheetje :oh geen zoetekauw? Oeps, haha ik wel! Ik vind Berry Blast wel erg lekker Heb je ook aardbei? Die is namelijk nog zoeter, die vind ik ook minder lekker. Straciatella is mijn favoriet.
@Trainor1 Sterkte en succes met de hectiek!!

@Kruidentheetje Dit is de eerste week dat ik ooit ben begonnen met BBG, maar ik doe legs en arms + abs twee keer deze week Dus officieel zit ik in week 1
@Rono, nee, aardbei zit er niet bij. Gelukkig maar zo te lezen Ik heb nu nog de volgende smaakjes om te proberen; banaan, vanille, cookies en cream, chocolate coconut bounty, stracciatella, coconut ice cream, hazelnoot nutella en chocolade caramel. We gaan het meemaken
@fiala, dan vind ik je héél dapper Ik heb echt 5 dagen nodig gehad om bij te komen van de legs in week 1
@trainor: Sterkte! Wat naar, Ik hoop dat hij goed opknapt.

@foamrollen: Rugpijn is terug. Ik heb denk ik de afgelopen 3 weken te fanatiek burpees en dergelijke gedaan, en teveel gerend op mijn oude schoenen. Ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet gaan pakken. Denk dat ik LISS echt moet gaan lopen in plaats van rennen. Eigenlijk wilde ik morgen doorgaan met week 2 (ipv dag rust endan weer beginnen) maar misschien pak ik die dag toch maar wel. Dan doe ik twee dagen langdurige LISS ofzo.

@kruidentheetje. Leuk zo'n proefpakketje van shakes. Ik heb thuis gewoon een hele pot met chocola staan, maar die is eigenlijk niet echt lekker. Ik denk dat ik dat ook wel wil proberen.
@mijnfietsisgroen, je moet je rust echt pakken hoor, zeker in het begin! Omdat ik totaal niet getraind was heb ik echt goed naar mijn lichaam geluisterd en mijn rust gepakt als ik ergens een pijntje had, je raakt zo geblesseerd als te te veel doet. Het zou zonde zijn als je na 2 of 3 weken al moet afhaken omdat je te ver bent gegaan.

Als LISS is wandelen ook beter dan rennen en inderdaad ook minder belastend voor je benen/rug. Een rondje op je groene fiets kan als afwisseling natuurlijk ook Het is even uitzoeken wat het beste werkt voor jou.

Ja, dat proefpakketje kostte me ¤7,75 geloof ik, dan heb je 10 zakjes. Ik heb 2 doosjes besteld, ik ben nogal een zeur met dit soort 'rare' voeding, dus ik wil dubbel proeven en echt wel een lekker smaakje hebben als ik een grote pot bestel. Anders staat het te verrotten ergens achter in de kast, ik ken mezelf
@kruidentheetje Ik ben niet helemaal onervaren met krachttraining, doe een vechtsport en daar gebruik ik ook veel spieren voor. Neemt niet weg dat ik wel ontzettend spierpijn had :P

@mijnfietsisgroen Is er iemand die je kan masseren? Ik heb namelijk ook rugklachten (scoliosis) en als ik er soms erg last van heb, laat ik mijn rug volledig masseren (soms nog tot op mn billen) en dan ga ik een paar minuten lang hangen. Bij mijn ouders hang ik aan de trap of aan een stang tussen de deurpost. Daarmee zorg je ervoor dat de zwaartekracht al z'n werk doet. Je lichaam (rug) rekt zich uit en daarmee de spieren in je rug ook. Bij mij werkt het!
@Kruidentheetje, ja ik kom nog meeschrijven hoor. Ik wil ook wel de arms blijven doen. Ik heb zoooooooo veel spierpijn van gister in mijn benen. Vandaag rustdag en morgen ga ik weer hardlopen.

@Trainor, wat heftig, veel sterkte en beterschap voor je vriend!
@Kruidentheetje: banaan, vanille en coconut icecream zijn ook erg zoet, de rest valt volgens mij wel mee. Chocolate caramel ken ik niet, klinkt lekker

@mijnfietsisgroen :goed naar je lichaam luisteren inderdaad . Anders kan het snel erger worden . Ik merk dat ik vandaag ook even rustig aan moet doen , want ik ben steeds heel duizelig als ik opsta (ik ben al vaker flauw gevallen ), dus vandaag even niet sporten .
Vandaag de tweede keer arms + abs day gedaan van week 1 (in week 1). Viel wéér niet mee, maar ik begin aan het idee te wennen Voelt toch weer goed though, na zo'n work-out! Nu lekker relaxed filmpje kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven