Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
@rug, ik gebruik een schuimmatje (toch wel 1cm dik denk ik) onder mijn rug met de buikspieroefeningen en heb nergens last van. Sommige matjes zijn veel dunner of van stof gemaakt, maar een schuimmatje 'dempt' best wel. Tegen schuurplekjes met stof kun je van tevoren een beetje vaseline smeren.

@sunshine, ik HIIT 20 minuten meestal (dus 10 intervals van 1 minuut/1minuut). Als het erg zwaar is stop ik eerder, maar dat komt bijna niet voor, omdat ik dan denk 'nog maar 2 keer' ofzo Ik loop 10 minuten in (rustig) en erna alleen uitwandelen. Kayla zegt volgens mij 10-15 minuten, dus 10 minuten is helemaal prima! En pas vanaf week 9 'officieel'. Ga je de halve van Amsterdam lopen? Fijn dat je mooi resultaat ziet!

@kleintje, ook succes

@goudlokje, goed begin! Inderdaad doorgaan tot de 7 minuten om zijn, maar als je tijd over hebt kun je ook het tempo omlaag schroeven om toch de 15 burpees te halen. Maakt ook niet uit, want je zal toch meer kunnen in de loop van de weken, dus die 15 burpees komen vanzelf wel! Succes!

Ik ga weer terug naar week 9 en ga vandaag de arms doen. Gister heb ik gewandeld, was erg rustig, weet niet of het kwalificeert als LISS, maar maakt niet uit.
@tinypotato Misschien moet ik dan ook voor een schuimmatje gaan. Thanks voor de tip

Vandaag arms + abs gedaan. Ging niet zo lekker... Eerste keer beide circuits volledig gedaan (dus 7 min lang). De tweede keer heb ik beide circuits 1 keer gedaan en was dus binnen de 7 min klaar. Wel gezweet :p
Net whole body week 1/3 gedaan. Ging heel lekker. Ik zweet me de pleuris, maar ik voel me niet slap of uitgeput. Wellcihtdat ik de gewichten iets moet opvoeren, maar voor nu voelt het ook wel fijn dat de oefeningen gewoon goed te doen zijn. Gewoon rustig aan steeds 2 rondes per 7 minuten gedaan. Nu weer op naar week 2/4 en ik kon me herinneren dat ik met dat springtouwen iets minder blij was. Benn benieuwd!

Doen jullie trouwens eerst 2 keer het eerste circuit endan 2 keer het tweede? of om en om? Ik wissel maar een beetje, mmaar ik heb geen idee of daar 'regels' voor zijn.
Volgens mij is de bedoeling 1-2-1-2 @mijnfietsisgroen
Ja, 1 - 2 - 1 - 2 inderdaad.

Dat is de ' regel'
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
@ tinypotato, wauw 20 minuten aan 1 stuk intervallen is heftig, echt knap van je! Halve marathon is in Eindhoven Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn (sfeer, het lopen zelf, tempo, adrenaline etc), heel veel zin in!

@ mijnfietsisgroen, ik doe ook 1 - 2 - 1 - 2, op deze manier hou je het ook het langst vol heb ik het idee (door de wisseling van oefeningen die telkens weer de nadruk op een net andere spiergroep of lichaamsdeel leggen).
Dag 3 van week 1 gedaan. Nu had ik bij circuit 2 moeite om het binnen de tijd te doen 😇. Het was weer zwaar, maar minder uitgeput dan maandag! Volgens mij ziet het er niet uit, doe ik de oefeningen 'technisch' niet perfect. Hoe hebben jullie dat onder de knie gekregen? Vooral in combinatie met de intensiteit van de oefeningen/ circuits?

Denk dat ik vrijdag de optionele full body workout inwissel voor een LISS-training op de crosstrainer. Even de spierpijn laten afzakken. En aangezien ik nog wel wat vet heb weg te werken voordat er spieren zichtbaar worden, is dat een prima alternatief, denk ik.

Als ik al jullie reacties lees, dan voel ik me wel een kneus nog . Hoop dat ik me snel een beetje aan jullie optrek en wat vooruitgang ga merken...
Ik ben hier ook mee begonnen. De sportschool waar ik zit is aan het verbouwen deze vakantie, namelijk. Ik vind het zwaar, maar bevalt goed. Ik wil graag mee kletsen als dat kan
Doen jullie trouwens ook echt elke week de LISS en HIIT training? Ik wil absoluut niet afvallen, maar gewoon sterker/gespierder worden. Ik twijfel daarom of ik alleen de circuits en het stretchen zal doen. In principe fiets en loop ik namelijk al vrij veel in het dagelijks leven. Of is het echt beter om alle trainingen te doen?
@sunshine, ik ben wel vrij fit en liep ook voor BBG intervals, misschien scheelt dat. Of misschien loop ik gewoon niet hard genoeg Leuk, die halve in Eindhoven!

@goudlokje, gewoon blijven doen die oefeningen en naarmate je fitter en sterker wordt zal je vorm ook beter worden. Je bent geen kneus hoor iedereen hier is ergens begonnen (en dood gegaan haha) en voor nu gewoon je eigen tempo aanhouden, de rest komt vanzelf!

@rosaaa, welkom als je niet wil afvallen zou ik vooral zorgen dat je voldoende eet. De LISS kan je wel overslaan of beperken of 1x uitwisselen met een extra resistance training. HIIT zou ik wel doen voor je conditietraining (als je dat belangrijk vindt). Als het je echt gaat om gespierder worden is krachttraining misschien effectiever, maar dat gaat lastig als je sportschool aan het verbouwen is je wordt wel sterker met BBG, dat zeker, maar het is anders dan bij krachttraining. Ik heb toen wel LISS gedaan (maar wilde wel wat strakker worden) en ben eerder begonnen met HIIT (officieel pas vanaf week 9) maar naarmate ik verder kwam in de weken heb ik meer mijn eigen draai eraan gegeven, dus met LISS en HIIT niet echt meer gevolgd wat er stond.
Ja daarom, normaal doe ik meer krachttraining, maar nu gaat dat even niet en vind dit wel leuk voor de afwisseling. Mijn conditie is verschrikkelijk, dus wellicht dan toch maar de HIIT doen haha.

Ik zie op internet echt verbluffende resultaten, maar vraag me af of ze het niet mooier maken dan dat het is ;)
Als je conditie echt belabberd is zou ik misschien toch de LISS erbij doen (combi?) dan en gewoon zorgen dat je voldoende eet. De resultaten op internet zijn echt. De meest verbluffende zijn wel uitersten, niet iedereen heeft zulke heftige resultaten en het gaat niet bij iedereen even snel, maar dát je resultaat boekt staat wel vast.
Welkom Rosaa! Resultaten zie ik zelf wel hoor, ook in kracht. Ben nu 3 weken bezig + 2 weken ervoor 'gezond doen' en ik zie verschil. Weet niet of ik dat alleen zelf zie :p van MN omgeving hoor ik nog niks. Op m'n instagram (zelfde naam) heb ik toevallig de vergelijking met een maand geleden gezet.

@goudlokje: voel je geen kneus! Het gaat zo snel beter! Ik voel me na 3 weken al 10 keer fitter. In mijn versie zijn er trouwens maar 3 per week,waarvan 1 optioneel. Heb jij er 3 + een optionele?

Gisteren na de work out nog twee lessen in de sportschool gedaan. Die zijn opeens zo licht, heerlijk ;).

Wat ik wel stom vind, is dat ik echt het gevoel heb dat ik mijn best doe, en niet meer kan, en vervolgens kan ik een uurtje later gewoon prima weer een groepsles volgen en spierpijn, ho maar. Alsof ik niet echt hard getraind heb.
@goudlokje: zelfs na 8 weken kan ik de oefeningen nog niet allemaal goed, dus voel je absoluut geen kneusje!

@mijnfietsisgroen: ik heb je IG bekeken, maar je ziet echt al goed resultaat bij jou hoor!

Mooi! Ik zie bij mezelf wel verschil, maar ik kan het nog niet goed op de foto krijgen.

Vandaag ben ik even wat minder gemotiveerd, eigenlijk deze hele week al. Waar ik vooral moeite mee heb is het eten. Ik verlang af en toe zo naar iets lekkers, iets slechts! Ik neem het dan niet, maar wel met gevolg dat ik elke dag wel een paar kleine snoepjes (drop) eet. Hoeveel effect zal dat hebben op m'n resultaat? 4 Dropjes kunnen toch geen verschil maken??

Ik vind het ook wel vermoeiend om 6 dagen in de week te sporten, naast m'n werk, huishouden en vooral de zorg voor twee kinderen. Ik denk dat ik gewoon hard aan vakantie toe ben (nog twee weken!)
Hoi dames, ik zou zelf ook graag willen beginnen met het programma van Kayla, maar de prijs houd me toch wel tegen, helemaal omdat ik bang ben dat ik na een paar dagen er toch weer mee zal stoppen... Alle resultaten die je online ziet zorgen er toch wel voor dat ik het zou willen proberen.. Voorlopig blijf ik het forum denk ik nog maar even volgen, en wie weet dat ik het geld over een tijdje er toch aan uit zal geven...
@Rono, 4 dropjes maken niks uit, nee. Maar waarom neem je niet gewoon waar je trek in hebt? Dan wordt je trek misschien ook minder. Aftellen voor je vakantie, heerlijk! Gaan jullie weg?

@mijnfietsisgroen, je ziet zeker verschil bij jou!
@tinypotato: ik ben bang dat als ik nu ga pakken waar ik trek in heb, dat ik weer terugval in oude eetgewoonten (veel chips en chocola). Maar af en toe een snoepje doe ik nu wel, de eerste weken helemaal niet.

Ik heb al 9 weken een doos chocolade truffels in de kast staan, die heb ik mezelf beloofd als ik BBG1 voltooid heb (niet de hele doos gelijk hoor.... Dat zou zonde zijn)

We gaan naar de Cote D'azur, heel veel zin in!
Nee hoor @mijnfietsisgroen, ook bij mij 3 waarvan (in de eerste week 1 optioneel). Ik heb er nu 2 gedaan (maandag en woensdag), morgen zou mijn derde kunnen zijn. Denk trouwens dat ik 'm wel ga doen. Voel me al weer een stuk beter dan gisteren, spierpijn in mijn benen (al vanaf maandag) neemt eindelijk af en heb wel zin om weer dood te gaan
Moet qua eten wel wat strenger worden trouwens, maar volgende week weer in het werkritme, dus dan is er ook meer eetritme. De uitdaging wordt het sportschema er in te passen, maar ik heb een goed plan gemaakt én ben gemotiveerd, dus dat moet goed komen.

Nog ideeën voor lunches om mee te nemen naar mijn werk? Ik houd niet zo van een kleffe boterham en heb heeeel lang salades meegenomen, maar ben daar nu ook een beetje klaar mee
@goudlokje: ik eet vaak waldkorn crackers met smeerkaas, en dan een high Protein Breaker erbij. Of brood met kipfilet en een gekookt ei (beleg ik pas op m'n werk), of roggebrood. Salades wil ik juist wel mee gaan nemen, maar ik moet nog even zoeken naar voedzame recepten.
Anoniemmmx: je kunt ze toch gewoon downloaden. Ik zou er ook niet zoveel voor betalen, dat vind ik het ook niet waard eerlijk gezegd.
@verschil: thanks! Ik zie het ook vooral in de ochtend hoor! Aan het eind van de dag zie ik er weer uit als 5 weken geleden ;).

@goudlokje: ik kook vaak dubbel en eet de tweede portie als lunch. Maar dan moet je wel een magnetron op je werk hebben, al kun je natuurlijk ook veel dingen koud eten met een beetje sla erbij. Als ik niet kook koop ik vaak kwark met fruit als lunch.

@rono : snap dat het lastig inplannen is! Knap dat je he zo kan combineren, en dat je zo streng bent! Ik ben ook altijd bang dat ik ga snaaien als ik eenmaal slecht eet, maar eigenlijk wil ik er naartoe dat niks slecht is, als ik maar gezien over een hele week, genoeg en voedzaam heb gegeten. 4 dropjes lijkt me echt geen probleem! Ik neem ook gewoon weer een koekje bij de koffie.
Wat is het stil hier. Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb gisteren Arms van week 9 gedaan. Was weer erg heftig, ik was weer drijfnat van top tot teen (veel gespring ook met die burpees).

Vandaag een rondje om de stad gefietst met m'n zoontje, dus LISS heb ik ook weer gedaan. En morgen en fietstocht gepland van 50km, hopelijk niet teveel regen.
Ik heb drie dagen LISS op rij gehad (toch de optionele full body ingeruild voor een LISS). Wel goed m'n best gedaan. Morgenavond de legs & cardio van week 2. Die begint met burpees 😳, daar ging ik afgelopen maandag nog op stuk. Kijken of ik weer wat verder ermee kom. En ik hoop op minder spierpijn dan deze week 😁.

Wat gebruiken jullie voor 'bankjes' voor de step-ups etc? Ik gebruik nu een oud kinderstoeltje en een stoel, maar het stoeltje is net te laag voor de step-ups, maar de stoel écht te hoog :-).

En ik heb vanochtend een LISS gedaan voordat ik had ontbeten, enerzijds om uit te proberen (past het best in het werkschema) en anderzijds vanwege het verdere programma voor vandaag. Dat beviel toch niet zo goed, was behoorlijk moeizaam om de 40 minuten op de crosstrainer te doen. Dan toch maar eerst een snel ontbijt vanaf volgende week. Komt goed 😀
Ik zou wel iets eten voordat je gaat sporten. Even snel een banaan of zo, of een eiwitreep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven