Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
dag mensen!

Ik had gisteren (ook) eens slome dag. Dag 2 ongesteldheid en mijn arms + abs zag er gigantisch waardeloos uit. Hopelijk gaat het eind deze week beter... Ik vind me zo slecht he. Ik zit pas in week 2 en ik kon mezelf superslecht motiveren...

Vandaag mijn hertentamen (JEP LEKKER IN DE ZOMERVAKANTIE), daarna heb ik het wat chiller en hopelijk meer motivatie!!
@tinypotato, neem dan ook aub echt je rust. Sowieso deze week en kijk dan hoe je je voelt. Het is echt niet erg om BBG even op een lager pitje te zetten, je doet er ook nog andere sport naast dus dat kan best! Ik bedoel, je rent zowat marathons joh, want denk je dat dat van je lichaam vraagt? Je lichaam zegt overduidelijk stop, luister daar gewoon naar

Ik ga mijn eerste HIIT gewoon 30:30 doen en dan misschien maar 10 minuten. Zal wel zien wat mijn beentjes en de hartslagmeter er van vinden. Ik ren nooit, dus rustig aan beginnen.

@mijnfietsisgroen, geen koekjes en chocola in huis halen? Wat er niet is kan je ook niet pakken En verder; zo'n dagje is ook niet erg hoor. Ik zou het alleen niet invoeren in MFP, kan alleen maar demotiveren. Ik voer mijn uitspattingen in het weekend ook maar niet in haha.

@Rono, in tussendoortjes zoals fruit en nootjes zitten inderdaad veel calorieën. Ik verbaas me daar ook wel over sinds ik alles invoer in MFP. Vandaag bevatten mijn ingeplande tussendoortjes meer calorieën dan mijn ontbijt Ook meer dan mijn lunch zie ik nu haha. Dat is vandaag niet erg, anders kom ik aan te weinig calorieën. Ik probeer er wel op te letten nu, bij een calorierijk ontbijt (of lunch) kies ik eerder voor groente als snack. Van een grote bak cherrytomaatjes en of komkommer kun je best even vooruit qua verzadigd gevoel en als je het rustig eet ben je ook gewoon even bezig. Het is een beetje puzzelen, maar ik vind het wel fijn om alles vooraf in te vullen in MFP, dan kan ik me er ook beter aan houden omdat ik weet dat als ik ineens een andere keuze maak ik teveel calorieën eet. En verder is het ook even uitzoeken wat nu echt lekker lang verzadigd. Ik zit momenteel aan een bak schapenyoghurt met rood fruit, dat vult mij echt voor lange tijd en ik houd het nu makkelijk vol tot de lunch. Mijn lunch is een salade met tonijn, dat vult mij meestal wat minder lang, dus snack ik vanmiddag nog lekker een appel en een banaan. Dan resistance, daarna nog een eiwitshake, avondeten en dan heb ik nog ruimte voor een avondsnack en zit ik vandaag weer prima met mijn calorieën.

Het kost wat tijd en plannen, maar ik vind dit wel heel prettig werken zo, ik krijg echt inzicht.

Ik heb gisteren de legs van week 9 gedaan en ik vond het een heerlijke training. Wel heel pittig, maar leuk Het begon met 50 jump lunges, nou, dan ben je al bijna dood haha. 180 degree jump squats; ze lijken een eitje, maar vallen vies tegen . Ik moest ook dubbel bench jumps doen, maar die heb ik bij gebrek aan 2 benches vervangen door gewoon vooruit op de bench te springen (box jumps?) en dat ging verrassend soepel! En snap-jumps-knee-ups zijn ook leuk! Nou ja, ik vond hem fijn Vanavond mag ik weer; arms. Kom maar op!
Uhm... stuff... and things
@fiala, gebrek aan motivatie kan ook aan je menstruatie liggen hoor. Ik vind ook meestal alles stom als ik ongesteld ben haha. Gewoon streng zijn voor jezelf, bij mij hielp het echt om te zeggen; kom op thee, snel je niet aan, het is maar 4x7 minuten.

En als het een keertje niet zo lekker gaat, boeiend, je doet in ieder geval iets en dat is beter dan niets Je hebt snel genoeg weer kans om het opnieuw te proberen
Jij
Goed bezig allemaal zeg......

Moet zeggen dat ik het zelf ook erg leuk vind sinds ik vorige week begonnen ben samen met mijn vriend.

Qua eten volg ik een beetje de tips van kayla en een beetje van mijzelf.

Wat betref gewicht is er iets bij gekomen maar mijn lichaam zegt iets ander en ik zie na 1.5 week ook al iets resultaat.

De knop is nu wel redelijk om dat ik niet zo op de weegschaal moet letten maar op mijn lichaam.
@kruidentheetje: Ik zal je even een situatie schetsen, ik koop namelijk nooit iets lekkers voor mezelf ;): Mijn vriend eet alleen koekjes, snoep, chocola, vlees, pasta en brood ongeveer. We hebben dus heel veel in huis en al wel minder dan voorheen, maar ik wil hem ook niet alles ontnemen. Hij at gisteren twee pitabroodjes met zalm en mozarella, ik een bak geroerbakte groentes met wat garnalen. Ik maak voor hem volvette griekse yoghurt met 4 soorten chocoladesprinkkles, koekjes en suiker, en ikzelf eet dan magere kwark met perzik en wat zaden. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Hoewel ik liever zijn dingen zou eten, is het wel goed vol te houden, maar als ik dan in mijn eentje en ongesteld in huis zit, vind ik het lastig. Uiteindelijk heb ik 3 koekjes en een bonbon op, en heb ik die er in de avond weer afgerend.

@ tussendoortjes: Het is inderdaad heel makkelijk om qua calorieen met je tussendoortjes uit te schieten! Soms probeer ik elk eetmoment als een soort maaltijd te zien. Dan eet ik gewoon 4 of 5 kleine maaltijdjes. Alleen daar is natuurlijk niet altijd tijd voor, allleen als ik een mooi crackertje voor mezelf maak, met wat rauwkost of zaadjes ofzo erop, dan voelt het ook fijner dan wanneer ik iets snel wegeet. Ik maak sinds een maand ofzo ook foto's van mijn eten voor instagram. Niet dat iemand geinteresseerd is in wat ik eet, maar het werkt op de een of andere manier wel om gemotiveerd te bllijven :p. Hebben jullie dat ook?
@mijnfietsisgroen, en jouw vriend is er zo eentje die geen grammetje aankomt zeker? Mijn vriend is momenteel enorm veel aan het vreten voor spieropbouw en ook wel eens dingen die ik héél graag ook zou willen. Vergt inderdaad wel de nodige discipline en het kan best lastig. Maar goed, af en toe moet kunnen hoor, daar kom je echt niet meteen van aan als het maar bij af en toe blijft.

Ik heb een keer een maaltijd op insta gezet en kreeg daar 3 weke later nog likes op van mensen over de hele wereld Ja, dat vond ik wel leuk, maar verder heb ik er nooit wat op gezet haha. Moet ik misschien ook eens doen. Zou er op zich ook wel wat meer mee willen met mijn bbg progress, maar dat durf ik niet haha. Misschien moet ik een apart account aanmaken waarop ik lekker anoniem kan zijn
Ik heb ook een account zonder mijn hoofd erop hoor! Verder krijg ik niet echt likes. Dus ik snap ook niet waarom het motiverend is. Ik denk vooral omdat ik bedacht had dat ik het in elk geval 50 dagen vol moest houden, en dat moet ik dan ook doen.

En precies hetzelfde ja met mijn vriend! Hij is gewoon slank, en als hij 2 weken naar de sportschool gaat, is ie weer gespierd :p.
Ik wil ook een aparte IG account aanmaken, zodra ik wat resultaat op de foto's zie haha.

Maar eerst nog mijn pre foto's terug zien te krijgen. ... Ik heb nog geen tijd gehad om daar naar te kijken. Of ik die kan restoren.

Ik volg wel een aantal BBG meiden uit de Usa op IG. En Kayla zelf natuurlijk.
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
hier nog zo'n vent die moet eten om op gewicht te blijven.. Nou dat is ook niet alles. Gelukkig eet hij wel pinda's enz en dat lust ik niet

off day hoort erbij dames! Al vind ik jullie offday best mee vallen hoor!

Hier dag 2 van week 1. Ik heb mezelf op een gegeven moment gewoon staan uit lachen haha! Wat erg zeg vandaag. Maar goed, morgen heb ik zere armen en buikspieren gok ik...

Ook rondje hardlopen, dus weer klaar voor vandaag.

IG aaccount hebt ik niet en ik vind mn voedsel meestal niet boeiend genoeg om er een foto van te maken. Iedereen moet doen wat voor hem/haar werkt!

Maar lijkt me wel grappig dat andere kant vd wereld het dan leuk vindt!

Succes dames!
@Kruidentheetje Thanks, dat had ik ff nodig! Net een tentamen gehad dat echt werkelijk SLECHT ging, dus ik na het eten heeeeel lang fietsen!

@instagram: ik heb sinds week 1 een aparte instagram. Helemaal voor mezelf, in de hoop om gemotiveerd te blijven :P
@instagram: ik heet daar (heel verrassend) @mijnfietsisgroen, voor de geinteresseerden. Ik volg wel wat bbg mensen, maar aangezien ik haar gids heb gedownload en voor al als leidraad gebruik naast andere activiteiten, tag ik mezef niet met bbg of kaylas angel ofzo ;). Toen ik mijn account begon wist ik ook niet eens dat het bestond.

@fiala: jammer van je tentamen :( Hoop dat je de stress er lekker uit kan fietsen.

@vriend die niet aankomt: Heel frustrerend. Hij eet wel alles wat ik ook lekker vind, en hij kan gezond voedsel ook gewoon niet wegkrijgen.

Vandaag een "shape" groepsles gedaan in de sportschool, en hij was zoveel makkelijker dan 2 weken geleden! Ik werd er gewoon vrolijk van . Al betekent dat ook dta ik nog niet het volle uit mijn resistance trainingen haal, want ik had wederom geen spierpijn, maar ik hoop dat ik het zo kan opbouwen, zodat dat op een gegeven moment ook lukt.
Woeeehoee lekkere LISS gedaan: 55 minuten op flinke tempo in het heerlijke weertje gefietst! Yes, voelt echt goed had ik echt nodig!

Morgen doe ik weer een poging tot leg day van week 2. Hopelijk gaat dat (veel) beter dan gisteren en eergisteren!

@mijnfietsisgroen Als je geen spierpijn hebt, betekent het toch niet dat je ze niet hebt getraind? Of denk ik nou raar? :P
@vriend die niet aankomt lijkt me Erg lastig als ze iets eten wat jezelf ook lekker vindt!

@tentamen urghh! Misschien valt mee! Wel goed daf je negativiteit hebt omgezet in iets positiefs!!
Hey Dames!

Alweer even geleden dat ik gereageerd heb.. Probeer wel af en toe wat bij te lezen.

Iedereen is goed bezig

Ik zit intussen aan de 2e training van week 5.

Vond hem best pittig.. Maar toch wel goed te doen, en je voelt je zo goed erna!

Ik heb het idee dat ik het ook al wat begin te zien bij mezelf, motiveert helemaal!

Ik lees hier van meerdere dat de 1e week zo'n spierpijn opleverde, had ik ook! En ik maar denken dat ik al zo sportief en sterk was.. Haha! Heb wel echt het idee dat je hiermee ook wel echt op een goede manier iets opbouwt. Ik voel mezelf er ook in groeien.

Eerst staarde ik me vaak blind op het hardlopen. Ik loop nou wat minder maar heb het idee als ik ga, ik het beter vol kan houden, sterker ben.

Qua eten heb ik wel wat aangepast, probeer meer eiwitten binnen te krijgen. Ben ook meer gaan eten. Waar ik eerst geregeld ontbeet met havermout gekookt in water, doe ik het nou in griekse yoghurt 0% met een banaan ofzo erbij. Iets volwaardiger allemaal. Tussendoortjes hier ook voornamelijk fruit, crackers met kipfilet/30+ kaas, gekookt ei, groenten...

Nog steeds enthousiast dus
@birdy wauw goed zeg!!

En luisteren naar je lichaam is erg belangrijk, heel knap.

Ik meld me even deze ochtend om te vertellen dat lachen pijn doet en heel erg stijf

Plus voor mij is Weegschaal wel van belang aangezien nog niet gezonde range zitten maar was sinds vorige week vrijdag -0,8kg minder!!!

Straks ff LISS op de fiets, stijfheid verminderen hoop ik
Hoi hoer ben ik ook weer eens! Goed bezig allemaal!! Ik deed al eerder een poging om qweer opnieuw te beginnen nadat ik 12 weken had volbracht. Niet helemaal gelukt, dus nu voor t echie! ;) En weer goed op mn eten letten.

Weten jullie trouwens waar je voor een mooi prijsje aan die gewichten kunt komen?
Goedemorgen!

Om mijn positiviteit van gisteravond even aan te houden ben ik deze ochtend begonnen met leg day week 2 (de herkansing :P). En gelukkig: het ging goed! De laatste 7 minuten zijn altijd hell en ik krijg er maar 1 reeks van gedaan. Maar ik ben zo blij want het ging zoooo veel beter dan afgelopen maandag toen ik deze ook deed. Het lag dus denk ik echt aan mijn ongesteldheid? Ik zit hier nu lekker na te zweten achter m'n laptop en yoghurt met bosvruchten te eten. Ik vroeg me ineens af: is het verstandig om eiwitten voor of na het sporten te eten? Ik weet eigenlijk niet eens of het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.

Straks ff lekker douchen en dan naar de action om spullen te scoren.

@Ploetje Ik ga zo naar de action, kijken of ze daar dumbbells hebben, ben wel bang dat die dumbbells er heel licht zijn, maar we zullen zien.

Ik had twee weken geleden bij de action korte sporttops gehaald, die zijn wel echt fijn (en goedkoop: 4 euro per stuk).
@Fiala, jammer van je tentamen, maar fijn dat het fietsen lekker was! 55 minuten is een mooi LISS!

@mijnfietsisgroen, als ik een anoniem account heb ga ik je volgen

Gelukkig lust mijn vriend wel graag gezonde dingen (he loves my salads ) en heeft er totaal geen problemen mee dat ik kook (hij is er niet zo goed in), dus hier valt wel het een en ander makkelijk aan te passen zonder teveel gedoe. Hij wat extra vlees en pasta bijvoorbeeld, ik wat meer groente. Op dagen dat we iets slechts eten (burrito's uit pak bijvoorbeeld, zo lekker haha) mag hij koken, dat lukt hem nog wel

Enne, die spierpijn komt nog wel een keer terug hoor, geloof me maar. En je hoeft geen spierpijn te hebben om toch goed getraind te hebben.

@birdy, wat goed! Leuk dat je ook nog zo enthousiast bent én al verschil begint te zien!

@Kleintje, wauw, -0,8 is goed hoor! Snap dat je wel graag weegt, probeer het alleen niet dagelijks te doen (maar dat doe je misschien helemaal niet)

@Ploetje, succes met het opnieuw beginnen! Met de gewichtjes kan ik je niet helpen, ik had ze al.

Poeh, week 9 is echt weer pittiger dan de voorgaande 4 weken zeg Gisteren de arms en die 7 minuten had ik echt wel nodig hoor. Drop push ups, broad jump burpees, bosu burpees (deed ik met 2 gewichten) zijn echt pittig, maar het is allemaal weer gelukt. Ik voel nu vooral mijn schouders. Vandaag staat alleen LISS op de planning, morgen weer resistance, nu al zin in! Ik heb echt het idee dat het nu een beetje bij mijn routine begint te horen, ik voel me er echt super goed bij.

Ik ben nu 3 kilo afgevallen, lijkt mij heel netjes in 9 weken. Van de spiegel word ik inmiddels ook best blij, vooral 's ochtends haha. Platte buik, ronde billen, lichte spierdefinitie in mijn benen, yep, ik ben happy

In mijn vakantie ga ik het stretchen en foamrollen ook wat meer doen, ik ben daar nu echt te makkelijk in vind ik.
@Fiala, fijn dat het zoveel beter ging! Dat motiveert weer lekker. Eiwitten zijn volgens mij altijd goed als je sport, of het moment veel uitmaakt weet ik eigenlijk niet.
@kruidentheetje Hmm ja, ik eet sowieso wel genoeg eiwitten gelukkig :-) Maar wat super dat je al 3 kg bent afgevallen! Zeker netjes in 9 weken! En fijn dat je je goed voelt in je lichaam en dat het voelt dat het nu bij je routine hoort, dat moet bij mij nog komen haha :-) En nu volhouden :D
@kruidentheetje: Wat een mooie resultaten! Ik begin nu na 5 weken (waarvan 2,5 kayla) ook resultaten te zien. Nu probeer ik alleen wel elke dag blij te zijn met het feit dat het beter is dan 5 weken geleden, en niet teveel vooruitgang te willen zien. Mijn vriend lust geen groente. Dus als ik normaal eet, kook ik voor ons allebei en voor hem dan een beetje aangepast, maar nu koken we apart. Er valt weinig aan te passen als ik 80% groente eet en wat vlees of vis. We eten wel samen.

@Fiala: Goed dat je vooruitgang ziet! Ik vond benen week 2 ook super zwaar!

@kleintje: Haha, dat lachen pijn doet, vind ik altijd zo'n fijne herinnering aan een goede training! Ik merk zelf nu dat ik nog geen sterke buikspieren heb. Oefeningen voor de buik vallen altijd zwaar, maar ik heb nu helaas geen spierpijn. Alleen in mijn rug van mijn slechte bureaustoel. Supergoed -0.8 :D.

@birdy: verstandige keuzes! Ik was vroeger ook zo'n 2 eetlepels havermout met water ontbijter. En behalve dat het eigenlijk helemaal niet lekker is, krijg je er ook niet echt energie van! Meestal maak ik nu een smoothie met groenten en fruit en melk, of kwark met banaan inderdaad, of zoals vandaag wel havermout, maar dan een flinke bak met vruchten en een klodder notenpasta erop. Dit is eigenlijk mijn eerste poging tot "gezond doen" waarin ik me ook echt gezond voel.

@ Kayla: Net benen week (1 en) 3 gedaan. En ik ben trots. Ik heb nog nooit zoveel gezweet! Heb heel erg op de vorm gelet, en niks overhaast gedaan, en toch heb ik met uitzondering van de 4e ronde, de circuits steeds 2,5 keer kunnen doen. Ik ben nu 20 minuten later eindelijk een beetje uitgezweet ;). Ik zag net ook dat ik 5 cm kwijt ben op mijn middel, en 4 op mijn heupen. En nu in totaal ook 4,2 kilo in 5 weken.
@Fiala volgens mij eiwitten na het sporten, want dan herstellen je spieren sneller. Fijn dat het nu lukte!

@ploetje succes!

@kruidentheetje lekker dat het zo'n ritme is geworden! En gaaf dat je resultaat ziet!

En ik probeer zo min mogelijk op de weegschaal te staan, soms ben ik te nieuwsgierig. Morgen is 'officiële' weegdag.

@mijnfietsisgroen ik zweet tot nu toe altijd de pleuris. Wat veel rondes, knap hoor!

@Kayla nou vol goede moed de fiets op, mijn benen waren na 2 km al verzuurd, dus ik ben op standje erg traag gaan fietsen. Nou ja, goede LISS. Mijn lijf had er echt geen zin in.

En nu zit ik al te puzzelen hoe straks ga doen als m'n krachttraining weer begint en zwemtrainingen.

Waarschijnlijk wordt het 1x krachttraining, 2x Kayla, 3x zwemmen (is 4 uur), 2x hardlopen, 1x fietsen.

Anders ga ik nooit aan rustdagen komen en ik heb al eens geleerd dat dat wel erg belangrijk is

Alleen nu nog kijken welke Kayla ik eruit ga halen per week, of zou ik ze gewoon allemaal wel doen, maar dan workout volgorde aanhouden en niet zozeer het per week doen...? Of andere tips?
@eiwitten: na het sporten ja!

@ kleintje, ik zweet normaal inderdaad ook, maar meestal ben ik niet doorweekt ;).

Je hebt wel heel veel plannen! Je kunt toch gewoon krachttraining 1 als een Kayla full body workout zien? Dan zou ik die schrappen. Jouw optie van het hele handeltje langzamer doen, kan ook, maar krachttraining is krachtttraining lijkt me. Misschien juist wel goed die afwisseling met andere oefeningen

@Kayla: Ik heb gisteren na leg day bedacht dat het een goed idee was om met 30 graden buiten, een hardloopsessie als LISS te doen. PFF wat was dat zwaar zeg, mijn benen voelden als lood. Ik moest ergens naartoe, dus het had wel een functie, maar Leg day + rennen is echt een slechte combo. Heb er met moeite 9 km in een uur uit geperst.

Nu klaarmaken voor xcore op de sportschool. Ook een soort LISS vind ik dat, al is het wel iets pittiger misschien, en iets minder constant. Eigenlijk dus helemaal geen LISS, maar wel leuk ;).
Sorry voor de spam hoor, maar ik heb net voor het eerst sinds lange tijd weer eens proteine fluff gemaakt met mn nieuwe poedertjes, en als je voor 120 kcal even het gevoel wil hebben dat je 2 bakken roomijs wegwerkt, en vervolgens profvol wil zitten, dan moet je het eens proberen. Maken jullie het wel eens? Nog leuke recepten?

Voor de mensen die het willen proberen:

Doe 20 ijsklontjes in de blender, en maal ze helemaal fijn (herrie!)

Voeg een zakje smartproteine toe. Of gewt oon 20 tot 30 gram en mix opnieuw.

voeg steeds een scheutje melk toe tot het een soort roomijs wordt. (ik had ongeveer 100 ml)

Voeg evt stevia of extra's toe. Ik deed wat cacao nibs, en mix met een gewone mixer (dus niet met blendermessen) tot het luchtig is en is toegenomen in volume.

Het is zo'n enorme romige substantie dat ik het met moeite op kreeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven