Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!

Groetjes,
Bea
Ik doe sinds half mei vorig jaar kha en ben inmiddels meer kwijt dan waar ik voor ging :mrgreen:
Maar oke, ik doe de simpelste variant die je maar kunt bedenken, geen poespas met zoetstoffen, nepbrood/gebak bakken enz enz.
Gewoon puur eten dus.
Kha is wel mijn lifestyle geworden inmiddels.
Succes allemaal :cheer2:
Pieremachochel
Leuk te lezen dat het je zo goed bevalt!

Ik ga ook geen hele poespas ervan maken; sommige dingen zoals die muesli zijn heel simpel te maken en dan heb je een volle bak waar je voorlopig even mee vooruit kunt.
Leuk, een topic over koolhydraatarm eten!
Ik ben er vorig jaar 10 kilo mee afgevallen, toen tijdens de vakantie veel gezondigd en sindsdien niet meer goed kunnen oppakken. Nu weer met frisse moed ertegenaan! ik weet gewoon dat dit werkt en ik me hier goed bij voel. De behoefte aan snoepen vermindert snel bij dit dieet, dat vind ik fijn. Niet dat eeuwige zeurende gevoel voor meer eten.

Ik las dat een aantal mensen hier wat in verwarring zijn over wat wel/niet mag. Meestal wordt onderscheid gemaakt tussen koolhydraatarm en koolhydraatbeperkt. Bij koolhydraatbeperkt mag je wat meer en dit vind ik persoonlijk beter vol te houden. Op deze site meer uitleg: https://www.koolhydraatarmrecept.nl/hoe ... en-vetten/
Staan ook heel veel recepten op!
Een andere hele fijne site voor recepten vind ik: http://oanhskitchen.nl/