Mijn eetschema, wie denkt mee
vrijdag 18 december 2015 om 22:47
Ik probeer al een tijd een paar kilo af te vallen, ik wil maar een kilo of 3 kwijt het lukt echter niet. Wie wil eens meedenken over wat ik eet. Ik eet grotendeels glutenvrij trouwens. Scheelt veel buikpijn.
Ontbijt biologische granola van Ah met fruit (banaan, kiwi mandarijn) en naturel yoghurt. 1 tl suiker
Tussendoor: appel en mandarijntjes
Lunch salade met ei, kaas of gebakken kip. Soms ook diverse gekookte groenten met gebakken kip. Thee en 2 mandarijntjes
Tussendoor rijstwafels met zo'n yoghurtlaagje. Of twee gv speculaasjes.
Avond gewoon wat er is, dus pasta rijst of aardappelen.
Avobd. Stukjes kaas fruit en2 avonden Pw pak ik wat chips.
Ik neem af en toe een dropje maar probeer dat zo weinig mogelijk te doen.
Ik fiets drie dagen Pw 10 km, heb mijn sporten tijdelijk moeten stopzetten ivm blessure maar wil nu weer gaan hardlopen.
Zitten ergens te veel suikers, mis ik iets? Ik probeer er namelijk echt op te letten.
Ontbijt biologische granola van Ah met fruit (banaan, kiwi mandarijn) en naturel yoghurt. 1 tl suiker
Tussendoor: appel en mandarijntjes
Lunch salade met ei, kaas of gebakken kip. Soms ook diverse gekookte groenten met gebakken kip. Thee en 2 mandarijntjes
Tussendoor rijstwafels met zo'n yoghurtlaagje. Of twee gv speculaasjes.
Avond gewoon wat er is, dus pasta rijst of aardappelen.
Avobd. Stukjes kaas fruit en2 avonden Pw pak ik wat chips.
Ik neem af en toe een dropje maar probeer dat zo weinig mogelijk te doen.
Ik fiets drie dagen Pw 10 km, heb mijn sporten tijdelijk moeten stopzetten ivm blessure maar wil nu weer gaan hardlopen.
Zitten ergens te veel suikers, mis ik iets? Ik probeer er namelijk echt op te letten.
vrijdag 18 december 2015 om 23:36
Laatst waren de Jumbo salades in de reclame en ikzelf had er twee, de gadogado variant en nog een andere maar ik eindigde ermee dat alle slabladeren (ugh) en stukken koude mie naar de rand van mijn bord verdwenen; op de rest zat ik nog lange tijd te kanen en mij restte de conclusie dat ik voor 700 calorieën echt liever wat lekkerders had gekozen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 18 december 2015 om 23:40
vrijdag 18 december 2015 om 23:43
schrap de suiker uit je ontbijt, vervang desnoods voor stevia.
je lunch is prima. vervang een fruit moment voor noten (zonder zout) avocado, een gekookt ei of een schaaltje kwark.
Snaaien en snoepen na een avondmaaltijd is een teken dat je niet genoeg gegeten hebt. Mocht je echt nog trek hebben is er niks mis met een stuk fruit of wat kwark.
Begrijp ook echt niet dat er nog gezegd word dat ze te weinig eet. Het is niet alsof TO dagelijks triatlons rent. Met wat kleine aanpassingen is het een prima hoeveelheid
je lunch is prima. vervang een fruit moment voor noten (zonder zout) avocado, een gekookt ei of een schaaltje kwark.
Snaaien en snoepen na een avondmaaltijd is een teken dat je niet genoeg gegeten hebt. Mocht je echt nog trek hebben is er niks mis met een stuk fruit of wat kwark.
Begrijp ook echt niet dat er nog gezegd word dat ze te weinig eet. Het is niet alsof TO dagelijks triatlons rent. Met wat kleine aanpassingen is het een prima hoeveelheid
vrijdag 18 december 2015 om 23:47
quote:retrostar schreef op 18 december 2015 @ 23:28:
Ik vind salade wat zwaar en eigenlijk een heel vreemde gewoonte. Ik zou gewoon wat boterhammen eten.
Salade wat zwaar?
Ik mag hopen dat je een grapje maakt!
Een salade kan best veel calorieen bevatten maar dat hangr toch echt af van wat je er aan toevoegt. Wel/geen of wat voor vlees, wat voor en hoeveel dressing, noten en hoe veel, maak je er een maaltijd salade van dus voeg je iets als pasta of in jouw geval mie toe, voeg je kaas toe, en ga zo maar door.
Een "gewone" salade met sla en groenten en wat dressing is echt niet "zwaar"
Ik vind salade wat zwaar en eigenlijk een heel vreemde gewoonte. Ik zou gewoon wat boterhammen eten.
Salade wat zwaar?
Ik mag hopen dat je een grapje maakt!
Een salade kan best veel calorieen bevatten maar dat hangr toch echt af van wat je er aan toevoegt. Wel/geen of wat voor vlees, wat voor en hoeveel dressing, noten en hoe veel, maak je er een maaltijd salade van dus voeg je iets als pasta of in jouw geval mie toe, voeg je kaas toe, en ga zo maar door.
Een "gewone" salade met sla en groenten en wat dressing is echt niet "zwaar"
vrijdag 18 december 2015 om 23:48
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 december 2015 @ 23:05:
[...]
je hebt een gezond gewicht, accepteer dat.
je eet helemaal niet veel (eerder weinig) nog minder eten lijkt me geen optie.
Het gaat niet om minder eten, het gaat om onzinnige suikers schrappen en vervangen voor iets anders, toch?
Dat is wat TO vraagt, of ze iets over het hoofd zit. Niet of ze minder moet eten dan ze doet
[...]
je hebt een gezond gewicht, accepteer dat.
je eet helemaal niet veel (eerder weinig) nog minder eten lijkt me geen optie.
Het gaat niet om minder eten, het gaat om onzinnige suikers schrappen en vervangen voor iets anders, toch?
Dat is wat TO vraagt, of ze iets over het hoofd zit. Niet of ze minder moet eten dan ze doet
zaterdag 19 december 2015 om 07:11
Salade is prima vooral wanneer je zelf de dressing maakt. Ik zou de gekookte groente af en toe vervangen voor rauw. Ipv fruit vaker kiezen voor noten, yoghurt, kwark, gekookt ei of avocado. Voor havermout of muesli zonder suikers kiezen in de ochtend evt zelf een klein beetje honing toevoegen (is altijd minder dan de cranola of cruesli). Ik zou ook niet elke dag chips eten. Wat drink je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 19 december 2015 om 07:27
Ik eet twee keer per week zo'n 10 tot 15 chipjes, ik dacht echt eerlijk gezegd dat dat geen kwaad kon omdat het naar mijn idee niet veel waren. Gv speculaasjes zijn qua formaat nog niet de helft van 1 normale. Ook die eet ik niet dagelijks. Zeg 3 keer pw is drie gewone speculaasjes pw.
Ik begin de dag met koffie, ga dan over op rooibosthee of in het weekend cola. Wijn ook alleen in het weekend.
Salade komt van een salade bar op mijn werk, dat is dus een menging van paprika, gewone sla, rodebietensalade, van alles wat. Ik vul het aan met een gekookt ei en kaas voor de vulling. Light Yoghurtdressing doe ik erover
Ik wil inderdaad niet minder eten, ik wil anders eten.
Ik begin de dag met koffie, ga dan over op rooibosthee of in het weekend cola. Wijn ook alleen in het weekend.
Salade komt van een salade bar op mijn werk, dat is dus een menging van paprika, gewone sla, rodebietensalade, van alles wat. Ik vul het aan met een gekookt ei en kaas voor de vulling. Light Yoghurtdressing doe ik erover
Ik wil inderdaad niet minder eten, ik wil anders eten.
zaterdag 19 december 2015 om 07:44
Wat zijn gv speculaasjes? Gevulde? Dan zou ik die snel omruilen voor wat anders, ze barsten van de suiker en verzadigd vet. Qua calorieën zijn die zéker niet maar de helft van een gewoon speculaasje.
Verder: zorg dat je genoeg eet tijdens de maaltijden. Ik kan bijvoorbeeld echt niet leven op zo'n bakje salade van mijn werk. Ik nam daarom altijd mijn eigen salade mee met erin ook noten en bijvoorbeeld een ei of vis, soms linzen of iets dergelijks. Als dressing gewoon een beetje olijfolie en een snufje zout en peper of wat balsamicoazijn. Of ik nam een lichtere salade en dan nog 2 boterhammen erbij. Dan hoefde ik niet naar de rijstwafels met glazuur te grijpen.
En wat koek, snoep en dergelijke: het is helemaal niet erg als je 2 keer per week een bakje chips neemt, maar het gaat om het totaal. Dus chips én dat gevulde speculaas én de rijstwafels met yoghurtglazuur (ook suiker).
Verder: zorg dat je genoeg eet tijdens de maaltijden. Ik kan bijvoorbeeld echt niet leven op zo'n bakje salade van mijn werk. Ik nam daarom altijd mijn eigen salade mee met erin ook noten en bijvoorbeeld een ei of vis, soms linzen of iets dergelijks. Als dressing gewoon een beetje olijfolie en een snufje zout en peper of wat balsamicoazijn. Of ik nam een lichtere salade en dan nog 2 boterhammen erbij. Dan hoefde ik niet naar de rijstwafels met glazuur te grijpen.
En wat koek, snoep en dergelijke: het is helemaal niet erg als je 2 keer per week een bakje chips neemt, maar het gaat om het totaal. Dus chips én dat gevulde speculaas én de rijstwafels met yoghurtglazuur (ook suiker).
zaterdag 19 december 2015 om 08:00
zaterdag 19 december 2015 om 08:24
Mijn tussendoortjes zijn:
rijstwafels met notenpast of avocado of roomboter met geitenkaas;
een bakje kwark met kaneel;
Een gekookt ei;
35 gram noten;
Smoothie (banaan, beetje fruit uit vriezer, handje spinazie/boerenkool/kropsla en 3 eetl havermout);
Havermoutmuffin (suikervrij).
Ik maak zelf m'n granola (via de site van helthy vega) voor m'n ontbijt. Hartstikke lekker en dan hoef ik echt geen extra suiker in m'n kwark/yoghurt. En al helemaal niet als ik er ook nog wat fruit door doe.
rijstwafels met notenpast of avocado of roomboter met geitenkaas;
een bakje kwark met kaneel;
Een gekookt ei;
35 gram noten;
Smoothie (banaan, beetje fruit uit vriezer, handje spinazie/boerenkool/kropsla en 3 eetl havermout);
Havermoutmuffin (suikervrij).
Ik maak zelf m'n granola (via de site van helthy vega) voor m'n ontbijt. Hartstikke lekker en dan hoef ik echt geen extra suiker in m'n kwark/yoghurt. En al helemaal niet als ik er ook nog wat fruit door doe.
zaterdag 19 december 2015 om 08:27
zaterdag 19 december 2015 om 08:28
zaterdag 19 december 2015 om 08:33
quote:laylalala schreef op 19 december 2015 @ 08:00:
Waarom blijven jullie dieetadviezen geven aan iemand die een gezond gewicht heeft en aangeeft een verleden met anorexia te hebben?
Het enige advies dat ik heb is: Ga terug naar je therapeut om te checken of het goed met je gaat, of dat je misschien weer wat hulp kunt gebruiken.Inderdaad
Waarom blijven jullie dieetadviezen geven aan iemand die een gezond gewicht heeft en aangeeft een verleden met anorexia te hebben?
Het enige advies dat ik heb is: Ga terug naar je therapeut om te checken of het goed met je gaat, of dat je misschien weer wat hulp kunt gebruiken.Inderdaad
zaterdag 19 december 2015 om 08:41
Misschien is dit wel het gewicht dat bij je past. Ik zelf ben 1,67 lang en weeg 63 kilo. Ik zou wel een paar onsjes buikspek kwijt willen. Lukt ook niet. Met wat ik eet kom ik echter niet aan, en als ik wekenlang niet snoep dat val ik wel iets af, en als ik dan wel weer eens snoep zit ik zo weer op de 63 kilo. 63 is gewoon mijn gewicht, prima!
zaterdag 19 december 2015 om 08:44
Granola zit suiker in je eet te veel fruit overdag th lepel extra suiker bij je granola, is het 48 plus kaas of 30? in plaats van gebakken kip neem gerookte kip.
ships of speculaas is dat iedere dag of af en toe in het weekend ?
Eet maat 2 stuks fruit eet meer groenten, eet geen extra suiker in je yoghurt, eet je gewoon gluten vrij brood? Je zou bananen brood kunnen maken.
Ohh ja quinoa is ook gluten vrij en kun je ook prima eten door je salade.
Je hebt een verleden met anorexia, probeer niet te gefixeerd zijn, probeer gewoon wat af te wisselen in je voeding want op zich zit je goed op gewicht.
ships of speculaas is dat iedere dag of af en toe in het weekend ?
Eet maat 2 stuks fruit eet meer groenten, eet geen extra suiker in je yoghurt, eet je gewoon gluten vrij brood? Je zou bananen brood kunnen maken.
Ohh ja quinoa is ook gluten vrij en kun je ook prima eten door je salade.
Je hebt een verleden met anorexia, probeer niet te gefixeerd zijn, probeer gewoon wat af te wisselen in je voeding want op zich zit je goed op gewicht.
zaterdag 19 december 2015 om 08:45
quote:laylalala schreef op 19 december 2015 @ 08:00:
Het enige advies dat ik heb is: Ga terug naar je therapeut om te checken of het goed met je gaat, of dat je misschien weer wat hulp kunt gebruiken.Dit dus
Het enige advies dat ik heb is: Ga terug naar je therapeut om te checken of het goed met je gaat, of dat je misschien weer wat hulp kunt gebruiken.Dit dus