Lijf & Lijn alle pijlers

Rustig afvallen

06-01-2017 13:34 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Door een enorme liefde voor chocolade in combinatie met stres en wat gezondheidskwaaltjes ben ik 30kg aangekomen. Inmiddels weeg ik zo'n 87kg, terwijl ik eerst (4 jaar geleden) 57kg woog. Nu wil ik een deel van dat extra gewicht er weer af zien te krijgen. Met 57kg vond ik mezelf wat aan de dunne kant, maar ik zou graag zo'n 65-70kg willen wegen.

Ik weet van mezelf dat ik een intensieve verandering van leefstijl max. een maandje vol weet te houden. Daarom heb ik besloten dat ik best wat langer de tijd wil nemen om mijn streefgewicht te bereiken. Door wat slimmere keuzes te maken wat betreft voeding (en dus minder te snoepen) en door wat vaker te wandelen, te fietsen (en misschien zelfs te sporten ) hoop ik mijn streefgewicht langzaam maar zeker te bereiken.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die iets soortgelijks van plan zijn. Het lijkt me namelijk erg fijn om ervaringen te kunnen delen en om er gezellig over te kletsen
Dank voor warm welkom!

Ik heb bewust geen weegschaal want dan ga ik echt doorslaan en word ik obsessief.

En dan wordt het veel te diëterig en dat wil ik juist niet.

Ik heb het trouwens s'avonds het lastigste, om niet door te slaan mag ik 1 tussendoortje waar ik trek in heb, ik ga mezelf ook niks verbieden.

Ok eigenlijk heb ik al helemaal geen zin meer maar ik moet denk ik ff doorzetten.

Ik wil vooral weer een beetje maat leren houden.
Goedenavond.

Vandaag een goede dag gehad, besef me echt dat ik mijn chipjes mis. Had vanochtend soep(restje), bij de lunch een salade (sla, tomaat, wortel, cashewnoten en gembersnippers) en daarna echt veel trek, dus een uur geleden een banaan genomen met wat energiemix (zaden, goji‘s en cacaonibs) nu staan er groentes in de oven, zin in!

Zo‘n detox maakt me toch wel heeft bewust van waar ik normaal voor zou kiezen, heel veel zin in heb.
Hoi Hoi,

Ik zal dit topic ook gaan volgen omdat ik mijn hele leven al moet oppassen op mijn gewicht.

Wat ik heb gemerkt is dat diëten niet werken. Ik heb verschillende methodes geprobeerd, maar wanneer je dan weer weer overgaat op "normaal"eten vliegt het er weer aan.. Het is echt een kwestie van je leven veranderen, gezonder leven; dus bewuster eten en meer bewegen.

Na de zomer ben ik hiermee begonnen en dat ging echt super goed. Tot ik in mijn vakantie november me te veel liet gaan. Nu wil ik hier weer mee beginnen.

Wat ik heb gedaan; Een app gedownload waar je alles wat je eet en beweegt in moet voeren. (lifesum)

Het is wel een werkje om alles bij te houden, maar mij heeft het veel inzicht en motivatie gebracht!

Je kan een gewichtsdoel instellen in een eigen tijdsbestek, de app rekent dan uit hoeveel calorieën(en koolhydraten en vetten) je dan per dag in mag nemen. Je ziet hierdoor in wat in welk product zit en ik ben hier echt van geschrokken! De app houdt ook bij hoeveel water je drinkt.

Ook kan je je beweging invoeren in de app. Hij berekend om hoeveel calorieën je hebt verbrand en telt deze op bij je dagelijkse inname. Dus in principe mag je op de dagen dat je meer beweegt, meer eten, maar dat hoeft natuurlijk niet!

Hierdoor ben ik gevarieerder fruit en groente gaan eten. Mijn brood in de middag vervangen door griekse yoghurt met iets erdoor heen zoals fruit, zaden en noten, donkere/pure chocolade.

Ik ga 2 of 3 keer in de week naar de sportschool om eerst 15 min cardio te doen en vervolgens krachttraining op de apparaten (met meer spieren, verbrand je meer vet!) Al is het maar voor 45 min per keer.

Lees graag jullie tips en jullie aanpak
Hoi M_W

Klinkt alsof je al heel goed bezig bent. Wat heeft bij jou voor toename gezorgd; als je je teveel laat gaan?

Bij mij is het in de basis goed, vooral als ik veel kook, heb ik altijd "gezonde restjes in de koelkast voor mee naar het werk of voor in de avond en ga ik niet voor de snelle snack of voor de (gratis) broodmaaltijd op het werk.

Ik heb een tijdje geleden geprobeerd hardlopen op te pakken, dat heeft me de vorige keer goed geholpen, maar ik kreeg na vier keer rennen een blessure aan mijn hiel en die is na 3 maanden nog niet over.

Nu probeer ik 10.000 stappen per dag te zetten. Ik loop vaak even naar de stad of als ik een afspraak heb die maximaal een half uur lopen is. Verder begin ik vandaag weer met yoga (pittige variant) en ik hoop weer geïnspireerd te raken yoga thuis te doen.

Ontbijt was hier plakjes banaan gebakken in kokosolie met wat energiemix

Lunch Salade van gisteren maar nu met avocado

Plan voor het avondeten is een puree van aardappel en pastinaak met broccoli (even kort gekookt) en dit lekker kruiden.

verder een hele rits aan groentes gekocht. voelt wel leuk om de hele band vol groente te leggen
Klinkt goed Manakamana!

Ik hoop dat de blessure snel geneest. Maar wandelen en yoga zijn ook erg goed voor je!

Zelf heb ik vorig jaar met squashen mij enkel zwaar verzwikt en nu een beetje bang geworden dat dat weer gebeurd als ik dat weer zou oppakken

Waardoor ik me te veel heb laten gaan is door op vakantie te veel snacks (chips en borrelnootjes) te nemen, veel uit eten(met dessertjes), ontbijt met croissantjes. Bij terugkomst moeite om weer in het gezonde patroon te komen.

Ik heb een vriend die nergens op hoeft te letten. Hij stimuleert wel mijn gezonde eetgedrag, maar er is dus altijd wel wat lekkers in huis. Dat maakt het voor mij soms moeilijk.
quote:M_W schreef op 11 januari 2017 @ 15:22:

Ik heb een vriend die nergens op hoeft te letten. Hij stimuleert wel mijn gezonde eetgedrag, maar er is dus altijd wel wat lekkers in huis. Dat maakt het voor mij soms moeilijk.

Die heb ik helaas ook. Sterker nog, elke avond wordt er een lading koekjes weggewerkt, en er komt geen grammetje bij aan. Ik hoef er maar naar de kijken en de kilo's vliegen eraan!

Ben deze week redelijk goed bezig. Elke dag twee liter water, goed ontbijten, lunchen en avondeten, en goede tussendoortjes. Alleen de sportschool nog niet van binnen gezien..
Hoe gaat het nu TO?

Verder is het rustig op 'rustig afvallen'

Ik zit aan een salade met cashews, olijfjes en een avocado. Ik verwacht dat ik weer enorme trek krijg, maar kan eventueel vanavond nog wat extra eten. Morgen de laatste dag van de challenge. Ik ga alvast wat maaltijden plannen om mezelf te helpen.

Ik heb vooral zin in bonen en linzen, ik dacht aan zelf burgers maken (bijvoorbeeld notenburgers) iemand een goed recept?

Vandaag probeerde ik een spijkerbroek en die kreeg ik nauwelijks dicht, ben dus echt gemotiveerd om op deze koers verder te gaan.

Ontbijt was trouwens puree van gisteren, 2 koppen koffie en stukje van een powerreep. Lunch was banaan, halve appel, energiemix en wat kokoswater.

Ik hoor graag hoe het met jullie gaat.

p.s. de yoga was erg fijn gisteren en kon het meeste gewoon meedoen (1e les na lange pauze)
Manakamana, wat is die energiemix eigenlijk?

Hier gaat het even wat minder. Na een goede start van de week ben ik nu ziek. Ik vermoed een griepje. Hopelijk ben ik over een paar dagen weer hersteld en kan ik het gezonde eten weer oppakken.
quote:multomap schreef op 12 januari 2017 @ 16:36:

Manakamana, wat is die energiemix eigenlijk?

Hier gaat het even wat minder. Na een goede start van de week ben ik nu ziek. Ik vermoed een griepje. Hopelijk ben ik over een paar dagen weer hersteld en kan ik het gezonde eten weer oppakken.Wat eet je dan anders als je een griep hebt?
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2017 @ 21:31:

[...]

Wat eet je dan anders als je een griep hebt?Te weinig en vooral vloeibaar. Niet heel gezond te noemen.
quote:multomap schreef op 12 januari 2017 @ 21:44:

[...]

Te weinig en vooral vloeibaar. Niet heel gezond te noemen.Klinkt
Hebben jullie dat niet dan? Dat als je ziek bent, je minder eetlust hebt en vooral niet moet denken aan voedsel waarop je flink moet kauwen? Mijn hele hoofd zit dicht, ik heb niet eens voldoende lucht om fatsoenlijk ergens op te kauwen.

En daarnaast ben ik inactief dus trek heb ik niet.

Maar, ik heb net gehoord dat ik volgende week kan starten met de behandeling van mijn eetstoornis. Goed nieuws. Ik ga ervoor!
quote:multomap schreef op 13 januari 2017 @ 14:11:

Hebben jullie dat niet dan? Dat als je ziek bent, je minder eetlust hebt en vooral niet moet denken aan voedsel waarop je flink moet kauwen? Mijn hele hoofd zit dicht, ik heb niet eens voldoende lucht om fatsoenlijk ergens op te kauwen.

En daarnaast ben ik inactief dus trek heb ik niet.

Maar, ik heb net gehoord dat ik volgende week kan starten met de behandeling van mijn eetstoornis. Goed nieuws. Ik ga ervoor!

Als ik ziek ben heb ik 2x zoveel eetlust. Heel irritant. Ik denk dat mijn lichaam meer energie nodig heeft om beter te worden.

Succes met het aanpakken van je eetstoornis.
Ik heb al lang geen griep meer gehad, multomap. Maar heb wel eens meegemaakt dat baby fruithapjehet maximale aan vast voedsel was.

Energiemix is een combinatie van rozijnen, zonnebloempitten, pompoenpitten, cacaonibs, gojibesjes etc. Ik koop dat in de biologische winkel en neem daar een klein handje per dag van.

Vandaag de laatste dag van challenge. Op het werk werd ik verleid met chocolade, kaas en koek. Wel grappig om op te merken hoe mijn hand al bijna een blokje kaas te pakken had

Niet gezwicht en vanavond heb ik een lekkere bonenschotel gemaakt.

Voelt goed, maar voelde me wel even ontmoedigd toen ik in een spiegel keek vandaag. Zie nog steeds mezelf daar niet staan.

Multomap: ik hoop dat je uit de voeten kunt met de hulp!
Ik heb afgelopen week heel stom tegen een vriendin gezegd toen ze wat spullen van mij kreeg en mij vroeg wat ik ervoor wilde hebben dat ik wel een reep chocola (Tony's karamel zeezout) wilde.. die is dus nu op..

Typisch is wel dat als ik weet dat ik zo'n lekkere reep chocola in huis heb, ik hem ook sowieso wil opeten, maar nu is hij op en nu heb ik ook niet de behoefte om een nieuwe reep te kopen ofzo of dat ik er nu nog steeds heel erg zin in heb.. Dus als ik het maar niet in huis heb, heb ik er ook geen zin in.

Ik sta maar 1x per week ongeveer op de weegschaal, omdat het per dag zo erg kan verschillen.. maandag kijk ik wel weer wat de schade is.. vrees dat er weinig af is..

En wil iemand me even motiveren om morgenochtend naar de sportschool te gaan? Ik heb geen zin, maar ben deze maand nog niet geweest..
Bedankt voor de support mensen!

Chocoladeaardbei, sta je al in de sportschool? Even lekker er tegenaan en achteraf voel je je echt prettiger!

Manakamana, zie je helemaal geen verschil? Of had je op meer resultaat gehoopt?

De energiemix klinkt lekker, blijf je die erin houden?

Wat ga je veranderen als de challenge voorbij is en welke dingen hou je juist aan vanuit de challenge?

Geniet van de bonenschotel vanavond.

Ik lijk weer wat op te knappen. Proberen iets meer te eten en rustig aan te bewegen. Wandelingetje naar de supermarkt of zo. Overmorgen wegen, ben benieuwd.

Succes vandaag allemaal!
Chocoaardbei: ik hoop dat je zin had om te sporten. Dat maakt het gaan ook makkelijker.

Ik las vanochtend een stuk in de nrc over stoppen met suiker eten en daar werd chocolade met karamel en zeezout als ultiem mensenvoedsel genoemd.

NRC suiker

Multomap, wil dus vooral meenemen uit de challenge, het niet eten van suiker. Dat is voor mij het simpelst, omdat het alle extra's omvat die ik niet nodig ben. Snoep, koek, chocolade, maar ook neem ik vaak een lepeltje jam door de yoghurt, daar stop ik nu ook mee, dat soort dingen. Ga sowieso nog meer plantaardig eten (eet nu sinds >drie jaar vegetarisch), door kaas en yoghurt te schrappen.

Het is allemaal met elkaar verbonden, heb een auto immuunziekte waar ik medicatie voor moet gebruiken (prednison) waar ik behoorlijk van aankom, als ik weer stop met de medicatie ruim ik de schade weer op, tot de volgende keer dat ik een opvlamming van de ziekte krijg. Wil nu met het eten ook proberen een klein beetje invloed te hebben op het verloop van de ziekte. Zorgen dat mijn lijf in goede conditie is, en het niet lastiger maken met allerlei vulling zoals dat suikerspul.

En voel me nu te groot en zwaar, dat bedoel ik met mezelf niet zien in de spiegel. Ik zie er moe uit en opgeblazen.

Fijn dat je je beter voelt multomap, rustig aan weer naar buiten geeft ook energie.
Had geen wekker gezet en blijkbaar had ik even wat extra slaap nodig, want ik werd pas om 11 uur wakker.. en de sportschool gaat op zaterdag om 12.00 uur dicht, dus geen tijd meer om erheen te gaan..

Minder eten van suiker is inderdaad een hele goede, dat wil ik ook doen. Al eet ik nu niet heel veel suiker naar mijn idee, maar ik ga er eens wat meer op letten..

Multomap, fijn dat je je weer beter voelt! Hier is het nu flink aan het regenen/sneeuwen, dus lekker naar buiten zit er niet in, maar hopelijk bij jou wel!
Vandaag een prima eet en beweeg- dag. Ben (tussen de buien door) gaan lopen en heb de 10.000 stappen gehaald.

Misschien helpt het niet om echt fitter te worden, voel me altijd beter na zo'n wandeling en meer voldaan. Helpt ook tegen de winterblues.

Vandaag weer voornamelijk groentes gegeten, had alleen net nog best trek en toen heb ik eitjes gekookt en wat kerrievulling gemaakt met het eigeel en wat mayonaise. Het was echt smullen en ook 1,2,3 op. Morgen en maandag ben ik niet thuis, dus kijk wel wat er op mijn bord komt.

Wat doen jullie graag op zondag?
Goed bezig manakamana!

Chocoladeaardbei, heb je nog wel iets aan beweging gedaan?

Ik heb vandaag een flink eind gewandeld en had eigenlijk heel veel zin om met een zak snoep op de bank te hangen maar heb me bedacht dat ik niet wil aankomen en heb een boek gekocht ipv snoep. Ook daar,ee kan ik lekker op de bank hangen.

Morgen weegdag, ben benieuwd.
Ik heb gisteren (echt heel erg slecht, i know) op de bank gezeten en chips en koekjes gegeten.. echt het tegenovergestelde van wat ik zou doen dus..

Vandaag heb ik lekker gewerkt, heb er nu zo'n 11.000 stappen voor vandaag opzitten.

Morgen ook voor mij weegdag, ik verwacht er niet veel van eigenlijk.. volgende week weer een nieuwe week om beter op te letten!
Wel een hele ons eraf. Beetje teleurstellend.

Toch maar weer proberen te bedenken dat het langzaam mag gaan en eraf is eraf.
Ohja.. ik zou vanochtend wegen.. helemaal vergeten!

Multomap, een ons eraf is in ieder geval al een begin! Beter dat, dan dat je die ons erbij zou hebben he
Oudjaarsdag voor het laatst gewogen, en nu vanochtend weer: 1,2 kg eraf! Dus dat is fijn Geeft weer energie om door te gaan!
Goed zo Chocoladeaardbei! Goede motivatie om vol te houden!

Ik stond zondag toen de sportschool open ging om 9.00 uur voor de deur

Moest ook wel, gezien ik zaterdag een bak bui had en een cake met witte chocolade heb gebakken.. Volgende keer maar iets gezonders kiezen om te bakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven