Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen groepje

03-01-2016 16:17 1378 berichten
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenTtass2828?11070102,77,3Misfit23231,7097,58088,88,7Boertje037281,65927084,67,4Lexie85301,71988083,814,2Nijntje021281,64796777,21,8Dana-100251,6887,575,585,91,6Travelgirl33401,7585,77882,43,3_helly_371,8298,888,892,86,0Jadoire201,7711480101,0113,0Soccergirl24241,65766071,24,8Chocomousse401,73767175,01,0Elfje33341,627665760

Tabel is weer bijgewerkt!

Mandarijn ik heb je er uitgehaald aangezien je je niet weegt maar meet ;), moet je je nog bedenken dan kun je t natuurlijk altijd laten weten.

Ik heb ook schaap ina en elfje er uit gehaald aangezien die al 'n maand ofzo niet meer geupdate hebben. Zo blijft de tabel een beetje schoon.

Edit: Elfje is weer back on track dus die staat er weer in :cheer2:[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Slechte dag

Ik weet ondertussen mijn grootste valkuil.

Ik heb ontzettend veel moeite met eten weg gooien. En met twee kinderen heb je veel restjes. Vanmiddag bij de visboer wilde de jongste een haring en de oudste kibbeling. Ik nam een haring. Uiteindelijk anderhalve haring op en een halve bak kibbeling. Avondeten hetzelfde verhaal. Ze vonden het vlees niet lekker en ipv in de vuilnisbak eet ik het dan maar op .

Ik moet dit niet doen. Dan maar weg ermee.
Is 1 van de boeken van Mieke Kosters niets voor jou, helly? Ik roep meerdere keren per dag tegen mijn man dat hij geen afvalbak is. Hij vindt het ook zonde om eten weg te gooien, maar zo komt hij wel aan, of hij probeert het mijn mond in te praten.
Zojuist tussendoor toch tussendoor even gewogen, en de teller is weer gezakt.

Dat is geruststellend nadat eind vorige week de klad er een beetje in kwam toen andere factoren een beetje tegen zaten.

Ik heb weer het gevoel dat ik sinds afgelopen maandag weer on track ben.

Wat voor mij trouwens helpt, is filmpjes kijken op YouTube over voeding, fitness etc.

Doordat je er op die manier mee bezig bent, ben je ook op andere momenten meer bewust ofzo.

Soort moderne mindfulness.
Fijn edamame!

Bij mij gaat het deze week ook goed tot nu toe iig. Voel me vandaag wel licht in m'n hoofd dus mss iets te goed m'n best gedaan de afgelopen dagen..
ooh dat herken ik Helly, ik vind het ook altijd zonde om eten weg te gooien. of ik schep 2x op.

ik stond gister even voor de spiegel en zag dat ik bijna geen kuiten meer heb
quote:Misfit23 schreef op 25 februari 2016 @ 10:54:

Fijn edamame!

Bij mij gaat het deze week ook goed tot nu toe iig. Voel me vandaag wel licht in m'n hoofd dus mss iets te goed m'n best gedaan de afgelopen dagen..Hou vol en zorg dat je genoeg drinkt! You can do it!
Ok, het plaatje over vlees is een pdf...

Als je googlet op "vleeswijzer voedingscentrum" dan komt ie wel naar boven.

Heel handig overzicht waarbij mager vlees met een groen stipje wordt aangegeven.
Dat is het eerste boek van Mieke, daar staat een vrouw boven de vuilnisbak de restjes op te eten.

Het is wel heel herkenbaar, om niks weg te gooien, ik doe tegenwoordig de borden van de kinderen niet meer zo vol. Met name mijn jongste heeft een handje ervan om alles te laten liggen.

Hier gaat het gestaag, heb regelmatig nog een honger gevoel.
Volhouden is the key to everything. Mijn moeder is juist heel goed in weggooien qua overgebleven eten. Nu hebben we niet heel vaak restjes, maar wat overblijft zijn pasta's. Onthouden dat vol vol is en genoeg genoeg! Je moet jezelf niet volproppen zodat je dan maar niks hoeft weg te gooien.

Zelf zit ik al een hele week met een flinke snotneus. Verder heb ik nergens last van, maar ik merkte dat in het begin van de week mijn concentratie 0,0 was. Ik was ook super moe. Nu gaat het al wat beter en kan ik al aan het werk gaan voor school. Ik hoop dat het volgende week toch wel voorbij is. Het beïnvloed ook heel erg mijn eten. Veel keelpastilles en waterijsjes etc., maar dat zijn ook niet de betere opties. Nu heb ik verder niks gedaan qua bewegen, omdat ik gewoon weg zo moe ben. Zelfs normale werkzaamheden vind ik al zwaar.
Mieke koster heb ik even gegoocheld. Is wel herkenbaar wat zij schrijft.

Tot nu toe goeie dag. Vanochtend volkoren brood met filet americain. Tussen de middag 2 broodjes met rookvlees en een halve komkommer. Tussen Door nog mandarijnen. Nu ga ik koken. Roerbakgerecht.
Maar je kunt eten toch ook nog even bewaren? Weggooien of opeten zijn niet de enige opties

Ik heb veel bakjes met restjes is de koelkast en vriezer. Soms gaan ze idd alsnog weg omdat het te oud is maar vaak voor de lunch scharrel ik wat restjes bij elkaar of als ik alleen eet. Ik maak er ook een uitdaging van om weer met de restjes te koken de volgende dag. Bijv in een hartige taart kan bijna alles of maak een omelet of roerbak prutje?
Zo. De plannen werden al weer anders. Ik vond nog het bord eten van vriend. Die was laat thuis gisteren en heeft denk ik elders gegeten . Ik heb zijn eten van gisteren nu op. Een restje pasta met champignons en rowrbakrunderreepjes. Voor de kinderen heb ik een visje gebakken met maïs en patatje.

Er is nog patat over. Ik zal er vanaf blijven
quote:_helly_ schreef op 25 februari 2016 @ 18:13:

Zo. De plannen werden al weer anders. Ik vond nog het bord eten van vriend. Die was laat thuis gisteren en heeft denk ik elders gegeten . Ik heb zijn eten van gisteren nu op. Een restje pasta met champignons en rowrbakrunderreepjes. Voor de kinderen heb ik een visje gebakken met maïs en patatje.

Er is nog patat over. Ik zal er vanaf blijven You go girl!
Joehoeee fijn weekend allemaal! Dat er maandag maar weer mooie resultaten bij zijn
Fijn weekend dames ik kom deze week terug. En sluit ik me weer aan bij de volgende weegdag. Ik ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben.
quote:Ttass28 schreef op 27 februari 2016 @ 20:11:

Fijn weekend dames ik kom deze week terug. En sluit ik me weer aan bij de volgende weegdag. Ik ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben.

Hopen dat het meevalt!!

Ik ga morgen nog even extra hard sporten en hopen op een beter resultaat dan vorige week.
Ik heb morgen een high wine en dat is meteen m'n cheat moment van de week. Dus hoop dar dat niet meteen terug slaat op de weegschaal maar heb in ieder geval super hard mijn best gedaan deze week dus daar ben ik wel blij mee
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2016 22:49
Reden: spam
% gewijzigd
Hier zojuist 83,2kg op de weegschaal.

Ik ben afgelopen week dus 1,1 kg afgevallen. In totaal nu -2,8kg.
Jaaa weegdag!

Bij mij 1,6 er af en in totaal 6,6

Jij ook een mooi resultaat edamame!!
Slechte week hier, ben ongesteld en dus niet veel afgevallen. 87, dus maar 100 gram deze week. In totaal 11 eraf. Op naar een nieuwe week!
Scheelt dat je al super goed gaat lexie!

Ik moet deze week ook ongesteld worden maar wil echt graag onder de 90 komen!
quote:Misfit23 schreef op 29 februari 2016 @ 09:20:

Scheelt dat je al super goed gaat lexie!

Ik moet deze week ook ongesteld worden maar wil echt graag onder de 90 komen!Ik kan niet wachten in de 7 te komen nu deze langzaam in zicht komt.
Ik ben van 71.3 naar 71.0 gegaan 0.3 afgevallen en ben nu precies in totaal 5.0kg afgevallen dus dat word een belonig voor mezelf kopen.
het leven is een groot feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen
Ik zie alleen maar goede resultaten tot nu toe! Fijn! Wat gaat je beloning worden soccergirl?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven