Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Waarom ik de methode gebruik?

Een dieet spreekt mij niet aan.

Ik ben heel erg bang voor een tijdelijk effect.

Het lijkt mij beter om gewoon een gezonde leefstijl aan te nemen met voldoende eten en niks dat niet mag.

En tot nog toe werkt het!

Helaas geen zelfgemaakte friet want de aardappels waren op.

Naja Aviko frietjes zijn ook wel lekker uit de airfryer.
Gewoon lekker gaan fietsen Marels als het echt te slecht word kan je allicht gaan schuilen.

Chocoladespikkels ik heb er ook eens op zitten kijken maar ben wel nieuwsgierig wat eet je zoal wat mag je wel en wat word er afgeraden.

Wat denken jullie? Ik heb net gewandeld naar het dorp want had nog wat nodig. Heb zowel de stappenteller van sonja mee genomen als mijn telefoon met die S health app. Maar de verschillen zijn nogal groot.

Met de S health app kom ik op 5890 stappen = 4,2 km= 177 calorieën volgens de app.

En met de stappenteller van de lidl die bij het sonja boek zit kom ik op 6917 stappen = 4,9 km =192 calorieën volgens de stappenteller.
Vivavamp eet je dan alleen ontbijt / lunch vandaag?

Volgens mij is het beter om meerdere maaltijden per dag te nemen en niet over te slaan.
quote:single1985 schreef op 16 januari 2016 @ 14:18:

Gewoon lekker gaan fietsen Marels als het echt te slecht word kan je allicht gaan schuilen.

Helaaaas, 7 km door de polder

Ik reageer straks op de rest, ik ga eerst een poging wagen...
668, the neighbour of the Beast
@Marels: begrijpelijk dat je geen zin hebt om te fietsen in de hagel! Had vanmorgen ook een soort van hagelachtige regenbui ofzo toen ik naar de appie ging. Daarna was ik er klaar mee. Maar gelukkig was het net mooi weer, dus moest nog naar een andere supermarkt verder weg (is bijna 5km fietsen), dus ben toch maar gegaan (heb geen auto). Dus wie weet wordt het bij jou zo ook mooi weer!!! Ff buienrader checken maar

@Boekenwurm: fijn dat het weer de goede kant op gaat! Hopelijk heb je lekker gezwommen!

@Peach: spannend zeg zo'n persoonlijke meting!!!! Durf ik zelf niet, dus ik vind het heel dapper dat je gaat Ik heb wel een persoonlijk schema op laten stellen, waarbij hij dan de oefening voordeed en ik hem daarna moest doen om te kijken of ik het goed deed en hoeveel gewicht/seconden etc. Dat vond ik wel ongemakkelijk om zo in het middelpunt van de belangstelling te staan, maar het is erg handig om zo'n schema te hebben en niet wat aan te klungelen dus supergoed dat je dat doet!

@Iedereen: wat goed en leuk om te lezen dat het bij de meesten weer gelukt is om wat gewicht te verliezen! En mocht het niet gelukt zijn, dan werkt de weegschaal hopelijk volgende week wel mee!!

hier heb ik net al mijn chips maker ontvangen!!!!!!!!!!!!!!!!! Dussss... ik heb aardappels in huis en ik moet denk ik nog even een appel kopen (heb alleen inimini appels) en dan ga ik hem vandaag uitproberen haha. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Je kunt trouwens kennelijk ook wortelchips (ahum?) maken haha en nog meer dingen.
quote:Marels schreef op 16 januari 2016 @ 14:22:

[...]

Helaaaas, 7 km door de polder

Ik reageer straks op de rest, ik ga eerst een poging wagen...poeh das inderdaad wel ver!!
@Single: je kunt even online kijken hoe lang de route die je hebt gelopen is!! Dan weet je het! via een routeplanner of via afstandmeten.nl
@Kruidentheetje, in een café waar ik weleens kom hebben ze bietenchips. Zó lekker. Ik ben heel benieuwd of het werkt en wat het oplevert. Zo ja, dan wil ik er ook een

Ik heb vandaag een leenhond, buren zijn een dagje weg, dan gaan die 10.000 stappen ineens ook in het weekend heel makkelijk!
Leuke uitzending over Superfoods. Ik denk er ongeveer hetzelfde over als Heleen in de uitzending.

http://www.npo.nl/tijd-vo ... OW_00996644?start_at=1790
quote:Kruidentheetje123 schreef op 16 januari 2016 @ 14:33:

@Single: je kunt even online kijken hoe lang de route die je hebt gelopen is!! Dan weet je het! via een routeplanner of via afstandmeten.nlBedankt voor de tip kan ik straks wel eens kijken. Want vind deze verschillen wel erg groot
Alle pb's weer verwerkt in de tabel. Heb er tevens bij gezet dat de tabel momenteel vol is, want anders is het echt niet meer te doen om allemaal bij te houden.

In ieder geval goed bezig allemaal!!!

Ik iets minder... Vandaag een down dagje en emoties = eten... dus... Vanavond staat er een groenteschotel op het programma, dus dan komt het weer een beetje goed in ieder geval.
I'm not myself, I'm a replica of me
Ik heb ergens gelezen dat je in de airfryer ook appel/bieten/bananenchips kunt maken dat wil ik binnenkort een keer proberen. Noekie je bent er maar druk mee!
Super noeki snap wel even dat je hier de grens trekt voor de tabel. Het moet wel leuk blijven voor je.

En net morgen weer een nieuwe dag
Hoi allemaal, hier nu weekend...net thuis van werk.

Had mij vanmorgen gewogen, maar kids waren op laptop, dus geen kans om mijn gewicht door te geven.

Ik zal het zo per pb doen.

Hier maar 0,5 kg afgevallen deze week.

Wel werd ik ineens donderdag mega-ongesteld en zelfs 10 dagen eerder. Wist niet wat mij overkwam.

Dus denk dat ik daarom ook meer vocht vasthoud.

Voor de rest gaat het goed.

Mijn man viert morgenmiddag zijn verjaardag...hopelijk snaai ik niet teveel.

Zo nu eerst nog even ca 6 bladzijdes bijlezen van jullie!!
Noek, dat snapt iedereen wel hoor

Er blijft straks waarschijnlijk een vast groepje over en dan kun je altijd weer mensen toe laten, maar ik snap wel dat je er ook geen uuuren mee bezig kunt zijn.

Choco, lekker hoor, frietjes! Wij ook zometeen, dus, of iig man. Ik weet nog niet wat ik eet. Zal wel zien. Misschien worden het ook wel frietjes hoor, ik eet er toch maar drie en dan ben ik er weer klaar mee.

Wat fijn dat die methode zo goed voor jou werkt! Ik ben ook niet zo van de crashdiëten, heel fijn dat je een manier gevonden hebt die zo goed werkt voor je! Je bent supergoed bezig!!

Single, ik ben iig blij dat de Samsung minder aan geeft. Dan weet ik dat de Samsung iig zeker niet te snel telt

Ik heb mezelf toch maar een cadeautje gegeven en op MP voor 25 euro een gebruikte Fitbit op de kop getikt.

Hoopte eigenlijk dat hij vandaag al binnen zou zijn maar helaas... Dan wordt het dinsdag.

Noekie, die rotdagen horen er ook bij. Probeer de schade te beperken en morgen jezelf gewoon weer een schop onder je kont geven en verder gaan. Een rotdag verpest echt niet je inspanning van de hele week, je gaat hartstikke goed!

Thee, leuk dat je het ding al ontvangen hebt!

Als ik al chips eet ben ik meer van de gewone chips, en ik geloof niet dat vetvrij hetzelfde is qua smaak, amar als je het lekker vindt, super

Ben toch op de fiets naar de winkel geweest, en ik keek het net na, 6 km heen, 6 terug en nog een klein omweggetje gemaakt op weg naar huis. KOUD om te fietsen, dat wel

Was het hele stuk door de polder, met redelijk veel tegenwind. Ach, die beweging hebben we weer gehad he

Ben best trots op mezelf.
quote:vivavrouw71 schreef op 16 januari 2016 @ 16:59:

Hoi allemaal, hier nu weekend...net thuis van werk.

Had mij vanmorgen gewogen, maar kids waren op laptop, dus geen kans om mijn gewicht door te geven.

Ik zal het zo per pb doen.

Hier maar 0,5 kg afgevallen deze week.

Wel werd ik ineens donderdag mega-ongesteld en zelfs 10 dagen eerder. Wist niet wat mij overkwam.

Dus denk dat ik daarom ook meer vocht vasthoud.

Voor de rest gaat het goed.

Mijn man viert morgenmiddag zijn verjaardag...hopelijk snaai ik niet teveel.

Zo nu eerst nog even ca 6 bladzijdes bijlezen van jullie!!

Een halve kilo is prima toch?

En qua snaaien op verjaardag; zet tomaatjes en komkommer met lekkere dip neer

Ga ik vanavond ook doen voor de tv, ik heb komkommer en nog een halve paprika, lekker met dip op basis van roeryoghurt, knoflook en wat kruiden erdoor, yum!
Ooh, ik kan echt niet meer rekenen en ben zeker toe aan het weekend...ben 0,7 afgevallen ipv 0,5...weeg nu 90,2...De 8 is in zicht...
quote:vivavrouw71 schreef op 16 januari 2016 @ 17:03:

Ooh, ik kan echt niet meer rekenen en ben zeker toe aan het weekend...ben 0,7 afgevallen ipv 0,5...weeg nu 90,2...De 8 is in zicht...Dan zeker niet slecht voelen dat het te weinig zou zijn
quote:Marels schreef op 16 januari 2016 @ 17:03:

[...]

Een halve kilo is prima toch?

En qua snaaien op verjaardag; zet tomaatjes en komkommer met lekkere dip neer

Ga ik vanavond ook doen voor de tv, ik heb komkommer en nog een halve paprika, lekker met dip op basis van roeryoghurt, knoflook en wat kruiden erdoor, yum!

Ja, gelukkig heb ik al diverse gezonde dingen in huis gehaald. Bent zelf ook gek op rauwe worteltjes. Hij heeft gelukkig niet teveel gehaald, want dan zit je er dagen later nog mee...

Maar als ik bij sommigen zie hoeveel zij afvallen per week, dan is het bij mij matig. Weet ook niet wat 'normaal' is. Hoeft van mij ook niet te snel..maar had wel graag die 8 als eerste getal gehad.
Klopt, maar veel veel te zware mensen vallen in het begin heel snel af.

Jij bent sowieso een klasse lichter dan de mensen van 120 kilo hier natuurlijk, en bij die mensen gaat het in het begin gewoon harder.

Wanneer ik vroeger begon met diëten was ik ook ineens 2, 3 kilo in een week kwijt. Dat duurt 1 á 2 weken en dan is dat ook weer klaar

Daarbij KUN je heel snel afvallen, maar vaak alleen met een crashdieet en dat is niet blijvend, meestal.

Niet dat ik zeg dat de dames die hier veel afvallen crashen, maar het is wel een verklaring die soms op kan gaan voor mensen.

En sowieso moet je niet vergelijken, elk lijf reageert anders. Ik snap dat je wilt dat het snel gaat maar uiteindelijk is traag altijd het beste en meest blijvend. En uiteindelijk ben je al bijna 3 kilo kwijt joh, dat is hartstikke goed!!!
Das niet duur Marels welke heb je op de kop getikt?

Ik word ook steeds verliefder op de Fitbit met name die one versie die kan.je gewoon opladen aan je laptop.

Vraag mij alleen af of je die dingen ook gewoon in je broekzak kan doen en of die dan nog door telt kwa stappen?

Heb eigenlijk nog niks leuks gevonden op markt plaats.

Over afvallen iedereen valt in zijn eigen tempo af ik ben b.v 1 week maar 1 ons afgevallen die week er op wel 2,8 kg. Maar daarna iedere keer precies 1 kg. De een valt sneller af dan de ander. Ik ben blij met elke ons die ik afval.
Ohnee Chocoladespikkels! Wel warm gegeten net hoor :-) maar vanavond op de bank niet bedoel ik. Haha dat zou niet goed zijn!

Lijstje:

O: magere kwark met bosbessen

L: pistolet met filet americain, uitjes, ei, rauwkost en heerlijke saus, een glas verse jus en 1 cappuccino (zonder suiker en zelfs lekker!) met een kleine kokosmakroon

D: volkoren spaghetti met spekreepjes. spinazie, prei en pesto

Rest vd avond dus alleen een pot thee. Eerder bestonden mijn zaterdagavonden altijd uit chips/hapjes/stokbroodje etc
@vivavrouw, 0,7 of zelfs 0,5 is toch hartstikke netjes? Zoals hierboven, ieder lichaam is weer anders. En het verschilt natuurlijk per week, ik moet eind volgende week ergens weer ongesteld worden dus ga er al vanuit dat de weging van vrijdag 'tegen' valt. De week erna wordt dat dan misschien weer gecompenseerd. Als we maar gezond eten en meer bewegen
Ik heb vandaag wat calorieën gespaard om vanavond patat te eten

Ik heb vanochtend een paar uur in het zwembad doorgebracht met mijn dochter, mijn zus en haar dochter. Ontbijt: yoghurt met muesli, lunch: appel, sinaasappel en banaan (fruitsalade), tussendoor een eierkoek en een cappuccino en zo patatjes uit de actifry met een frikadel. Mjammie!
Lees hier over het algemeen weer goede verhalen, goed bezig iedereen!

@Noekie; snap dat je het nu genoeg vind voor de tabel, moet ook beetje leuk blijven om bij te houden. Er zullen er in de loop van de tijd vast wel af gaan vallen idd. En een keer een mindere dag moet kunnen, morgen weer beter.

@vivavrouw, je bent nog steeds netjes afgevallen hoor met je 0,7! En zoals anderen al aangaven is ieder lichaam anders. Bij mij gaat het bijv. nu ook echt niet hard, maar elk onsje dat er af gaat is er 1. En val liever elke week 1 ons af dan helemaal niet of dat ik aankom hoor. Kom op die manier ook vanzelf wel bij het gewicht dat ik wil bereiken, duurt alleen langer.

Hier vanochtend lekker gezwommen, daarna gelijk doorgegaan naar stad voor een lekkere lunch met zus en daarna nog gezellig stad in geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven