Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@sneeuwwitje: ik weet niet exact het verschil.. Maar heb de indruk dat bij Evy er meer duurlopen zijn en bij Renate meer intervallen zijn
Teuntje, aaaai klinkt pijnlijk je teennagel doorboren.. Maar fijn dat je nu weer normaal kan lopen. Succes vandaag met je les en hoop dat je geen last meer hebt van je teen.

Doris, netjes hoor 5km gelopen in 1 les, ondanks dat het afzien was. En mooi hesje, die wil ik ook!!

Carriebar, wat goed dat je met die regen toch je les hebt gelopen en dat je tevreden bent! Dus lekkerder gelopen dan de vorige les? Ik ken dat gevoel ook, de ene keer loop je heerlijk en de andere keer kom je niet in het ritme en gaat het voor geen meter.

Penelopeia, succes vandaag met je les. Hopelijk blijft het vandaag droog.

Jellybelly, goed bezig hoor en wat vertraging oplopen maakt toch helemaal niet uit. Gewoon lekker op je eigen tempo door de lessen heen gaan, het moet natuurlijk ook gewoon leuk blijven en dat je met plezier loopt!

Sneeuwwitje, wat fijn dat de training weer zo lekker is gegaan. Lijkt me echt leuk om in zo`n groep te lopen! En idd je hebt helemaal gelijk, die snelle tijd komt vanzelf, uitlopen is het belangrijkste! Maar ja.. heb dan soms weer zo`n stemmetje in mijn hoofd die zo graag wil dat ik wat sneller loop zoals de anderen, maar idd dat komt nog wel.

Ik plan nog een extra rustdag in en mag morgen weer! Veel loopplezier vandaag en hoop dat het de hele dag droog blijft!
Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest.. Zaterdag feestje gehad, teveel gedronken en een kater van 2 dagen als gevolg. En ik had het gevoel dat ik vandaag nog niet fit was. 35 minuten gelopen voor les 19, 5,5 km in totaal.

Lexie, jouw wedstrijd is ook over 2 weken? Spannend, die van mij ook! Begint het al te kriebelen?

Jellybelly, ik heb de eerste reeks Evy in 9 weken gelopen. Ik heb niet in week 10 3x dat halve uur gelopen, maar ben meteen door gegaan met Keep Running. Maar ik heb verder ook geen leven. Ik heb trouwens volgens mij wel één keer een les opnieuw gedaan.

Sneeuwwitje, die hardloopclub van jou klinkt zo gezellig!! Ik ben gewoon jaloers...

Verschil tussen Evy en Renate 10km: wordt er bij Renate niet ook nog gewandeld tussendoor? Evy heeft één kortere loop per week, één duurloop en één intervaltraining.

Zo, nu even lekker lang onder de douche! (Stom genoeg vind ik het altijd belangrijker om eerst jullie te berichten en dan pas te douchen...)
Gatver, nog steeds regen!! Zou op zich wel schijt kunnen hebben eraan, maar ik denk dat er op mijn route ook overal plassen liggen, en ik wil m'n schoenen niet verpesten.
Hier komt het er ook met bakken uit.

Denk dat ik nog een extra rustdagje doe, tenzij het om kwart voor 8 nog droog wordt
Never regret something that once made you smile.
Ik moest echt vandaag, dus wel gelopen. Als je toch al nat bent is het eigenlijk best lekker haha!
ieeeuw teuntje je teennagel laten doorboren? dat moet behoorlijk pijn hebben gedaan. Gaat het nu beter met je teen?

doris mooi hesje! wel zo veilig nu het zo snel donker is.

rozehanddoek, goed gedaan gezien het feit dat je niet helemaal fit bent!

lexie 4 lessen in een week, echt goed bezig. gaat het je lukken, de 4EM?

Jelly ik heb les 1-16 gelopen en toen gingen we op vakantie... na 6 weken (na de zomervakantie) ben ik weer opnieuw begonnen dus nogal wat herhaling maar serieus, bij les 16 zat ik wel op het randje, ik had het idee om die week overnieuw te doen om daarna beter verder te kunnen gaan. maakt toch ook niet uit of je een les (of meerdere) gaat herhalen, het gaat om het goed kunnen volhouden en om rustig je conditie op te bouwen.

nu gaat het redelijk goed, ben bij les 13 en zit nog niet aan herhaling te denken.

Lily wat goed dat je bent gaan lopen ondanks de regen! maar ja anders blijft het er bij deze dagen he, met zoveel regen.

ik had ook gister moeten lopen maar het regende 's ochtends en 's avonds zo hard dat ik het niet heb gedaan. Ik ben vanmorgen gegaan, en heb niet meer dan een paar spetters gehad. Maar ja het was wel donker, dat is in de zomer toch fijner.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Rozehanddoek, katers zijn niet fijn, maar als het het maar waard was toch?! Wat goed dat je ondanks je kater nog wel hebt gelopen en mooie afstand toch! Jaaaa, over 1.5 de wedstrijd, spannend! Begint idd al te kriebelen. Kreeg gisteren mijn startnummer per post en het wordt nu wel echt. Hoeveel km is jouw wedstrijd en ben je er al klaar voor?

Jellybelle, nog gelopen?

Doris, was het gisteravond nog droog zodat je hebt gelopen of ben je vandaag gegaan?

Lily, wat goed dat je in de regen hebt gelopen. Ging het goed?

Gruffalo, jij hebt weer mooi op tijd gelopen vanochtend. Lekker begin van de dag! Hoe ging de les?

Ik heb vandaag weer gelopen. Had helemaal geen puf, hoofdpijn en ongesteld, maar ben toch gegaan. Wilde eerst een kort lesje doen, maar ben toch maar voor de 42 min. gegaan.... Het begon al met een plensbui en kwam niet echt in mijn ritme. Hoofdpijn zeurde door en ik moest plassen, dus dit liep totaal niet lekker. Uiteindelijk heb ik maar een plaspauze in de berm gehouden haha en daarna ging het lopen een stuk lekkerder. Heb niet echt snel gelopen. 5.6 km in 42min. Maar heb uiteindelijk wel lekker gelopen en na de 42min was ik niet doodmoe en bekaf, dus zie die 4 mijl positief in!
Yes! Ze hebben de hardloopkleding hier nu bij de Lidl! Ik wil morgen graag inslaan, maar hoe vielen die broeken? Groter, kleiner? Of zijn het vrij normale maten? Joepie, morgen meteen op de fiets richting Lidl
Heb vandaag les 4 herhaald! Want was al een aantal dagen te laat. Wel uitgelopen, maar wel met moeite. Vind het ook niet zo'n fijn vooruitzicht dat er voor les 5 nog 3 minuten hardlopen bijkomen.
Gisteren bleef het maar regenen, dus niet gegaan.

Maar vandaag les 28 gelopen en ik ben trots op mezelf.

Heb uiteindelijk 30min 45 achter elkaar gelopen om precies 5 km te halen

Vrijdag staat les 29 op het programma, kijken of dat ook weer zo goed gaat.

@rozehanddoek, de maten vallen wel normaal. Wat hebben ze allemaal bij jullie in de aanbieding?

@lily, wat goed dat je in de regen bent gegaan. Ik ga wel met mijn honden de regen in, maar voor de lol hardlopen doe ik toch liever als het droog is

@gruffalo, je merkt nu inderdaad dat ze voorbij aan het gaan is. Als ik 's morgen met mijn honden op pad ga is het ook nog schemerig. Maar zelf loop ik 's avonds om kwart voor acht en dan begint het aan het eind van de les ook al schemerig te worden. Dus binnenkort ga ik het roze hesje bestellen.

@lexie, hardlopen als je moet plassen is inderdaad geen succes. Wel lekker dat je een goede berm kon vinden

Iedereen veel loopplezier de komende dagen!
We hebben volgens mij hetzelfde als jullie hadden. Shirts met lange mouwen, roze jasje, lange hardloopbroek (een losse en strakke variant), hardloophandschoenen en sokken. Ik ga morgenochtend meteen heen!
Ja.. dat hadden wij laatst ook.

Ik heb de strakke broek en 2 shirts(roze en zwart) met lange mouwen.

En het roze jasje en 2 paar knalroze kousen.

Vandaag had ik mijn zwarte shirt aan
gelukt
Ik had vandaag mijn roze loopshirt aan van de Lidl, maar ik vond hem ondanks de regen toch nog een beetje te warm eigenlijk. Maar hij zit in ieder geval goed.

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die heeft verzuimd door de regen. Ik had eigenlijk maandag al moeten lopen maar het is dus vandaag geworden. Het zag er droog uit toen ik ging, maar halverwege, net toen het liedje 'Summer Jam' voorbij kwam, ging het in een keer plenzen. En zo erg was dat niet eens! Ik was alleen bang dat mijn oordopjes zouden beschadigen. Maargoed, les 8 van Evy gelopen, en het ging wat zwaarder dan de vorige lessen, maar al met al toch ok Vrijdag weer.
Jellybelly, maak je geen zorgen! Je kunt het vast

Penelopeia, ik ben heel erg tenger, broekmaat 25, soms 26. Dus ik zal maar voor XS gaan en dan S van het shirtje... Balen dat ik daar niet kan passen... Knap trouwens dat je door bent gelopen in de regen. Ik hou er niet zo van.

Ik ga zo naar de Lidl!!! Ben benieuwd...
Yay! Nieuwe spulletjes gehaald! Het is volgens mij niet de beste kwaliteit, maar ik heb een hele nieuwe outfit voor de prijs van een hardloopbroek bij de Intersport Ben overigens voor het eerst met de fiets weg geweest sinds 3 jaar, dus ik moet eerst de hele middag bijkomen voordat ik hard kan lopen
Oooh beter Rozehanddoek dat ze de spullen nu bij jou in de Lidl hadden! En ook nog sportief op de fiets geweest, goed bezig! Succes en plezier vandaag met het hardlopen.

Jellybelly, je kan het, echt waar! Ik zag eerst ook als een berg op tegen de meerdere minuten, maar voordat je het weet dan loop je het gewoon!

Dorisdoos, wat fijn dat je zo goed hebt gelopen en mooie tijd voor de 5km, ik doe het je nog niet na.

Lily, fijn dat het gelukt is! Op naar de volgende les!

Penelopeia, goed hoor door de plensregen lopen en helemaal fijn dat je ook nog geen eens zo erg was.

Ik heb vandaag een rustdag en morgen waarschijnlijk ook. Heb na de les van gisteren gelukkig helemaal niks overgehouden, geen spierpijn ofzo! Veel loopplezier!
Ik heb gisteravond weer gelopen. Moest een climax loop doen: 8, 6,4 en 2 minuten lopen. Je moest bij ieder loopstukje wat harder, zonder te sprinten.

Maandag ook geweest en dus maar 1 rustdag genomen. Baal een beetje omdat ik bij de tweede loop bij het iets sneller lopen, weer last van mijn knie kreeg. Zelfs het wandelen ging slecht daarna. Eigenwijs toch doorgezet en sls ik weer liep verdween de pijn weer wat. Daarna wel een dikke knie weer..

Dus nu toch maar weer 2 dagen rust nemen in de hoop dat het over 2 dagen weer gaat. Ik heb het al eerder gehad toen ik ook maar 1 rustdag had en ook iets sneller ging lopen (passen misschien te groot?!). Dus weer opletten vanwege oude knieblessure (knieband in het verleden ingescheurd en slijtage aan mijn kraakbeen).. Duimen dat ik toch weer door kan...

Maar om positief af te sluiten.. Ik liep wel lekker verder...op de pijn na dan:(
Zo, helaas alweer even niet op deze site geweest. Ondertussen is er veel door jullie gelopen zeg.

Ik ben uiteindelijk zaterdag ochtend geweest en heb de 3 x 3 minuten met wandelen van 2 minuten gedaan. Qua ademhaling ging het nog niet erg lekker. Daarom maandag die les nog een keer gedaan en toen ging het een stuk beter.

Helaas tot nu toe na maandag in de plensende regen niet meer kunnen lopen. Teveel tijd aan werk besteed en daardoor te moe. Ik weet het, ik zou misschien wat strenger moeten zijn en door moeten zetten.

Ik loop met mijn vriend en we proberen elkaar te stimuleren. Hij had alleen maandag iets te enthousiast gedaan en had daar dus ook last van.

Morgen kijken of ik les 4 kan gaan doen, eventueel maar zonder mijn vriend.

@dorisdoos: gaaf vestje zeg. Ik heb ook veel in het rose en dan in combinatie met oranje, setje van assics gekocht

Veel plezier met lopen iedereen.

Ik krijg wel erg veel zin in lopen door jullie vooruitgang te lezen hoor, echt fijn zo'n stimulerend gezelschap.
Even een berichtje voordat ik ga douchen. Ik heb vanavond 8 kilometer gelopen, ben super blij dat ik nu les 17 (50 minuten) helemaal heb uitgelopen en me ook best goed voel. Heb gemiddeld 6;35 min/km gelopen, dus dat ik best netjes!

Hopelijk heb ik dit weekend nog tijd voor de intervaltraining.

Kom morgen reageren op de rest, nu eerst even lekker onder de douche
sneeuwwitje 8 kilometer! super zeg, goed gedaan. en 6,35 vlot tempo.

b1angel ik denk dat je er goed aan doet om te herhalen als het nog niet goed voelt. ik denk dat ik dat volgende week ook ga doen. des te beter ga je de volgende lessen in.

carriebar balen dat je last krijgt van je knie. hoe voelt het vandaag? misschien anders toch even langs een huisarts voor advies? het zou jammer zijn als je er meer last van krijgt. heb je wel goede hardloopschoenen?

lexie en dorisdoos succes vandaag met lopen! het is mooi weer om te gaan!

rozehanddoek gefeliciteerd met je aankopen

ik heb net les 14 achter de rug. erg afzien!! vooral veel spierpijn in mijn kuiten ondanks dat ik van te voren een warming up had gedaan. het was 4-5-5-4 met tussendoor 3 minuten lopen. woensdag heb ik deze ook gedaan en toen ging het eigenlijk een stuk beter. ik begin te twijfelen of ik deze week nog een keer ga herhalen... komende weken gaan de hardloopminuten zo snel omhoog, ik doe liever een weekje over dat ik er goed door heen kom. even afwachten hoe het zondag gaat. In ieder geval is het nu mooi weer om te lopen, niet te koud en vooral niet nat!
The past may be in tatters
But today is all that matters
@rozehanddoek: Veel plezier met je nieuwe spullen!

@carriebar: Ai, dat klinkt niet goed van die knie. Ik denk ook dat je maar even naar de huisarts moet voor advies.

@b1angel: Voel je niet te schuldig als het er een keertje niet van komt. Kan gebeuren toch? Ik liep in eerste instantie ook samen met mijn vriend, maar omdat onze agenda's nogal verschillen lukt het nu nog nauwelijks om een tijdstip te vinden dat we allebei kunnen. Dus lopen we toch maar apart. Vandaag toevallig wel weer samen

@gruffalo: Als het erg afzien was, kan het misschien geen kwaad om deze lessen te herhalen inderdaad. Hoewel het feit dat het af en toe afzien is, ook aan andere dingen kan liggen natuurlijk. Net even verkeerd gegeten, nachtje slecht geslapen, stress, beetje ziekjes, geen idee. Maar het is altijd belangrijk om naar je lichaam te luisteren

Nou, ik ga vanmiddag ook weer lopen, les 9 van Evy 2006 alweer. Volgens mij zitten hier stukjes van 4 en 5 minuten in voor het eerst. Nou, we zullen het zien

@sneeuwwitje: Wow, jij bent echt al ver zeg! Knap hoor.
Carriebar, fijn dat je lekker hebt gelopen, maar wat balen van je knie. Zou idd eventjes naar de huisarts gaan om te laten checken.

B1angel, fijn dat de herhaling van de les beter ging. En herhalen is helemaal niet erg, gaat om je eigen gevoel en de les lekker uitlopen. Wel jammer dat het niet zo vaak lukt om samen met je vriend te lopen, want dat is wel gezelliger en motiveert ook goed. Succes vandaag met de les!

Sneeuwwitje, goed bezig, wow 50 minuten en een mooie tijd!

Gruffalo, goed dat je de les hebt volgehouden ondanks dat het zwaar was. Wel balen van je kuiten! En als het niet goed gaat gewoon lekker herhalen. Het is ook zo dat de je de ene keer beter en lekkerder loopt als de andere keer. Succes zondag!

Penelopeia, succes vandaag met les 9! Het is heerlijk loopweer en hopelijk blijft dat de hele dag zo.

Ik hoop dat ik aan het eind van de middag kan lopen. Moet namelijk wachten op mijn vriend die van zijn werk thuis komt en hoop dan ook dat het nog zulk mooi weer is. Ik loop nu Renate 5-10km, maar ik ga denk ik overstappen naar Keep Running, want denk dat dat schema beter voor mij is. Renate gaat wel snel, maar bij de intervallessen moet je nog steeds wandelen en bij Keep Running volgens mij niet. Veel loopplezier!
Pff, ik ben echt lui geweest! Zag als een berg op tegen deze les (20) en ben daarom gisteren ook niet meer gegaan. Vanochtend mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ik ben net terug. Ik totaal 8,5 km in 55 minuten en daar ben ik best tevreden over.

Sneeuwwitje, jij gaat ook supergoed! Je loopt volgens mij ook veel harder dan ik. Knap hoor!!

Penelopeia, veel succes vanmiddag! Ik hoop dat jullie lekker weer hebben, dat loopt toch het lekkerst.

Gruffalo, lekker doen wat je zelf prettig vindt. Je bent al bijna op de helft van Evy!!

B1Angel, ik hoop dat het goed gaat vandaag!

Carriebar, klinkt als een interessante les. Hoe schat je dat in, hoe hard je gaat? Of gebruik je een app? Ik moet toch echt eens een smartphone gaan kopen, want ik mis echt vanalles! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven