Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
donderdag 5 september 2013 om 08:20
Ja, heb er ook super veel zin in (alleen hoop ik wel echt dat mijn teen beter is, man o man, hij doet pijn, kan niet normaal lopen laat staan rennen, hoop dus wel dat het snel beter wordt want we vertrekken volgende week al en ik wou 2 vulkanen beklimmen.....)
Maar goed de schoenen gaan mee en wie weet of het er nog van komt.
Maar goed de schoenen gaan mee en wie weet of het er nog van komt.
donderdag 5 september 2013 om 15:27
@dorisdoos en lexie81, dank je!
volgens mij doe ik evy 2006? Weet het eigenlijk niet. Ik heb het via een link vanaf het vivaforum (Skydrive) in m'n spotify gezet.
Is er een verschil tussen de versies of is 2011 alleen wat hipper qua muziek ofzo?
Wie moet er nog meer rennen vandaag? Het is echt warm...ik ga het maar even uitstellen tot vanavond
volgens mij doe ik evy 2006? Weet het eigenlijk niet. Ik heb het via een link vanaf het vivaforum (Skydrive) in m'n spotify gezet.
Is er een verschil tussen de versies of is 2011 alleen wat hipper qua muziek ofzo?
Wie moet er nog meer rennen vandaag? Het is echt warm...ik ga het maar even uitstellen tot vanavond
donderdag 5 september 2013 om 21:58
Ik heb vanavond toch nog gelopen. Dit weekend heb ik geen tijd en morgen wordt het niet veel beter (misschien nog wel benauwder aangezien ze regen hebben voorspeld). Heb wel met de les gelopen, maar de les niet uitgelopen. Ik kon het misschien nog wel, maar vond het niet verstandig met de warmte. Het was op zich wel te doen, aangezien de zon niet meer voor extra warmte zorgde. Heb uiteindelijk een rondje van ruim 6 kilometer gelopen. Niet een topsnelheid, maar wel heerlijk gelopen.
@ Dorisdoos: succes morgen, ik hoop echt dat het dan wat beter is.
@ Teuntje: auwwww, super balen zeg. Ik stoot ook wel eens mijn teen ofzo en ben dan zo bang dat ik niet meer kan lopen. Hopelijk wordt het snel beter!
@ Uncharted: met wat voor schoenen loop je? Verkeerde schoenen kunnen voor veel problemen zorgen!
@ Lilly: wat goed dat je Evy hebt afgerond!
@ Lexie: netjes dat je de les weer hebt uitgelopen. Wanneer staat je volgende les op de planning?
Ik ga morgen denk ik even naar de sportschool (daar hebben ze airco ) en dit weekend dus geen tijd om te lopen. Daarom pas maandag weer lopen bij de hardloopvereniging.
@ Dorisdoos: succes morgen, ik hoop echt dat het dan wat beter is.
@ Teuntje: auwwww, super balen zeg. Ik stoot ook wel eens mijn teen ofzo en ben dan zo bang dat ik niet meer kan lopen. Hopelijk wordt het snel beter!
@ Uncharted: met wat voor schoenen loop je? Verkeerde schoenen kunnen voor veel problemen zorgen!
@ Lilly: wat goed dat je Evy hebt afgerond!
@ Lexie: netjes dat je de les weer hebt uitgelopen. Wanneer staat je volgende les op de planning?
Ik ga morgen denk ik even naar de sportschool (daar hebben ze airco ) en dit weekend dus geen tijd om te lopen. Daarom pas maandag weer lopen bij de hardloopvereniging.
vrijdag 6 september 2013 om 08:49
Les 2 ging best goed, moet wel opletten op mijn ademhaling. Ik kan het nu nog wel volhouden, maar ik heb de wandeltijden wel nodig om op adem te komen. Als ik controleer of ik wel goed adem gaat het helemaal mis. Misschien niet teveel over nadenken.
Eindelijk mijn gsm beter ingesteld dat Runkeeper niet door mijn les heen praat.
Vandaag tijd voor les 3. Denk eraan om vanavond maar te gaan vanwege de warmte.
Mag je vandaag ook weer Lexie81?
Java is erg gaaf hoor Teuntje. Ben er een paar jaar geleden, rondreis.
Goed dat je toch bent gaan lopen sneeuwwitje. Toch weer 6 km. Lijkt me gaaf als ik zover kom, dat wordt doorzetten dus.
Eindelijk mijn gsm beter ingesteld dat Runkeeper niet door mijn les heen praat.
Vandaag tijd voor les 3. Denk eraan om vanavond maar te gaan vanwege de warmte.
Mag je vandaag ook weer Lexie81?
Java is erg gaaf hoor Teuntje. Ben er een paar jaar geleden, rondreis.
Goed dat je toch bent gaan lopen sneeuwwitje. Toch weer 6 km. Lijkt me gaaf als ik zover kom, dat wordt doorzetten dus.
vrijdag 6 september 2013 om 09:00
hej
back in town, en meteen vanmorgen les 11 gelopen. Vroeg begonnen omdat het warm gaat worden vandaag. Ik heb het echt zwaar gehad, ploeteren om het vol te houden maar het is gelukt. Komt denk ik doordat ik erg moe ben, weinig slaap gehad afgelopen dagen. komende dagen bij komen en hopelijk gaat het dan zondag weer beter.
back in town, en meteen vanmorgen les 11 gelopen. Vroeg begonnen omdat het warm gaat worden vandaag. Ik heb het echt zwaar gehad, ploeteren om het vol te houden maar het is gelukt. Komt denk ik doordat ik erg moe ben, weinig slaap gehad afgelopen dagen. komende dagen bij komen en hopelijk gaat het dan zondag weer beter.
The past may be in tatters
But today is all that matters
vrijdag 6 september 2013 om 11:00
Doris, succes vanavond met de les, hoop dat het dan wat is afgekoeld en minder benauwd. Ik wil vandaag eigenlijk ook lopen, maar als het zo warm blijft dan verschuif ik het naar morgenvroeg.
Sneeuwwitje, wat goed dat je met deze warmte hebt gelopen en netjes hoor 6km! Ik doe het je niet na. Mijn les staat dus vanavond op de planning, maar grote kans dat ik hem naar morgenochtend verschuif. Veel plezier bij de sportschool met airco, lekker!
B1angel, wat fijn dat les 2 goed ging. En idd dat van de ademhaling herken ik, zodra ik er op ga letten dan gaat het helemaal mis. En voordat je het weet ben je steeds sneller op adem en vindt je de wandeltijden soms zelfs te lang! Succes en veel plezier vanavond!
Gruffalo, goed bezig en vanochtend vroeg gelopen en de les uitgelopen ondanks dat je het zwaar hebt gehad! Nu lekker in de rust en dan zondag weer, yeah!
Sneeuwwitje, wat goed dat je met deze warmte hebt gelopen en netjes hoor 6km! Ik doe het je niet na. Mijn les staat dus vanavond op de planning, maar grote kans dat ik hem naar morgenochtend verschuif. Veel plezier bij de sportschool met airco, lekker!
B1angel, wat fijn dat les 2 goed ging. En idd dat van de ademhaling herken ik, zodra ik er op ga letten dan gaat het helemaal mis. En voordat je het weet ben je steeds sneller op adem en vindt je de wandeltijden soms zelfs te lang! Succes en veel plezier vanavond!
Gruffalo, goed bezig en vanochtend vroeg gelopen en de les uitgelopen ondanks dat je het zwaar hebt gehad! Nu lekker in de rust en dan zondag weer, yeah!
vrijdag 6 september 2013 om 17:26
Met die spreuk van let op je ademmhaling kan ik ook altijd weinig.
Hier gaat lopen denk ik hier niets worden komende week, mijn teen wil niks, kreeg van dochternte horen dat ik haar uitschelde (er kwam ook een krachtterm uit toen ze vol op mijn teen ging staan).
Ik baal er van, ook omdat we over en week op vakantie gaan, hoop dat ik dan tenminste weer enigzins jormaal gewoon kan lopen.
Hier gaat lopen denk ik hier niets worden komende week, mijn teen wil niks, kreeg van dochternte horen dat ik haar uitschelde (er kwam ook een krachtterm uit toen ze vol op mijn teen ging staan).
Ik baal er van, ook omdat we over en week op vakantie gaan, hoop dat ik dan tenminste weer enigzins jormaal gewoon kan lopen.
vrijdag 6 september 2013 om 19:59
Vanmiddag niet echt puf om naar de sportschool te gaan, maar wel in huis schoongemaakt dus wel actief geweest
@B1angel: ik let eigenlijk zo weinig mogelijk op mijn ademhaling, want als ik dat wel doe dan wordt het niet echt beter. Toen ik tussendoor wandelde probeerd ik wel zo veel mogelijk tot rust te komen zodat ik daarna weer verder kon. Het is ook even wennen, je krijgt er vanzelf handigheid in. Succes met lopen, hopelijk is het straks afgekoeld!
@ Lexie: nog gaan lopen of ga je toch morgenochtend?
@ Teuntje: super balen... Ik hoop dat je in ieder geval straks op vakantie fatsoenlijk kunt lopen.
@ Gruffalo: goed dat je bent gaan lopen, ben je nu weer een beetje opgeknapt?
@ Kerol: haha, inderdaad precies de les uitlopen en dan bijkomen!
Dit weekend druk, dus maandag weer lopen!
@B1angel: ik let eigenlijk zo weinig mogelijk op mijn ademhaling, want als ik dat wel doe dan wordt het niet echt beter. Toen ik tussendoor wandelde probeerd ik wel zo veel mogelijk tot rust te komen zodat ik daarna weer verder kon. Het is ook even wennen, je krijgt er vanzelf handigheid in. Succes met lopen, hopelijk is het straks afgekoeld!
@ Lexie: nog gaan lopen of ga je toch morgenochtend?
@ Teuntje: super balen... Ik hoop dat je in ieder geval straks op vakantie fatsoenlijk kunt lopen.
@ Gruffalo: goed dat je bent gaan lopen, ben je nu weer een beetje opgeknapt?
@ Kerol: haha, inderdaad precies de les uitlopen en dan bijkomen!
Dit weekend druk, dus maandag weer lopen!
vrijdag 6 september 2013 om 20:12
Sneeuwwitje, mooie afstand, 6 km. Dan zit je al dicht bij die 4 mijl in de buurt
-teuntje-, balen van je teen! Lekker rustig aan doen dus!
Gruffalo, je gaat lekker!! Hartstikke goed bezig!
Dorisdoos, heb jij nog gelopen vandaag?
Ik ben net geweest. Les 18, dus weer een intervaltraining. Ik denk dat ik toch ge weinig gegeten had, want ik kreeg een drukkend gevoel op mijn maag en voelde me wat misselijk aan het einde. Toch gehaald en weer net geen 10k per uur. Maar heel tevreden, omdat ik me dus niet zo goed voelde.
-teuntje-, balen van je teen! Lekker rustig aan doen dus!
Gruffalo, je gaat lekker!! Hartstikke goed bezig!
Dorisdoos, heb jij nog gelopen vandaag?
Ik ben net geweest. Les 18, dus weer een intervaltraining. Ik denk dat ik toch ge weinig gegeten had, want ik kreeg een drukkend gevoel op mijn maag en voelde me wat misselijk aan het einde. Toch gehaald en weer net geen 10k per uur. Maar heel tevreden, omdat ik me dus niet zo goed voelde.
vrijdag 6 september 2013 om 21:11
Ja... vanavond gelopen.
En het ging lekker
Het had hier aan het eind van de middag geregend dus het was lekker afgekoeld.
Ik heb les 26 gelopen, 1x10 en 2x12 met 1 minuut wandelen tussendoor.
Totaal 36 minuten en 5.8km.
Op mijn app had ik de les als training ingesteld, dan telt hij de 10 minuten af.
En een lekkere muziek mix, deze keer een Tiesto mix op 160BPM.
Ga nog een paar mixjes zoeken van 165BPM want dat is net even een beter ritme voor me.
Iedereen is goed bezig
Zondag les 27 en dan nog 3 lessen en ik ben klaar
En het ging lekker
Het had hier aan het eind van de middag geregend dus het was lekker afgekoeld.
Ik heb les 26 gelopen, 1x10 en 2x12 met 1 minuut wandelen tussendoor.
Totaal 36 minuten en 5.8km.
Op mijn app had ik de les als training ingesteld, dan telt hij de 10 minuten af.
En een lekkere muziek mix, deze keer een Tiesto mix op 160BPM.
Ga nog een paar mixjes zoeken van 165BPM want dat is net even een beter ritme voor me.
Iedereen is goed bezig
Zondag les 27 en dan nog 3 lessen en ik ben klaar
Never regret something that once made you smile.
vrijdag 6 september 2013 om 22:15
Voor de liefhebber van loop mixes.
http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Bij archive en dan fixed speed mixes.
Daar heb ik wat mixes gevonden op een bepaalde BPM.
Nu nog luisteren of het leuke muziek is
http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Bij archive en dan fixed speed mixes.
Daar heb ik wat mixes gevonden op een bepaalde BPM.
Nu nog luisteren of het leuke muziek is
vrijdag 6 september 2013 om 22:19
Kerol, wat goed dat je gisteren met dat benauwde warme weer toch bent gaan lopen en dat je de les hebt uitgelopen!
Teuntje, wat super balen van je teen. Hoop dat hij snel herstelt en je weer lekker kan lopen.
Sneeuwwitje, haha ja met het huishouden ben je idd actief bezig en een schoon huis zo voor het weekend is ook heerlijk!
Rozehanddoek, oh niet fijn dat je last had van je maag en misselijkheid, maar goed dat je de les hebt uitgelopen en nog net geen 10km/uur, echt goed zeg! Dat haal ik nog laaaaang niet!
Doris, wat fijn dat je les zo goed ging en jij hebt ook al zo`n lekker tempo. Ik ben vergeleken met jullie echt een slak haha.
En wow nog 4 lessen en dan al klaar. En dan?
Fijn Carriebar dat de les nu beter ging dan in Valkenburg. En waarom kan het beter? Sneller bedoel je?
Ik heb vanavond toch maar wel gelopen. Had vanmiddag even geregend, dus was wat afgekoeld. Heb lekker gelopen. Moest 30min en heb weer ietsje sneller gelopen dan de vorige keer, nu zat ik op 4.15km. Langzaam aan kom ik er wel. Fijn weekend!
Teuntje, wat super balen van je teen. Hoop dat hij snel herstelt en je weer lekker kan lopen.
Sneeuwwitje, haha ja met het huishouden ben je idd actief bezig en een schoon huis zo voor het weekend is ook heerlijk!
Rozehanddoek, oh niet fijn dat je last had van je maag en misselijkheid, maar goed dat je de les hebt uitgelopen en nog net geen 10km/uur, echt goed zeg! Dat haal ik nog laaaaang niet!
Doris, wat fijn dat je les zo goed ging en jij hebt ook al zo`n lekker tempo. Ik ben vergeleken met jullie echt een slak haha.
En wow nog 4 lessen en dan al klaar. En dan?
Fijn Carriebar dat de les nu beter ging dan in Valkenburg. En waarom kan het beter? Sneller bedoel je?
Ik heb vanavond toch maar wel gelopen. Had vanmiddag even geregend, dus was wat afgekoeld. Heb lekker gelopen. Moest 30min en heb weer ietsje sneller gelopen dan de vorige keer, nu zat ik op 4.15km. Langzaam aan kom ik er wel. Fijn weekend!
zaterdag 7 september 2013 om 09:52
@lexie een lekker tempo muziekje scheelt een hoop hoor.
Als ik klaar ben wil ik een aantal 5K wedstrijden lopen.
En kijken of ik daar sneller in kan worden.
Ik wil niet naar de 10K toe.
Maar ik wil wel proberen om naar de 6,5K te komen zodat ik ook de 4EM kan gaan lopen.
Maar daar blijft het wel bij.
Het moet wel leuk blijven
Jij gaat ook lekker.
Je snelheid gaat vanzelf omhoog.
Loop je ook met muziek?
Als ik klaar ben wil ik een aantal 5K wedstrijden lopen.
En kijken of ik daar sneller in kan worden.
Ik wil niet naar de 10K toe.
Maar ik wil wel proberen om naar de 6,5K te komen zodat ik ook de 4EM kan gaan lopen.
Maar daar blijft het wel bij.
Het moet wel leuk blijven
Jij gaat ook lekker.
Je snelheid gaat vanzelf omhoog.
Loop je ook met muziek?
zaterdag 7 september 2013 om 11:51
Fijn he Lexie, dat je echt verbetering merkt. Ik loop ongeveer hetzelfde tempo geloof ik. Het wisselt echt per dag.
Heb vandaag in een natuurgebied 5K gelopen, haha! Nooit gedacht dat dat ooit werkelijkheid zou worden. Klaarde de klus in 38 minuten.
Hou vol Jelly, wij waren niet lang geleden waar jij nu bent. Het komt echt vanzelf!
Heb vandaag in een natuurgebied 5K gelopen, haha! Nooit gedacht dat dat ooit werkelijkheid zou worden. Klaarde de klus in 38 minuten.
Hou vol Jelly, wij waren niet lang geleden waar jij nu bent. Het komt echt vanzelf!
zaterdag 7 september 2013 om 15:16
Ik ben al een paar dagen afwezig hier, en had Evy ook even in de kast liggen. Studie en werk zijn namelijk weer begonnen, dus ik moet weer even een nieuw ritme vinden. Maar ik heb vandaag weer gelopen (les 7) en het ging echt goed! Ik neem nu ook mijn telefoon mee met zo'n armband, dus dan kan ik ook op Runkeeper alle statistieken bijhouden. Mijn gemiddelde tempo is 8 km/uur (7.5 minuut per kilometer), maar dan rekent hij dus ook het wandelen mee. Met het lopen zelf spiek ik soms even en dan zit ik ongeveer op de 10 km/uur dus ik ben heel tevreden eigenlijk! En ik heb gelukkig ook geen last meer van mijn onderbenen.
Ik ga nu jullie even bijlezen en reageren
Ik ga nu jullie even bijlezen en reageren
zaterdag 7 september 2013 om 15:27
@lettertype: Ik doe ook 2006, best wel leuk om al die oude liedjes weer te horen vind ik Hoewel Evy niet altijd de beste muzieksmaak heeft haha.
@Uncharted: Hm, nee geen last van mijn heupen hier. Maar ik herken wel dat je qua ademhaling al veel meer aankunt dan qua spieren. Daarom is het ook zo belangrijk dat je Evy's schema netjes volgt, en niet meteen al in week vijf begint ofzo. Komt heus goed, als je maar niet gaat lopen terwijl je eigenlijk qua spieren nog aan het herstellen bent van de vorige keer, maar dat moet met die rustdagen tussendoor nauwelijks een probleem zijn.
@lily: wat knap dat je Evy hebt uitgelopen! Lijkt me echt zo'n gaaf gevoel. En die vijf km in 30 minuten komt nog wel lijkt me.
@teuntje: Ai, wat vervelend van je teen zeg! Sterkte ermee.
@lexie: Leuk om te zien dat je tempo langzaam aan omhoog gaat. Ga zo door
@dorisdoos: Wow, jij houdt het tempo er lekker in!
En voor iedereen die ik ben vergeten: allemaal goed bezig geweest en ik ben fier op u
@Uncharted: Hm, nee geen last van mijn heupen hier. Maar ik herken wel dat je qua ademhaling al veel meer aankunt dan qua spieren. Daarom is het ook zo belangrijk dat je Evy's schema netjes volgt, en niet meteen al in week vijf begint ofzo. Komt heus goed, als je maar niet gaat lopen terwijl je eigenlijk qua spieren nog aan het herstellen bent van de vorige keer, maar dat moet met die rustdagen tussendoor nauwelijks een probleem zijn.
@lily: wat knap dat je Evy hebt uitgelopen! Lijkt me echt zo'n gaaf gevoel. En die vijf km in 30 minuten komt nog wel lijkt me.
@teuntje: Ai, wat vervelend van je teen zeg! Sterkte ermee.
@lexie: Leuk om te zien dat je tempo langzaam aan omhoog gaat. Ga zo door
@dorisdoos: Wow, jij houdt het tempo er lekker in!
En voor iedereen die ik ben vergeten: allemaal goed bezig geweest en ik ben fier op u
zaterdag 7 september 2013 om 17:00
hej
Lexie wel lekker dat het wat kouder is nu he, dat warme weer is niet zo fijn om te lopen. en goed dat je je tempo omhoog ziet gaan, dat stimuleert!
penelopeia helemaal eens, vind die liedjes van evy wel weer grappig om eens te horen! Goed dat je weer bent begonnen. Ben je bezig met start to run of het tweede deel? ik vind 8 km/uur flink snel eigenlijk?
dorisdoos je klinkt fanatiek, maar wat is een 4em? en bedankt voor de muziektip
Jellybelly goed gedaan dat je het hebt volgehouden! daar gaat het volgens mij om, dat je de les weet vol te houden. het snelle komt vanzelf, je conditie ook (tenminste, ik hoop nog steeds dat ik wat verbetering ga merken...).
rozehanddoek super gedaan weer! je blijft voor mij toch een voorbeeld, we waren zo ongeveer tegelijk begonnen en zie waar je komt als je het wel volhoudt! super joh!
ik heb vandaag een relaxte dag -muv de was en andere huishoudelijke zooi- maar morgen ga ik weer lopen. Hopelijk is er een momentje dat het niet regent, vandaag is het de hele dag gemiezer.
succes allemaal met het lopen!
Lexie wel lekker dat het wat kouder is nu he, dat warme weer is niet zo fijn om te lopen. en goed dat je je tempo omhoog ziet gaan, dat stimuleert!
penelopeia helemaal eens, vind die liedjes van evy wel weer grappig om eens te horen! Goed dat je weer bent begonnen. Ben je bezig met start to run of het tweede deel? ik vind 8 km/uur flink snel eigenlijk?
dorisdoos je klinkt fanatiek, maar wat is een 4em? en bedankt voor de muziektip
Jellybelly goed gedaan dat je het hebt volgehouden! daar gaat het volgens mij om, dat je de les weet vol te houden. het snelle komt vanzelf, je conditie ook (tenminste, ik hoop nog steeds dat ik wat verbetering ga merken...).
rozehanddoek super gedaan weer! je blijft voor mij toch een voorbeeld, we waren zo ongeveer tegelijk begonnen en zie waar je komt als je het wel volhoudt! super joh!
ik heb vandaag een relaxte dag -muv de was en andere huishoudelijke zooi- maar morgen ga ik weer lopen. Hopelijk is er een momentje dat het niet regent, vandaag is het de hele dag gemiezer.
succes allemaal met het lopen!
The past may be in tatters