Thuis sporten
dinsdag 6 maart 2018 om 20:46
Hi Allemaal,
Ik ben mijn hele leven al erg smal geweest qua bouw en heb besloten om eens een poging te wagen om wat in postuur aan te komen. Een sportschool zou niet werken voor mij omdat ik daar gezien mijn drukke schema amper aan toe zou komen en het dan zou versloffen waardoor ik besloten heb om het thuis te proberen.
Nu heb ik een set dumbbells, halters, kettlebells en haltebank aangeschaft die ik thuis op ga zetten en waar ik mee wil gaan trainen. Het voornaamste wat ik aan wil pakken zijn mijn armen .. Die zijn altijd al erg dun geweest. Een horloge om doen gaat wel, maar die schuift alle kanten op. Idem dito met sieraden. En in vergelijking met de rest van mijn lichaam heb ik het idee dat deze erg smal zijn en wil hier een beetje aan werken. Buiten dat is het natuurlijk optisch ook wat mooier. En voor iedereens beeldvorming: Ik ben een man, 27 jaar oud.
Nu heb ik bij vrienden, sporters en met wat google werk wel wat kunnen achterhalen met welke oefeningen je aardige resultaten kan behalen maar wellicht hebben jullie nog tips en tricks. En ik ben mij erg bewust van het feit dat je in een sportschool meer opties en keuzes hebt waardoor je misschien gemotiveerder en meer doet aan je work out, maar dat is momenteel even geen optie met mijn situatie.
Ik kan geen indicatie geven hoeveel breder ik mijn armen wil hebben, maar ik vroeg mij toch af of er mensen zijn met ervaring, hoe lang het duurt voor je resultaat zou gaan zien. Het plan is om 2 a 3 keer per week een uur max te trainen met enkele rust dagen per week. Tevens stem ik mijn voeding er op af middels een voedings schema. Het is overigens niet de bedoeling om een kast te worden, maar gewoon om de armen net dat beetje meer postuur te geven. Ik bedoel, het is natuurlijk geen gezicht als je bovenlichaam uiteindelijk 2 keer zo breed is als dan je benen.
Als er mensen zijn met ervaringen, opmerkingen, tips of andere zaken .. Ik hoor het graag, aangezien ik een absolute beginner ben..
Ik ben mijn hele leven al erg smal geweest qua bouw en heb besloten om eens een poging te wagen om wat in postuur aan te komen. Een sportschool zou niet werken voor mij omdat ik daar gezien mijn drukke schema amper aan toe zou komen en het dan zou versloffen waardoor ik besloten heb om het thuis te proberen.
Nu heb ik een set dumbbells, halters, kettlebells en haltebank aangeschaft die ik thuis op ga zetten en waar ik mee wil gaan trainen. Het voornaamste wat ik aan wil pakken zijn mijn armen .. Die zijn altijd al erg dun geweest. Een horloge om doen gaat wel, maar die schuift alle kanten op. Idem dito met sieraden. En in vergelijking met de rest van mijn lichaam heb ik het idee dat deze erg smal zijn en wil hier een beetje aan werken. Buiten dat is het natuurlijk optisch ook wat mooier. En voor iedereens beeldvorming: Ik ben een man, 27 jaar oud.
Nu heb ik bij vrienden, sporters en met wat google werk wel wat kunnen achterhalen met welke oefeningen je aardige resultaten kan behalen maar wellicht hebben jullie nog tips en tricks. En ik ben mij erg bewust van het feit dat je in een sportschool meer opties en keuzes hebt waardoor je misschien gemotiveerder en meer doet aan je work out, maar dat is momenteel even geen optie met mijn situatie.
Ik kan geen indicatie geven hoeveel breder ik mijn armen wil hebben, maar ik vroeg mij toch af of er mensen zijn met ervaring, hoe lang het duurt voor je resultaat zou gaan zien. Het plan is om 2 a 3 keer per week een uur max te trainen met enkele rust dagen per week. Tevens stem ik mijn voeding er op af middels een voedings schema. Het is overigens niet de bedoeling om een kast te worden, maar gewoon om de armen net dat beetje meer postuur te geven. Ik bedoel, het is natuurlijk geen gezicht als je bovenlichaam uiteindelijk 2 keer zo breed is als dan je benen.

Als er mensen zijn met ervaringen, opmerkingen, tips of andere zaken .. Ik hoor het graag, aangezien ik een absolute beginner ben..

dinsdag 6 maart 2018 om 20:52
Gedurfde aanname zonder dat je iemand kent.Gate_Keeper schreef: ↑06-03-2018 20:51Wedden dat je apparatuur binnen de kortste keren stof ligt te happen of op marktplaats staat.![]()

dinsdag 6 maart 2018 om 20:54
Spreek voor jezelfGate_Keeper schreef: ↑06-03-2018 20:51Wedden dat je apparatuur binnen de kortste keren stof ligt te happen of op marktplaats staat.![]()

dinsdag 6 maart 2018 om 20:55
Iets met ..
Wie een kuil graaft voor een ander ..
Goed, iemand die wel nuttige informatie of tips heeft, gezien het feit dat ik hier niet ben om omlaag getrokken te worden door mensen met aannames ..
dinsdag 6 maart 2018 om 21:04
Heb je ervaring met krachtsporten?
Weet je hoe je oefeningen uit moet voeren zodat je geen blessures krijgt?
Heb je nagedacht over hoeveel geduld je wilt hebben voor je resultaat wilt zien?
Ik zou kijken naar een predefined programma zodat je evenwichtig gaat trainen en niet alleen je armen maar je hele lichaam. NIet alleen omdat het er niet uitziet zo'n gespierd bovenlichaam op sprieterige beentjes, maar ook omdat het beter voor je lichaam is.
Ik zou kijken of je fitness blenders strenght of mass programma kunt gaan doen, Maar eigenlijk alleen als je ervaring hebt met het goed uitvoeren van oefeningen door eerst onder begeleiding te trainen.
Heb je nagedacht over hoeveel geduld je wilt hebben voor je resultaat wilt zien?
Ik zou kijken naar een predefined programma zodat je evenwichtig gaat trainen en niet alleen je armen maar je hele lichaam. NIet alleen omdat het er niet uitziet zo'n gespierd bovenlichaam op sprieterige beentjes, maar ook omdat het beter voor je lichaam is.
Ik zou kijken of je fitness blenders strenght of mass programma kunt gaan doen, Maar eigenlijk alleen als je ervaring hebt met het goed uitvoeren van oefeningen door eerst onder begeleiding te trainen.

dinsdag 6 maart 2018 om 21:04
Ik sport al bijna 9 maanden thuis TO, 3x per week, vaste prik (ene keer onderlichaam, andere keer bovenlichaam). Gewoon stug door blijven gaan en dan komen de resultaten vanzelf. Ben nu gewoon soort verslaafd geworden!
Je kunt via YouTube en Instagram heel veel filmpjes vinden van allerlei oefeningen.
Succes!
Je kunt via YouTube en Instagram heel veel filmpjes vinden van allerlei oefeningen.
Succes!

dinsdag 6 maart 2018 om 21:06
Ervaring niet nee. Ik heb wel tips gekregen van mensen die ik ken en voorbeeld oefeningen gekregen. Uiteindelijk neem ik wel mijn hele lichaam mee, maar het is dus beter om meteen het hele lichaam mee te pakken?Kaaaaaaaatje schreef: ↑06-03-2018 21:04Heb je ervaring met krachtsporten?
Ik zal er eens naar kijken, dankjewel!

dinsdag 6 maart 2018 om 21:08
Op you tube kan je work outs zoeken en daarmee trainen.
Echt resultaat zal je pas krijgen als je de diverse delen van je armen aanpakt. De rest van je lichaam zal je toch ook aan moeten werken.
Dus welke beweging voor welke spieren.
Het ligt ook aan de gewichten van je dumbles of je voor lange series met lichte gewichten of voor korte series met zware gewichten.
Het beste zou zijn om tijd vrij te maken en toch naar de sportschool en nog beter een personal trainer voor 1 keer in de week voor een maand ofzo zodat je in ieder geval de goede houding en bewegingen leert.
Echt resultaat zal je pas krijgen als je de diverse delen van je armen aanpakt. De rest van je lichaam zal je toch ook aan moeten werken.
Dus welke beweging voor welke spieren.
Het ligt ook aan de gewichten van je dumbles of je voor lange series met lichte gewichten of voor korte series met zware gewichten.
Het beste zou zijn om tijd vrij te maken en toch naar de sportschool en nog beter een personal trainer voor 1 keer in de week voor een maand ofzo zodat je in ieder geval de goede houding en bewegingen leert.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 21:09
5.30% gewijzigd
dinsdag 6 maart 2018 om 21:08
dinsdag 6 maart 2018 om 21:09
Het beste is om ervaring op te gaan doen met een goede trainer die je leert om de oefeningen goed uit te voeren en die persoon ook te vragen een goed schema voor je te maken. Die in de gaten houdt dat je ook rust neemt, at je het sporten ondersteund met eten en datje gebalanceerd aan de slag gaat.
Maar aangezien je thuis wilt trainen is dit volgens mij een redelijke optie. De eerste tijd zou je voor elke oefeningen die je doet eerst moeten uitzoeken hoe je de oefeningen precies uitvoert, en bij voorkeur iemand mee laten kijken.
Maar aangezien je thuis wilt trainen is dit volgens mij een redelijke optie. De eerste tijd zou je voor elke oefeningen die je doet eerst moeten uitzoeken hoe je de oefeningen precies uitvoert, en bij voorkeur iemand mee laten kijken.

dinsdag 6 maart 2018 om 21:21
Wel eens met dit. Als je om tips vraagt, is mijn tip om je hele lijf te trainen. Dat is zóveel beter voor alles, je spieren, vetverbranding balans enzovoorts. Het hoeft niet per se elke keer. Je kunt ook eens per week bovenlichaam, eens per week onderlichaam en eventueel eens per week een mix met ook wat cardio erbij.
Dieet is niet nodig, maar gezonde voeding wel. Extra eiwitten helpt voor spieropbouw. Succes!
woensdag 7 maart 2018 om 08:31
Zoiets ontwikkelt zich geleidelijk: je doet eens tien hurkbewegingen en als dat je goed afgaat ga je tot honderd. Daarna doe je het met twee pakken melk in je handen en tenslotte met twee stenen of twee emmers water. Of je baby. Het hoeft dus niets te kosten.
Pushups doe je eerst op handen en knieën en later op handen en tenen.
Je borstspieren train je door een rubber bal samen te drukken voor je borst.
Hip thrusts doe je eerst onbelast, daarna doe je ze op één been.
Plank oefeningen zijn ook prima om de kracht in je romp te bevorderen.
Als je oefeningen heel makkelijk kan uitvoeren dan heb je een zekere conditie en hoef je het alleen maar bij te houden. Je hebt daar echt niets voor nodig. Al die spullen dienen vaak alleen maar voor decorum: vroeg of laat (meestal vroeg) blesseert men zich, zit dan een half jaar in de blessures en raakt ze daarna nooit meer aan.
Pushups doe je eerst op handen en knieën en later op handen en tenen.
Je borstspieren train je door een rubber bal samen te drukken voor je borst.
Hip thrusts doe je eerst onbelast, daarna doe je ze op één been.
Plank oefeningen zijn ook prima om de kracht in je romp te bevorderen.
Als je oefeningen heel makkelijk kan uitvoeren dan heb je een zekere conditie en hoef je het alleen maar bij te houden. Je hebt daar echt niets voor nodig. Al die spullen dienen vaak alleen maar voor decorum: vroeg of laat (meestal vroeg) blesseert men zich, zit dan een half jaar in de blessures en raakt ze daarna nooit meer aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 7 maart 2018 om 08:54
Als je 3 keer per week 1 uur kunt trainen, kun je toch ook naar de sportschool? Ik zou toch in eerste instantie daar naar toe gaan. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun oefeningen verkeerd doen en daarmee blessures kweken. Als je een goed trainingsschema hebt en de oefeningen door hebt, kun je altijd nog combineren. 1 keer sportschool, 2 keer thuis.
"Boring conversation anyway"