Lijf & Lijn alle pijlers

Val ik te snel af?

13-05-2020 11:53 60 berichten
Sinds vorig jaar ben ik bezig met afvallen. Gemiddeld viel ik een kilo per maand af, een prima tempo wat mij betreft.

Toen de lockdown begon ben ik weer een kilo aangekomen, het was wel erg gezellig om wat meer te snoepen en uitgebreider te lunchen. Tegelijkertijd baalde ik hiervan en heb toen besloten om wat beter op te gaan letten wat ik eet en sport nu 3 keer per week.

Ik ben nu sinds begin mei al.2 kilo kwijt en vind dit opeens wel erg snel gaan. Mijn idee is meer om het rustiger aan te doen om wel af te vallen, maar niet op een crashmanier, zodat het ook vol blijft te houden. Ik ben lang voor een vrouw en daardoor heb ik wel moeite om in te schatten hoeveel ik nou mag eten of niet en of ik mezelf teveel ontzeg. Ik voel me eigenlijk wel prima bij de hoeveelheid die ik nu eet, ben niet duizelig, heb geen cravings naar bepaalde voedingsmiddelen, dus wat dat betreft zit het dan wel weer goed, maar 1 kilo per week afvallen is wellicht wel wat veel??

Mijn dagmenu:
- Ontbijt met 2 boterhammen met kipfilet en groentes, een kopje cafe au lait OF een gebakken ei met diverse groentes erdoorheen
- Tussendoor yoghurt met walnoten en honing OF een cracker OF fruit / groentes
- Lunch met 3 boterhammen met kipfilet en groentes of zonnatura groentenspread. soms ook een gekookt eitje erbij.
- Tussendoor weer yoghurt met walnoten en honing OF cracker OF fruit / groentes (een andere keuze dan de ochtend)
- Eventueel een opkikker soepje als ik tussendoor nog trek krijg
- Avondmaaltijd probeer ik 25% van het bord te vullen met iets van zetmeel (pasta aardappel rijst), de rest met groentes en iets van eiwit (de avondmaaltijd eten we over het algemeen vegetarisch)
- 3 keer per week een toetje, kan fruit, vla of zelfgemaakt ijs van fruit zijn
- Na het sporten vaak nog iets van yoghurt, karnemelk of kefir

In het weekend eten we vaak wel een keertje iets extra's, een broodje of gebakje of een keertje iets van patat of pannenkoeken. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd er ook niet echt veel behoefte aan heb, vorige week had ik boterkoek gehaald omdat ik dat erg lekker vond maar nu dacht ik gadver wat een vieze vette zoete hap. Dus wat dat betreft is mijn smaak ook anders geworden ...

Eet ik nu te weinig?

Edit: ik hoef geen advies over macro's ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 17:15
Mag ik nog een klein beetje in de anonimiteit blijven dat ik mijn lengte en gewicht een beetje aanpas of zal ik ook gelijk even mijn pincode en burgerservicenummer doorgeven?

Wat heeft dat nou weer met anonimiteit te maken??! Van mij mag je aan passen wat je wilt hoor, maar als je zegt 2+2=5 dan klopt dat gewoon niet.
OohBoy schreef:
13-05-2020 17:21
Wat heeft dat nou weer met anonimiteit te maken??! Van mij mag je aan passen wat je wilt hoor, maar als je zegt 2+2=5 dan klopt dat gewoon niet.

Zou je die quote willen verwijderen over mijn lengte? Ik voel me er niet prettig bij en ga dat bericht zelf ook wijzigen
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 17:24
Zou je die quote willen verwijderen over mijn lengte? Ik voel me er niet prettig bij en ga dat bericht zelf ook wijzigen

Done. Maar kijk je eigen berichten ook nog even goed na, want je had het zelf ook al eerder genoemd. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 2x per maand wegen dat is meer dan genoeg. Evt ook je buikomvang meten. Voor iemand van 60 kg die na 55 kg wil is het vaak langzaam afvallen maar wanneer je 100 kg weegt bij 1,75 dat is het niet snel. Ik vind het in ieder geval niet te snel. In het begin kun je vaak juist meer afvallen pas later krijg je plateau's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan hoeveel je weegt en hoe lang je bent. Als je overgewicht hebt is het niet heel gek.. die kilo’s gaan er meestal wat gemakkelijker en sneller af als je je eetpatroon aanpast en meer gaat sporten. Je eet in ieder geval zeker niet te weinig! Best veel eigenlijk zelfs haha als ik dat elke dag zou eten zou ik aankomen.
OohBoy schreef:
13-05-2020 18:58
Done. Maar kijk je eigen berichten ook nog even goed na, want je had het zelf ook al eerder genoemd. ;)

Thanks, en bedankt ik heb het weggehaald :)
Alle reacties Link kopieren
Lost zich vanzelf op als je van hetzelfde (tergend) langzamer gaat afvallen.

In het begin verlies je veel vocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
13-05-2020 19:04
Het ligt er een beetje aan hoeveel je weegt en hoe lang je bent. Als je overgewicht hebt is het niet heel gek.. die kilo’s gaan er meestal wat gemakkelijker en sneller af als je je eetpatroon aanpast en meer gaat sporten. Je eet in ieder geval zeker niet te weinig! Best veel eigenlijk zelfs haha als ik dat elke dag zou eten zou ik aankomen.
Ja ik zou daar ook van aankomen; zekers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
13-05-2020 22:26
Lost zich vanzelf op als je van hetzelfde (tergend) langzamer gaat afvallen.

In het begin verlies je veel vocht.

Ja, alleen is dit niet het begin, ik ben al bezig sinds vorig jaar augustus :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven