Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers smartpoints flex wie ook ?

20-01-2018 19:18 155 berichten
Ooit was hier een ww topic helaas is het erg stil daar.
Zijn er mensen die opnieuw mee willen schrijven ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar niet uit van helemaal onbeperkt, maar het zijn over het algemeen geen voedingsmiddelen waar je je helemaal vol mee stopt vind ik. Zoals een zak chips :-D
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu de basis dan? Ik meen dat het 'vroeger' 29 was.. (en elke 5kg boven de 80kg mocht je er 2 meer ofzo)
Juultje schreef:
24-01-2018 21:03
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik moest ook even wennen aan de nieuwe puntentelling, maar het went wel snel vind ik. Ik eet nu wel wat vaker kip en vis, omdat dat geen punten is. Of een gekookt eitje tussendoor, als ik trek krijg als het nog lang geen etenstijd is en ik mijn punten al heb verdeeld voor die dag. Ik heb ook een grote zak worteltjes in de koelkast liggen tegen de snaaitrek.

Heeft iemand misschien nog een tip voor een lekker visrecept?
Ik vind de kabeljauw op gestoofde komkommer heel lekker. En de pasta met komkommer en zalm.
Deze week ook de lasagne met spinazie en zalm getest, maar daar heb ik wel net iets meer zalm in gedaan dan in het recept stond. Anders vond ik het wel wat pover.
obelix84 schreef:
24-01-2018 21:42
Wow, dat zijn veel dingen voor 0 punten! Mag je die onbeperkt eten? (ik zie namelijk best veel producten die veel calorieën bevatten, of veel suikers etc)
Die extra weekpunten ken ik idd ook nog.
Nee uiteraard niet ze adviseren niet neer dan vier vrije punten te kiezen en dan ook bv niet 3 ons vis of 4 eieren per dag of zo er zitten nog steeds calorieën in.
Gewoon met gezond verstand
obelix84 schreef:
24-01-2018 22:27
Wat is nu de basis dan? Ik meen dat het 'vroeger' 29 was.. (en elke 5kg boven de 80kg mocht je er 2 meer ofzo)
Volgens mij het minimum 23 plus weekpunten maar de punten zijn ook anders verdeeld vroeger bv ketjap was vrij en nu punten en geldt voor meer dingen .
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de toelichting :-)
obelix84 schreef:
24-01-2018 21:10
Kan iemand me vertellen hoe het nieuwe principe werkt? Ik kom nog uit de tijd dat je voor 5pnt dingen onbeperkt mocht bijv.. En dat er telvrije dagen waren..

Dat was propoint, heerlijk tijd onbeperkt aardappel was 7 punten...

Kon zelf niet wennen aan de smartpoints en flex die er na kwam. Maar zie met deze zero helden het wel weer zitten.
Miste het gevoel van onbeperkt eten van sommige dingen muv groente/fruit.

Vind nu redelijk op pro lijken enkel wat duurder in punten sommige dingen.

Daarbij vind ik het onzin dat kwark niet gratis is maar skyr, Griekse yoghurt 0.2%vet max.
Reken kwark gewoon tot de 0 punten. Soms zelfs minder calorieën als de 0 punten. En kan wel eens door vertalen komen. In het Engels kan het ook een kaassoort zijn...

Gaat al goed al op - 5.2kg met 2 weegmomenten. Doe enkel online. Nooit weer zo goede coach als den bosch hier in noorden gevonden. Plus met app en connect kom je heel ver.

Wil eerst nog zeker 6,3 kg kwijt voor mijn eerste doel. Wil graag 95 of lager wegen bij bruiloft. Maar moet ik wel voor eind mei kwijt zijn ivm kleren als ik trouwjurk doe.
Mooiste zou 85 zijn maar dat is niet echt haalbaar lijkt me. 25 kg in 4/5maand...
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Een jaar of 5 geleden ben ik al eens 16kg kwijtgeraakt door ww en ik wil weer terug naar dat gewicht (gezond BMI). Ik ben 3 maanden geleden bevallen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, na de bevalling was ik 10 kilo van de 15 zwangerschapskilo's kwijt. Met behulp van ww ben ik tot nu toe ben ik 2,6kg kwijt in bijna 2 maanden dus dat schiet nog niet echt op. We gaan het zien!

Ik weeg nu 88,4 en mijn streefgewicht is 75 kg.
Ik had vanmorgen weekdag. 67,7. Terug weg van de 68 dus dat is toch al dat.
Bij mij gaat het vanaf hier niet snel meer gaan. Ik heb lang op dit gewicht gestaan (jaren), dus het is een gewicht dat mijn lichaam gewend is, zo een beetje mijn 'nulpunt'. Maar traag naar beneden is ook goed.
0,9 er af deze week ben weer tevreden :)
Hoe gaat het bij jullie ?
Ik merk dat ik heel fel schommel in gewicht. Akkoord, dit weekend was ab-so-luut niet WW proof met drie verjaardagsfeestjes, maar dan klok ik vanmorgen terug af op 68,7. Een volle kilo erbij. Op twee dagen? Ik hoop dan maar dat daar ook een deeltje vocht bij zit.
Ik ga morgen beginnen. Ik ben de laatste 1,5 jaar ongeveer 10 kilo aangekomen en weeg nu bijna 70 bij een lengte van 1.60. Deels teveel snacken en minder beweging en deels overgang, stoppen met roken. Ik wil er 10 kilo af, liefst 13.

Ik dacht redelijk gezond te eten, op de snacks na, maar zit met de 4 bruine boterhammen met kaas al over mijn dagelijkse taks. Vandaag yoghurt en fruit gekocht voor ontbijt en ben me aan het verdiepen in wat ik het best kan eten voor lunch om genoeg over te houden voor het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schommel altijd heel erg, hou erg makkelijk heel veel vocht vast, wat zo een paar kilo extra kan betekenen, terwijl ik eigenlijk qua vet dan ben afgevallen.

Broeken zitten lekkerder, ik ga er vanuit dat ik dus weer wat kwijt ben. Ik weeg meestal op vrijdag en was afgelopen vrijdag 95,1. Mijn eerste doel is onder de 90 te komen.

JaneJane, kaas is best veel punten. Ik eet die in ieder geval altijd 30+, dat scheelt weer iets.

Sneeuwwitje, nog gefeliciteerd met je kindje! 2,6 kilo in 2 maanden is toch al best wat? Ze zeggen toch altijd dat je beter langzaam kunt afvallen :-)

Aspirientje, daar moet bijna wel vocht bij zitten.
Gebruiken jullie de streepjescode scanner in de app? Die klopt met die nul punten voedingsmiddelen niet volgens mij. Als ik bv van gerookte zalm de streepjescode scan telt hij daar punten voor, maar als ik zelf gerookte zalm opzoek, dan is die nul punten. Ik zoek het nu dus maar weer zelf op, anders worden er punten geteld voor eten dat nul punten is.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de barcode scanner ideaal! Maakt je echt bewust van wat je eet.
Zo wilde mijn man graag een wereldgerecht van Knorr eten. Ik schrok me rot toen ik zo’n pak scande: 19 punten!! Uiteraard is het geen wereldgerecht geworden maar lekker verse kippensoep.
Ik ben nu 4,4 kilo lichter. Dus nog 6 kilo te gaan.
Dat van de scanner had ik ook al gemerkt, die is volgens mij nog niet volledig afgestemd op het flex-programma.
Ik gebruik hem wel veel, maar inderdaad, nu met de overschakeling dubbelcheck ik toch als ik twijfel.
Alle reacties Link kopieren
LilaLily schreef:
31-01-2018 09:49
Ik vind de barcode scanner ideaal! Maakt je echt bewust van wat je eet.
Zo wilde mijn man graag een wereldgerecht van Knorr eten. Ik schrok me rot toen ik zo’n pak scande: 19 punten!! Uiteraard is het geen wereldgerecht geworden maar lekker verse kippensoep.
Ik ben nu 4,4 kilo lichter. Dus nog 6 kilo te gaan.
Dat heb ik ook wel eens gezien inderdaad, is echt belachelijk veel. Inmiddels vind ik het niet eens meer lekker, kook nu veel liever vers dan uit een pak.

Verder is de scanner heel handig hoor, maar (nog) niet voor de producten die nu nul punten zijn geworden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nul punten moet je niet scannen inderdaad ik heb het lijstje op mijn telefoon en inmiddels ook aardig in mijn hoofd.
De scaner rekend uit op basis van voedingswaarde. De nul punten producten bevatte wel voedingswaarden.

Hoop dat ik morgen weer in regel kom. Ziek zijn geweest 1,5week (nog wel hersteldend vandaag halve dag weer gewerkt) is er behoorlijk de klad ingekomen. Ging zo goed.

Alleen vandaag de fout gemaakt van een appelflap eten en dan pas na de punten kijken. Oeps 15 punten per 100 gram... En hij was 110 gram...
Dacht valt wel mee.......
Alle reacties Link kopieren
Juultje dankjewel! Ja elke kilo eraf is er een hoor, maar op andere momenten kan ik zo ongeduldig zijn...
Ik vind het wel slordig van ww dat de punten niet altijd kloppen met het flex systeem hoor, we betalen er toch aardig voor zou je zeggen.

isillavendel vervelend, hopelijk knap je gauw weer helemaal op. Hier ook een slechte week, heb nu al -3 weekpunten en morgen ga ik een lang weekend weg met vrienden. Hopelijk lukt het om wat strenger voor mezelf te zijn.

On the bright side: ik heb vandaag voor het eerst weer een normale (niet zwangerschaps)broek aan!
Hoe bedoel je dat de punten niet kloppen Sneeuwwitje ?
Van de zero producten bedoel ?
Dat is al eerder uitgelegd heeft te maken dat er wel voedingswaardes en calorieën inzitten .
O punten producten gewoon niet scannen .
Handig is bv het lijstje op je telefoon op te slaan .
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad ook wel logisch, dat de zero producten niet kloppen als die bv handmatig zijn ingevoerd. Er zit natuurlijk wel voedingswaarde in en het programma weet dan ook niet dat het bv kip of vis is, dat is niet te zien aan de hand van de voedingswaarde. Niet meer scannen dus :-) Ik ga het lijstje ook even op mijn telefoon opslaan, goeie tip.

Vanmorgen op de weegschaal 94,5, blij mee.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nu 2 dagen bezig en het valt me alles mee. De enige tegenvaller is dat ik zo vaak moet plassen, ook 's nachts en niet weinig ook. Herkennen jullie dat?
Mag ik ook nog meeschrijven?

Ik heb al een jaar weer een abbo maar had nooit de echte motivatie om weer te beginnen. Nu met de flex punten toch weer de stap gezet.
Er moet zeker 10 kilo af en liefst 15. Er hangt een jurkje in de kast die ik 4 jaar geleden 1x aan heb gehad, dat jurkje wil ik weer passen (als het uberhaupt lukt met flink gegroeide borsten na 2 zwangerschappen).
Ik ben nu 3 weken bezig en tot nu toe is er 2 kilo af. Morgen weer weegdag.
Ik ben doordeweeks heel strak in mijn punten. En probeer dus veel 0 punten te eten (een geluk, ben gek op zalm). In het weekend let ik er niet zo op. Dat maakt het voor mij heel makkelijk om vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
JaneJane38 schreef:
02-02-2018 11:08
Nu 2 dagen bezig en het valt me alles mee. De enige tegenvaller is dat ik zo vaak moet plassen, ook 's nachts en niet weinig ook. Herkennen jullie dat?
Niet echt, ik moet altijd veel naar de wc. Drink je nu meer water? Want dan is het logisch dat je meer moet plassen natuurlijk.

Niekjeelastiekje, zo doe ik het ook inderdaad, door de week strak en in het weekend wat losser. Ik hou het anders erg moeilijk vol.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
[quote=Juultje post_id=28101966 time=1517573010 user_id=16012]
Niet echt, ik moet altijd veel naar de wc. Drink je nu meer water? Want dan is het logisch dat je meer moet plassen natuurlijk.

Nee, maar ik drink wel meer thee in de middag. Bedacht net dat ik ook niet meer met pakjes en zakjes kook, dus zal ook veel schelen in zout

Niekjeelastiekje, zo doe ik het ook inderdaad, door de week strak en in het weekend wat losser. Ik hou het anders erg moeilijk vol.
[/quote

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven