Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers smartpoints flex wie ook ?

20-01-2018 19:18 155 berichten
Ooit was hier een ww topic helaas is het erg stil daar.
Zijn er mensen die opnieuw mee willen schrijven ?
Ik lees graag mee, heb me gisteren bij ww aangemeld.
De afgelopen drie jaar ben ik maar liefst 20 kg aangekomen, en wil er graag 25 af hebben.
Volgende week dinsdag ga ik voor het eerst naar een bijeenkomst, ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Zo weer weekend en maandag weer wegen... spannend.

Merken jullie ook dat als je nu zo bezig bent met je eten (en hoeveel je wel/niet mag) hoeveel je daarvoor wel niet snoepte? Een koekje bij de koffie, snoepjes, bijna elke dag ‘s avonds of chips of chocolade... Het is zo’n verschil met nu.

Vanavond heerlijke risotto gemaakt met verse bladspinazie en champignons voor maar 8 punten. Echt een aanrader!!

Hebben jullie al van iemand de vraag gekregen of je bent afgevallen? Ik nog niet al zegt mijn man dat je het wel al een beetje ziet. Ik zie het nog niet echt, jammer genoeg. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook meedoen? Ik ben 22 jaar en wil er 30 kilo af. Mijn doel is om me fitter en gezonder te voelen, zodat ik weer een trap op kan lopen zonder bij te hoeven komen en ik een gezond gewicht heb.

Ik heb me vandaag aangemeld voor WeightWatchers en ben met goede moed begonnen. Mijn lunch bestond uit bananenpannenkoekjes gemaakt van twee bananen, twee eieren en wat kaneel. Door de bakboter die 1 punt was, heb ik mijn doel van een lunch van 0 punten net niet gehaald haha! Maar zeker voor herhaling vatbaar.

Succes iedereen!! We kunnen dit!
Alle reacties Link kopieren
@Theamuts welkom! Spannend inderdaad om morgen voor het eerst naar de bijeenkomst te gaan. Laat je weten hoe het is? Ik heb zelf alleen online meegedaan en ben wel benieuwd.

@LilaLily ja, dat is voor mij ook echt de reden waarom WW werkt. Ik kan echt megaveel gedachteloos snacken... Hier ook nog geen opmerkingen, maar omdat ik net ben bevallen kijken mensen mij sowieso een stuk minder aan en hebben alleen nog maar oog voor die kleine ;-)

@Aardbei welkom! Wat vond je van de bananenpannenkoekjes? Het lukt mij maar niet om het lekker te vinden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel wat, Sneeuwwitje. De smaak is wennen, om het niet te negatief te maken, haha.
Verder gaat het tot nu toe goed. Ik ga niet elke week wegen (volg de online versie), want dan ben ik er veel te obsessief mee aan de gang en ga ik druk op mezelf zetten. Ik hou het op minimaal elke maand, maar wanneer ik er zin in heb.

Hoe doen jullie het op drukke werkdagen met het invullen van je eetdagboek? Ik vul wat ik van tevoren al weet, bij het ontbijt al in voor de hele dag, omdat ik daar op het werk echt niet aan toe kom... Dus dan maar zo!
Dankjewel Sneeuwwitje :-)
Morgen ga ik eerst naar een open dag van een opleiding die ik misschien wil gaat doen. Volgende week dinsdag ga ik dan voor het eerst.
Ik zal je inderdaad laten weten hoe het was!
Wat gaan jullie vanavond eten, en hoeveel smartpoint staan daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts, ik eet vanavond volkoren pasta met tomatensaus, kipfilet, paprika, 30+ kaas, totaal 10 punten. En jij?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Vanavond eet ik de Griekse ovenschotel met kip, totaal 8 punten

Gisteren snel rijstpannetje met groente, 5 punten. Echt een aanrader, volgende keer doe ik er wat kipfilet bij, ik miste toch het vlees.

Aanvulling: beide recepten zijn te vinden op de app
Klinkt goed!
Ik eet vanavond heldere groentesoep en een wrap met zalm en philadelphia met sla. Totaal 10 punten.
Bij mij wordt het de macaronischotel met americain en paprika. Normaal gezien doe ik daar nog een hoop wortel en courgette door, maar het is restjesdag en er liggen alleen nog paprika's in de koelkast. :)
Gewicht is hier stabiel. Ik blijf maar verder doen in de veronderstelling dat ik dan wel een keer terug van plateau donder en verder afval.
Hallo!
Hier ook een WW'er. Sinds 2 januari ben ik bezig en nu bijna 6 kilo kwijt.
Vamavond eet ik zelfgemaakte huzarensalade 2pnt en tartaar 5pnt.
Alle reacties Link kopieren
Een heel lekker recept is de risotto met bladspinazie en oesterzwammen. Ik heb de oesterzwammen vervangen door champignons. Ook heb ik de Cava eruit gelaten. Was 7 punten.
Ook de Lasagne al forne is lekker. Daar heb ik de room uit gelaten en was evengoed lekker (11 punten).

Mijn gewicht gaat ook maar langzaam achteruit. Zo hard het de eerste twee weken gaat, zo langzaam gaat het nu. Baal ik van.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond Hollandse kost: gekookte aardappelen met wat jus en rode bieten. Goed voor 6 punten. Ik heb dan nog 9 punten over vandaag, waarvan ik er 2 ga meenemen voor mijn weektotaal en vanavond nog een tussendoortje met een stukje fruit neem van 7 punten.
aardbei95 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 17:53
Reden: Rekenfoutje met de SmartPoints
1.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Door jullie positieve verhalen ga ik me nu ook aanmelden voor ww online. In totaal zou ik graag 20 kilo afvallen, zou ik met jullie mee mogen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Amy03 schreef:
05-02-2018 20:03
Door jullie positieve verhalen ga ik me nu ook aanmelden voor ww online. In totaal zou ik graag 20 kilo afvallen, zou ik met jullie mee mogen schrijven?
Tuurlijk Amy03 welkom!

Ga je ook naar bijeenkomsten of doe je alleen de online variant?
Hier een slecht weekend moeder met spoed opgenomen en drie dagen ziekenhuisvoer op , gelukkig is ze nu weer thuis . Morgen met frisse tegenzin de weegschaal op.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, Simitci! Hopelijk herstelt je moeder snel weer.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wat rot Simitci, hopelijk gaat het snel beter!

Triest eigenlijk dat het zo lastig is om volgens je programma te kunnen eten, notabene in een ziekenhuis. Je zou toch mogen verwachten dat je juist daar gezondere keuzes zou kunnen maken. Ik hoop dat de weegschaal een beetje lief voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Simitci!! Hopelijk gaat het gauw beter met je moeder en met jou!

Merkten jullie na een paar dagen ook al dat je afviel? Of zit dit bij mij tussen de oren?
Wat lief van jullie dankjewel !
Gelijk gebleven dus valt mee gelukkig , maar idd voornamelijk vet eten saucijzenbroodjes kroketten , ragout pfff broodje filet americain was de gezondste keuze voor de lunch en dat in een ziekenhuis .
Maar mijn moeder is weer thuis en het gaat redelijk dus dat is bet belangrijkste !
Fijn Simitci!

Ik begin nu wel te wennen aan het programma. De eerste dagen moest ik oppassen dat ik niet teveel punten overhield. mijn 'oude' levensstijl was vooral Bourgondisch, elke dag wel een glas wijn en vooral teveel gebruik van vetten. Tot 2 jaar geleden kon ik dat zonder problemen doen, maar sinds ik in de overgang ben, vlogen de kilo's eraan. Nu ben ik 50 en ik was het zat dat mijn kleding niet meer lekker zit. Door het stoppen met roken kwam ik in 3 maanden nog eens 5 kilo aan

Ik eet gevarieerder en gezonder en ik denk over alles wat ik in mijn mond stop na. Neem vaker thee i.p.v. koffie en bedenk bij alles of ik het echt nodig heb, of kan uitstellen/laten staan.

Morgen weer wegen, spannend!
Resultaat na 1 week: - 2.0 kg. Ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren
JaneJane38 schreef:
07-02-2018 10:40
Resultaat na 1 week: - 2.0 kg. Ik ben blij!
Goed zeg!

Ik heb deze week op een weggeefhoek een aantal boeken gezet en vanmorgen werden er 2 opgehaald. Ik kreeg, heel lief natuurlijk, een reep chocolade als dank.... die roept nu naar me vanuit de kast, aaaah!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Goed zo JaneJane mooi resultaat !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven