1.60m - kleding/maten?
vrijdag 16 januari 2009 om 19:21
Ik ben benieuwd of hier meer mensen met een kleinere lengte dan gemiddeld zijn, dus bij deze waag ik het erop!
Ik ben 1.60m en ben benieuwd naar welke maten gemiddeld zijn bij deze lengte? En ook of jullie misschien tips hebben qua winkels/merken.. Ik heb namelijk maat 25 (broek) en ook deze zitten soms te wijd. Kleiner dan maat 25 is zelden te vinden, ik kijk tegenwoordig ook weleens bij de kinderafdeling, maar echt geweldig is het niet.
Anderen met tips/ervaringen?
Ik ben 1.60m en ben benieuwd naar welke maten gemiddeld zijn bij deze lengte? En ook of jullie misschien tips hebben qua winkels/merken.. Ik heb namelijk maat 25 (broek) en ook deze zitten soms te wijd. Kleiner dan maat 25 is zelden te vinden, ik kijk tegenwoordig ook weleens bij de kinderafdeling, maar echt geweldig is het niet.
Anderen met tips/ervaringen?
zaterdag 17 januari 2009 om 16:34
zaterdag 17 januari 2009 om 16:36
Hoge hakken draag ik vrijwel nooit. Met 2 kleine kinderen is dat gewoon niet praktisch. Wel hakken hoor (laarzen) maar niet echt hoog. Ik word standaard 5 tot 10 jaar jonger geschat. Word ik wel eens ontzettend moe van... Misschien leuk als je 60 bent maar niet als je 30 bent en gedacht wordt dat je de oppas van je eigen kinderen bent!!!
zaterdag 17 januari 2009 om 16:42
Zoyla, misschien een rare vraag, maar hoe ging dat met het baren van de kinderen? Het is vast wel gek van mij, maar ik denk daar toch wel eens over na, omdat ik wel een stuk smaller ben dan anderen. Ook al weet ik natuurlijk dat er heel veel smalle mensen zijn, vooral in Azië en die krijgen ook allemaal kinderen....
zaterdag 17 januari 2009 om 16:52
ik ben ook maar 1.58, ik weeg dan wel 68 kilo en heb maat 40-42.
ik draag niet vaak een gewone broek eigenlijk en lengtemaat 30 past me prima, zeker met hakken eronder.
maar meestal draag een jurk/rokje tot op de knie of een tuniek/langere blouse met een legging eronder of een maillot.
dat staat me beter dan een jeans en ik vind het makkelijker combineren.
ik heb nooit in maat 34 gepast, geloof ik. toen ik 12 was was kinderkleding me ook al te strak bij mijn boezem, ik heb van mijn 12 tot mijn 15de jongens-tshirts gedragen met wijde blouses erover, ik had toen al 80D. ben nooit frele geweest dus.
maar goed nu ben ik wel tevreden met mijn lengte en figuur.
ik draag niet vaak een gewone broek eigenlijk en lengtemaat 30 past me prima, zeker met hakken eronder.
maar meestal draag een jurk/rokje tot op de knie of een tuniek/langere blouse met een legging eronder of een maillot.
dat staat me beter dan een jeans en ik vind het makkelijker combineren.
ik heb nooit in maat 34 gepast, geloof ik. toen ik 12 was was kinderkleding me ook al te strak bij mijn boezem, ik heb van mijn 12 tot mijn 15de jongens-tshirts gedragen met wijde blouses erover, ik had toen al 80D. ben nooit frele geweest dus.
maar goed nu ben ik wel tevreden met mijn lengte en figuur.
zondag 18 januari 2009 om 09:16
quote:nellesille schreef op 17 januari 2009 @ 14:41:
Ik ben 1.61m maar 55kg, hiervoor woog ik 60kg.
Maatje 40 dus, overal verkrijgbaar maar moet alleen de lengte inkorten.
Ik ben ook 1.61m en weeg 55 kg, maar ik heb echt maatje 28 / of NL 34. Maar idd altijd broeken die km-ers te lang zijn. Maar wat ik ook altijd heb is ruimte in mijn rug. Geen enkele broek (nou ja eentje in tig aantal jaren) past goed. Altijd moet ik alles dicht snoeren met een riem. Hierdoor kan ik ook geen leuke rokjes vinden.....
Tips???
Ik ben 1.61m maar 55kg, hiervoor woog ik 60kg.
Maatje 40 dus, overal verkrijgbaar maar moet alleen de lengte inkorten.
Ik ben ook 1.61m en weeg 55 kg, maar ik heb echt maatje 28 / of NL 34. Maar idd altijd broeken die km-ers te lang zijn. Maar wat ik ook altijd heb is ruimte in mijn rug. Geen enkele broek (nou ja eentje in tig aantal jaren) past goed. Altijd moet ik alles dicht snoeren met een riem. Hierdoor kan ik ook geen leuke rokjes vinden.....
Tips???
zondag 18 januari 2009 om 09:59
Nou dat baren was best een gebed zonder end, en komt idd door mijn smalle bekken. Vroeger ben ik wel tijdelijk dikker geweest, door ziekte, maar daar groeit je bekken niet groter van helaas. De eerste dochter kwam met veel toeters en bellen uiteindelijk na 32 uren afzien en een dikke knip, toch nog via de normale weg ter wereld. Ze woog 9 pond bij 53 cm een joekel van een baby zeker voor mijn lengte. De middelste bleek vanaf het begin nog veel meer de kluiten uit te gaan groeien, veel metingen gehad, uiteindelijk schatte ze haar weer op een dikke 9 pond, ik zou het op een natuurlijke manier kunnen proberen, werd wel met 41.5 weken ingeleid. Nou dat hebben we geweten, het duurde 3 hele dagen en nachten voor ze ingrepen. Onze middelste woog zowat 11 pond en was 56 cm.
De laatste ( een zoon) durfde ik niet meer aan, tenzij ik een geplande keizersnede zou krijgen. Dit had nogal wat voeten in aarde, ik had voor ik zwanger was nml al een gesprek bij de gyn afgedwongen. Na een officiele bekkenmeting is mij afgeraden om ooit op de natuurlijke weg een kind te baren, of het nu 6 pond of 11 zou wegen. Ik ben van binnen gewoonweg te krap gebouwd. Mijn zoon is dan ook met 38 weken gehaald, en dat ging op wat haken en ogen na hardstikke goed. Ik ben nu wel klaar met 3 kinderen, want zwangerworden gaat me prima af, zwanger zijn ook, maar baren..neuh, dat kan ik maar slecht
De laatste ( een zoon) durfde ik niet meer aan, tenzij ik een geplande keizersnede zou krijgen. Dit had nogal wat voeten in aarde, ik had voor ik zwanger was nml al een gesprek bij de gyn afgedwongen. Na een officiele bekkenmeting is mij afgeraden om ooit op de natuurlijke weg een kind te baren, of het nu 6 pond of 11 zou wegen. Ik ben van binnen gewoonweg te krap gebouwd. Mijn zoon is dan ook met 38 weken gehaald, en dat ging op wat haken en ogen na hardstikke goed. Ik ben nu wel klaar met 3 kinderen, want zwangerworden gaat me prima af, zwanger zijn ook, maar baren..neuh, dat kan ik maar slecht
zondag 18 januari 2009 om 20:07
Nou ja ik wil verder niemand die smal is afschrikken om baby's te krijgen, want je kan ook groot en stevig zijn en toch een te smalle bekken hebben. Je omvang en lengte zeggen niet altijd alles.
Meestal krijgen tengere kleinere vrouwen ook ietsje kleinere kindjes. Ik niet, hoewel ik toen voller was dan nu, zeker ten tijde van de zwangerschap van de middelste, bleven mijn bekken te smal en dus is dat niet geheel afhankelijk van je bouw op het blote oog. Je inwendige bouw kan wel eens heel anders zijn.
En bovendien: merendeel van de tijd gaat het bij elke vrouw, groot of klein, dik of dun, gewoon prima. Ik ben geen voorbeeld voor hoe het standaard bij kleine vrouwen gaat ofzo. Dus ga vooral voort en vermenigvuldig u!
Meestal krijgen tengere kleinere vrouwen ook ietsje kleinere kindjes. Ik niet, hoewel ik toen voller was dan nu, zeker ten tijde van de zwangerschap van de middelste, bleven mijn bekken te smal en dus is dat niet geheel afhankelijk van je bouw op het blote oog. Je inwendige bouw kan wel eens heel anders zijn.
En bovendien: merendeel van de tijd gaat het bij elke vrouw, groot of klein, dik of dun, gewoon prima. Ik ben geen voorbeeld voor hoe het standaard bij kleine vrouwen gaat ofzo. Dus ga vooral voort en vermenigvuldig u!
zondag 18 januari 2009 om 21:18
Ik ben niet klein,1,75 en heb dezelfde maten als PrincesseTamtam,maat 40/42en cupmaat 80 C.Geen probleem met het vinden van kleding behalve als iets te klein valt of te groot en er geen kleinere of grotere maat beschikbaar is.Broekmaat 38 pas ik niet en moet ik meestal voor maat 40 of 42 kiezen vanwege mijn gespierde en stevige bovenbenen.Aan spijkerbroekmaten verschilt het nogal.Ik heb zowel maat 31,32,33,34 als ook 36 in de kast hangen omdat het verschilt kwa merk en model.Als ik een broek van een italiaans merk koop dat moet ik maat 44 of 46 nemen al heb ik deze maat niet.Maar italiaanse merken en Zarah vallen 2 maten kleiner.Dat is nou eenmaal zo.
maandag 19 januari 2009 om 10:42
maandag 19 januari 2009 om 11:34
De gewone maten (36, 38, 40, etc) zijn gebaseerd op een lichaamslengte van 1.68 m. Dat is namelijk in het westen de gemiddelde lengte. De korte maten (17, 18, 19, 20, etc) zijn gebaseerd op een lichaamslengte van 1.60m.
Ik ben 1.56m en weeg 51 kg. Ik moet altijd passen. Afhankelijk van het merk en model heb ik maat 34, 36 of 38. Ik vind het erg jammer dat je geen korte maten kan vinden in winkels. Wanneer ik kleding maak, gaat mijn voorkeur er echter wel naar uit. De verhoudingen zijn wat beter op elkaar afgestemd in die maten.
Ik ben 1.56m en weeg 51 kg. Ik moet altijd passen. Afhankelijk van het merk en model heb ik maat 34, 36 of 38. Ik vind het erg jammer dat je geen korte maten kan vinden in winkels. Wanneer ik kleding maak, gaat mijn voorkeur er echter wel naar uit. De verhoudingen zijn wat beter op elkaar afgestemd in die maten.
maandag 19 januari 2009 om 17:33
quote:queenfan25 schreef op 19 januari 2009 @ 10:42:
Ik heb met mijn 1.63 toch gewoon maat 36/38 ik weeg 62 kilo heb een gewoon gewicht BMI 23,9.
Mijn broeklengte maat is 30.
Ik heb een flinke bos hout voor de deur (D70/D75)
Ben ik nu zo vet vergeleken al die andere ''kleintjes'' hier? of lijkt het maar zo ??
Neehoor, maat 36/38 lijkt mij heel normaal.
Misschien dat je de taille maten van de spijkerbroeken die hier voorbij komen (25, 26, 27, 28) verwart met de confectie maten (32, 34, 36, 38) dat je denkt dat je "vet" bent?
Maat 36/38 komt overeen met maan 27/28 (ongeveer) - ook heel gewoon
Ik heb met mijn 1.63 toch gewoon maat 36/38 ik weeg 62 kilo heb een gewoon gewicht BMI 23,9.
Mijn broeklengte maat is 30.
Ik heb een flinke bos hout voor de deur (D70/D75)
Ben ik nu zo vet vergeleken al die andere ''kleintjes'' hier? of lijkt het maar zo ??
Neehoor, maat 36/38 lijkt mij heel normaal.
Misschien dat je de taille maten van de spijkerbroeken die hier voorbij komen (25, 26, 27, 28) verwart met de confectie maten (32, 34, 36, 38) dat je denkt dat je "vet" bent?
Maat 36/38 komt overeen met maan 27/28 (ongeveer) - ook heel gewoon
maandag 19 januari 2009 om 18:31
Ik ben 1,58 en weeg 42 kilo. Bij mij is inderdaad spijkerbroekenmaat 25 nog vaak te groot. Daarom haal ik mijn spijkerbroeken vaak op de kinderafdeling, vooral bij de H&M en dan maat 158. Die spijkerbroeken zijn vaak precies dezelfde als de volwassen afdeling en een voordeel, het is vaak meteen de goede lengte. Geen gedoe met korter maken dus.
Rokjes koop ik in maat 32, weer vooral bij de H&M. Bij the Sting hebben ze van het merk Sutherland maat XXS ook erg handig en veel basic dingen.
Rokjes koop ik in maat 32, weer vooral bij de H&M. Bij the Sting hebben ze van het merk Sutherland maat XXS ook erg handig en veel basic dingen.
dinsdag 20 januari 2009 om 09:45
Lijkt me idd moeilijk om aan goed passende broeken te komen als je wat kleiner bent dan 'gemiddeld'.
Maar ik ben 1.80 en kan ook maar moelijk aan passende (lees lang genoeg) broeken komen. Heb lengtemaat 36. Van de merken als replay, Diesel en Indian Rose is eigenlijk alles te kort.
Ook lastig dus...
Maar ik ben 1.80 en kan ook maar moelijk aan passende (lees lang genoeg) broeken komen. Heb lengtemaat 36. Van de merken als replay, Diesel en Indian Rose is eigenlijk alles te kort.
Ook lastig dus...
dinsdag 20 januari 2009 om 09:57
Hier tussen de 1.53 en 1.55 meter Bij de huisarts het ene bij de fysio het andere Heb altijd xs. Bij spijkerbroeken maat 26/30, de laatste die ik kocht was 25/30. Jammer dat bij heel veel winkels de lengtemaat bij 32 begint.
Oh, ik weeg rond de 52 kg.
Oh, ik weeg rond de 52 kg.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
dinsdag 20 januari 2009 om 10:18
quote:barba schreef op 20 januari 2009 @ 09:57:
Hier tussen de 1.53 en 1.55 meter Bij de huisarts het ene bij de fysio het andere Heb altijd xs. Bij spijkerbroeken maat 26/30, de laatste die ik kocht was 25/30. Jammer dat bij heel veel winkels de lengtemaat bij 32 begint.
Oh, ik weeg rond de 52 kg.leuk zo n kleintje dat je bent!!!
Oh, ik weeg rond de 52 kg.leuk zo n kleintje dat je bent!!!
dinsdag 20 januari 2009 om 10:23
Sorry hoor, maar 1.65 is absoluut niet klein. Altijd raar wanneer mensen dat zeggen. 1.67 is toch het gemiddelde voor een vrouw in Nederland. Dat laatste zeg ik er maar even bij, want in de rest van de wereld zijn Nederlanders natuurlijk reuzen en is de gemiddelde lengte nog lager. Het is maar net hoe je het bekijkt