Mode & Beauty alle pijlers

1.60m - kleding/maten?

16-01-2009 19:21 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of hier meer mensen met een kleinere lengte dan gemiddeld zijn, dus bij deze waag ik het erop!

Ik ben 1.60m en ben benieuwd naar welke maten gemiddeld zijn bij deze lengte? En ook of jullie misschien tips hebben qua winkels/merken.. Ik heb namelijk maat 25 (broek) en ook deze zitten soms te wijd. Kleiner dan maat 25 is zelden te vinden, ik kijk tegenwoordig ook weleens bij de kinderafdeling, maar echt geweldig is het niet.

Anderen met tips/ervaringen?
quote:sarah2ndlife schreef op 20 januari 2009 @ 10:18:

[...]

leuk zo n kleintje dat je bent!!!

Ik heb het nooit leuk gevonden, maar als jong volwassene vond ik het vreselijk. Als je 19 jaar bent en je ziet eruit als 13, nee daar word je niet vrolijk van. Hoe ouder je wordt hoe leuker het is natuurlijk

terug
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Hier nog een kleintje!! Ik ben 1.59 en weeg 47 kg. Heb ook vaak problemen met kleding kopen, met maat xxs of 32.... Heb wel het idee dat ik tegenwoordig wat makkelijker slaag dan vroeger, zeker sinds de Sting maat xxs is gaan verkopen.

Ik heb wel eens het idee dat kleding winkels voor volwassenen kleinere maten gaan kopen omdat er daar steeds meer door kinderen (11-12 jaar) wordt geshopt.

Ik slaag vaak bij de Sting voor shirtjes en voor spijkerbroeken bij de Only (maat 32 breedt en 30 lengte). Die passen mij namelijk precies, en zijn ook nog redelijk betaalbaar. Merken als Diesel en G-star hebben wel kleine maten, maar ik kan het echt niet betalen om daar al mijn broeken te kopen!

Overigens nog een tip, mocht je een keer naar Engeland gaan, daar heeft praktisch elke winkel een 'petite' afdeling. Kun je dus broeken en rokjes kopen met de juiste lengte. Bij een winkel als Next hebben ze ook colbertjes op de petite afdeling, staat dus meteen veel vlotter als ze wat korter zijn!
Ohja en ik word ook altijd jonger geschat, ben 24 maar iedereen denkt dat ik nog geen 20 ben, word ook vaak minder serieus genomen, heel irritant. Mijn moeder had hier vroeger ook veel last van, kreeg ook vaak vreemde blikken toen ze achter de kinderwagen liep , terwijl ze toch echt 28 was toen ze mij kreeg! Of een collectant die aanbelt en vraagt of je moeder thuis is... ook fijn.
Ik ben ook klein.. Ik meet een krappe 1,60 denk ik..

Broeken kopen is echt een drama, maar dat komt ook omdat ik hele brede heupen heb.. Heb maat 30/31.. Al hoop ik binnenkort weer eens in een 29 te passen.

Ik irriteer me er mateloos aan dat lengtematen nooit gelijk zijn.. Lengte maat 30 van LTB is me veel te lang, terwijl lengte maat 30 van Replay te kort is..

Om gek van te worden!
Heel veel slanke mini-dennen hier zeg :P Hier een wat minder slanke ^^ Ik ben een 'krappe' 1,60 m met -ik zal het zo maar noemen- vrouwelijke vormen :P . Ik weeg ongeveer 60 kilo (al een hele tijd niet gewogen, misschien is het inmiddels iets veranderd). Broeken kopen is niet echt een drama door mijn lengte, ik koop altijd jeans (meestal 29, voor de liefhebber) met lengtemaat 32 (heb eigenlijk 31, 30 vind ik echt armoedig staan..). Jurkjes en rokjes zijn altijd wat te lang bij mij. Dan wordt het zo snel sloom vind ik altijd.

Oja, en taillebanden van jassen ed zitten mij bij vaak te laag.. En gezien mijn brede heupen wil ik het accent juist niet zo laag leggen.
quote:Felicity84 schreef op 20 januari 2009 @ 12:41:

Overigens nog een tip, mocht je een keer naar Engeland gaan, daar heeft praktisch elke winkel een 'petite' afdeling. Kun je dus broeken en rokjes kopen met de juiste lengte. Bij een winkel als Next hebben ze ook colbertjes op de petite afdeling, staat dus meteen veel vlotter als ze wat korter zijn!

Goed om te onthouden idd!! Spijkerbroeken zijn wel makkelijk in te korten, maar de rest niet. Vind het vaak zo jammer.

Met jouw lengte/gewicht kun jij trouwens toch nooit een spijkerbroek met taille maat 32 passen? Lijkt mij veel te groot!
Only spijkerbroeken hebben gewone confectiematen (34, 36 etc), niet die speciale spijkerbroek maten. Vandaar dat ik daar maat 32 heb. Anders heb ik meestal maat 26.

Heb gisteren trouwens een erg mooie spijkerbroek gekocht bij de Mango, die gaan vanaf maatje 34, deze zit vrij strak bij mij, dus wellicht een aanrader voor de dames hier!
Bij Miss Etam hebben ze spijkerbroeken in lengte maten. Daar haal ik altijd mijn LM 28 vandaan

Hoe het zit met de wijd maten weet ik niet
Hi! Ik ben 1.59 en weeg 52 kg. ik heb maat xs of 34 (bovenkleding) en maat s of 36 voor broeken. maar soms ook een maatje 38. Ik heb vrij brede heupen en grote billen ;)

Wel grappig om te lezen dat sommigen van jullie met dezelfde lengte problemen hebben met de lengte van broeken. Bij mij past een 32 lengte maat prima (wel met hakken aan). Ook zijn mouwen bij mij nooit te lang :D
Vor alle kleintjes die er niet zo tevreden mee zijn (ik vind het wel mooi trouwens) ik was gisteren het ek kunschaatsen (voor paren aan het kijken) en daar was de LANGSTE deelneemster 1.62m.

Trouwens ik vind ook dat jullie allemaal verdraaid lange benen hebben voor jullie lengte, ik ben ong. 1.75 en heb lengtemaat 32/33!
een vriendin van mij kocht altijd van die 3 kwart broeken, die bij haar dan weer goed zaten, maar zij was geloof ik dan ook weer iets korter.
*
9crimes, ik ben wel wat langer dan jij (1.66, gewicht 48 kg) maar ik slaag bij de volgende winkels:

spijkerbroeken: Esprit EDC of Levi's maat 26

andere broeken: Mango of Sisley

Vaak zijn de broeken dan nog wel te lang, maar die laat ik dan inkorten dus geen probleem.
Ik ben 1.65 en 60 kilo. Op zich valt mijn lengte vergeleken met sommige van jullie nog wel mee, maar toch is het kopen van broeken voor mij een drama. Gister heb ik bijvoorbeeld nog een aantal broeken gepast bij de Mango en daar mocht echt wel 30 cm. vanaf en als ik dat zou doen, dan is het hele model weg. Echt jammer is dat! Verder heb ik behoorlijke billen, maar een slanke taille, dus als ik de broek over mijn billen krijg dan zit hij in mijn taille weer veel te wijd. Van broeken shoppen word ik dus over het algemeen behoorlijk chagrijnig, maar jurkjes daarentegen zitten meestal wel goed. Ik heb dan ook echt een jurkjes-tic. Ook tuniekjes, die voor langere mensen echt te kort zijn, kan ik gewoon als jurkje dragen. Dat is dan wel weer handig!

Maar wie tips heeft voor broeken van een dunne (geen spijker of rib, want daar lijk ik dik in) stof met wat kortere pijpen: houd me op de hoogte!!
Extrahalo, met 1.70m en 57kg lijk je me zeker geen dikzak (maar het was een beetje een grapje denk ik?) denk dat je een erg mooi figuur hebt! Mijn moeder is ook maar 1.50m, geen idee hoeveel ze weegt, maar zij kijkt idd ook wel als ze naar het buitenland gaat waar de mensen gemiddeld niet zo lang zijn als in NL.

Ook leuk die jurken sisa, ik zou zelf ook wat meer dingen willen dragen dan spijkerbroeken en spijkerrokjes (al zijn spijkerbroeken wel het meest praktisch in mijn werk met kinderen). Ik heb even geen tips voor je wat betreft broeken, ik heb een zwarte broek van Replay (geen spijkerstof) in maat 25/30 die qua lengte prima past (is wel een skinny). Maar hoezo lijk je dik in een spijkerbroek? Misschien een kwestie van het juiste model vinden? Ik heb gehoord dat als je klein bent je een broek met een rechte pijp moet nemen, moet zeggen dat ik wel zo eentje heb en hij staat erg goed met gympen eronder. Ook een wijdere broek die lang valt met laarzen eronder kan je benen langer doen lijken, bij de meeste mensen staat dit ook heel goed. Misschien eens bij een goede spijkerbroekenwinkel informeren naar welke modellen bij jou zouden kunnen passen?
Ow fijn dat ik niet de enige ben die gillend gek word van shoppen.

Ik ben 1.60 weeg rond de 52 kg. Heb maat xs/xxs of 32/34 (shirtjes)

Broeken vind ik een ramp 1 ze zijn te lang 2 mijn kont past er niet in! Dan zit het goed bij mijn kont dan is de middel veelte wijd, ik heb geen extreem grote kont maar wel een 'bolle' kont.

Mijn broeken koop ik altijd bij indian rose omdat dat het beste past, (men @ work) voor pakken ga ik naar Duitsland (centro Oberhausen overdekt shopping mall) omdat ik daar maat 32 kan kopen, ook slaag ik daar beter omdat de 34/32 er altijd blijft hangen.

Schoenen maat 35: je kan ze kopen bij Cinderella (heb je in de grotere steden bv R'dam, Govers, in Dordrecht, Silouhette in R'dam en Hotic in R'dam)
*
Ik weet niet jullie slanke dennen waar jullie je druk om maken.

Ik ben 1.63 en ben 83 kilo. Ik heb maat 44/46 (ja dik en vet hé!).

Dit is pas moeilijk om broeken of rokken te kopen.

De meeste broeken worden vanaf ongeveer maat 42 langer!!!!

Als het me lukt om een geschikte broek te vinden, moet er een kilometer van de lengte af.

Ik ben hard bezig om af te vallen. Ben al 5 kilo kwijt.

Maar als ik straks maat 38/40 heb bereikt (ja ik ga er voor), is het dus nog steeds moeilijk om een goede broek te vinden die gelijk past.

Nou ja... helaas, we (ik) heb(ben) gewoon onze lengte niet mee.

Succes. Groetjes Bianca.
ik ben 1.59 en draag maat 40-42, draag vaak een rok of jurk, waardoor ik niet veel last ervan heb dat broeken te lang zijn, vind dat soms ook wel meevallen trouwens en bovendien draag ik er dan mijn laarzen over waardoor het veel minder opvalt.
Ik ben 1.57 m en draag veel kinderkledingmaat 158/164, hoef ik ook niets in te korten.
Ik ben 1.52 en weeg 43/44 kg dus ik geloof dat ik hier de kleinste ben .

Ik kom inderdaad vaak uit bij de kindermaatjes en net als Zoyla ga ik daarvoor naar de H&M.

Voor broeken ga ik zelf naar:

- H&M

- Zara (sommige modellen hebben maat 32. Ideaal, maar dan moet het wel net het model zijn die je leuk vindt.)

- Only heeft soms broeken in maat 25. De ene keer zijn die net iets te groot, maar soms is het een 'kleine' maat 25 en die past dan wel

- Indian Rose heeft vaak kleine maatjes, maat 24 is daar soms ook wel te vinden.

- Diesel valt voor mij vaak net iets te groot, maar als je wat groter en zwaarder bent -want ik ben wel heel iniminie- zullen die bij de meeste kleintjes hier, wel passen.

Voor bovenkleding pas ik vaak net wel, of net niet in volwassen maten.

- H&M xs of maat 32 past vaak goed. De blousjes daar dan weer niet

- WonderWoman, kleine maatjes zijn daar ook echt kleine maatjes!

- Lady Sting heeft vaak xxs maten, past vaak goed!
Ben ook 1.52 en ik pas goed in een 34/36 ligt een beetje aan het model. Bovenkleding kopen is echt niet leuk te noemen heb een vrij forse cupmaat en een smalle onderwijdte waardoor alles in mijn taille los zit. Schoenmaat 34/35 is vaak een probleem omdat ik niet op rose schoenen met een bloementje of k3 wil lopen.
Kleintje2, in Antwerpen verkopen ze volwassen schoenmaten ook in maat 35, en heb ook wel eens maat 34 zien liggen.

Heb me daar sufgeshopt en kwam met 5 paar terug . Ik was alleen wel op zoek naar pumps, gewone schoenen heb ik niet echt naar gekeken, dus ik weet niet of dat voor gewone schoenen ook geldt.

Als je trouwens een schoenmaat 35 net niet past, kan je een zooltje erin leggen. Scheelt soms wel een halve maat.
quote:SensAsian schreef op 07 november 2009 @ 13:07:

Kleintje2, in Antwerpen verkopen ze volwassen schoenmaten ook in maat 35, en heb ook wel eens maat 34 zien liggen.

Heb me daar sufgeshopt en kwam met 5 paar terug . Ik was alleen wel op zoek naar pumps, gewone schoenen heb ik niet echt naar gekeken, dus ik weet niet of dat voor gewone schoenen ook geldt.

Als je trouwens een schoenmaat 35 net niet past, kan je een zooltje erin leggen. Scheelt soms wel een halve maat.

Pumps is idd het grootste (kleinste) probleem heb ook al zooltjes geprobeerd, zat toch niet lekker. Voor gewone schoenen zoek kleine maatjes 36 waar ik de veters of de gespen wat strakker kan doen. Ook volwassen uitziende kinderschoenen werken doorgaans goed

Ben al lang blij dat ik geen man van 1.52 ben....
Hahaha :-D Vreselijk lijkt me dat als je als man zijnde 1.52 bent!

En laarzen? die koop ik in maat 36 en daar doe ik dan lekkere dikke sokken bij aan. Omdat mijn kuiten vaak te dun zijn vul ik die lege ruimte op door beenwarmers over mn sokken aan te trekken. Heerlijk warm ook nu de winter eraan komt. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven