1.60m - kleding/maten?
vrijdag 16 januari 2009 om 19:21
Ik ben benieuwd of hier meer mensen met een kleinere lengte dan gemiddeld zijn, dus bij deze waag ik het erop!
Ik ben 1.60m en ben benieuwd naar welke maten gemiddeld zijn bij deze lengte? En ook of jullie misschien tips hebben qua winkels/merken.. Ik heb namelijk maat 25 (broek) en ook deze zitten soms te wijd. Kleiner dan maat 25 is zelden te vinden, ik kijk tegenwoordig ook weleens bij de kinderafdeling, maar echt geweldig is het niet.
Anderen met tips/ervaringen?
Ik ben 1.60m en ben benieuwd naar welke maten gemiddeld zijn bij deze lengte? En ook of jullie misschien tips hebben qua winkels/merken.. Ik heb namelijk maat 25 (broek) en ook deze zitten soms te wijd. Kleiner dan maat 25 is zelden te vinden, ik kijk tegenwoordig ook weleens bij de kinderafdeling, maar echt geweldig is het niet.
Anderen met tips/ervaringen?
zaterdag 7 november 2009 om 13:45
donderdag 12 november 2009 om 11:48
Ik ben 1.56 een weeg 52 kg en heb vaak maatje S. Zowel van bovenkleding als van broeken. Natuurlijk zijn alle broeken die ik koop (geen lengtematen) mij altijd te lang. Ik laat ze dus ook altijd korter maken. Daar baal ik altijd wel van, want dan kan ik me nieuwe broek nooit meteen aan! haha
Verder heb ik schoenmaat 36, en is soms ook een ramp. Niet alle schoenen van maat 36 passen (doe dan gewoon een zooltje in). Ik ga regelmatig naar Van Haren, daar hebben ze vaak leuke schoenen voor een betaalbare prijs! Alleen hebben ze daar maar 1 paar 36 van een bepaalde schoen. Dus vaak heb ik gewoon pech.
Dus opzich heb ik nooit problemen met shoppen. Alleen voor een winterjas is een probleem. Alle jassen die ik pas zijn te groot! Gewoon een maatje S die ik dus altijd heb, zijn de mouwen veeeeeel te lang! Vreselijk.. Maar goed..
Verder heb ik schoenmaat 36, en is soms ook een ramp. Niet alle schoenen van maat 36 passen (doe dan gewoon een zooltje in). Ik ga regelmatig naar Van Haren, daar hebben ze vaak leuke schoenen voor een betaalbare prijs! Alleen hebben ze daar maar 1 paar 36 van een bepaalde schoen. Dus vaak heb ik gewoon pech.
Dus opzich heb ik nooit problemen met shoppen. Alleen voor een winterjas is een probleem. Alle jassen die ik pas zijn te groot! Gewoon een maatje S die ik dus altijd heb, zijn de mouwen veeeeeel te lang! Vreselijk.. Maar goed..
zondag 20 december 2009 om 11:40
ik ben 26 jr en ik ben 1.58m en weeg rond de 46 kg. ik heb een slank welgevormt postuur.
ik heb nooit problemen met kleding kopen in maat 32/34...
heb sinds mijn puberjaren niet meer in kinderzaken wat gekocht.
ik winkel overal en nergens. in dure zaken maar ook in goedkopere zaken. tref altijd in mijn maten aan.
ik winkel o.a. de bonneterie, bijenkorf, v&d, bershka, zara, h&m en in kleine boetiekjes.
en in alle stylen is er zat in mijn maat. ik begrijp daarom ook niet waarom sommige vrouwen moeite hebben met kleding kopen in een kleine maat? voor mij klinkt het bizar dat er nog vrouwen de kinderafdeling afstruinen???
ik winkel overal en nergens. in dure zaken maar ook in goedkopere zaken. tref altijd in mijn maten aan.
ik winkel o.a. de bonneterie, bijenkorf, v&d, bershka, zara, h&m en in kleine boetiekjes.
en in alle stylen is er zat in mijn maat. ik begrijp daarom ook niet waarom sommige vrouwen moeite hebben met kleding kopen in een kleine maat? voor mij klinkt het bizar dat er nog vrouwen de kinderafdeling afstruinen???
zondag 20 december 2009 om 11:55
Ik ben 1.60m en ik draag afwisselend maat 38-40-42 onder (ligt eraan hoe het valt, dit zijn wel dingen zonder stretch). Bovenkleding is maat S of M als het meerekt, als het niet meerekt maat 44. Ik heb een klassiek zandloperfiguur, grote borsten, brede heupen en een smalle taille, maar met kleding kopen is het wel eens irritant want heel veel kleding zit te los bij de taille.
zondag 20 december 2009 om 12:09
Ik ben 1.66 en ook niet heel slank: ik weeg 64 kilo en heb dan ook maat 40 van broeken. Mijn lengtemaat is 30 en dat is echt lastig om te vinden. Voorheen liet ik broeken altijd inkorten maar daar wordt het model niet mooier van, ik heb me nu toch voorgenomen om alleen broeken te kopen die meteen goed zitten. Bij postorderbedrijven heb je wel vaker kortere maten viel me op. Jurkjes en rokjes zitten bij mij ook meteen goed.
maandag 21 december 2009 om 21:35
quote:kimira schreef op 20 december 2009 @ 11:40:
ik ben 26 jr en ik ben 1.58m en weeg rond de 46 kg. ik heb een slank welgevormt postuur.
Kimira, hoef je ook nooit broeken in te korten?
Pas je wel Esprit? Ik pas bijvoorbeeld de lijn 'edc' van Esprit wel in xs, maar de lijn 'Esprit' is me altijd te groot. Vandaag een topje van de 'de corp' (ook Esprit) gekocht in maat xs, hij past net, al was xxs wel beter geweest....kan me niet voorstellen dat jij nooit ergens last van hebt! Misschien koop je gewoon de goede merken
Andere merken heb ik qua bovenkleding geen problemen (als er maar een xs is, of een kleine s) maar broeken moeten altijd ingekort, zelfs een lengtemaat 30 lijkt tegenwoordig veel langer gemaatk te worden
En wel eens vallen rokjes/jurkjes minder mooi omdat ze te lang zijn, maar vaak maakt dat niet zo heel veel uit. Soms wel jammer omdat een korter jurkje vlotter staat en bij mij valt hij dan niet onder de knie ofzo.
Pas je wel Esprit? Ik pas bijvoorbeeld de lijn 'edc' van Esprit wel in xs, maar de lijn 'Esprit' is me altijd te groot. Vandaag een topje van de 'de corp' (ook Esprit) gekocht in maat xs, hij past net, al was xxs wel beter geweest....kan me niet voorstellen dat jij nooit ergens last van hebt! Misschien koop je gewoon de goede merken
Andere merken heb ik qua bovenkleding geen problemen (als er maar een xs is, of een kleine s) maar broeken moeten altijd ingekort, zelfs een lengtemaat 30 lijkt tegenwoordig veel langer gemaatk te worden
En wel eens vallen rokjes/jurkjes minder mooi omdat ze te lang zijn, maar vaak maakt dat niet zo heel veel uit. Soms wel jammer omdat een korter jurkje vlotter staat en bij mij valt hij dan niet onder de knie ofzo.
maandag 21 december 2009 om 21:50
he
leuk topic
Ik ben 27 jr, 1.58m en weeg 51 kilo
Maat 34/36 .. maar moet ook altijd mijn broeken inkorten! ZO irritant .... want met sommige leuke broeken kan het gewoon niet..
Bovenkleding heb ik eigenlijk nooit problemen mee....
Jurkjes ligt eraan, soms ziet het er niet uit, soms prima.
Ik weet dus helemaaal wat jullie bedoelen hoor grrrr
leuk topic
Ik ben 27 jr, 1.58m en weeg 51 kilo
Maat 34/36 .. maar moet ook altijd mijn broeken inkorten! ZO irritant .... want met sommige leuke broeken kan het gewoon niet..
Bovenkleding heb ik eigenlijk nooit problemen mee....
Jurkjes ligt eraan, soms ziet het er niet uit, soms prima.
Ik weet dus helemaaal wat jullie bedoelen hoor grrrr
dinsdag 22 december 2009 om 15:04
Ik ben 1,52m maar heb met mijn overgewicht gewoon maat 42/44. Broeken koop ik bij miss etam, met lengtemaat 30, hoef ik dan niet in te korten. Ergens anders is het me nog niet gelukt met broeken of anders kan je er een meter vanaf halen.
Meestal draag ik gewoon jurkjes met een legging. (Tuniekjes vallen bij mij als jurk en gewone jurken vallen bij mij tot aan mn kuiten)
Meestal draag ik gewoon jurkjes met een legging. (Tuniekjes vallen bij mij als jurk en gewone jurken vallen bij mij tot aan mn kuiten)
dinsdag 22 december 2009 om 17:49
quote:sheherazade schreef op 20 december 2009 @ 12:09:
Ik ben 1.63 en ook niet heel slank: ik weeg 62 kilo en heb dan ook maat 40 van broeken. Mijn lengtemaat is 30 en dat is echt lastig om te vinden. Voorheen liet ik broeken altijd inkorten maar daar wordt het model niet mooier van, ik heb me nu toch voorgenomen om alleen broeken te kopen die meteen goed zitten. Bij postorderbedrijven heb je wel vaker kortere maten viel me op. Jurkjes en rokjes zitten bij mij ook meteen goed.
Kun je nagaan hoe lichamen dus verschillen ondanks soortgelijk gewicht/lengte.
Ik ben 1.60 en weeg normaal 60 kilo, nu na zwangerschap 63 kilo.
Maar mijn maat is 34/36 en jeans is dit 27/28.
Jeans en gewone broeken moet ik overigens altijd inkorten.
Een hele enkele keer kom ik een broek tegen die direct past en niet ingekort hoeft teworden.
Dit zijn bij mij voornamelijk broeken van Diesel.
Ik ben 1.63 en ook niet heel slank: ik weeg 62 kilo en heb dan ook maat 40 van broeken. Mijn lengtemaat is 30 en dat is echt lastig om te vinden. Voorheen liet ik broeken altijd inkorten maar daar wordt het model niet mooier van, ik heb me nu toch voorgenomen om alleen broeken te kopen die meteen goed zitten. Bij postorderbedrijven heb je wel vaker kortere maten viel me op. Jurkjes en rokjes zitten bij mij ook meteen goed.
Kun je nagaan hoe lichamen dus verschillen ondanks soortgelijk gewicht/lengte.
Ik ben 1.60 en weeg normaal 60 kilo, nu na zwangerschap 63 kilo.
Maar mijn maat is 34/36 en jeans is dit 27/28.
Jeans en gewone broeken moet ik overigens altijd inkorten.
Een hele enkele keer kom ik een broek tegen die direct past en niet ingekort hoeft teworden.
Dit zijn bij mij voornamelijk broeken van Diesel.
woensdag 23 december 2009 om 20:32
Zal ik helpen AE...ik ben 1.60, 79 kilo en heb maat 42/44. Heel soms - zoals bij mijn nieuwe jas -heb ik 40.
Hoewel eigenlijk, heb ik altijd de 42, maar ik begin altijd met het passen van 44. Dan ben ik blij verrast als die te groot is , en een maatje kleiner zoeken is leuker dan je uit de te kleine maat moeten wurmen en een grotere te zoeken
Hoewel eigenlijk, heb ik altijd de 42, maar ik begin altijd met het passen van 44. Dan ben ik blij verrast als die te groot is , en een maatje kleiner zoeken is leuker dan je uit de te kleine maat moeten wurmen en een grotere te zoeken
Liever elitair dan een pauper!
maandag 28 december 2009 om 16:12
Heerlijk, herkenning! Ik ben 1.63 en heb maat 38/40. Bij broeken is mijn lengtemaat 30 met breedtemaat 29 (soms 30), altijd lastig te vinden. Spijkerbroeken koop ik meestal bij H&M. Ik had twee goeie waar ik erg blij mee was, maar die beginnen helaas wat vormeloos te worden... Nieuwe broeken laat ik ook weleens inkorten, maar dit doet inderdaad niet altijd wonderen voor het model en vaak valt het ook net te kort uit naar mijn zin, terwijl het met afspelden altijd wel goed lijkt.
De laatste tijd word ik het zoeken naar geschikte broeken een beetje beu en draag ik vooral jurkjes en rokjes, met daaronder een legging, een maillot of een panty, en mooie pumps of laarzen. Dit verdoezelt meteen mijn buikje en legt het accent op mijn taille en mijn slanke benen. Ben ik eigenlijk wel tevreden mee
De laatste tijd word ik het zoeken naar geschikte broeken een beetje beu en draag ik vooral jurkjes en rokjes, met daaronder een legging, een maillot of een panty, en mooie pumps of laarzen. Dit verdoezelt meteen mijn buikje en legt het accent op mijn taille en mijn slanke benen. Ben ik eigenlijk wel tevreden mee
dinsdag 29 december 2009 om 01:49
quote:runner84 schreef op 21 december 2009 @ 21:35:
[...]
Dag Runner,
Broeken inkorten doe ik wel. En wat geeft het? Ik heb me erbij neergelegt dat ik klein ben en blijf
Dus met die gedachtengang stoort het me niet dat broeken lang zijn. (dat zijn ze toch altijd)
Tegenwoordig met die skinny jeans hoef ik niet te laten inkorten.
Gewoon de pijpen beetje opstropen en je ziet er hip uit lekker voordelig dus.
Voor mooie jurken moet je gewoon goed zoeken. En dan niet in winkels gericht op de Hollandse meid... als je zelf klein en tenger bent. Want dan is een xs-s een medium. Dus ik ga meestal voor de spaanse en italiaanse labels. Die zijn getailleerder en vallen op maat.
Omdat het momenteel in de mode is om ruimvallende kleren te dragen scoor ik ook goed bij scandinavische labels. Maar het moet altijd in een xs zijn
Esprit? Tja, dat is niet echt mijn merk. Loop het altijd voorbij.
En op je laatste vraag of ik nergens last van heb?
Vast wel, maar ik geeft altijd toe aan wat ik kan hebben en wat niet. Dan stoor je er zelf minder aan
[...]
Dag Runner,
Broeken inkorten doe ik wel. En wat geeft het? Ik heb me erbij neergelegt dat ik klein ben en blijf
Tegenwoordig met die skinny jeans hoef ik niet te laten inkorten.
Gewoon de pijpen beetje opstropen en je ziet er hip uit lekker voordelig dus.
Voor mooie jurken moet je gewoon goed zoeken. En dan niet in winkels gericht op de Hollandse meid... als je zelf klein en tenger bent. Want dan is een xs-s een medium. Dus ik ga meestal voor de spaanse en italiaanse labels. Die zijn getailleerder en vallen op maat.
Omdat het momenteel in de mode is om ruimvallende kleren te dragen scoor ik ook goed bij scandinavische labels. Maar het moet altijd in een xs zijn
Esprit? Tja, dat is niet echt mijn merk. Loop het altijd voorbij.
En op je laatste vraag of ik nergens last van heb?
Vast wel, maar ik geeft altijd toe aan wat ik kan hebben en wat niet. Dan stoor je er zelf minder aan
zondag 3 januari 2010 om 21:13
Leuk om te lezen dat hier meer kleine dames zijn. Ik ben waarschijnlijk de kleinste hier: 1.50 m en 46 kg. Maat xs of 34 van de H&M past me bijna altijd. Ook bij de Sting en de WE slaag ik vaak. Momenteel probeer ik een mooie blazer/colbert te vinden maar dat is erg lastig. Mijn bovenlichaam is wat korter dan een gemiddelde Nederlandse vrouw, waardoor de taille bijna bij mijn heupen begint. Ik heb laatst een mooie colbert gepast bij Mexx, maar de schouders steken weer te veel uit. Misschien mooi met de jaren '80 mode, maar het liefst heb ik iets tijdloos. Dus weet iemand waar je een mooie blazer/colbert kunt vinden (die past binnen een studentenbudget)?
dinsdag 23 november 2010 om 11:36
donderdag 16 december 2010 om 14:47
Topic is al oud zie ik, maar denk dat ik de kleinste ben haha..zie mijn naam Ben nog geen 1.50 m en weeg ook nog geen 40 kg. Verder ben ik heel gezond, gewoon normaal figuur. En kleding kopen is echt heel lastig.
Zelf hou ik van 'anders-dan-gewoontjes' dus vaak maak ik het mezelf extra moeilijk.
MAAR: bij de Mango slaag ik eigenlijk altijd!!! Daar ben ik echt blij mee =D Ik heb net een lange jas gekocht. Misschien iets langer dan bedoeld (maar wel boven m'n knie), maar hij zit overal goed. Ook heb ik een goede strakke spijkerbroek van de mango, meestal zitten daar wel broeken tussen die ik pas. De broek die ik heb hoefde ik ook eigenlijk niet in te korten (vegeleken met normaal)
Ik heb nog een spijkerbroek van LEE in maatje 25 die ook heel goed zit.
Toch zou ik natuurlijk het liefst een fijnere maat hebben, zodat ik ook de bijzondere kleding pas. Liever geen kinderkleding omdat je sowieso al jonger wordt geschat..leuk voor later maar nog ff niet op m'n 20e.
Veel succes kleintjes, ik weet hoe jullie je voelen
En natuurlijk hoop ik dat jullie nu hoop hebben na mijn verhaal haha!
Zelf hou ik van 'anders-dan-gewoontjes' dus vaak maak ik het mezelf extra moeilijk.
MAAR: bij de Mango slaag ik eigenlijk altijd!!! Daar ben ik echt blij mee =D Ik heb net een lange jas gekocht. Misschien iets langer dan bedoeld (maar wel boven m'n knie), maar hij zit overal goed. Ook heb ik een goede strakke spijkerbroek van de mango, meestal zitten daar wel broeken tussen die ik pas. De broek die ik heb hoefde ik ook eigenlijk niet in te korten (vegeleken met normaal)
Ik heb nog een spijkerbroek van LEE in maatje 25 die ook heel goed zit.
Toch zou ik natuurlijk het liefst een fijnere maat hebben, zodat ik ook de bijzondere kleding pas. Liever geen kinderkleding omdat je sowieso al jonger wordt geschat..leuk voor later maar nog ff niet op m'n 20e.
Veel succes kleintjes, ik weet hoe jullie je voelen
donderdag 16 december 2010 om 14:51
maandag 20 december 2010 om 22:48
ik ben 1.63, en weeg rond de 75 kilo. Helaas heb ik hele brede heupen en een flinke kont, waardoor ik bijna altijd op een maat 44 kom. Qua lengte is dat altijd fout, maar lang leve de inkortwinkel om de hoek! Vaak slaag ik bij miss etam, en bij de WE korten ze ook in, en nog goed ook.
Toch draag ik bujna altijd rokjes of jurkjes, gewoon omdat het makkelijker is.
Toch draag ik bujna altijd rokjes of jurkjes, gewoon omdat het makkelijker is.
donderdag 23 december 2010 om 10:45
Ik ben ongeveer 1.62 en heb jarenlang 57 gewogen, nu 2 kilo meer denk ik . En ben nog steeds redelijk slank met vrouwelijke vormen, dus wel borsten en billen. Ik heb meestal maat 28, maat 36 en maat S. Hoewel ik ook weleens iets in XS of in M koop.
Ben qua figuur vergelijkbaar met mijn langere vriendinnen die maat 38 hebben, alleen dan dus net iets kleiner
.
Lengtemaat koop ik altijd 32. Op sneakers is dat net iétsje te lang (niet veel dus t staat niet raar) maar ik draag vaak hakken.
Ben qua figuur vergelijkbaar met mijn langere vriendinnen die maat 38 hebben, alleen dan dus net iets kleiner
Lengtemaat koop ik altijd 32. Op sneakers is dat net iétsje te lang (niet veel dus t staat niet raar) maar ik draag vaak hakken.