Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
nimue_iparis schreef:
06-12-2017 19:45
In Januari is er overal sale. Ik zou in februari beginnen ;-)
:proud:

Ik ga je topic volgen, weet nog niet of ik mee wil gaan doen. Heb de laatste tijd veel geld uitgegeven oa vanwege nieuwe kleding nodig (zwanger) alsook onbedwingbare hormonaal veroorzaakte shopdrang. Douglas Kruidvat en wehkamp zijn blij met me. Mijn bankrekening niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen doen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ik het kan. Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar een maand heb gehad waarin ik geen kleding heb gekocht.

Ik dacht vorige week nog dat ik me goed ingehouden had in november: bijna niets gekocht! Wel vreemd dat mijn bankrekening leger was dan ik zou verwachten. Tot ik eens echt ging kijken wat ik uitgegeven had. Schrok ik best wel van:

- paar schoenen: 130 euro
- jurk: 70 euro
- yoga legging: 60 euro
- 3 panty's (van Wolford, vandaar de prijs): 150 euro

410 euro voor bijna niets. Om te janken gewoon.
Je koopt ook wel echt dure dingen, Lady Day. Ik vind bijv 20 euro voor een panty al heel erg veel. Schoenen van 130 euro koop ik alleen als ik weet dat ik er jaren en jaren mee vooruit kan, de zgn basics zoals goede leren zwarte laarzen, goede wandelschoenen en goede sandalettes.


Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik een tijd met heel weinig geld heb moeten rondkomen en sindsdien echt van de koopjes en regelmatig ook tweedehands kleding (en meubels) ben. Dus over duurdere stukken denk ik echt wel na. Gelukkig heb ik niet zo’n heel dure smaak qua kleding (cosmetica is een ander verhaal....)
Januari en februari zijn wel heel gemakkelijke maanden om niets te kopen. Gaat je vast lukken. Gewoon jezelf afmelden voor alle nieuwsbrieven, een nee-nee-sticker op de deur en niet de stad in gaan. Dat kun je best!
2 maanden... Meid, dat zal een opgave worden!
:facepalm:
Waarom wil je dit eigenlijk? Als het niet uit noodzaak is waarom wil je dat dan jezelf aan doen. Je mag jezelf toch op zijn tijd wel verwennen als je het kunt betalen.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen een nee nee sticker op je brievenbus. Als je geen folders meer hebt word je ook niet in verleiding gebracht van aankopen die je zogenaamd nodig hebt.
Als je dan bijv een keer wat nodig hebt kan je heel makkelijk online beste aanbieding daarvoor vinden.
En het scheelt gewoon een hoop troep, van folders en spullen.
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen!

en in plaats van de stad ingaan in het weekend ruim je je kledingkast op en kom je dingen tegen die je vergeten was en ben je ook weer helemaal blij
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
06-12-2017 22:52
Je koopt ook wel echt dure dingen, Lady Day. Ik vind bijv 20 euro voor een panty al heel erg veel. Schoenen van 130 euro koop ik alleen als ik weet dat ik er jaren en jaren mee vooruit kan, de zgn basics zoals goede leren zwarte laarzen, goede wandelschoenen en goede sandalettes.


Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik een tijd met heel weinig geld heb moeten rondkomen en sindsdien echt van de koopjes en regelmatig ook tweedehands kleding (en meubels) ben. Dus over duurdere stukken denk ik echt wel na. Gelukkig heb ik niet zo’n heel dure smaak qua kleding (cosmetica is een ander verhaal....)
Ik koop tegenwoordig altijd spullen van goede kwaliteit, zodat ik er jaren mee vooruit kan. Het probleem is alleen dat ik zoveel spullen heb waar ik jaren mee vooruit kan dat vrijwel niets slijt :) -- ook goede panty's doe ik jaren mee.

Jaren geleden, toen ik het minder breed had kocht ik ook heel veel tweedehands, zowel meubels als kleding. Maar ik bleef wel kopen. Ook toen had ik een goedgevulde kledingkast. Ik word er gewoon heel erg blij van!
Goed van je dat je dit gaat doen, TO. Een jaar of vijf geleden probeerde ik weleens een maand niks te kopen, en dat lukte dan niet of met veel moeite nét. Toen hier een paar jaar geleden een topic werd geopend om een jaar geen kleding te kopen, hield ik het vier maanden vol. Dit jaar heb ik vanaf januari tot augustus niks gekocht. Toen had ik echt een nieuwe broek nodig. als ik nu iets koop bedenk ik eerst wanneer ik het ga dragen en hoe ik het ga combineren. Dan weet ik of het echt iets toevoegt en of het de moeite waard is. Zo niet, koop ik het niet.

Ik raad jou aan om het gewoon te proberen, en als je écht opeens vindt dat je iets moet kopen, je dan af te vragen of je het echt nodig hebt. Je kunt een soort boodschappenlijstje bijhouden. Je zult zien dat je bijna alles wel twee maanden kunt uitstellen, en dat je ook veel dingen een week later helemaal niet meer zo graag wilt hebben.

Het gaat je vast lukken!
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn behoorlijke bedragen Lady_Day! Maar als je er geen boterham minder om eet maakt het niet zo veel uit qua geld, snap wel dat je qua koopgedrag dat wat minder wil gaan doen.

Als je genoeg kleding en schoenen hebt verslijt er ook weinig, als er iets gaat pillen of uit vorm raakt doe ik het weg of draag het als huiskleding.
Van huis uit meegekregen dat dat armoedig is. Met weinig geld kan je er ook goed gekleed gaan. Goed combineren en weten wat je staat maakt een groot verschil.

Het is tegenwoordig ook de val van 'fast fashion'. Een paar tshirtjes met leuke print zijn zo gekocht maar die gaan dan ook maar 1 seizoen (of wasbeurt met pech) mee.

Kopen was vroeger vaak 'voor de heb' bij mij, had het financieel ruimer, maar het bleven koopjes.

Nu denk ik beter na over of iets echt nodig is, echt heel leuk is en goed past.
Bij kastopruimingen zaten er altijd dingen bij met kaartjes er nog aan. :nooo:
Tegelijkertijd doe ik daar bij tweedehandswinkels zelf mijn voordeel mee: ik heb een jasje met de kaartjes er nog aan voor 10 euro gekocht, nieuwprijs 60 euro. Draag dat jasje heel vaak, voor 60 euro had ik dat nooit gekocht. :yes:
Een ( bijna) No spend maandje of 2 mbt kleding, uitjes en extraatjes is leuk. Begin ik wel na de verjaardag van mijn kind en stop ik voor die van mijn andere kind.

Eens kijken hoe ver ik kom, ik koop al niet zomaar dingen meestal. We leven al op een redelijk strak bedacht budget. Maar soms heb ik van die periodes en kan ik iets heel nodigs vinden en dan valt het achteraf wel mee met hoe nodig het is. ;)
Lady_Day schreef:
06-12-2017 22:45
Ik zou graag mee willen doen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ik het kan. Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar een maand heb gehad waarin ik geen kleding heb gekocht.

Ik dacht vorige week nog dat ik me goed ingehouden had in november: bijna niets gekocht! Wel vreemd dat mijn bankrekening leger was dan ik zou verwachten. Tot ik eens echt ging kijken wat ik uitgegeven had. Schrok ik best wel van:

- paar schoenen: 130 euro
- jurk: 70 euro
- yoga legging: 60 euro
- 3 panty's (van Wolford, vandaar de prijs): 150 euro

410 euro voor bijna niets. Om te janken gewoon.
Op zich vind ik een paar schoenen van 130 niet bijzonder duur. Maar ik heb maar 3 paar ( waavan er 2 ouder dan 2 jaar) en een paar slippers en doe daar echt lang mee. Koop maar 1 paar laarsjes per jaar. En een paar goede sandalen/ slippers en een goedkoop gympje.

De rest zou ik niet kunnen betalen. Misschien wel goed als je zoveel hebt als jezelf zegt en het is allemaal goed en mooi om het eens langer dan een maandje te proberen?
Kleding gaat me wel lukken. Maar je zult net zien dat mijn winterschoenen het in die twee maanden gaan begeven....
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
07-12-2017 12:56
Op zich vind ik een paar schoenen van 130 niet bijzonder duur. Maar ik heb maar 3 paar ( waavan er 2 ouder dan 2 jaar) en een paar slippers en doe daar echt lang mee. Koop maar 1 paar laarsjes per jaar. En een paar goede sandalen/ slippers en een goedkoop gympje.

De rest zou ik niet kunnen betalen. Misschien wel goed als je zoveel hebt als jezelf zegt en het is allemaal goed en mooi om het eens langer dan een maandje te proberen?
Sja, daar denk ik echt wel eens over na, maar ik vind kleding kopen echt heel leuk. Een ander gaat op vakantie of uit eten en geeft daar zijn geld aan uit. Dat doe ik echt heel zelden. Behalve mijn vaste uitgaven (hypotheek, boodschappen etc.) is kleding mijn grootste kostenpost. Een maand niet uit eten of een jaar niet op vakantie.. ja, dat lukt me makkelijk, maar kleding... mijn zwakte.
Lady_Day schreef:
07-12-2017 13:01
Sja, daar denk ik echt wel eens over na, maar ik vind kleding kopen echt heel leuk. Een ander gaat op vakantie of uit eten en geeft daar zijn geld aan uit. Dat doe ik echt heel zelden. Behalve mijn vaste uitgaven (hypotheek, boodschappen etc.) is kleding mijn grootste kostenpost. Een maand niet uit eten of een jaar niet op vakantie.. ja, dat lukt me makkelijk, maar kleding... mijn zwakte.
Haha, nou ook zat die die keuze ook niet hebben. Maar inderdaad als jij (en je eventuele gezin/partner ect) dat een prima verdeling vinden dan hoef je nu niet ineens een maand niks te gaan kopen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day: Wow, een panty van 50 euro en die gaat echt jaren mee? Geen ladders, niks??
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ook mee ga doen, wel zwaar om in de sale te starten. Heb hetzelfde al Lady Day, ik wordt gewoon heel erg gelukkig van mijn aankopen. Heb een eigen rekening waar ik deze dingen van. Ook ik dacht goed bezig te zijn, hoop spullen op MP verkocht te investering van mijn nieuwe bril en winterjas.......

Maar op de 1 of andere manier presteer ik het weer uit te geven aan een paar laarzen op MP € 240,00, een trui op MP € 60,00 en een paar shirts in de
Zalando Lounge € 185,00 en hoewel ik daar heel gelukkig van wordt heb ik er toch stiekem de balen van :-?

Dus ik doe mee, kijken hoever ik kom :yes:
Alle reacties Link kopieren
framboos1981 schreef:
07-12-2017 13:14
Lady_Day: Wow, een panty van 50 euro en die gaat echt jaren mee? Geen ladders, niks??
Ja, 50 euro is een belachelijk bedrag voor een panty, maar ik heb het er voor over. Dit zijn 100 denier panty's van Wolford. Die zitten gewoon heel goed (zakken nooit af, en er zitten 'voeten' in zodat je niet een bult stof rond je enkels hebt hangen) en deze ladderen en pillen nooit. Bovendien zijn ze ook heel mooi diep zwart en mat (bij goedkopere versies zie je vaak strepen van het verfbad en glanzen ze een beetje door goedkope lycra). Uiteraard moet je niet een kat hebben die er inspringt, of iets dergelijks want dan gaan ze er wel aan.

Ik was ze met de hand en bij normaal gebruik gaan ze bij mij echt jaren mee en ik draag ze echt wel iets van 3 a 4x per week (in de herfst/winter).
Alle reacties Link kopieren
liefkind2017 schreef:
07-12-2017 13:14
Ik denk dat ik ook mee ga doen, wel zwaar om in de sale te starten. Heb hetzelfde al Lady Day, ik wordt gewoon heel erg gelukkig van mijn aankopen. Heb een eigen rekening waar ik deze dingen van. Ook ik dacht goed bezig te zijn, hoop spullen op MP verkocht te investering van mijn nieuwe bril en winterjas.......

Maar op de 1 of andere manier presteer ik het weer uit te geven aan een paar laarzen op MP € 240,00, een trui op MP € 60,00 en een paar shirts in de
Zalando Lounge € 185,00 en hoewel ik daar heel gelukkig van wordt heb ik er toch stiekem de balen van :-?

Dus ik doe mee, kijken hoever ik kom :yes:
Haha, herkenbaar! Had aantal dingen verkocht op MP. Dacht dat dat makkelijk geld verdienen was (daar gaat het al mis natuurlijk) om vervolgens op MP méér uit te geven dan ik verdiend had :)
Tweedehands laarzen voor 240 euro? :O
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
07-12-2017 14:23
Tweedehands laarzen voor 240 euro? :O
Ik heb echt mega kuiten en kan nooit leuke hippe hoge laarzen vinden, nu dus wel :-) Golden Goose grijze suede laarzen :heart: Geloof het of niet was een super koopje, zeker omdat ze nog nieuw in de doos zaten :-)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-12-2017 14:22
Haha, herkenbaar! Had aantal dingen verkocht op MP. Dacht dat dat makkelijk geld verdienen was (daar gaat het al mis natuurlijk) om vervolgens op MP méér uit te geven dan ik verdiend had :)
hahahaha dat dus, nu weer blut :facepalm:
Tot nu gaat dat vanzelf goed.
Ik zoek alleen voor erbij, maar bijna alles is uitverkocht.
Het is bijna 2 maanden geleden dat ik mijn nieuwe schoenen kocht.

Ik heb mijn oude sneakers gesloopt en kan ze zeker niet meer aan.
Extra kleding kan ik echt niet kwijt.
Wat leuk dat er zoveel reacties zijn !
Leuk dat er toch mensen mee willen doen.
Ik ken Wolford wel maar meer van de dure tops enz.
Wist niet dat de panty's zo duur waren.
Ik draag zeer zelden panty's, dus weet niet of ik het er niet voor over zou hebben. Misschien wel als je ze veel draagt en ze zijn het waard. Wel zou ik heel bang zijn voor ladders enz.

December wil ik nog wel eea meepakken. Ik heb nu graag nog steeds mijn hele oude laarsjes aan, maar die mogen echt vervangen worden.
Dat zijn dan meestal blackstone's , of shepherds, zoiets.
Lekkere goede laarsjes.

However , ik wil het toch gaan proberen en daarna proberen uit te breiden met andere geldverslinders, zoals vaasjes, beddengoed en noem maar op.
Gewoon alles is leuk.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven