Mode & Beauty alle pijlers

5 stuks kleding per jaar

22-02-2024 22:45 419 berichten
In een nieuwsbericht op de NOS: milieucentraal streeft ernaar dat we maximaal 5 stuks nieuwe kleding per jaar te kopen, om de opwarming van de aarde binnen de perken te houden.

Ik ben geen shopaholic, ik heb geen grote volle kledingkast, ik koop soms maanden niets en ik koop ook wel eens wat op vinted... maar dan nog zit ik ver over die 5 stuks per jaar. Ik koop misschien de verkeerde dingen (je leest wel eens dat mensen met dure dingen heel lang doen) maar ik zie echt niet voor me hoe je binnen de 5 moet blijven.

Daarom de vraag: wat zouden jullie kopen als je je met maximaal 5 stuks kleding je garderobe mag verversen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
04-03-2024 10:40
Dit maakt veel uit denk ik, ja. Ik heb veel truien, een stuk of 15 en die kunnen wel 2 seizoenen mee. Maar als je maar 7 truien hebt, gaan die toch echt maar 2x zo kort mee (even er van uit gaande dat alles even veel gedragen wordt). Iemand met 30 truien kan weer 2x zo lang doen met haar truien want die dingen worden maar 1x per maand gedragen. En dan heb je ze nog met 60 truien die blij zijn als ze alles 1x aan gehad hebben in het seizoen.
Ik heb vijf truien geloof ik, en die heb ik bijna allemaal al meer dan vijf jaar. Die kledingstukken gaan toch niet meer twee seizoenen mee?
Het zijn wel truien van wol, wellicht maakt dat nog uit.

Wij hebben echt niet veel kleding in de kast, en het meeste gaat echt wel lang mee (terwijl we toch alles op 60 graden wassen), maar is allemaal van 95-100% katoen, of 100% wol. Een enkele broek uitgezonderd. M'n sokken gaan ook al zéker een jaar of zeven mee, maar die draag ik maar een gedeelte van het jaar. Wat dikkere sokken in de winter, dunnere in het voorjaar/herfst maar het grootste gedeelte van het jaar draag ik m'n sandalen, en dus sokloos :) M'n man wandelt wel veel meer, die doet korter met z'n sokken. Ondergoed gaat hier eigenlijk wel altijd lang mee. Geen dure merken verder of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van mij zijn na 2 jaar wel echt op, maar ik draag ze dan ook in herfst, winter en lente door de lange kou. En ik draag geen wol, dat vind ik kriebelen. Heb graag acryl.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
04-03-2024 09:28


Als je amper wat hebt en maar 2 broeken, 1 paar schoenen en een jas plus bovenstuk mag kopen met de huidige kwaliteit van stoffen en materialen dan wens ik iedereen succes. Dat gaat niet lukken. Ook omdat wij echt 4 seizoenen hebben per jaar.
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
In de zomer draag ik vrijwel alleen jurkjes en rokjes met topjes of tshirts. Een aantal midi/maxi voor werk en koele dagen maar als het even kan kort. En dan heb ik 2 paar sandalen.

In herfst en lente draag ik langere tops (blousjes en zo), dunne herfst/lente truien of mijn echte wintertruien met lange broeken en gympies. Soms rokken (die ik ook in de zomer draag) met panty of de langere jurken als het weer het toe laat.

In de winter draag ik wintertruien met lange broeken en gympies of bootsies. Ook thermokleding eronder voor als het echt koud is.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
04-03-2024 09:28
Om terug te komen op TO.

Ja, dat zou me wel gaan lukken muz van sokken en ondergoed. Maar ik denk ook niet dat dit wordt meegerekend.

Wel heb ik al een uitstekende basisvoorraad waardoor dat wel lukt.

Als je amper wat hebt en maar 2 broeken, 1 paar schoenen en een jas plus bovenstuk mag kopen met de huidige kwaliteit van stoffen en materialen dan wens ik iedereen succes. Dat gaat niet lukken. Ook omdat wij echt 4 seizoenen hebben per jaar.

Wel kunnen we met een capsulewardrobe uit de voeten als je al een goede basis hebt.
Ik doe minimaal 5 jaar met een jas, dus zelfs als ik 3 jassen wil hebben (1 winter, 1 zomer (regenjas) en 1 tussenjas, dan heb ik dus nog een heel aantal jaren dat ik geen nieuwe jas hoef te kopen. Je kunt wel klagen dat de kwaliteit zo slecht is tegenwoordig, maar er zijn hier dus ook voldoende mensen die daar geen last van hebben. Dus wellicht ligt dat dan ook aan wat je koopt of hoe je ermee omgaat.

Ook het voorbeeld met de truien. Ik doe ook wel minimaal 5 jaar met een trui. Dus ik kan met 3 truien en 2 vesten prima de winter door. En als een trui niet meer geschikt is voor mijn werk kan ik hem nog wel thuis dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jassen gaan wel eeuwig mee bij mij ja. Ik heb een winterjas die toch al 10 jaar oud is inmiddels en die is echt nog helemaal mooi. Van de Sting, die heeft wel echt top spul altijd vind ik.

Was je dan elke 3 dagen je truien Aikidoka? Ik heb wat meer truien zodat ik maar eens per week een truienwas hoef te draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
Ik deed ook wat jij nu doet toen ik nog heel klein woonde en amper ruimte had om kleding op te bergen. Maar ik voel me allang niet mooi of prettig meer in gewoon een shirtje met spijkerbroek en dan een vest erover tegen de kou. Dus tegenwoordig draag ik andere kledingstukken in de koude maanden dan in de warme maanden. 's Zomers vaak een jurk, die qua stof en kleur overigens ook totaal ongeschikt zijn voor de winter. En 's winters weer veel wol en nette broeken, lange mantels, laarzen enzovoorts. Vesten heb ik nog wel in de kast liggen maar op eentje na (inderdaad bedoeld voor in de zomer als het toch fris is) draag ik ze eigenlijk nooit meer omdat ik ze suf vind. Ik probeer wel voor kledingstukken te kiezen die niet al te trendy zijn en daardoor langer mee kunnen.
Ugli schreef:
04-03-2024 12:02

Was je dan elke 3 dagen je truien Aikidoka? Ik heb wat meer truien zodat ik maar eens per week een truienwas hoef te draaien.
Wol hoef je lang zo vaak niet te wassen als acryl. En wijde kleren minder vaak dan strakke. Ik hoef echt niet wekelijks een truienwas te draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
04-03-2024 12:02
Jassen gaan wel eeuwig mee bij mij ja. Ik heb een winterjas die toch al 10 jaar oud is inmiddels en die is echt nog helemaal mooi. Van de Sting, die heeft wel echt top spul altijd vind ik.

Was je dan elke 3 dagen je truien Aikidoka? Ik heb wat meer truien zodat ik maar eens per week een truienwas hoef te draaien.
Nee hoor, ik draag een trui toch meestal wel 3 dagen, met telkens een dag luchten ertussen, soms nog wel langer. Na 2 weken truien dragen een keer wassen is het meer. Ik heb overigens wel meer truien, 3 dunne en 4 dikke en 2 vesten, denk ik. En die zijn deels meer dan 10 jaar oud, dus ik verwacht niet dat ik elk jaar een trui bij moet kopen, ook als ik er maar 5 zou hebben.
Ik heb vandaag een dunne trui aan die denk ik 5 jaar oud is en er nog perfect uitziet. Die gaat zeker nog 5 jaar mee, maar ik verwacht langer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou die van mij moet ik toch wel wassen na 1-2 keer dragen, maar dat is dus blijkbaar omdat het acryl is. Heb toevallig vandaag nog een 2 jaar oude trui weggegooid, die kwam uit de was en was nu echt over het grijze "kan dit nog" gebied heen gekropen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd niet van shoppen en ben amodieus maar ik zou dit ook niet redden vrees ik. Ik heb best wat kleding die al jaren meegaat (vorig jaar een jurkje weggedaan dat ik al 20 jaar had en droeg maar dat echt niet meer goed zat) maar ook elk jaar wel best wat kledingstukken die gewoon op zijn.

Ik koop geen hele goedkope spullen maar ook niet hoog segment, en naden en stoffen enzo daar heb ik geen verstand van (en geen zin om me in te verdiepen want ik houd dus niet van kleding). En ik was mijn kleding noodgedwongen heel vaak want mijn peuter slaagt er altijd wel in om op me te knoeien of te snotteren, dat zal ook niet helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
Ik ben zo iemand maar ik ben een koukleum en red het niet in de herfst/winter met mijn zomertruitje + trui of vest. In de winter draag ik een topje met spaghettibandjes of ondershirt, een shirt met lange mouwen of een overhemd en een dikke trui of een vest/blazer. In de zomer een shirt met korte mouwen met een lichte trui of licht vestje, als het echt warm is een jurkje of topje zonder mouwen. Ik heb ook drie jassen: zomer/herfst-lente/winter.

En verder heb ik ook kleding in verschillende stadia van formeel: weekend/vakantie, thuiswerkdag, gewone dag op kantoor, dag met vergaderingen met externen. Niet dat ik voor alles een complete garderobe heb, maar het is zeker niet allemaal inwisselbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
idem hier. mijn jas wisselt per seizoen (geen nieuwe, maar de dikke ski-jas gaat nu ongeveer de kast in en wordt vervangen door mijn softshelljas en ontelbaar vestjes/vesten) maar verder gebeurt er niet zoveel. shirts met korte mouwen draag ik in de zomer zonder vestje/jasje erover, maar dat vestje/jasje draag ik in de avond dan vaak weer wel.
En doooooor!
Ik heb wel winter- en zomerkleding, zowel qua dikte als qua kleur.

Waar ik nog een oplossing voor zoek: duurzame lange zomerbroeken? ik verbrand snel in de zon, vind linnen ideaal, maar daar slijt ik binnen een seizoen doorheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
frambozentaartje schreef:
06-03-2024 14:35
Ik heb wel winter- en zomerkleding, zowel qua dikte als qua kleur.

Waar ik nog een oplossing voor zoek: duurzame lange zomerbroeken? ik verbrand snel in de zon, vind linnen ideaal, maar daar slijt ik binnen een seizoen doorheen.
ik heb een aantal wijde broeken van viscose. lekker dun en voor mij blijven ze langer heel dan de katoen/linnenmix varianten die ik heb gehad
En doooooor!
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.


Ik snap dan weer niet dat mensen dat niet hebben. In de zomer draag ik dunne jurkjes en rokjes en shirtjes. In de winter heb ik meerdere laagjes soms en dikke truien, warme gevoerde laarzen en spijkerbroeken.

Ik heb dunne blousjes, dikkere blousjes, dunne truien, dikke truien, dunnere vestjes, dikkere vesten enzovoort.
Ik heb echt kleding per seizoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Montana schreef:
06-03-2024 15:03
Ik snap dan weer niet dat mensen dat niet hebben. In de zomer draag ik dunne jurkjes en rokjes en shirtjes. In de winter heb ik meerdere laagjes soms en dikke truien, warme gevoerde laarzen en spijkerbroeken.

Ik heb dunne blousjes, dikkere blousjes, dunne truien, dikke truien, dunnere vestjes, dikkere vesten enzovoort.
Ik heb echt kleding per seizoen.
In mijn specifieke geval; ik kan het koud hebben in de zomer en m'n wollen (dunne) trui aan doen, of juist warm in de winter (zéker op het werk binnen) en gewoon m'n dunne, katoenen vestje over een mouwloos shirtje aanhebben :) Ik fiets, dus krijg het sowieso altijd bloedheet. Ik moet er persoonlijk niet aan denken iets aan te hebben dat ik niet uit kan doen wanneer ik het warm krijg. Ik heb het ook vaak zat koud hoor, maar daarom altijd een trui mee. Ik heb het liefst bijv m'n onderarmen een beetje bloot, ik stroop altijd m'n mouwen op en ik vind kleding ook snel strak zitten, bijvoorbeeld een blouse. Van het idee alleen al krijg ik het dan warm ;)
Ik draag een spijkerbroek het hele jaar door, al draag ik een 3/4 broek vanaf de lente tot eind herfst (ligt aan de temperatuur natuurlijk). Dus ik heb op zich wel iets dat ik alleen in de zomer draag, alleen heb ik geen complete garderobes. In de winter draag ik bijvoorbeeld graag laagjes. Maar dat is dan één of hooguit twee laagjes meer dan de zomer, want ze zijn wel dun (en altijd katoen of wol).
Ik heb sandalen voor temperatuur boven de 15 graden (ongeveer dan) en anders gewoon dichte schoenen, als het koud of nat weer is. Maar het scheelt natuurlijk enorm dat ik A; niet om kleding/mode geef en B; geen functie heb waarin ik representatieve kleding hoef te dragen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag bijna het hele jaar door dezelfde dingen. Behalve de coltruien en de dikke wollen truien en jas natuurlijk.

Zomerkleding doet het ook niet voor mij en is dus een goedkope tijd voor mij. Ik vind het dan ook heerlijk als de herfst/winter collectie in de winkels hangt.

Vandaag ben ik eens heel goed door mijn kleding gegaan... 6 shoppers (van die grote AH tassen) vol met kleding en schoenen voor de kringloopwinkel. Slechts 2 dingen er uit gehaald die versleten zijn. Ja, dit is wel erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-03-2024 10:53
Ik snap nooit zo goed hoe mensen compleet andere garderobes kunnen hebben omdat wij "vier seizoenen" hebben. Ik draag alles het hele jaar door, afgezien van dat ik dan in een koeler seizoen een vestje of trui draag over het shirtje, en in de winter een lange broek ipv een iets kortere. Nu ben ik volgens mij wel echt heel apart met kleding, ik draag bijv zga nooit jurkjes (vroeger wel) maar dat waren er dan drie of vier of zo, en had ik járen.
Een jas hoeft natuurlijk niet ieder jaar vervangen te worden, die kan makkelijk een paar jaar mee. Schoenen idem. Op zich doe je met een broek ook wel een tijdje, als je niet fietst dan, haha. Ik denk dat je een aardig eind kan komen hoor, met die vijf stukken :) Simpelweg omdat je niet ieder jaar diezelfde vijf stukken hoeft te kopen.
Ik draag wel echt andere kleding per seizoen. In de zomer eigenlijk alleen maar jurken, lekker makkelijk. In de winter broeken en truien en in het voorjaar en najaar bloesjes en dunne truien. Dan ook nog regelmatig formele/gala kleding. Ik verslijt ook best veel kleding, na twee keer dragen gaat iets in de was. Ik heb een actief leven en jonge kinderen dus dan is het ook meestal wel echt vies.. Ik heb echt niet veel kleding en ik hou van overzicht maar omdat ik vaak dezelfde dingen draag slijt het ook wel weer sneller. Ik merk daarin weinig verschil in dure en goedkope kleding eigenlijk. Alleen schoenen en tassen koop ik liever wat duurder. Ik fiets elke dag dus ik heb ook wel een aantal verschillende jassen voor verschillende weer types.
Irish_Wasser_Woman schreef:
06-03-2024 17:54
In mijn specifieke geval; ik kan het koud hebben in de zomer en m'n wollen (dunne) trui aan doen, of juist warm in de winter (zéker op het werk binnen) en gewoon m'n dunne, katoenen vestje over een mouwloos shirtje aanhebben :) Ik fiets, dus krijg het sowieso altijd bloedheet. Ik moet er persoonlijk niet aan denken iets aan te hebben dat ik niet uit kan doen wanneer ik het warm krijg. Ik heb het ook vaak zat koud hoor, maar daarom altijd een trui mee. Ik heb het liefst bijv m'n onderarmen een beetje bloot, ik stroop altijd m'n mouwen op en ik vind kleding ook snel strak zitten, bijvoorbeeld een blouse. Van het idee alleen al krijg ik het dan warm ;)
Ik draag een spijkerbroek het hele jaar door, al draag ik een 3/4 broek vanaf de lente tot eind herfst (ligt aan de temperatuur natuurlijk). Dus ik heb op zich wel iets dat ik alleen in de zomer draag, alleen heb ik geen complete garderobes. In de winter draag ik bijvoorbeeld graag laagjes. Maar dat is dan één of hooguit twee laagjes meer dan de zomer, want ze zijn wel dun (en altijd katoen of wol).
Ik heb sandalen voor temperatuur boven de 15 graden (ongeveer dan) en anders gewoon dichte schoenen, als het koud of nat weer is. Maar het scheelt natuurlijk enorm dat ik A; niet om kleding/mode geef en B; geen functie heb waarin ik representatieve kleding hoef te dragen :)


Vind je kleding helemaal niet belangrijk?

Je moet toch kleding aan, vind je het dan niet leuk om er leuk uit te zien? Of is kleding echt noodzakelijk en vind je het helemaal niet belangrijk?
Het is geen oordeel hoor, gewoon een oprechte vraag. Ik vind kleding namelijk heel erg belangrijk en vind het ook belangrijk om er leuk uit te zien.
Dat is lang niet altijd een jurkje met hoge hakken. Ook spijkerbroeken met wijdere truien vind ik leuk en een wijdere broek met een strakker truitje er op vind ik ook heel leuk. Ik ben geen barbiepop die alleen maar in korte rokjes loopt met naaldhakken, maar ik vind kleding wel heel erg belangrijk. We moeten toch kleding aan, dan kun je maar beter het leukste dragen wat er is toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me er persoonlijk ook niets bij voorstellen maar er zijn mensen die kleding als echt iets functioneels zien. Soms zou ik ook wel willen dat ik zo was. Scheelt me echt een paar duizend euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
80% functioneel. 20% wel leuk ;)

Of, ik vind kleding wel leuk hoor! Maar er is ontzettend moeilijk aan 95/100% katoenen shirts te komen bijvoorbeeld, die ook nog leuk zijn. Ik draag liever geen mouwen (wel in de winter hoor) maar die moeten wel los om m'n schouder/oksel zitten (anders ga ik heel erg zweten) en die combinatie is al lastig. Daarnaast staan niet alle kleuren mij even goed, dus op een gegeven moment is de spoeling gewoon dun ;) Bloesjes vallen bijv ook al snel af, omdat deze meestal te strak zitten, maar een flinke maat groter dan een hobbezak worden.
Ik vind het dus op zich wel leuk om me leuk te kleden, maar vervolgens kan ik daar vaak niet fijn genoeg in bewegen, het staat me niet, het is geen katoen, en dan is voor mij de keuze snel gemaakt; functionaliteit boven leuk/mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net even gekeken. Dit jaar gekocht:

- 1 lange wollen mantel
- 1 zwarte spijkerbroek (ter vervanging)
- 2 blazers
- 2 nettere zwarte broeken
- 1 hele wijde zwarte broek
- 1 wijde broek van travelstof (ter vervanging)
- 2 witte t-shirts en 2 zwarte (ter vervanging)
- 1 joggingbroek
- 1 wollen vestje
- 1 wit katoenen overhemd

Whoops... en ik was nog wel van plan mee te doen aan een tijdelijke no buy. Nou ja, het goede nieuws is dat er voornamelijk zomerspul aan zit te komen. Daar word ik niet van in verleiding gebracht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor mij speelt is dat ik niet geef om mode en wat in is. Ik weet wat mij goed staat en koop dat tervervanging. Momenteel vrijwel alleen op vinted. En ik draag in de zomer wel dunnere broeken die ik in de winter niet draag, maar spijkerbroeken, T-shirts en longsleeves draag ik in alle seizoenen. En ik koop nooit kleding die ik niet kan combineren. Ik draag maar een aantal kleuren en het past er altijd bij. Als laatste heb ik ook geen behoefte aan bijvoorbeeld 3 zwarte broeken of truien. 2 is echt genoeg. Dan koop ik het dus niet, een 3e leuke zwarte broek of zo. Net zoals meerdere zomerjassen. Een jas is vooral functioneel, tegen regen bijvoorbeeld. Ik heb geen jas om mijn outfit af te maken.
aikidoka wijzigde dit bericht op 10-03-2024 13:59
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jas en schoenen zijn bij mij nou juist de items die mijn outfit af maken. Ik heb van beide dan ook redelijk wat hangen/staan.

Ik moet zeggen, ik ben nu wel geheel tevreden met mijn kleding. ik heb alle kleding die net wat te strak zat ook weg gedaan. Ik heb nog langere tijd gedacht dat ik met een beetje dieet nog wel weer terug zou kunnen in mijn maat van 10 jaar geleden maar dat blijkt echt een illusie. Ik ga mezelf niet meer tergen met idiote diëten waar ik ongelukkig van word. En leve de baggy jeans!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven