Mode & Beauty alle pijlers

Afgeknapt haar

09-04-2010 17:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar een jaar lang wit gebleekt gehad en dat ging allemaal prima, maar door het werk wat ik doe gaat de krultang/stijltang/haarlak er redelijk vaak doorheen en wordt er soms flink wat getoupeerd.

Nu is mijn haar zo dusdanig afgeknapt dat het gewoon helemaal kort is, echt heeeel kort.

Hoe krijg ik mijn haar weer wat sneller lang en gezond? Ik wil geen extensions om mijn haar rust te geven om weer helemaal op te knappen.

Ik hoorde laatst van Solgar pillen voor huid haar en nagels. Iemand hier ervaring mee of andere tips?
Ik denk dat je dus het beste níets kunt doen....
Peas on earth!
Bedoeld je afgebroken? Afgeknapt is heel iets anders :-)

Niks aan te doen, behalve wachten tot het weer langer is en het tot die tijd zo min mogelijk verven.straighten enzo. Je haar groeit 2 mm per week en daar is niet zo veel aan te doen.
Dubbel.
Gezond eten, geen agressieve producten gebruiken en de fohn, stijltang en krultang even laten voor wat ze zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Geduld is het enige wat je kan doen. En je hebt mazzel want in de zomer groeit je haar altijd wat sneller dan in de winter.
quote:Lynn_22 schreef op 09 april 2010 @ 17:53:

Ik heb mijn haar een jaar lang wit gebleekt gehad en dat ging allemaal prima, maar door het werk wat ik doe gaat de krultang/stijltang/haarlak er redelijk vaak doorheen en wordt er soms flink wat getoupeerd.

Nu is mijn haar zo dusdanig afgeknapt dat het gewoon helemaal kort is, echt heeeel kort.

Hoe krijg ik mijn haar weer wat sneller lang en gezond? Ik wil geen extensions om mijn haar rust te geven om weer helemaal op te knappen.

Ik hoorde laatst van Solgar pillen voor huid haar en nagels. Iemand hier ervaring mee of andere tips?ff offtopic, maar wat voor werk doe je als je wit geblondeerd en getoupeerd erbij moet lopen?
en ontopic, kort laten knippen, goed verzorgen en geduld hebben. De zon zorgt ook vaak voor een groeispurt
quote:feeks schreef op 09 april 2010 @ 18:24:

[...]

ff offtopic, maar wat voor werk doe je als je wit geblondeerd en getoupeerd erbij moet lopen?

hihi, dat dacht ik ook!

Dat witte blondeer is gewoon niet goed voor je haar, een oplossing is er niet.
Ja precies, bedankt voor jullie tips iig. Denk dat ik er inderdaad meet beter gewoon niets moet doen en af en toe even naar de kapper om de boel bij te laten knippen.

Maar ik hoorde laatst iemand van vitaminen e.d dus ik vroeg het me af.

Wat is trouwens het verschil tussen gebroken en afgeknapt haar?

@feeks, ik doe modellenwerk, zo loop ik er niet dagelijks bij hoor ;)
Ik gebruik geen Solgar maar Essential Organics (HNS- hair, nails and skin). Ben daar supertevreden over. Daarnaast zou je je haar een weekkuur met olie geven. Je kan ze van Guhl geven, die vond ik ook wel fijn, alleen er zit siliconen in en daar wilde ik juist van af.

Ik ben zelf nu aan het experimenteren met macademia-olie, elke avond erin en de volgende ochtend wassen. (Macademia-olie wordt veelal gebruikt in aftersun producten vanwege de goede werking op verbranding, uitdroging (deze olie komt het dichtstbij de talg van de huid en trekt snel in)). Ik heb nogal droog haar en mijn haren worden er niet zwaar van. Ik heb het idee dat het nu beter uitziet. Aan de andere kant een ander zweert bij olijf- of argan- of jasmijn- of neemolie, maar dit alles werkt voor mij niet. Dus even aftasten wat voor jou het best is. Ik zit erover na te denken om de macademia-olie te mixen met caroteen olie,. Ik weet dat een drupje caroteen olie in je nachtcrème de celvernieuwing stimuleert; wie weet doet het hetzelfde voor je haar . Ik hoop het in ieder geval dat dit probeersel gunstig werkt voor mij.
Afgeknapt haat houdt in dat je korte stukjes haar hebt zitten op de hoofdhuid wat is afgebroken van je lange haar.Snappie
Even update. De mix van olie merk ik geen verschil. Maar als je het gaat gebruiken, slaap dan niet onder wit beddengoed! De caroteen-olie geeft af. Ik heb weer een excuus om nieuw linnenspul te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven