basis garderobe
donderdag 29 augustus 2019 om 10:23
Hallo!
Ik moet dringend m'n kledingkast uitmesten, er zit veel tussen dat te klein, te groot, verwassen is, maar ook veel wat prima is maar wat ik toch minder draag (jurkjes bv).
Ik kies nu vaak voor makkelijk en schoon, maar wil er wat netter en leuker uitzien.
Voor ik alles in de kliko gooi en in m'n onderbroek naar de supermarkt moet: wat is nou een goede basis om in de kast te hebben?
Ik moet dringend m'n kledingkast uitmesten, er zit veel tussen dat te klein, te groot, verwassen is, maar ook veel wat prima is maar wat ik toch minder draag (jurkjes bv).
Ik kies nu vaak voor makkelijk en schoon, maar wil er wat netter en leuker uitzien.
Voor ik alles in de kliko gooi en in m'n onderbroek naar de supermarkt moet: wat is nou een goede basis om in de kast te hebben?
donderdag 29 augustus 2019 om 10:24
Toevallig vanochtend dit gelezen: https://www.lidathiry.nl/het-13-is-soms ... erobeplan/
Op die site kun je ook kijken wat je het beste kunt dragen bij je lichaamsbouw/type.
Ik vond het verhelderend!
Op die site kun je ook kijken wat je het beste kunt dragen bij je lichaamsbouw/type.
donderdag 29 augustus 2019 om 10:47
Nee dat niet inderdaad! De vuilniszak gaat naar de recycle!
donderdag 29 augustus 2019 om 10:48
en TO gaat ook niet echt in onderbroek naar de supermarkt hoor
rustig maar
donderdag 29 augustus 2019 om 10:51
Ik zou zeggen:
Twee goede spijkerbroeken met blouse (voor de sjiek) wat shirtjes voor de zomer, wat truien voor de winter.
Een little (black) dress is altijd handig: lekker casual met gympen en makkelijk om te toveren tot zakelijk, degelijk, chique, etc met wat accessoires.
Flodderkleding voor thuis op de bank.
Volgens mij ben je dan al een eind
Twee goede spijkerbroeken met blouse (voor de sjiek) wat shirtjes voor de zomer, wat truien voor de winter.
Een little (black) dress is altijd handig: lekker casual met gympen en makkelijk om te toveren tot zakelijk, degelijk, chique, etc met wat accessoires.
Flodderkleding voor thuis op de bank.
Volgens mij ben je dan al een eind
donderdag 29 augustus 2019 om 11:11
Gewoon kijken wat je minimaal nodigt hebt.
Ik heb bijvoorbeeld nooit een jurkje aan of hoef verder ook geen echt nette kleding aan.
Heb dus 2 erg mooie blazers in de kast hangen. Verder heb ik altijd blousjes aan en ook wel een broek/tregging voor onder de pantalon.
Maar heb wel een kast vol met goede treggings of jeans, vesten, blousjes ect.
Maar misschien ben jij gek op jurkjes of nette kleding, dan heb jij een andere basis garderobe dan ik waarschijnlijk.
Ik heb bijvoorbeeld nooit een jurkje aan of hoef verder ook geen echt nette kleding aan.
Heb dus 2 erg mooie blazers in de kast hangen. Verder heb ik altijd blousjes aan en ook wel een broek/tregging voor onder de pantalon.
Maar heb wel een kast vol met goede treggings of jeans, vesten, blousjes ect.
Maar misschien ben jij gek op jurkjes of nette kleding, dan heb jij een andere basis garderobe dan ik waarschijnlijk.
donderdag 29 augustus 2019 om 11:51
Ik zou alles uit de kast halen en 3 stapels maken:
1 stapel zeker weg (kun je gelijk in een vuilniszak stoppen)
1 stapel zeker houden (kun je direct netjes terugdoen in de kast)
1 stapel twijfel.
De stapel twijfel zou ik dan in een doos/krat/vuilniszak doen en op zolder/in een andere kamer leggen. Mis je een kledingstuk, kijk je eerst eens in de twijfeldoos of het daar misschien tussen zit. Als de twijfelstapel te groot is zou je hem nog een keer door kunnen gaan of er nog iets over kan naar 1 van de andere stapels
1 stapel twijfel.
De stapel twijfel zou ik dan in een doos/krat/vuilniszak doen en op zolder/in een andere kamer leggen. Mis je een kledingstuk, kijk je eerst eens in de twijfeldoos of het daar misschien tussen zit. Als de twijfelstapel te groot is zou je hem nog een keer door kunnen gaan of er nog iets over kan naar 1 van de andere stapels
donderdag 29 augustus 2019 om 12:19
Heel erg interessant! Wat je vervolgens ook bij elkaar gooit, het combineert altijd. Wat inspirerend dat je daar dus qua hoeveelheid niet zo veel voor nodig hebt. Echt een goede tip!*Judy* schreef: ↑29-08-2019 10:24Toevallig vanochtend dit gelezen: https://www.lidathiry.nl/het-13-is-soms ... erobeplan/
donderdag 29 augustus 2019 om 12:31
Goeie tips! Dank jullie!
Ik heb een werkgarderobe nodig en kleding voor als ik vrij ben. Werk is zakelijk maar niet te strict (denk nette spijkerbroek met nette bovenkant)
Ik heb nu veel comfortabele 'lekker voor thuis' kleding die dan TOCH aan gaat naar het werk. En dat kan wel, maar het voelt niet lekker. Snap je?
Ik beloof niet in m'n onderbroek naar de supermarkt te gaan!
Net ook bij de kapper weg, even een frisse wind in m'n stijl!
Ik heb een werkgarderobe nodig en kleding voor als ik vrij ben. Werk is zakelijk maar niet te strict (denk nette spijkerbroek met nette bovenkant)
Ik heb nu veel comfortabele 'lekker voor thuis' kleding die dan TOCH aan gaat naar het werk. En dat kan wel, maar het voelt niet lekker. Snap je?
donderdag 29 augustus 2019 om 12:36
rosings schreef: ↑29-08-2019 12:31Goeie tips! Dank jullie!
Het is maar goed dat sommige forummers een ban hebben
donderdag 29 augustus 2019 om 12:40
(ik neem al meer mee op vakantie)...*Judy* schreef: ↑29-08-2019 10:24Toevallig vanochtend dit gelezen: https://www.lidathiry.nl/het-13-is-soms ... erobeplan/
donderdag 29 augustus 2019 om 12:42
Ik leg 's avonds klaar, wat ik de volgende dag naar mijn werk aantrek.
dat helpt mij, 's morgens geen stress, en ook niet Toch het verkeerde aan.
donderdag 29 augustus 2019 om 14:59
In plaats van eerste weken (ja ik ken mezelf) mijn perfecte garderobe ontwikkelen, heb ik dit maar even gedaan. Spijkers met koppen! 2 vuilniszakken kringloop, 2 recycle. Gelijk weggebracht ook en de goede dingen waar ik me tevreden in voel in de kast gehangen. Het zijn meer dan 13 dingen geblevenwilma36 schreef: ↑29-08-2019 11:51Ik zou alles uit de kast halen en 3 stapels maken:
1 stapel twijfel.
Dank voor de linkjes enzo!
Oh en ik heb de 'lekker voor thuis' allemaal op een aparte plank gelegd, dat zijn nog 2 setjes.
donderdag 9 april 2020 om 20:46
donderdag 9 april 2020 om 22:50
Ik zou niet snel een personal shopper inhuren die zulke fantasieloze 13-in-dozijn outfits draagt...Kledingstijl schreef: ↑09-04-2020 20:46Heel erg interessant! Wat je vervolgens ook bij elkaar gooit, het combineert altijd. Wat inspirerend dat je daar dus qua hoeveelheid niet zo veel voor nodig hebt. Echt een goede tip
donderdag 9 april 2020 om 22:51
Ben benieuwd of je inmiddels al weer veel hebt aangevuld of toch nog vooruit kunt met hoe je het toen hebt uitgezocht? Maar misschien reageer je liever niet meer in dit topic, dat kan ik me voorstellen aangezien je op anoniem bent gegaan.
Zelf vorige week m’n kleding uitgezocht vandaar nu mee bezig. Maar ik heb nog steeds Heel Veel over. Ik hang telkens tussen maten in en mijn lijf is zo veranderd na zwangerschap dat ik met bepaalde stukken nog altijd zoek naar wat ik nu wel en wat niet meer fijn vind om te dragen.
Zelf vorige week m’n kleding uitgezocht vandaar nu mee bezig. Maar ik heb nog steeds Heel Veel over. Ik hang telkens tussen maten in en mijn lijf is zo veranderd na zwangerschap dat ik met bepaalde stukken nog altijd zoek naar wat ik nu wel en wat niet meer fijn vind om te dragen.