Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
18-05-2020 17:36
Zoals voor elke zonde geldt: hoe korter hoe leuker :biggrin:
Ik trek bovenstaande keutel weer in.
Het bleek toch te verwarrend. Wilde ik een deepco doen, moest ik eerst nadenken wat ik in mijn haar had zitten, siliconen of niet, zo ja dan moesten die er eerst uit met sulfaten, etc. Bij alles had ik het gevoel dat de fijne ingredienten (vocht, proteine, voeding, etc) toch niet introkken vanwege dat laagje siliconen.
Dus ik ben weer gestopt met de mix, ik ben weer volledig CG.
En volledig blij met de routine van momenteel:
Eerst Kinky Curly Knot Today en daarna Mane Choice Pink Lemonade Coconut Mousse op kletsnat druipend haar, scrunchen.
Beetje t water eruit knijpen met een tshirt. En dan wat ladingen Orange Marmalade (lees 5 pompjes op halflang haar).
Diffusen, klaar. Waanzinnige krultekening, pijpenkrullen, helemaal goed. Blij mee.

Refreshen lukt slechts 1 dag, geen twee dagen achter elkaar. Boucleme of OM in de hand vermengen met water, praying hands, scrunchen, diffusen.
De derde dag spoel ik alles uit onder de douche (niet wassen) en dan de routine opnieuw. De dag daarna refresh ik weer.

Godzijdank :proud:

Ik ben ietwat lui de laatste tijd. Wel hartstikke cg, maar gebruik niet veel producten. Gisteravond cowash gedaan met beetje leave in. Vanochtend zat t wat slap en toen de boel beetje natgespoten en er een beetje Boucleme ingekneed. Beetje pluizig en ik ben ook dringend aan een knipbeurt toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste paar maanden eigenlijk wel tevreden merk ik. Ik heb echt wel mijn routine gevonden en het is nu heel simpel. 1x per week shampoo + deepco, 1 a 2x per week co-wash. Beetje Boucleme krullencreme er in een heel klein beetje gel (Boucleme of Aveda, laatste is niet CG) en dat was het. Ik gebruik geen siliconen maar wel ongeveer 1x per maand een shampoo met sulfaten. Er zal toch iets in die krullencreme zitten wat het over tijd 'zwaar' maakt.

Ik moet al maanden eigenlijk een knipbeurt hebben. Heb normaal gesproken een bob maar het hangt nu bijna op mijn schouders. Ook wel weer eens leuk en kan het nu in een staart(je) doen als het echt drama is.
Hier gaat het eigenlijk ook heel goed. Gisteren had ik echt supergoede krullen terwijl ik met nat haar was gaan slapen. Gelukkig had ik een paar video-vergaderingen waar ik ze kon showen.

Gebruik nu olie en meer proteine en dat lijkt wel wat te doen. Oh en orange marmelade aangeschaft. Heerlijk spul zeg, en ruikt ook zo lekker.
hoi,
ik zou ook graag meeschrijven.
Vanochtend begonnen met de cg methode!
Een paar jaar geleden kwam ik het tegen, getwijfeld om te doen maar uiteindelijk toch niet gedaan (leek me teveel werk en tijd kosten).
Gisteren kwam ik het weer tegen en ben ik de hele avond bezig geweest met inlezen. De eerste 30 pagina's van dit topic ben ik inmiddels alvast door en ik zit nu in de facebook groep Curly cults waar ik ook al een hoop heb gelezen. Tevens wat filmpjes gekeken. Ik heb haartype 2b/c, en de elasticiteit en porositeit allebei rond de medium, alhoewel ik dit lastig bepalen vond. Ik denk dat ik dus gewoon zal moeten ervaren wat wel/niet goed werkt qua producten met wel/geen proteine en hierin een balans vinden.
Ik heb nu de volgende producten gekocht om te gaan gebruiken:

Final wash: zwitsal shampoo
Conditioner: love & beauty kokoswater
Deep conditioner: garnier loving blends voedende amandel
CG shampoo: rituals the ritual of sakura (deze had ik net een week geleden gekocht)
Leave-in conditioner: kruidvat mild cremevoeding. Ik was eigenlijk opzoek naar de conditioner spray van nature box maar die hadden ze helaas niet
Styling gel: style icon argan oil
Styling mousse: l' oreal mousse paars

Ik heb alle producten uit de bestanden van de facebook groep, en die van rituals opgezocht via de link die hier gedeeld was (waarvoor dank!)

Nu heb ik dus zojuist een final wash gedaan, een deep conditioner gebruikt, de leave-in gebruikt en de styling gel.
Wat meteen opviel is dat mijn krullen een soort 'uitzakte' toen ik de leave-in conditioner erin deed, ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruikte. Betekent dit dan dat het product te zwaar is voor mijn haar?
Hebben jullie een goed alternatief?
Nu eerst even kort met diffuser (koude lucht) in model gebracht en ben het nu aan de lucht aan het laten drogen. Voor nu nog weinig verschil in resultaat dan wanneer ik de Moroccan Oil productenlijn gebruikte, maar dit was dan ook nog maar poging 1. Ik ga zeker meer informatie zoeken en verschillende producten / routines proberen om te kijken wat fijn werkt.

Mochten jullie nog tips hebben naar aanleiding van bovenstaande, hoor ik het graag!

liefs, een startende CG forumster
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook nog niet erg ervaren, maar weet wel dat doe Kruidvat leave in bij mij elk kapsel verpest. Alles zakt vreselijk uit en wordt slierterig. In de fb groep zag ik soortgelijke reacties.
Probeer eens een gewone conditioner (die je uit wast).
Ik las vanmorgen ook dat iemand aanraadde de leave in toch gewoon uit te wassen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Zelf hier een goede haar dag! Ik heb afgelopen dagen wat dingen ontdekt die werken voor mij:
- Krullen crème gebruiken
- Niet op zeiknat haar werken, maar eerst even poppen/opdrogen
- Denman in of direct na de douche gebruiken. Niet gebruiken om spullen mee te verdelen, het trekt mijn haar volledig steil.
- Genoeg gel, halverwege en op de uiteindes smeren, niet bij de roots.

O.a. een YouTube filmpje heeft me veel geleerd over de do's en de don'ts. Hopelijk zetten de goede dagen zich voort, heb wel even een eureka gevoel dat dit het wel eens zou kunnen zijn.. :yes:
Ik ben ook nooit fan van het gebruik van een cremevoeding/spoeling/conditioner als leavein. Ik denk dat die producten ontwikkeld zijn om uitgespoeld te worden. Niet om te laten zitten in je haar.
Die zou ik persoonlijk als eerste wisselen voor een ander product (of gewoon skippen als je geen heel droog haar hebt)
@Nijntje*, dat zou het dan wellicht verklaren, dan denk ik dat ik die de volgende keer niet meer ga gebruiken! Moet zeggen dat, nu mijn haar echt goed gedroogd is, het er
echt wel al beter uit ziet! Ik heb nu veel meer krullen dan normaal. Wel blijft het nog erg droog/pluizig. Hier moet ik dus nog wat op vinden.
Ik heb de love&beauty conditioner, zou ik die als leave-in kunnen gebruiken?
Fijn dat jij zo'n goede dag hebt, hopen dat die blijven aanhouden :)

@lady_lovelylocks, wat voor product zou ik als leave-in kunnen gebruiken, naast conditioner? Helaas hier wel flink droog haar dus ik ben bang dat skippen misschien niet direct de beste optie is..
Alle reacties Link kopieren
Leave in verdunnen kan ook een optie zijn. Dus erwtje op je handpalm en beetje water erbij
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
21-05-2020 15:55
@lady_lovelylocks, wat voor product zou ik als leave-in kunnen gebruiken, naast conditioner? Helaas hier wel flink droog haar dus ik ben bang dat skippen misschien niet direct de beste optie is..
Als je in het drogisterijen segment wil blijven, als beginner, kan ik je niet adviseren. Ik ben meer van de goede online produkten. Paar euro duurder maar dan heb je ook wat.
Een goede leave in zonder proteine vind ik Kinky Curly Knot Today, en ook Giovanni schijnt hele fijne te hebben. Beide rond de 10 euro. Je doet eeuwen met een fles.
Met proteine is de Blueberry Bliss van Curls een fijne.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@very_cherry ik ben zeker bereid ook een paar euro meer te betalen hoor. Nu vooral uit ongeduld gestart met producten die ik dezelfde dag nog in huis heb, en om te kijken of ik kan uitvogelen of ik wel/geen proteïne zou moeten gebruiken. Dat is me eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk namelijk. En dan gooit een fles van 3 euro makkelijker weg dan 15.
Zodra ik een beetje balans daarin kan vinden, wil ik zeker naar de online producten kijken, want ik zie daar veel positieve reacties! Dank voor de producten tips hierboven, ga ik even onthouden.
Maar, zouden jullie dan ook adviseren om niet te experimenteren in het “goedkope/drogisten” segment maar dat ook met de duurdere producten?
Of kan ik prima een beetje experimenteren met deze producten om later te upgraden..
Ben vooral zoekende, dus alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
De action verkoopt die fijne kokos conditioner niet meer :furious:

Wat zijn fijne alternatieven voor een dito prijs ?
...
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
21-05-2020 16:56
@very_cherry ik ben zeker bereid ook een paar euro meer te betalen hoor. Nu vooral uit ongeduld gestart met producten die ik dezelfde dag nog in huis heb, en om te kijken of ik kan uitvogelen of ik wel/geen proteïne zou moeten gebruiken. Dat is me eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk namelijk. En dan gooit een fles van 3 euro makkelijker weg dan 15.
Zodra ik een beetje balans daarin kan vinden, wil ik zeker naar de online producten kijken, want ik zie daar veel positieve reacties! Dank voor de producten tips hierboven, ga ik even onthouden.
Maar, zouden jullie dan ook adviseren om niet te experimenteren in het “goedkope/drogisten” segment maar dat ook met de duurdere producten?
Of kan ik prima een beetje experimenteren met deze producten om later te upgraden..
Ben vooral zoekende, dus alle tips zijn welkom!
De beste tip wat mij betreft is proefjes bestellen. Zo ben ik fan geworden van Boucleme en Tropical Bliss.
@vivapimpelmees, ik wist niet dat dat kon, dank voor de tip! Ga ik even naar op zoek
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
21-05-2020 17:04
@vivapimpelmees, ik wist niet dat dat kon, dank voor de tip! Ga ik even naar op zoek
Mag hier de site niet noemen maar op de fb pagina is ie te vinden. Je mag me ook pb sturen.
Zojuist een website gevonden, zal dus binnenkort wat verschillende producten gaan testen ☺️
Het scheelt dat ik vakantie heb, mocht het dan mislukken hoef ik in ieder geval niet met een rare coupe op kantoor te zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond proefjes in het begin juist niet handig. Alles is nog nieuw dus je weet nog niet welk effect een proefje heeft. Zou het pas gebruiken als je een aardige basis hebt gevonden waarvan je weet hoe je haar reageert. Elke wijziging in die basis kun je dan ook echt op effect toetsen.
Ik heb het zelf dus gebruikt in het begin en vind het achteraf echt zonde van mijn geld. Voor 4 euro een proefje waar ik 2x mee kon doen terwijl ik voor 10 euro een hele fles heb..

Ik doe trouwens nooit conditioner én leave in. Waarom wil je dat? En die droogheid kan ook komen door je moisture/proteïne balans. Ik zou gewoon kijken wat een aantal weken wekelijkse deep co en regelmatige conditioning doen voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Een starterspakket kan ook. Of een travelbox. Daar zit wat meer in. Hoewel ik met die proefjes ook best lang doe. Gek hoe dat dus per persoon verschilt.
Ik deed ook zeker langer met die proefjes hoor. Sommige dingen gaan sneller op dan andere maar ik heb er altijd minstens een keer of 4 mee kunnen doen.

Leave in gebruikte ik nooit maar nu heb ik echt een superfijne gevonden. Wel altijd crème. En verder is de combi conditioner (wat ik vrijwel nooit gebruik, doe meestal iets voedenders) en leave in natuurlijk niet bepaald vreemd binnen cg.
Ik heb heel veel product nodig en zo'n proefje zou voor mij niet genoeg zijn. Maar als je dunner haar hebt wat de producten niet opslurpt kun je idd wel proefjes bestellen.

Ik gebruikte al leave-in dus wist wat fijn was voor mijn haar. En ik gebruik met en zonder proteine door elkaar om mijn haar zo veel mogelijk in balans te houden (nu moet ik weer even zonder, volgens mij heb ik een proteine overload)

Curls blueberry bliss met proteine vind ik ook heel fijn, kinky curly knot today minder. Maar is wel fijn om mee te beginnen.

Ik gebruik geen drogist merken, alleen de spullen die je bij de 'black hair' afdeling van het kruidvat hebt staan. Maar nu bestel ik online, veel goedkoper. Een laagdrempelige leavein van de drogist is evt de groene van nature's box. Ik vind het echt niks, veel te licht en ik hou niet van de geur. Het was een poging om toch eens iets van de drogist te gebruiken, nu doe ik dat dus definitief nooit meer...
Alle reacties Link kopieren
Oh over die proefjes: ik heb dus lang, dik en veel haar. Dus dat verklaart waarom zo'n potje bij mij al bijna leeg is na 1x gebruiken.
Nijntje* schreef:
21-05-2020 23:58
Oh over die proefjes: ik heb dus lang, dik en veel haar. Dus dat verklaart waarom zo'n potje bij mij al bijna leeg is na 1x gebruiken.
Oja, geen verrassing ;-)

Daarom koop ik het liefst full size verpakkingen. Meestal in verhouding voordeliger, en zo kan ik beter testen met iets nieuws. Hoewel heel soms ik meteen merk dat het niks is. Zoals bij die nature's box leavein en ik heb laatst maui moisture leavein besteld, die is bijna hetzelfde. Ook heel waterig, niet voedend genoeg.
Het blijft lastig om goede producten te vinden, maar ik vind het ook een leuke hobby, zo zie ik het.
@nijntje* die combinatie van conditioner en leave-in vond ik overal terug in de CG methode.. dus vandaar. Niet specifiek omdat ik dat per se wilde hoor. Ga nu eerst maar eens experimenteren met wat wel/niet fijn is.

Gemixte reacties over de proefjes dus. Ik heb zelf vaak ook redelijk wat van een product nodig, dus misschien niet heel effectief. Wellicht dan toch eens een hele fles van een bepaald product kopen waar ik op zoek naar ben.

@lady_lovelylocks die van nature box stonden in eerste instantie op mijn lijstje, maar hadden ze in dit filiaal niet. Ik hoor wisselende reacties ook op facebook. Daar ik juist iets lichters zoek ga ik me er misschien toch maar gewoon aan wagen. Al zou het maar als refreshment zijn.
Zeker een leuke hobby erbij!
@SallySpectra, waar moet ik aan denken als je het hebt over iets voedenders dan conditioner?
Alle reacties Link kopieren
Deze link heb ik onlangs gezien op tv en heeft me erg geholpen: https://m.youtube.com/watch?v=RrIVP122a5c

Misschien heb jij er ook wat aan.
Baileyslife schreef:
22-05-2020 09:04
@nijntje* die combinatie van conditioner en leave-in vond ik overal terug in de CG methode.. dus vandaar. Niet specifiek omdat ik dat per se wilde hoor. Ga nu eerst maar eens experimenteren met wat wel/niet fijn is.

Gemixte reacties over de proefjes dus. Ik heb zelf vaak ook redelijk wat van een product nodig, dus misschien niet heel effectief. Wellicht dan toch eens een hele fles van een bepaald product kopen waar ik op zoek naar ben.

@lady_lovelylocks die van nature box stonden in eerste instantie op mijn lijstje, maar hadden ze in dit filiaal niet. Ik hoor wisselende reacties ook op facebook. Daar ik juist iets lichters zoek ga ik me er misschien toch maar gewoon aan wagen. Al zou het maar als refreshment zijn.
Zeker een leuke hobby erbij!
Ik gebruik de te lichte producten nu soms ook als refresh, dat is wel ok.

Ik doe ook altijd een conditioner/deep co én leave in. Conditioner, of deep co dus, om onder de douche mijn haar te kunnen borstelen. De leave in om erin te laten :hihi: als ik geen leave in gebruik ontploft mijn haar, 1 grote pluizebol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven