Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Baileyslife schreef:
22-05-2020 09:05
@SallySpectra, waar moet ik aan denken als je het hebt over iets voedenders dan conditioner?
Deepco, masker dus.
Alle reacties Link kopieren
lady_lovelylocks schreef:
22-05-2020 07:29
Oja, geen verrassing ;-)

Daarom koop ik het liefst full size verpakkingen. Meestal in verhouding voordeliger, en zo kan ik beter testen met iets nieuws. Hoewel heel soms ik meteen merk dat het niks is. Zoals bij die nature's box leavein en ik heb laatst maui moisture leavein besteld, die is bijna hetzelfde. Ook heel waterig, niet voedend genoeg.
Het blijft lastig om goede producten te vinden, maar ik vind het ook een leuke hobby, zo zie ik het.
Gebruik jij wel eens Not your Mother's produkten?? Daar hoor ik zoveel goede verhalen over. Dacht altijd dat dit alleen in de USA te koop was maar Me Gorgeous bijv verkoopt het nu ook.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had via de verkoopgroep wat gekocht. De gele Boucleme, hair cleanser en deepco. Alles voor 3/4 vol dus doe ik nog wel ff mee. En proefjes van Keracare custard en leave in en Cantu custard. Daar nog helemaal geen ervaring met dus ben benieuwd!
Very__Cherry schreef:
22-05-2020 13:44
Gebruik jij wel eens Not your Mother's produkten?? Daar hoor ik zoveel goede verhalen over. Dacht altijd dat dit alleen in de USA te koop was maar Me Gorgeous bijv verkoopt het nu ook.
Nee, maar ik zat er toevallig net op de site van target naar te kijken. (Ik wil die bonnet van manes by mell, van evolve, maar die is nergens in nl te krijgen)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind proefjes zelf ook niet zo handig. Ik probeer het liefst een maand of langer een nieuw product zodat ik echt goed weet hoe mijn haar erop reageert. Ik verander ook altijd maar 1 onderdeel van mijn regime tegelijkertijd zodat ik weet wat het effect ervan is. Ik ben laatst geswitched van een masker zonder naar een masker met proteine, had de elasticiteitstest gedaan op Kurlify en blijkt dat mijn haar toch wel wat proteine kan gebruiken. Nog best lastig om producten te vinden die goed passen bij mijn haar.
@sallyspectra ik heb ook inderdaad een masker voor de deepco, van garnier loving blends. Wellicht per ongeluk conditioner genoemd; bedoelde ik niet.

Ik loop vandaag tegen het volgende aan.. probeerde te refreshen: haar nat maken (niet door en door, maar wel flink wat water) en opnieuw mousse en gel gebruiken. Nu ruim twee uur aan de lucht laten drogen en zojuist sotc gedaan. Ik ben echt helemaal tevreden met m’n haar! Er zit alleen 1 maar aan... zodra ik naar mijn werk moet, heb ik geen tijd om te wachten tot het droog is voordat ik sotc kan doen, en föhnen duurt ook minstens een half uur, wat ik mezelf dus echt niet iedere ochtend zie doen om 6 uur vroeg.
Hoe doen jullie dat? Op een andere manier refreshen?
Ik doe eigenlijk nooit een echt natte refresh. Meestal ontwar ik met mijn vingers of een grove kam. Beetje water, dwz ik maak mijn handen nat en ga door mijn haar. Zeker niet doornat. Dan spuit ik er wat leave-in in en/of een klein beetje olie. Heel soms een mini beetje gel of i make waves van innersense.
Als ik echt een routine doe met gel etc heb ik keihard haar zonder volume.
Baileyslife schreef:
23-05-2020 10:38
@sallyspectra ik heb ook inderdaad een masker voor de deepco, van garnier loving blends. Wellicht per ongeluk conditioner genoemd; bedoelde ik niet.

Ik loop vandaag tegen het volgende aan.. probeerde te refreshen: haar nat maken (niet door en door, maar wel flink wat water) en opnieuw mousse en gel gebruiken. Nu ruim twee uur aan de lucht laten drogen en zojuist sotc gedaan. Ik ben echt helemaal tevreden met m’n haar! Er zit alleen 1 maar aan... zodra ik naar mijn werk moet, heb ik geen tijd om te wachten tot het droog is voordat ik sotc kan doen, en föhnen duurt ook minstens een half uur, wat ik mezelf dus echt niet iedere ochtend zie doen om 6 uur vroeg.
Hoe doen jullie dat? Op een andere manier refreshen?
Dat vraag ik me dus ook af, zowel voor refreshen als je hele routine. Mijn haar 's avonds voor het slapen gaan wassen schiet niet op, wel last van een koud nat kussen maar geen mooie krullen bij het opstaan. 'S ochtends mijn haar wassen met conditioner, kammen, product in zeiknat haar en aan de lucht laten drogen houdt in dat ik met nat haar op de fiets moet en het pas om een uur of 11 droog is. Dan zit ik uren met klamme slierten. Om te refreshen moet ik het ook behoorlijk nat maken, dan is het wel eerder droog maar ben ik nog niet echt presentabel als ik achter mijn bureau kruip. Van föhnen (op lage warmtestand en met diffuser) wordt mijn haar toch pluizig.
maylina schreef:
23-05-2020 10:51
Dat vraag ik me dus ook af, zowel voor refreshen als je hele routine. Mijn haar 's avonds voor het slapen gaan wassen schiet niet op, wel last van een koud nat kussen maar geen mooie krullen bij het opstaan. 'S ochtends mijn haar wassen met conditioner, kammen, product in zeiknat haar en aan de lucht laten drogen houdt in dat ik met nat haar op de fiets moet en het pas om een uur of 11 droog is. Dan zit ik uren met klamme slierten. Om te refreshen moet ik het ook behoorlijk nat maken, dan is het wel eerder droog maar ben ik nog niet echt presentabel als ik achter mijn bureau kruip. Van föhnen (op lage warmtestand en met diffuser) wordt mijn haar toch pluizig.
Ik was mijn haar ‘s avonds als de kinderen in bed liggen. Dan heb ik nog een paar uur om het te laten drogen, slaap met cast (in een knot) en word wakker met zachte krullen.
Laten drogen met zeiknat haar is helemaal niet handig, je moet je haar na het aanbrengen van de producten knijpen met hydrofiele/microvezel doek. Dan is er veel vocht uit en droogt het beter (en houdt de krul beter omdat het minder zwaar is.

En als het zo loopt dan was ik mijn haar vlak voordat ik ga slapen en doe er alleen een crème in, misschien een klein beetje gel en ga slapen met een knot. Dan heb ik maar een dag wat minder krullen, daar zit ik echt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een idee?

Ik krijg de laatste tijd amper nog een vast in m’n haar.
Had nu Aunt Jacky’s ice curls gel gekocht. Ruikt heerlijk, zachte krullen, maar geen cast.

Met Salon gel en Wella kreeg ik eerder wel cast, maar daarna toch pluizig haar. Nu geen cast, wel het pluizige.
Wat dat betreft is ice curls een betere keuze.

Het enige nadeel is dat zonder cast m’n krullen niet lekker bij elkaar blijven, waardoor ik definitie mis.

Ik laat m’n haar aan de lucht drogen, want heb geen talent voor pluisvrij föhnen.

Refreshen vind ik moeilijk, daar heb ik nog geen goede routine voor.
Alle reacties Link kopieren
Na een HELE tijd afwezig geweest te zijn, haak ik weer aan.

Ik had proefjes besteld van de Curl cream van Bouclème en de gel. Ik zag volop positieve berichten op internet staan, dus ik was super benieuwd hoe het zou gaan opijn haar. Helaas wordt mijn haar er viezig van.. Gister met wasdag deed het vrij weinig, dus vandaag met refresh deed ik ietsje meer en van niks doen werd het opeens dus viezig in mijn haar. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat raar toch. Boucleme doet het bij mij dus écht fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
26-05-2020 12:27
Oh wat raar toch. Boucleme doet het bij mij dus écht fantastisch.
Ik vind het ook echt super jammer! Ik was nogal teleurgesteld ook... Voor mij is tot nu toe de winnende combi kinky curly Knot today en de custard daarna.
Alle reacties Link kopieren
Hertjehertje schreef:
23-05-2020 13:55
Hebben jullie een idee?

Ik krijg de laatste tijd amper nog een vast in m’n haar.
Had nu Aunt Jacky’s ice curls gel gekocht. Ruikt heerlijk, zachte krullen, maar geen cast.

Met Salon gel en Wella kreeg ik eerder wel cast, maar daarna toch pluizig haar. Nu geen cast, wel het pluizige.
Wat dat betreft is ice curls een betere keuze.

Het enige nadeel is dat zonder cast m’n krullen niet lekker bij elkaar blijven, waardoor ik definitie mis.

Ik laat m’n haar aan de lucht drogen, want heb geen talent voor pluisvrij föhnen.

Refreshen vind ik moeilijk, daar heb ik nog geen goede routine voor.
Misschien proberen om eerst je haar te drogen en daarna pas de gel erin te doen met een beetje water
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om wat anders te proberen. Na een conditioner een leave in en pas met 50% droog haar de gel erin squishen. Dan verder droog diffusen.
Alle reacties Link kopieren
Ik knijp tegenwoordig ook het ergste vocht uit mijn haar en breng dan gel aan. Meer cast en sneller droog.
ontbijtkoekje schreef:
26-05-2020 12:17
Na een HELE tijd afwezig geweest te zijn, haak ik weer aan.

Ik had proefjes besteld van de Curl cream van Bouclème en de gel. Ik zag volop positieve berichten op internet staan, dus ik was super benieuwd hoe het zou gaan opijn haar. Helaas wordt mijn haar er viezig van.. Gister met wasdag deed het vrij weinig, dus vandaag met refresh deed ik ietsje meer en van niks doen werd het opeens dus viezig in mijn haar. Jammer!
Heb je niet teveel gebruikt? Met name van de crème heb je echt maar weinig nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik elke dag die curl cream van Bouclème, echt maar een erwtje (heb half lang haar) en vind het fantastisch spul. Er zit olie in dus kan me voorstellen dat je al snel te veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
26-05-2020 20:19
Heb je niet teveel gebruikt? Met name van de crème heb je echt maar weinig nodig.
Zou best kunnen! Ik heb gezocht naar filmpjes waar ze de curl cream gingen showen om te kijken hoeveel er werd gebruikt. Ik vond niks, dus zelf maar wat geprobeerd. Met de gel kreeg ik geen cast, weet niet of ik daar dan weer te weinig van gebruikt heb .

Ik heb van allebei nog wat over, ik ga gewoon in de herkansing wanneer ik weer een wasdag heb :) Ik vind de geur van beide producten trouwens niet echt fantastisch.

Vandaag heb ik mijn zakje henna binnen gekregen. Ik ga binnenkort voor het eerst mijn haar met henna verven. Ben benieuwd!
Ja van die crème gebruik ik ook maar een erwtje, op mijn lengten en droge punten. Vaak vermeng ik ‘m met wat water.
Ik gebruik sowieso altijd veel minder dan je in die filmpjes ziet (al wil ik met gel nog weleens uitschieten).
Alle reacties Link kopieren
Welke gel van Boucleme gebruik je? Van die gele gel krijg ik ook geen cast, van die paarse wel
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
26-05-2020 20:47
Welke gel van Boucleme gebruik je? Van die gele gel krijg ik ook geen cast, van die paarse wel
Die gele ja. Ik had gelezen dat die i.c.m. curl cream perfect werkte. Hoeveel gebruiken jullie daar van?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de gele Bouclème gel (en dus ook de curl cream). Ook niet in grote hoeveelheden hoor. Een paar erwtjes. Ik krijg er geen cast van en dat vind ik juist prettig. Ik heb de paarse ook, daar krijg ik wel een cast van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de gele. Verdeel mijn haar in 3 secties en gebruik 3 euromunten ongeveer. En inderdaad maar een erwtje curl creme.

As we speak lig ik in bad. Mijn hoofd gewikkeld in alufolie. Mijn allereerste gelatinemasker. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
26-05-2020 21:19
Ik heb ook de gele. Verdeel mijn haar in 3 secties en gebruik 3 euromunten ongeveer. En inderdaad maar een erwtje curl creme.

As we speak lig ik in bad. Mijn hoofd gewikkeld in alufolie. Mijn allereerste gelatinemasker. Ben benieuwd.
Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven