Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gelatine masker bevallen?
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef:
27-05-2020 08:16
Hoe is het gelatine masker bevallen?
Prima! Mijn haar lijkt dikker en de clumps vallen mooier.
Ik ben nu bijna een week bezig en al best tevreden! Als veel over een transitieperiode en hoe die goed door te komen, maar heb niet het idee dat ik een rare periode door ga?
Ben vooral met m’n bestaande producten aan het uitvogelen wat wel en niet fijn is. Heb nu zowel de Kruidvat milde crème voeding en de nature box leave in gebruikt. Die van nature box voelde al lichter maar heb toch het idee dat mijn krullen wat uitzakken zodra ik het erin doe, ondanks slechts 2 sprays (via m’n handen verspreid). Volgende wasbeurt ga ik dus echt kijken hoe het zonder bevalt.
Verder ga ik ook proberen ‘s avonds te douchen want zodra m’n vakantie voorbij is heb ik in de ochtend geen tijd het aan de lucht te laten drogen. Ik heb een föhn met diffuser maar kost op koude/lage stand enorm lang om mijn haar droog te krijgen, en ik had het idee dat het na föhnen echt meer pluist.

Doen jullie wel al alle producten in je haar als je in de avond douched? Of dan maar een deel, en de rest in de ochtend? Ben benieuwd wat handig is...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles in mijn haar. Ga meestal met cast slapen en dan zit het de volgende dag over het algemeen prima.
vivapimpelmees schreef:
27-05-2020 16:20
Ik doe alles in mijn haar. Ga meestal met cast slapen en dan zit het de volgende dag over het algemeen prima.
Ga ik dat gewoon proberen vanavond, dank voor de tip!
Ik gebruik al 15 jaar leavein. Als ik het niet doe voelt mijn haar heel breekbaar. Dus dat doe ik er ook in als ik savonds mijn haar was.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis die FBpagina! Vind het altijd leuk vermaak zo in deze saaie tijd.
Ik heb hier eerder meegeschreven en was in het begin ook positief over de CG methode maar na een tijdje was het resultaat minder.

Nu heb ik van de week aleppozeep bij H&B gehaald vanwege psoriasis op de hoofdhuid en had gelezen dat dit baat zou hebben.
Na het wassen heb ik er er geen styling in gedaan en tot mijn verbazing zat het vanmorgen goed. (Nat haar in een klem en gaan slapen). De hele dag goed in model, zelfs in de tuin gewerkt in de zon en normaal ziet het er dan uit als een suikerspin, maarnu niet. Ook de psoriasis is een stuk minder.

Nog meer mensen ervaring met aleppozeep?
Renee* schreef:
30-05-2020 20:54
Ik heb hier eerder meegeschreven en was in het begin ook positief over de CG methode maar na een tijdje was het resultaat minder.

Nu heb ik van de week aleppozeep bij H&B gehaald vanwege psoriasis op de hoofdhuid en had gelezen dat dit baat zou hebben.
Na het wassen heb ik er er geen styling in gedaan en tot mijn verbazing zat het vanmorgen goed. (Nat haar in een klem en gaan slapen). De hele dag goed in model, zelfs in de tuin gewerkt in de zon en normaal ziet het er dan uit als een suikerspin, maarnu niet. Ook de psoriasis is een stuk minder.

Nog meer mensen ervaring met aleppozeep?
Ik gebruik het voor mijn lichaam, een paar keer voor mijn haar gebruikt maar mijn haar werd niet goed schoon.. Fijn dat het voor jou wel werkt!
vivapimpelmees schreef:
30-05-2020 20:35
Ik mis die FBpagina! Vind het altijd leuk vermaak zo in deze saaie tijd.
Nou idd! Ik mis het ook! (Ook al erger ik me aan de helft van de berichten :hyper: )
Alle reacties Link kopieren
lady_lovelylocks schreef:
30-05-2020 22:49
Nou idd! Ik mis het ook! (Ook al erger ik me aan de helft van de berichten :hyper: )
Oeps. Hopelijk niet aan mijn berichten :biggrin:
Waar ik met mijn dochter tegen aan loop is dat ik de eerste weken 1 x per week waste. De dagen er na even wat nat maken, leave in anti klit spray, wat gel en het zat goed, mooie krul die bounchte, niet droog en ook niet vet.
De laatste week wordt het haar vettig en wat slierterig. En heb ik het gevoel het vaker te moeten wassen. Ook heeft ze boven op haar hoofd helemaal geen krul op een verdwaalde pijpekrul na :-D

Ik gebruik:
Noughty shampoo
Noughty conditioner
Taliah waajid tangles out leave in
Taliah waajid gel
vivapimpelmees schreef:
31-05-2020 00:19
Oeps. Hopelijk niet aan mijn berichten :biggrin:
Oeps..... :mrgreen:
Nou, vooral waar we het hier laatst een beetje over hadden, van die vragen 'waar moet ik beginnen' , 'welke producten moet ik gebruiken' . Lees gewoon eerst een week alles door! Of begin gewoon. Mensen hechten er te veel waarde aan.

Ik vind het leukste om te zien als mensen before en after foto’s plaatsen. Soms zeggen ze, kijk hoe mooi mijn haar zit met product x en dan zie je alleen een foto met product x. Dan denk ik, o ja, prachtig, maar misschien vond ik het ook al mooi zonder dat product. Dat zegt zo weinig.

Maar goed, al met al mis ik het ook gewoon hoor ;)
Ik scrol gewoon voorbij de oninteressante berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het allemaal goed gaat met de beide dames/ beheerders. De groep is nu wel erg lang dicht. Ik weet dat 1 van de 2 tobt met haar gezondheid.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
happyface97 schreef:
30-05-2020 22:30
Ik gebruik het voor mijn lichaam, een paar keer voor mijn haar gebruikt maar mijn haar werd niet goed schoon.. Fijn dat het voor jou wel werkt!

Ik was juist verbaasd dat het zo goed schuimt (en voor mijn gevoel het haar goed reinigt). Na het wassen met mijn vingers over een streng haar. Het 'piept' (wel wat minder dan shampoos) dus is het schoon.
Gisteren weer gewassen met aleppozeep, nog minder plekjes psoriasis. Zo blij. Na het wassen geen styling erin gedaan. Vanmorgen de plantenspuit eroverheen en alle krullen zitten weer op zijn plek. Het voelt ook heerlijk. Ik weet niet of het goed is om aleppozeep vaak te gebruiken maar als het dag 2 ook goed zit, weet ik in ieder geval voor een volgende keer dat het voor mij goed werkt, misschien wel wat minder vaak gebruiken.

Wat had jij dan dat je haar niet schoon werd? Heb jij superdik haar?
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
31-05-2020 10:15
Ik hoop dat het allemaal goed gaat met de beide dames/ beheerders. De groep is nu wel erg lang dicht. Ik weet dat 1 van de 2 tobt met haar gezondheid.
Dat hoop ik ook. Hoop ook dat men de beleefdheid opbrengt om ze niet te bestoken met pb's.
Renee* schreef:
31-05-2020 10:26
Ik was juist verbaasd dat het zo goed schuimt (en voor mijn gevoel het haar goed reinigt). Na het wassen met mijn vingers over een streng haar. Het 'piept' (wel wat minder dan shampoos) dus is het schoon.
Gisteren weer gewassen met aleppozeep, nog minder plekjes psoriasis. Zo blij. Na het wassen geen styling erin gedaan. Vanmorgen de plantenspuit eroverheen en alle krullen zitten weer op zijn plek. Het voelt ook heerlijk. Ik weet niet of het goed is om aleppozeep vaak te gebruiken maar als het dag 2 ook goed zit, weet ik in ieder geval voor een volgende keer dat het voor mij goed werkt, misschien wel wat minder vaak gebruiken.

Wat had jij dan dat je haar niet schoon werd? Heb jij superdik haar?
Misschien had ik dan een ander soort aleppozeep? Ik had die van de Tuinen, schuimde eigenlijk bijna niet, waardoor ik dus het idee had dat het niet goed schoon werd (en zo voelde het ook).. Ik heb redelijk dik, maar vooral lang haar. En misschien ligt het ook aan mijn porositeit (laag), dat sommige shampoo's beter werken dan anderen.
happyface97 schreef:
31-05-2020 13:56
Misschien had ik dan een ander soort aleppozeep? Ik had die van de Tuinen, schuimde eigenlijk bijna niet, waardoor ik dus het idee had dat het niet goed schoon werd (en zo voelde het ook).. Ik heb redelijk dik, maar vooral lang haar. En misschien ligt het ook aan mijn porositeit (laag), dat sommige shampoo's beter werken dan anderen.


Oh dat kan. Ik heb halflang, veel maar dun haar en het is gauw droog dus hoog poreus. Mijn haar is snel nat dus schuimt het misschien beter.
Very__Cherry schreef:
31-05-2020 10:15
Ik hoop dat het allemaal goed gaat met de beide dames/ beheerders. De groep is nu wel erg lang dicht. Ik weet dat 1 van de 2 tobt met haar gezondheid.
Idd, het duurt inmiddels al een week, dat is wel erg lang.

Ik heb me overigens wel vaker afgevraagd waarom ze niet wat moderators 'aanstellen'.
Ze zijn maar met z'n 2en en er worden wel heel veel berichten geplaatst iedere dag.
Ik hoop ook dat alles goed gaat met de beheerders, gebeurd het vaker dat de groep zo lang dicht is?
Vond het stiekem wel jammer, gaf me veel inspiratie. Nu maar alle bestanden en oudere berichten aan het teruglezen en veel YouTube tips aan het zoeken.
Wat mij wel opvalt, is dat mijn haar in week 1 mooi krulde met deze methode voor een dag of 3, en ik nu merk dat ik steeds meer moeite heb om dezelfde krullen er in te houden of überhaupt al te krijgen. Herkenbaar? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Als bezoeker werd ik al helemaal gek van die FB pagina. Kan me voorstellen dat het als beheerder helemaal niet te doen is.

Ik heb net weer een nieuwe fles gele Boucleme gel gekocht. Een paar maanden geleden wilde ik toch weer terug naar Aveda, vooral omdat dat zo lekker ruikt, maar de Boucleme bevalt echt beter. Ik doe er tegenwoordig alleen maar een beetje Boucleme curl cream in (alleen in de punten) en dan een beetje gel. Verder niets, ik föhn het ook niet en het zit en voelt echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even niets meer gepost hier, de krullen-gekte is hier wel wat afgenomen ondertussen. Vond het soms een enorm gedoe geworden met mijn haar, echt tijdrovend.
Ik gebruik nog steeds uitsluitend cg producten en mijn haar is - bijna een jaar later - enorm opgeknapt.
Maar de tonnen gel laat ik meestal achterwege. Ik heb zo’n fijn en laag poreus haar dat ik wel tot eind der tijden gelletjes kan proberen maar het beste resultaat is nog steeds met een minimum aan gel of zelfs niet. Het zit op zich wel mooi met gel maar dat is dan nooit langer dan een dag, of weer een hoop gedoe. Geen zin meer in.
Alle reacties Link kopieren
Experiment gedaan vandaag. Ben al een tijdje de duurdere merken aan het gebruiken. Mijn haar vindt Boucleme erg fijn. Maar vandaag als test weer eens de goedkope spullen gepakt. Petal Fresh. Great lenghts. Nivea curling mousse. Wel een 'dure' leave in want daar heb ik niks goedkoops van in huis. Zit nu in de cast. Eigenlijk wel benieuwd hoe het nu opdroogt.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd wat het doet met je haar!

Ik heb ontdekt dat de gel/styling die ik ooit bij de kapper kocht bijna CG is. Er zit 1 ingrediënt ‘with caution’ bij volgens isitcg.com.
En daarmee dus wel een cast!

Ik begin ook bedrevener te raken in het creeeren van mooie clumps, dat helpt al aardig tegen pluis.
Maar toch heb ik steeds eigenwijze haren die niet bij hun ‘curl family’ blijven.

Eraf blijven tijdens het drogen vind ik ook wel errug moeilijk. Je zit toch vaak even aan je haar, of er hangt een natte krul voor je ogen. Hoe doen jullie dat?

De fbgroep mis ook wel. Hoop inderdaad dat alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hello, curlygirl nummer zoveel meld zich;

Ik zit ook in de FB groep en las net dat ze morgen open gaan.
Heb er wel veel aan gehad tot nu toe

Ik heb nu de Mousse gel mousse methode en daar gaat mijn haar echt super op
Slaap met de cast en de volgende dag zit het top.

Ik zit nu al op dag 2 en het zit vandaag nog beter dan gisteren.

Ben nu sinds mei pas bezig maar merk al dat mijn krullen er blij van worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven