Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf cg producten gebruiken maar al een hele tijd enkel shampoo en conditioner en föhn ik mijn haar, niets van stylingproducten. Daar kruipt zowat geen tijd in en dan haal ik elke dag een borstel door mijn haar en het ligt goed. Een week lang.
Gisteren had ik na maanden nog eens zin in krullen, leave in, krullencreme en gel na de shampoo gebruikt en meteen weer een bos lichte krullen. Vandaag moeten refreshen met water en gel, diffusen want kon niet met nat haar gaan vergaderen en weer mooi resultaat maar moet daar wel 20 minuten vroeger voor opstaan. Valt me tegen hoe veel tijd daar in kruipt en ben daarom niet van plan een hele tijd krullen te dragen maar wel blij dat ik zomaar kan switchen tussen geföhnd en krullen. Wist vroeger niet eens dat ik ze had dus nog steeds best tevreden.
Heeft er iemand een tip om in je haar te doen tijdens het zwemmen, om het te beschermen tegen chloor en de felle zon?
Alle reacties Link kopieren
Voor het zwemmen je haar natmaken en conditioner erin doen, heb dit advies meerdere malen gezien op Facebookgroepen. Of het écht werkt weet ik niet, ik had zelf wel het idee dat mijn haar er minder droog van werd. :)
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
04-06-2020 19:15
Voor het zwemmen je haar natmaken en conditioner erin doen, heb dit advies meerdere malen gezien op Facebookgroepen. Of het écht werkt weet ik niet, ik had zelf wel het idee dat mijn haar er minder droog van werd. :)
Hou er wél rekening mee dat de zwembadbeheerders hier niet blij mee zijn. Het water wordt gewoon veel sneller vies hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar is er spul getipt daarvoor door volgens mij very cherry. Heette pool party o.i.d., merk weet ik niet meer
Aija schreef:
05-06-2020 07:41
Vorig jaar is er spul getipt daarvoor door volgens mij very cherry. Heette pool party o.i.d., merk weet ik niet meer
Van kinky curly.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me ook eens aan het oriënteren op de CG methode, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende merken en producten.
Ik begrijp dat het trial & error is hoor, dat haar heel anders kan reageren. maar met het enorme aanbod, weet ik niet eens wat ik eens zou moeten proberen. :cry:
Via de kapper had ik een pakket van original mineral en ik merk wel dat mijn haar het daar beter op doet, maar het is nog niet wat het kan zijn.

Zouden jullie me misschien eens op weg willen helpen?
Ik heb een krul 3a/3b, denk ik. Mijn haar pluist behoorlijk, ik verf het (helaas zo grijs als wat) en het is heel droog volgens mij. Het ziet er iig droog uit.
Ik kom er maar niet uit of het een hoge of lage porositeit heeft.

Ideeën met welke merken/producten ik eens een start zou kunnen maken? Ik durf nu gewoon niet eens te beginnen.
Stormysea schreef:
06-06-2020 13:21
Ik ben me ook eens aan het oriënteren op de CG methode, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende merken en producten.
Ik begrijp dat het trial & error is hoor, dat haar heel anders kan reageren. maar met het enorme aanbod, weet ik niet eens wat ik eens zou moeten proberen. :cry:
Via de kapper had ik een pakket van original mineral en ik merk wel dat mijn haar het daar beter op doet, maar het is nog niet wat het kan zijn.

Zouden jullie me misschien eens op weg willen helpen?
Ik heb een krul 3a/3b, denk ik. Mijn haar pluist behoorlijk, ik verf het (helaas zo grijs als wat) en het is heel droog volgens mij. Het ziet er iig droog uit.
Ik kom er maar niet uit of het een hoge of lage porositeit heeft.

Ideeën met welke merken/producten ik eens een start zou kunnen maken? Ik durf nu gewoon niet eens te beginnen.
Als je je haar verft heb je vaak een hoge porositeit. Heb je een budget? Ik zou producten met en zonder proteïne proberen, als je je haar eigenschappen niet goed weet.

Als shampoo zou je bijvoorbeeld de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Shampoo kunnen gebruiken met de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Conditioner (beiden met proteïne)

Daarna zou ik een leave in Conditioner gebruiken, bijvoorbeeld de As I Am Leave in conditioner of de Kinly Curly Knot Today (beiden zonder proteïne). Of de Aunt Jackie's - Quench! Moisture Intensive Leave-In Conditioner (met proteïne)

Vervolgens komt de styling, hiervoor kan je een gel, mousse en/of creme gebruiken, aantal producten;

-Bounce Curl Light Cream gel (met proteïne, gaat goed samen met de Kinky Curly Knot today)

-Curly Girls Movement gel (met proteïne, hiervan is ook een milk, veel mensen zijn hier enthousiast over)

-syoss Keratine mousse (met proteïne)

Hopelijk heb je hier wat aan! Het is echt een kwestie van proberen, er is ook een Facebookgroep, De Curls Cult waar je veel informatie kan vinden! Daarbij is er een website waar je proefjes kan bestellen, zo kan je het een en ander uitproberen. :)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
06-06-2020 13:21
Ik ben me ook eens aan het oriënteren op de CG methode, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende merken en producten.
Ik begrijp dat het trial & error is hoor, dat haar heel anders kan reageren. maar met het enorme aanbod, weet ik niet eens wat ik eens zou moeten proberen. :cry:
Via de kapper had ik een pakket van original mineral en ik merk wel dat mijn haar het daar beter op doet, maar het is nog niet wat het kan zijn.

Zouden jullie me misschien eens op weg willen helpen?
Ik heb een krul 3a/3b, denk ik. Mijn haar pluist behoorlijk, ik verf het (helaas zo grijs als wat) en het is heel droog volgens mij. Het ziet er iig droog uit.
Ik kom er maar niet uit of het een hoge of lage porositeit heeft.

Ideeën met welke merken/producten ik eens een start zou kunnen maken? Ik durf nu gewoon niet eens te beginnen.
Verf je zelf of laat je dat bij de kapper doen?

Original minimal zegt mij niks, wat voor producten zijn dat? In principe moet een masker eens per week wonderen doen, en liters conditioner.

En idd, zoals mijn voorgangster al schreef, die Facebook pagina is top.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
06-06-2020 13:52
Als je je haar verft heb je vaak een hoge porositeit. Heb je een budget? Ik zou producten met en zonder proteïne proberen, als je je haar eigenschappen niet goed weet.

Als shampoo zou je bijvoorbeeld de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Shampoo kunnen gebruiken met de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Conditioner (beiden met proteïne)

Daarna zou ik een leave in Conditioner gebruiken, bijvoorbeeld de As I Am Leave in conditioner of de Kinly Curly Knot Today (beiden zonder proteïne). Of de Aunt Jackie's - Quench! Moisture Intensive Leave-In Conditioner (met proteïne)

Vervolgens komt de styling, hiervoor kan je een gel, mousse en/of creme gebruiken, aantal producten;

-Bounce Curl Light Cream gel (met proteïne, gaat goed samen met de Kinky Curly Knot today)

-Curly Girls Movement gel (met proteïne, hiervan is ook een milk, veel mensen zijn hier enthousiast over)

-syoss Keratine mousse (met proteïne)

Hopelijk heb je hier wat aan! Het is echt een kwestie van proberen, er is ook een Facebookgroep, De Curls Cult waar je veel informatie kan vinden! Daarbij is er een website waar je proefjes kan bestellen, zo kan je het een en ander uitproberen. :)

Succes!
Dank je wel, Happyface.
Ik vind het een beetje een oerwoud, maar ik denk ook dat mijn haar er heel veel baat bij gaat hebben. Qua budget geef ik liever wat meer uit met mooi resultaat dan dat ik ga voor goedkoop.

Vivapimpelmees, verven doe ik altijd bij de kapper.
Original mineral vind ik nergens bij de cg producten staan, ik heb dus het vermoeden dat het niet CG proof is. Had de bot al wel gevonden om te checken of iets goedgekeurd was, maar te lui om de ingrediënten over te typen. ;-)

Ik zal eens gaan kijken op de facebook groep.
Alle reacties Link kopieren
Wat je misschien zou kunnen proberen is de LOC methode.. Basically 3 stappen nadat je je haar hebt gewassen zorgt er echt voor dat je haar meer vocht kan vasthouden. Ik gebruik als olie een 100% argan olie.

Leave-in conditioner, dit zorgt voor de hydratatie van je haar.
Olie, dit gebruik je om je haar te sealen zodat het vocht wordt vastgehouden.
Crème, gel, of mousse: dit zorgt voor een mooie kruldefinitie.

Lees hier meer: Curly Girl Methode Begrippen.
& dit gaat specifiek over de LOC methode en welke producten je het betse kan gebruiken: LOC Methode voor krullen zonder pluis.


En als je haar beschadigd is dan heb je waarschijnlijk vochtinbrengende producten nog. Het beste is om de elasiticiteits test te doen dan weet je meteen of je producten met of zonder proteine nodig hebt en dat is mijn optiek wel de belangrijkste factor.

Stormysea schreef:
06-06-2020 13:21
Ik ben me ook eens aan het oriënteren op de CG methode, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende merken en producten.
Ik begrijp dat het trial & error is hoor, dat haar heel anders kan reageren. maar met het enorme aanbod, weet ik niet eens wat ik eens zou moeten proberen. :cry:
Via de kapper had ik een pakket van original mineral en ik merk wel dat mijn haar het daar beter op doet, maar het is nog niet wat het kan zijn.

Zouden jullie me misschien eens op weg willen helpen?
Ik heb een krul 3a/3b, denk ik. Mijn haar pluist behoorlijk, ik verf het (helaas zo grijs als wat) en het is heel droog volgens mij. Het ziet er iig droog uit.
Ik kom er maar niet uit of het een hoge of lage porositeit heeft.

Ideeën met welke merken/producten ik eens een start zou kunnen maken? Ik durf nu gewoon niet eens te beginnen.
love-my-curls wijzigde dit bericht op 14-06-2020 23:56
Reden: Typos gecorrigeerd en linkje toegevoegd naar LOC methode
15.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook kijken op cghair bijvoorbeeld of krullespulle (ook eco en goed advies). Die verkopen alleen maar cg. Vond ik overzichtelijker.

Ook proefjes vind ik handig, bijvoorbeeld traverseren van de diverse merken of CG proefjes.
Stormysea schreef:
06-06-2020 21:09
Dank je wel, Happyface.
Ik vind het een beetje een oerwoud, maar ik denk ook dat mijn haar er heel veel baat bij gaat hebben. Qua budget geef ik liever wat meer uit met mooi resultaat dan dat ik ga voor goedkoop.

Vivapimpelmees, verven doe ik altijd bij de kapper.
Original mineral vind ik nergens bij de cg producten staan, ik heb dus het vermoeden dat het niet CG proof is. Had de bot al wel gevonden om te checken of iets goedgekeurd was, maar te lui om de ingrediënten over te typen. ;-)

Ik zal eens gaan kijken op de facebook groep.
Alle reacties Link kopieren
En zo heb je geheel onverwacht een héle goede haardag! Gisteravond vrij laat mijn haren gewassen met great lenghts conditioner. Omdat het zo laat was geen zin in de hele routine en föhnen heb ik er alleen wat Tropical Bliss hairmilk in gedaan. Met vochtige haren gaan slapen en ik werd vanochtend wakker met fantastische krullen! Heb alleen wat volumepoeder gebruikt voor wat meer volume bovenop.
Alle reacties Link kopieren
Lekker is dat, zo’n goede haardag!

Hoe gaat het met de goedkope producten vs dure producten? Zie je verschil?

Ik heb vorige week lijnzaadgel gemaakt. Super bouncy krullen!! Twee keer gewassen, beide keren mooie krullen.
De gel was wel heel dun, denk dat ik te kort gekookt had.
Vandaag opnieuw gemaakt. Ga ik morgen uitproberen!
Die lijnzaadgel, wordt die ook hard in je haar zodat je het weer moet losknijpen?
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
13-06-2020 23:40
Die lijnzaadgel, wordt die ook hard in je haar zodat je het weer moet losknijpen?
Bij mij wel. Keihard. Ik houd zelf helemaal niet van een cast maar als het wel jouw ding is, succes gegarandeerd :)

Hier gaat het overigens goed. Ik kan me nog herinneren dat ik vorige zomer zo'n droge pluk had. Dat is nu niet meer zo. Mijn haar is ook wat langer (bijna op de schouders) en na dik een jaar zo-goed-als CG is het beduidend minder pluizig. Mijn krullen zijn ook groter. Ik doe er tegenwoordig bijna niets meer aan en toch zit het beter.

Gisteren was ik bij mijn vriend en ik had geen haarspullen mee. Er stond alleen een fles Blueberry Bliss. Lang niet gebruikt maar na het douchen (haar alleen uitgespoeld) de BB er in gedaan en aan de lucht op laten drogen. Zat helemaal prima.

Ik heb het idee dat als ik er teveel aan/mee/in doe dat het een averechts effect heeft. Alleen een beetje krullencreme en soms een beetje gel werkt beter dan 5 producten er in.
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
13-06-2020 23:40
Die lijnzaadgel, wordt die ook hard in je haar zodat je het weer moet losknijpen?
Ik ben hem nu aan het testen. Deze keer heb ik inderdaad een cast.
De vorige batch lijnzaadgel was veel dunner. Daarmee weinig cast.
Ben benieuwd. Hou zelf niet van crispy haar dat je helemaal moet uitknijpen, teveel gedoe, maar wil wel bouncy krullen. M'n haar krult wel goed maar bouncy is het niet, het hangt maar wat te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een domme vraag:
Is het handig om als je gaat uitproberen om het dan bij dezelfde lijn te houden of is mixen en matchen juist een beter idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel geexperimenteerd, voor mij is er niet 1 lijn waar ik alles mee doe. Was het maar zo makkelijk :)

Shampoo + conditioner + masker (zonder proteine) van Aura Botanica
Masker met proteine + creme + olie (af en toe maar, de avond voor het wassen) + gel van Bouclème
Co-wash van Aveda

Ik vind de shampoo/co-wash/conditioner van Bouclème niet zo denderend.

Mijn krullen zijn behoorlijk 'bouncy' tegenwoordig maar dat is pas echt sinds een paar maanden. Eigenlijk sinds corona toen ik er echt steeds minder aan ging doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag wat geplaatst op de fb pagina maar het wordt niet goedgekeurd geloof ik. Raar....
vivapimpelmees schreef:
14-06-2020 22:19
Ik heb vanmiddag wat geplaatst op de fb pagina maar het wordt niet goedgekeurd geloof ik. Raar....
Ze hebben heel veel berichten die ze moeten goedkeuren en het duurt gewoon best lang. Komt vanzelf goed!
Alle reacties Link kopieren
Veel gelezen op de Facebook groep ben ik ook maar eens begonnen.
Nu eerst maar eens met spul wat gemakkelijk te vinden is via kruidvat ed.

Mn haar is nog steeds flink pluizig, maar ik merk nu al (na nog geen week te zijn begonnen) dat m'n haar zachter aanvoelt en niet meer als stro.
Iemand al eens aleppozeep met laurierbesolie geprobeerd?

En appelazijn als conditioner?
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
18-06-2020 13:52
Iemand al eens aleppozeep met laurierbesolie geprobeerd?

En appelazijn als conditioner?
Ja beiden. Vond het helemaal niks. Aleppozeep vind ik fijn op mijn huid maar niet op mijn haar. En appelazijn... vreselijk. Het voedt niet en na een regenbui rook mijn haar naar een pot augurken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven