Ben jij modebewust?
dinsdag 24 april 2018 om 12:16
Ga je mee met de mode van nu of vind je dat helemaal niks. Wat vind je op dit moment leuk en wat kan volgens jou echt niet meer?
To trapt af:
Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
To trapt af:
Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
dinsdag 24 april 2018 om 14:01
Haha, ik denk dat ik ongeveer hetzelfde heb. Gewoon. Basic. Kon de vorige 10 jaar en de volgende 10 jaar ook nog wel.poesiepoes schreef: ↑24-04-2018 13:27Dat heb ik nou ook, net als NummerZoveel... En zoals Saartje weet ik wat mij staat of niet.
Ik draag zoveel mogelijk basic, geen fratsen. Mijn spijkerbroeken zijn recht of lopen uit (flared / bootcut), soms koop ik expres stretch broeken in een maat groter omdat dat fijner zit. Ook loop ik nog in getailleerde shirts die "gewoon" zitten en niet bijv onder de schouders, of wijd om me heen hangen. Mijn vesten zijn ook gewoon getailleerd en niet enorm lang, ze hebben allemaal een rits of knopen.
Best saai, maar ik vind dit fijner. Plus ik heb helemaal geen geld om telkens met de mode mee te gaan![]()
Al die lelijke nieuwe spijkerbroeksoorten sla ik over. Wel jammer dat ik naar de kringloop moest voor een bootcut. Jurken ook een klassieke vorm, niet van die vormloze korte zakjes.
dinsdag 24 april 2018 om 14:01
dinsdag 24 april 2018 om 14:11
helemaal dit. Ik weet wat in de mode is maar of ik dat zelf draag is afhankelijk van wat ik ervan vind.Cateautje schreef: ↑24-04-2018 12:26Ik doe alleen met de mode mee als de mode toevallig in mijn straatje past, anders laat ik het links liggen. Zo heb ik het de afgelopen 40 jaar gedaan en bevalt me nog steeds prima.
Nooit een witte legging gehad en op ballerina's of flatjes, zoals ze vroeger heette, breek ik mijn nek.
dinsdag 24 april 2018 om 14:12
dinsdag 24 april 2018 om 14:16
Ik verbaas me vooral hoe om de paar jaar de modewereld weer een verwoede poging doet om vormeloze kleding aan de man te brengen. En dan niet eens een tailleriempje of iets over die soepjurk/tuniek/shirt/trui. Is dit dan echt zo populair bij de Nederlandse vrouw? Een grote treurnis! Ik trek mij verder niet zoveel aan van de mode. Ik heb een kunstacademie achtergrond (iedereen lekker gekke, expressieve kleding aan) en merk inderdaad vaker dat mensen in mijn omgeving MIJN stijl kopiëren dan andersom
dinsdag 24 april 2018 om 14:16
florence13 schreef: ↑24-04-2018 14:12Mijn kledingkeuze is vrij simpel, op werk in pak met blousje eronder en lage pump, thuis in joggingbroek, trui en slippers. Weekend datzelfde pak zonder het jasje. Mijn kleding kast ziet er dus al jaren hetzelfde uit:klassiek formeel of slons, niets ertussen in.
Hier hetzelfde! Ik kleed me klassiek als ik de deur uitga. Eenmaal thuis trek ik mijn bh uit, oude joggingbroek en slobbershirt gaan aan. Heerlijk.
dinsdag 24 april 2018 om 14:18
Oh ja dat is inderdaad ook wel handig te vermelden, bhs zijn inderdaad geen onderdeel van de thuis outfit. In mijn optiek is een bh dragen echt werk.Kunstenkitsch schreef: ↑24-04-2018 14:16![]()
Hier hetzelfde! Ik kleed me klassiek als ik de deur uitga. Eenmaal thuis trek ik mijn bh uit, oude joggingbroek en slobbershirt gaan aan. Heerlijk.
dinsdag 24 april 2018 om 14:30
dinsdag 24 april 2018 om 14:37
dinsdag 24 april 2018 om 14:41
Nina1966
Ik ga je niet quoten ivm lappen doorscrolltekst. Maar al deze outfits zouden leuker staan zonder witte legging. Ofwel met blote benen als de jurk/tuniek lang genoeg is. Ofwel met een mooie panty, of met een zwarte of cognackleurige nette broek of een spijkerbroek.
Mijn moeder draagt soms ook een witte legging. Ze vindt haar benen te dik en te oud, vooral bij kortere tuniekachtige dingen. En ik geef haar gelijk, ze heeft niet meer zulke mooie benen als vroeger, mag ook als je 60 bent. En op het strand maakt het haar ook geen bal uit, maar naar de stad op bezoek of werk is het mooier met iets eronder. Het boeit me ook totaal niet als ze ze aan heeft. Zoiets als het laatste plaatje met dat kobaltblauwe zou mijn moeder zo aan kunnen hebben. En in de zomer snap ik dat ook. Waarom jezelf in zweetpanty's of lange broeken wurmen?
Maar dat het mooi kan zijn ben ik niet net je eens. Het is vooral praktisch. Wat ik helemaal begrijp en waar niks mis mee is.
Edit: sowieso vind ik het bij veel plaatjes lelijk dat het wit op wit is. En dan ook vaak nog eens niet hetzelfde wit. Doe dan een zwarte legging.
Ik ga je niet quoten ivm lappen doorscrolltekst. Maar al deze outfits zouden leuker staan zonder witte legging. Ofwel met blote benen als de jurk/tuniek lang genoeg is. Ofwel met een mooie panty, of met een zwarte of cognackleurige nette broek of een spijkerbroek.
Mijn moeder draagt soms ook een witte legging. Ze vindt haar benen te dik en te oud, vooral bij kortere tuniekachtige dingen. En ik geef haar gelijk, ze heeft niet meer zulke mooie benen als vroeger, mag ook als je 60 bent. En op het strand maakt het haar ook geen bal uit, maar naar de stad op bezoek of werk is het mooier met iets eronder. Het boeit me ook totaal niet als ze ze aan heeft. Zoiets als het laatste plaatje met dat kobaltblauwe zou mijn moeder zo aan kunnen hebben. En in de zomer snap ik dat ook. Waarom jezelf in zweetpanty's of lange broeken wurmen?
Maar dat het mooi kan zijn ben ik niet net je eens. Het is vooral praktisch. Wat ik helemaal begrijp en waar niks mis mee is.
Edit: sowieso vind ik het bij veel plaatjes lelijk dat het wit op wit is. En dan ook vaak nog eens niet hetzelfde wit. Doe dan een zwarte legging.
dinsdag 24 april 2018 om 14:56
Ik vind het idioot dat ik nu volgens de mode dingen aan zou moeten doen, waar ik vroeger op school om uitgelachen zou worden. Bijvoorbeeld die blote enkels nu, had ik vroeger echt niet mee aan moeten komen. Hoog water noemden ze dat. En nu kan het opeens wel omdat de grote modemensen hebben gezegd dat het mag?
In mijn middelbare schooltijd was permanent op schouderlengte in de mode. Ik had en hield heel lang haar. Nu is dat lange haar juist in en heb ik het nog maar net over de schouders. Ik zie wel dat ze het nu steeds meer los laten hangen. Die knot bovenop het hoofd vond ik maar raar, net een oma kapsel.
Verder lijk ik met de mode mee te doen omdat ik sportschoenen/gympen draag, maar dat heb ik altijd al gedaan. Misschien ben ik ook wel een trendsetter? Hakken vind ik verschrikkelijk, hoe het eruit ziet en hoe ze lopen. Daar zul je me dus nooit in zien, al is het 10x in de mode.
Wat er trouwens nu allemaal in de etalages hangt vind ik meestal niet mooi. Je schijnt nu gewoon alle combinaties aan te kunnen trekken, ook al past het niet bij elkaar.
In mijn middelbare schooltijd was permanent op schouderlengte in de mode. Ik had en hield heel lang haar. Nu is dat lange haar juist in en heb ik het nog maar net over de schouders. Ik zie wel dat ze het nu steeds meer los laten hangen. Die knot bovenop het hoofd vond ik maar raar, net een oma kapsel.
Verder lijk ik met de mode mee te doen omdat ik sportschoenen/gympen draag, maar dat heb ik altijd al gedaan. Misschien ben ik ook wel een trendsetter? Hakken vind ik verschrikkelijk, hoe het eruit ziet en hoe ze lopen. Daar zul je me dus nooit in zien, al is het 10x in de mode.
Wat er trouwens nu allemaal in de etalages hangt vind ik meestal niet mooi. Je schijnt nu gewoon alle combinaties aan te kunnen trekken, ook al past het niet bij elkaar.
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
De eerste had audrey hepburn ook kunnen dragen, de 2e zijn nu 'hip' maar droeg mijn moeder ook in de jaren 80 en zouden 10 jaar geleden not done zijn. Het eerste paar is klassiekLucifermiauww schreef: ↑24-04-2018 14:21En er is natuurlijk ook verschil tussen dit:
En dit:
De eerste vind ik lelijk maar zijn Ralph Lauren, de 2e heb ik.
Maar van beiden zou ik niks vinden als een anders ze aan had. Lekker boeiend.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
dinsdag 24 april 2018 om 15:16
Absoluut niet mijn smaak. Verre van zelfs. Echter Hey........laat een ander lekker dragen wat hij/zij leuk vind.Lucifermiauww schreef: ↑24-04-2018 14:21En er is natuurlijk ook verschil tussen dit:
En dit:
De eerste vind ik lelijk maar zijn Ralph Lauren, de 2e heb ik.
Maar van beiden zou ik niks vinden als een anders ze aan had. Lekker boeiend.
Net zo als die witte legging. Ken een moeder van school kind. Draagt in winter witte legging onder rok. Laatst was het meer dan 25 graden droeg ze warempel een zwarte legging onder rok. Toen dacht ik wel ef......huh, draai die even om. Lijkt me zo warm. En verder doet het me niets.
dinsdag 24 april 2018 om 15:18
Hier is er een die dat meemaakte.
Wist je dat door veelvuldig high-heel gebruik een spier in je voet/enkel korter wordt waardoor lopen op platte schoen echt moet worden aangeleerd? Bizar he?
dinsdag 24 april 2018 om 15:28
Ik houd van Scandinavische, minimalistische spullen -- ook nog in saaie kleuren: zwart, donkerblauw, grijs. Soms een snufje gebroken wit, oudroze of okergeel. Geen prints of andere wilde dingen, hoewel ik dat bij anderen soms echt heel gaaf vind staan. Ik ga voor de kleine details, zoals mooie stoffen, een goed model of iets kleins als mooie knoopjes. Ik heb wel eens accessoires in een dierenprint.
Ben wel dol op spul van travelstof, want dat zit lekker, is supersnel droog en hoef je niet te strijken. Perfect voor op kantoor. Zit je eigenlijk in je joggingbroek maar zie je er toch gekleed uit.
Wat echt niet meer kan: van die low rise jeans waarbij als je gaat zitten je hele achterwerk te koop staat.
Ben wel dol op spul van travelstof, want dat zit lekker, is supersnel droog en hoef je niet te strijken. Perfect voor op kantoor. Zit je eigenlijk in je joggingbroek maar zie je er toch gekleed uit.
Wat echt niet meer kan: van die low rise jeans waarbij als je gaat zitten je hele achterwerk te koop staat.
lady_day wijzigde dit bericht op 24-04-2018 15:34
0.28% gewijzigd