Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij modebewust?

24-04-2018 12:16 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga je mee met de mode van nu of vind je dat helemaal niks. Wat vind je op dit moment leuk en wat kan volgens jou echt niet meer?

To trapt af:

Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
sandy1974 schreef:
24-04-2018 17:19
Ja ik zal nooit in pyama beneden zitten, verwijder make up vlak voor slapen en kleed me dan pas uit, en ga elke ochtend na douchen/make up/föhnen/aankleden naar beneden .

Dus dan zie je er eigenlijk bij daglicht nooit als je natuurlijke zelf uit. Schaam je je voor je make-up loze gezicht?

Ik snap het ergens wel, maar dan precies andersom. Ik draag nooit make-up, dus zou me heel erg ongemakkelijk voelen als ik opgemaakt de deur uit zou gaan. Ik zou dan denken dat iedereen naar me kijkt en me er belachelijk uit vindt zien.

Het is maar wat je gewend bent natuurlijk. Als jij mij op straat zou tegenkomen vind je me er waarschijnlijk onverzorgd uit zien met mijn blote gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Honnx schreef:
24-04-2018 12:35
Tuurlijk draag ik geen dingen die mij helemaal niet staan, weet wel wat mij niet en wel staat. Maar Nederland loopt wel vaak achter daar ben ik mij wel bewust van. Maar met social media kom je ook al ver.
Loopt Nederland echt zo achter?
Als ik in het buitenland ben heb ik nou niet direct het idee dat mensenin dat betreffende land er zo veel modieuzer dan ik bijlopen. Behalve Italianen, daar kan ik nog wel een puntje aan zuigen.
Kanonne Auditor, wat klink jij leuk! Ik hou van de oubollige Britse stijl! En van oude Jags. Ik heb dat op mijn verlanglijstje staan, maar het parkeerbeleid en mijn kinderschare werken momenteel niet zo mee. Maar ooit...ooit koop ik een Jag, knoop een beeldig sjaaltje om mijn haar, trek mijn bevalligste jurk aan gecombineerd met prachtige slippertjes en ik ben good to go.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 17:56
Kanonne Auditor, wat klink jij leuk! Ik hou van de oubollige Britse stijl! En van oude Jags. Ik heb dat op mijn verlanglijstje staan, maar het parkeerbeleid en mijn kinderschare werken momenteel niet zo mee. Maar ooit...ooit koop ik een Jag, knoop een beeldig sjaaltje om mijn haar, trek mijn bevalligste jurk aan gecombineerd met prachtige slippertjes en ik ben good to go.
De Jag is ook een beetje oubollig. Een Racing Green S-Type van 13 jaar oud.
Maar het staat wel erg prettig in de file.

Strak in het pak met hoed vind ik ook leuk. Daar heb ik nog eens een foto van geplaatst op het forum.
When in doubt, the auditor is always right!
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 17:11
Hillegonda, ik kan juist niets met de midi-mode. Ik ben niet klein (1,65), maar midi maakt mijn kuiten dik en haalt tien centimeter van mijn daadwerkelijke lengte af. Net boven de knie staat mij echt het beste.
Ja, dan ben je idd een stuk kleiner. Ik ben 1.80 meter en bij mij is bijna alles dik maar mijn enkels en kuiten vallen nog mee.
Dit is mijn nieuwste aankoop (van H&M), valt bij mij iets korter en ik draag het met een brede suede ceintuur.

http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0633554001.html
Alle reacties Link kopieren
Mode bewust.....mwah, ik weet niet of dat voor mij nu, 40 +, nog wel van toepassing is. Ik weet inmiddels wat me staat en dat draag ik dus.
Los van de heersende mode zijn er wel dingen die ik nog niet zou dragen al kreeg ik er geld bij, maar dat is gewoon vanwege de algehele lelijkheid daarvan.
Denk aan: polo's. Yuk. Ik ben geen golfende man. Kleding met zichtbare logo's. Nee. Ik ga niet duur betalen om reclame te mogen maken. Truien of andere bovenkleding in beige of andere kotskleuren. Dan lijk ik dood. Shirts met teksten wegens te infantiel. Echt, waarom rare teksten uitdragen als 'life is peachy' of 'the bitch is back'. Ik lees wat er staat, en denk....whut. ..waarom wil je dat op je borst dragen? Maar misschien leest de koper van dit soort rotzooi het überhaupt niet. Oh ja, als laatste ballerina 's. Niet omdat ze niet kunnen, maar omdat ik ze buitengewoon lelijk vind. En ze lopen ook niet eens lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van je leeftijd af, vind ik. Ik zie tegenwoordig van die jonge deernes rondhuppelen in een lekker hoge 501 met dr. martens er onder en dan een enigszins kort t-shirtje er op. Vind ik superleuk om te zien - bij iemand tussen de 15 en 25.

Maar dat had ik zelf in de jaren 90 aan, toen ik nog in die leeftijdscategorie viel. Dat ga ik nu als mid veertiger toch echt niet meer dragen. Geen gezicht!
Hillegonda, die jurk is beeldig en ik kan me indenken dat hij goed staat als je lang bent! Ik zou er vooral erg gereformeerd uitzien. Jammer, want ik ben dol op dit soort jurken!
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
24-04-2018 16:42
Dan denken we anders over dit zaken.
Ik vind onopgemaakt naar de supermarkt gaan al te ver gaan. Niet voor een ander, maar voor mijzelf. Of in een t-shirt lopen, geen denken aan. T-shirts vind ik niet voor vrouwen. En naar de kroeg gaat wel die mooiste outfit aan. Afgetrapte sneakers? Die heb ik niet. Als het er versleten uitziet moet het weg, want dan is het ‘op’. Ik vind het leven te kort om er als een onverzorgde sloeber bij te lopen.
En ik vind het dan soms zonde van mn tijd om me helemaal op te doffen. En nogmaals ik doe dat vaak wel. Ik heb de duurste foundations en mascara's. Heb dure tijdloze colbertje en jurkjes. Maar soms heb ik er gewoon even helemaal geen zin in. Als ik het dan zou doen is het voor andere mensen en daarvoor ga ik geen half uur van mijn vrije zaterdag opofferen. Bovendien vind ik mezelf mooi genoeg zonder make-up en in een spijkerbroek met een onvrouwelijk t shirt (Gewoon een strak basic shirt, zelfs met decolleté maar ja). Genoeg sjans op de zaterdagochtend in de Appie hoor. Hoef ik mijn stiletto's niet voor aan. En ook al zou men me afstotelijk vinden, dat is niet mijn probleem maar dat van de ander. Zo lang ik schoon ben en mijn kleding ook is er niks aan de hand. En ik vind het zonde om elk jaar 3 paar nieuwe sneakers te kopen. Voor dat geld ga ik liever lekker uit eten.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
24-04-2018 16:59
Dit
Ik heb ook geen oude kleding, en op een vrije zondag draag ik een mooie jazz pants ipv joggingbroek, en ik ben altijd opgemaakt en geföhnd thuis ah sporten altijd
Als ik sport dan zweet ik en heb ik een ontploft tomatenhoofd met mijn haar in zweterige of pluizige slierten in een staart.
Ik kan niet sporten met make-up en mijn haar geföhnd, dan is mijn make-up doorgelopen.
Ik loop hard of doe aan bootcamp. Dat is zonde van mijn make-up en mijn dure jazzpants. Dus geen make-up en een hardloopbroek die linea recta in de was gaat.

Waarom zou je thuis sporten met make-up op? En sport je dan wel echt?
Oprechte vraag. Ik kan me er niets bij voorstellen.
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 20:01
Hillegonda, die jurk is beeldig en ik kan me indenken dat hij goed staat als je lang bent! Ik zou er vooral erg gereformeerd uitzien. Jammer, want ik ben dol op dit soort jurken!
Dank. Ja, de midi-trend kan nog wel eens erg religieus overkomen. En een probleem is ook dat bloemen nu heel erg in de mode zijn. Van die hooggesloten, lange bloemenjurken worden het dan. En dan moet je wel erg jong en wild zijn om dat te 'rocken'.

Maar deze jurk kan bij de hals open gedragen worden en hij is doorschijnend (ik heb wel een betere onderjurk besteld) dus dan vond ik het risico net wat minder groot.
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 17:11
Dat heb ik ook. Vroeger stond alles leuk en was ik gewoon fris. Nu ben ik meer belegen en moet ik het hebben van kleding die mooi zit en kan ik met veel modetrends helemaal niets. Het staat me niet fris meer, maar ik word er eerder ouder door dan dat ik ben. (39 plus)

Wat ik alleen echt niet snap is dat je gefohnt en in de make-up op de bank gaat hangen. Eenmaal thuis laat ik mijn inner-zwerver vrij! Heerlijk om in oude relaxte kleding onopgemaakt wat rond te hangen. :)

Hillegonda, ik kan juist niets met de midi-mode. Ik ben niet klein (1,65), maar midi maakt mijn kuiten dik en haalt tien centimeter van mijn daadwerkelijke lengte af. Net boven de knie staat mij echt het beste.
Bah, noem jij mensen van onze leeftijd belegen? Je daalt in mijn achting! ;-)

Ik voel me niet belegen, zie me nog steeds als meisje.

Ook ik trouwens start de dag mooi in de lak en niet pyamalummelend op de bank. In de avond verdwijnt dan die laag plamuur en die stylische textiellaag......dan mogen borsten vrij ademen, ogen door brillenglazen turen en haren piekerig 1000 kanten opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
24-04-2018 20:10
Dank. Ja, de midi-trend kan nog wel eens erg religieus overkomen. En een probleem is ook dat bloemen nu heel erg in de mode zijn. Van die hooggesloten, lange bloemenjurken worden het dan. En dan moet je wel erg jong en wild zijn om dat te 'rocken'.

Maar deze jurk kan bij de hals open gedragen worden en hij is doorschijnend (ik heb wel een betere onderjurk besteld) dus dan vond ik het risico net wat minder groot.
Die van jou vind ik erg leuk, vooral met jouw lengte. Ik ben bij mij ook altijd bang dat ik heel erg biblebelt ook met een lange jurk/rok.

Maar bij deze neemt het doorschijnende dat denk ik wel weg.
gemini2011 schreef:
24-04-2018 20:10
Als ik sport dan zweet ik en heb ik een ontploft tomatenhoofd met mijn haar in zweterige of pluizige slierten in een staart.
Ik kan niet sporten met make-up en mijn haar geföhnd, dan is mijn make-up doorgelopen.
Ik loop hard of doe aan bootcamp. Dat is zonde van mijn make-up en mijn dure jazzpants. Dus geen make-up en een hardloopbroek die linea recta in de was gaat.

Waarom zou je thuis sporten met make-up op? En sport je dan wel echt?
Oprechte vraag. Ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik ga zelfs zwemmen met make-up en gestyled haar.
Ha Troetel, in mijn hoofd ben ik geen dag ouder dan 25, maar mijn spiegelbeeld laat de laatste tijd toch echt wat anders zien! (het is elke dag weer schrikken. :) )

Ik start inderdaad de dag strak in de lak, maar zodra ik de deur niet uit hoef is het vrijheid! Bril op de neus, bh-loos (zo fijn!) en mijn haar staat alle kanten op. Nu ook: ik hang op de bank in een hele oude joggingbroek (met een paar gaten), grote Sloggi-onderbroek en een vormeloos shirt van mijn man. Make-up is er al af, haar is weer natuurlijk en ik pulk aan mijn tenen. Ongekend geluk. :)
Wat ik trouwens heel irritant vind van de mode van nu, is dat alle winterjurken mouwloos of korte mouwen hadden en de zwierige luchtige zomerjurken van nu veelal lange mouwen hebben.

Wat moet je daar nou mee :facepalm:
Ik lig op bank met een, wel stoere zebramotief, pyama. Slippers, bril, make-uploos. Make-up met water verwijderd, dus ben net een pandabeer.
Oh, en borstpartij krijgt zuurstof onder het zebramotief. Heerlijk BH-loos he!?
gemini2011 schreef:
24-04-2018 20:04
En ik vind het dan soms zonde van mn tijd om me helemaal op te doffen. En nogmaals ik doe dat vaak wel. Ik heb de duurste foundations en mascara's. Heb dure tijdloze colbertje en jurkjes. Maar soms heb ik er gewoon even helemaal geen zin in. Als ik het dan zou doen is het voor andere mensen en daarvoor ga ik geen half uur van mijn vrije zaterdag opofferen. Bovendien vind ik mezelf mooi genoeg zonder make-up en in een spijkerbroek met een onvrouwelijk t shirt (Gewoon een strak basic shirt, zelfs met decolleté maar ja). Genoeg sjans op de zaterdagochtend in de Appie hoor. Hoef ik mijn stiletto's niet voor aan. En ook al zou men me afstotelijk vinden, dat is niet mijn probleem maar dat van de ander. Zo lang ik schoon ben en mijn kleding ook is er niks aan de hand. En ik vind het zonde om elk jaar 3 paar nieuwe sneakers te kopen. Voor dat geld ga ik liever lekker uit eten.
Ik vind dat helemaal niet zonde om mij op te doffen. Ik voel mij oprecht heerlijk als ik zoveel aandacht aan mijzelf besteed en mijzelf vervolgens in de spiegel bekijk. Dan voel ik mij altijd het fijnst.
Foundation gebruik ik niet, want dat heb ik niet nodig. Mascara, mooie lippenstift en oogschaduw: ja graag.
En ik hoef niet te kiezen tussen nieuwe schoenen of uit eten. Ik doe dan en en.
Als jij je geen zin hebt om je te verzorgen is dat toch prima? Ik houd daar wel van. Het gaat om het geluksgevoel en jij en ik krijgen dat op een andere manier. Ik vind in een huispak lopen echt een straf. Dan voel ik mij ziek en een patiënt. In mooie kleding voel ik mij meer mens :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet modebewust en ga mijn eigen gangetje. Skinny jeans die heb ik eentje, maar die staat me niet vind ik. Legt nadruk op mijn heupen en kont. Ik heb liever rechte pijpen of boven smal en onder wijd. Dat kleedt beter af.

Ik val dus op kleren die mij mooier maken, en de mode doet dat veelal niet. Ik moet het hebben van kleuren zoals rood en groen en ook blauw, en niet mint en zalmroze of geel. En ik wil dus dat ik er eerder slank door lijk ipv dik.
De mode heeft daar maling aan. Het kan wel eens goed uitvallen maar het valt ook vaak slecht uit.

Geef mij maar countrystyle. Dat is tijdloos met mooie kleuren.
sinnombre schreef:
24-04-2018 20:24
Ik vind dat helemaal niet zonde om mij op te doffen. Ik voel mij oprecht heerlijk als ik zoveel aandacht aan mijzelf besteed en mijzelf vervolgens in de spiegel bekijk. Dan voel ik mij altijd het fijnst.
Foundation gebruik ik niet, want dat heb ik niet nodig. Mascara, mooie lippenstift en oogschaduw: ja graag.
En ik hoef niet te kiezen tussen nieuwe schoenen of uit eten. Ik doe dan en en.
Als jij je geen zin hebt om je te verzorgen is dat toch prima? Ik houd daar wel van. Het gaat om het geluksgevoel en jij en ik krijgen dat op een andere manier. Ik vind in een huispak lopen echt een straf. Dan voel ik mij ziek en een patiënt. In mooie kleding voel ik mij meer mens :)
Herkenbaar.

Make up bestaat hier uit eyeliner, mascara, oogpotlood, oogschaduw en wenkbrauwpotlood. Zonder dat en zonder oorringen of ringen voel ik me naakt. Echt naakt!

En kleding vind ik belangrijk. Ik hou van vrouwelijk en smaakvol. Casual is prima. Echter een pyama of joggingpak voelt voor mij als onaf. Dan ben ik mezelf niet.
Ik vind dat zo'n rare gedachte, dat als je je gezicht niet verft dat je dan niet verzorgt zou zijn, alsof die verf deel uit zou maken van persoonlijke verzorging. Wat een lariekoek.
Ik draag al jaren geen verf meer op mijn smoel, maar als ik de deur uitga, dan ben ik op en top verzorgd om door een ringetje te halen.
Huh Troetel, voel je je dan niet jezelf als je in je huispak uitgesmeerd op de bank ligt?

Ik heb denk ik meerdere persoonlijkheden wat mezelf voelen betreft:
Persoonlijkheid A: Doft zich op. Make-up is foundation (last van hyperpigmentatie), eyeliner, highlighter, flinke dot mascara en oorbellen. I :heart: oorbellen! Kleding is tijdloos en meestal een zwarte broek met of loafers of pumps. Heerlijk!

Persoonlijkheid B: Make-uploos, oude grote onderbroek, geen bh, joggingbroek, groooot shirt en bril. Als ik mijn haar heb gewassen draai ik er krullers in en daar slaap ik ook mee. Schaamteloos en ik hou ervan!

Persoonlijkheid A gaat naar buiten. B. niet. Die blijft binnen.
Cateau, ben jij dat op de foto? Volgens mij heb je een goede huid! Ik helaas niet en daar moet echt wat plamuur op, anders zie ik er vooral vreemd uit. Ik heb naast een bups sproeten ook hyperpigmentatie en ik vind dat echt vreselijk storend.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-04-2018 20:16
Ik ga zelfs zwemmen met make-up en gestyled haar.

Ik koop zelfs waterproof make up speciaal voor op vakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven