Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij modebewust?

24-04-2018 12:16 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga je mee met de mode van nu of vind je dat helemaal niks. Wat vind je op dit moment leuk en wat kan volgens jou echt niet meer?

To trapt af:

Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
Die low rise jeans....de bouwvakkersspleet.
Troeteltje schreef:
24-04-2018 15:33
Die low rise jeans....de bouwvakkersspleet.
Ik heb ze altijd heel lelijk gevonden. Je krijgt er hele korte pootjes in en een heel lang lijf, ziet er niet uit.
Maar toen het allemaal volop in de mode was en ik zei dat, dan kreeg ik de hele hubs over me heen, want volgens die jonge meiden was het de meest sexy jeans die ooit op de markt waren gebracht. :-D
Vrouwen van 60 plus in een tuniek vind ik sowieso geen goed plan. Met een legging eronder vind ik het echt geen gezicht. Doe dan een mooie broek aan.
Waarom kleed je je als 60-jarige niet wat charmanter? Waarom die Miss Etamlook? Waarom kleden sommige vrouwen zich zo slecht? Er is zoveel moois te koop en dan kiezen sommigen echt de lelijkste kledingstukken uit de meest vreselijke winkels.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-04-2018 15:33
Die low rise jeans....de bouwvakkersspleet.
Hier nog een paar daarvan van Frankie B liggen, dit jaar kan ik ze weer aan.
better an oops than a what if
Ach, inmiddels zag en zie ik regelmatig mannen die doelbewust hun strakke spijker ONDER hun billen zo hard dichtrijgen met riem dat ik vermoed dat ze hun leven lang geen kinderen zullen kunnen verwekken. En boven die riem dan hun boxershort.

Dus het kan erger.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-04-2018 15:53
Ach, inmiddels zag en zie ik regelmatig mannen die doelbewust hun strakke spijker ONDER hun billen zo hard dichtrijgen met riem dat ik vermoed dat ze hun leven lang geen kinderen zullen kunnen verwekken. En boven die riem dan hun boxershort.

Dus het kan erger.
Haha, ja, dat snap ik echt helemaal niet, maar ik ben dan ook al een oud wijf.
Ik geen oud wijf. En ik snap dat ook niet. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
24-04-2018 15:47
Vrouwen van 60 plus in een tuniek vind ik sowieso geen goed plan. Met een legging eronder vind ik het echt geen gezicht. Doe dan een mooie broek aan.
Waarom kleed je je als 60-jarige niet wat charmanter? Waarom die Miss Etamlook? Waarom kleden sommige vrouwen zich zo slecht? Er is zoveel moois te koop en dan kiezen sommigen echt de lelijkste kledingstukken uit de meest vreselijke winkels.
Voor mijn moeder geldt: praktisch.
En ja mijn moeder heeft ook mooie broekpakken, mooi gesneden blouses en en jasjes. Maar net zoals ik er in het weekend wel eens lekker praktisch bij loop (lees sneakers, wat wijdere jeans en een t shirt of makkelijke trui) heeft mijn moeder hier ook weleens behoefte aan. En dan draagt ze soms een tuniek met een legging. Kan het mooier? Absoluut. Maar het zal me aan mn reet roesten en mn moeder ook.

We zijn er niet om alleen maar mooi te zijn en in de laatste mode rond te paraderen, wel?
Ik loop bijvoorbeeld door de week al vaak genoeg op hakken met een mooie jurk of in een pak met een leuke blouse. In het weekend doe ik boodschappen, ga ik naar de kroeg of werk ik in de tuin. Dan hoef ik niet zo nodig mooi te zijn. En het interesseert me ook echt niet wat mensen ervan denken als ik met mijn onopgemaakte gezicht en mijn afgetrapte sneakers boodschappen ga doen.

Als ik een bruiloft, verjaardag, leuke avond uit heb weet ik me echt wel te kleden hoor. En mijn 60 jarige moeder evengoed.
Mode? Waarom zou ik?
Elk half jaar een nieuwe kleerkast kopen? Nee, dank je.


Ik ben al blij als ik zo 3 keer per jaar eens iets vindt dat me staat (maat, vorm, kleur, ...) én dat langer dan 1 seizoen meegaat.
Gemini, dat geldt ook voor mijn moeder van 70. Met het klimmen der jaren is ze er niet bepaald gezonder op geworden en is haar hele lijf gewoon wat krakkemikkig. De mooie pumps van vroeger past ze door oedeem niet meer, net als de mooie pantalons. Ze draagt nu veel best lelijke platte schoenen , maar ze loopt er trots als een pauw op rond. Met deze schoenen heeft ze in ieder geval geen pijn in haar voeten!

Ook draagt ze graag tunieken en leggings. Flatteus is het absoluut niet, maar het zit lekker en door wat klachten gaat ze nu voor comfort. En groot gelijk heeft ze!
Ik volg een paar modeblogs/instagrammers en ik kijk vaak wat net-a-porter aan designerkleding in de collectie heeft. Op die manier word ik wel beinvloed door de mode. Maar de mode is zo ontzettend breed, er zijn zoveel stylen en als er tegenwoordig iets nieuws bij komt gaat dat ook niet meer weg. Zo blijven de skinny's gewoon, ook al zijn er mom-jeans bij gekomen en de bootcut of flared komt ook om de 2 jaar weer terug en de mainstream winkels houden die dus ook in de collectie. Over-the-knee laarzen gaan de komende 10 jaar ook niet meer weg. Net als de sneakers onder jurken (de nieuwe generatie kiest voor meer comfort en gelijk hebben ze, vind dat ook een emancipatie-slag)

Vind het ook superleuk om mensen te kijken en let daarbij op kleding/stijl. En dan word ik blij/vrolijk als iemand er mooi uit ziet. Dat probeer ik zelf ook en ik geef ook behoorlijk wat geld uit aan kleding (shop wel heel slim, vooral eindsale en wat high-street ernaast). Mijn kleding gaat ook jaren mee.

Ik heb jaren geleden ook leggings onder korte jurkjes/tunieken, witte leggings en ballerina's gedragen. Dat doe ik nu niet meer en dat komt omdat het uit de mode is en ik het daarom niet meer leuk vind. Dus hoewel ik probeer te denken dat ik onafhankelijk mijn eigen smaak bepaal ben ik wel degelijk beinvloedbaar.
Ooh en ik loop te juichen over de midi-trend. Past super goed bij mijn lengte en figuur. Hoop dat midi ook nooit meer weg gaat.

Ik ga deze maand al mijn boven-de-knie-jurken op marktplaats verkopen. Was er toch al iets te dik voor en nu ik dit jaar 45 word vind ik het leeftijds-technisch ook mooi geweest. Zeker nu de winkels eindelijk vol hangen met veel betere alternatieven voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 16:05
Gemini, dat geldt ook voor mijn moeder van 70. Met het klimmen der jaren is ze er niet bepaald gezonder op geworden en is haar hele lijf gewoon wat krakkemikkig. De mooie pumps van vroeger past ze door oedeem niet meer, net als de mooie pantalons. Ze draagt nu veel best lelijke platte schoenen , maar ze loopt er trots als een pauw op rond. Met deze schoenen heeft ze in ieder geval geen pijn in haar voeten!

Ook draagt ze graag tunieken en leggings. Flatteus is het absoluut niet, maar het zit lekker en door wat klachten gaat ze nu voor comfort. En groot gelijk heeft ze!
Ja mijn moeder heeft ook gezondheidsproblemen, 1 been werkt bijvoorbeeld niet meer zo goed mee. Dus platte stappers inderdaad. En dan is mijn moeder ook nog zo dat ze zich bij de bruiloft van mijn nichtje in pumps gaat lopen wurmen (wel met een klein hakje). Waarschijnlijk de hele avond en de volgende dag pijn gehad, maar ja "je hoort er wel een beetje netjes uit te zien".
En mijn moeder was ook altijd van de mantelpakjes met een pied de poule en mooie schoenen. Juist die mooie schoenen. Maar das war einmal.
gemini2011 schreef:
24-04-2018 15:57
Voor mijn moeder geldt: praktisch.
En ja mijn moeder heeft ook mooie broekpakken, mooi gesneden blouses en en jasjes. Maar net zoals ik er in het weekend wel eens lekker praktisch bij loop (lees sneakers, wat wijdere jeans en een t shirt of makkelijke trui) heeft mijn moeder hier ook weleens behoefte aan. En dan draagt ze soms een tuniek met een legging. Kan het mooier? Absoluut. Maar het zal me aan mn reet roesten en mn moeder ook.

We zijn er niet om alleen maar mooi te zijn en in de laatste mode rond te paraderen, wel?
Ik loop bijvoorbeeld door de week al vaak genoeg op hakken met een mooie jurk of in een pak met een leuke blouse. In het weekend doe ik boodschappen, ga ik naar de kroeg of werk ik in de tuin. Dan hoef ik niet zo nodig mooi te zijn. En het interesseert me ook echt niet wat mensen ervan denken als ik met mijn onopgemaakte gezicht en mijn afgetrapte sneakers boodschappen ga doen.

Als ik een bruiloft, verjaardag, leuke avond uit heb weet ik me echt wel te kleden hoor. En mijn 60 jarige moeder evengoed.
Dan denken we anders over dit zaken.
Ik vind onopgemaakt naar de supermarkt gaan al te ver gaan. Niet voor een ander, maar voor mijzelf. Of in een t-shirt lopen, geen denken aan. T-shirts vind ik niet voor vrouwen. En naar de kroeg gaat wel die mooiste outfit aan. Afgetrapte sneakers? Die heb ik niet. Als het er versleten uitziet moet het weg, want dan is het ‘op’. Ik vind het leven te kort om er als een onverzorgde sloeber bij te lopen.
Ik weet niet eens wat flair pants zijn :$
Mijn kleding is basic, broek, shirt, vest, maar wel kleurig. Sowieso ben ik "veroordeeld" tot platte schoenen vanwege een probleem met mijn enkelbanden. Meestal vind ik het prima om gympen te dragen, soms vind ik het jammer dat ik geen pumps aan kan. Echte hoge hakken denk ik niet eens over na. Ik heb twee leggings, voor onder mijn broek als het 's winters koud is. Verder hou ik niet van grijze/zwarte outfits en ook niet van kleding met letters erop. Ik ben geen wandelende reclamezuil.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel toen was ik zo jong en dun dat zelfs een vuilniszak van de HM nog hip stond, nu als 40+ er draag ik waarvan ik weet dat het me goed staat .
Dus vorige week met warmte een mooie maxi jurk ipv short en singlet
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
24-04-2018 16:42
Dan denken we anders over dit zaken.
Ik vind onopgemaakt naar de supermarkt gaan al te ver gaan. Niet voor een ander, maar voor mijzelf. Of in een t-shirt lopen, geen denken aan. T-shirts vind ik niet voor vrouwen. En naar de kroeg gaat wel die mooiste outfit aan. Afgetrapte sneakers? Die heb ik niet. Als het er versleten uitziet moet het weg, want dan is het ‘op’. Ik vind het leven te kort om er als een onverzorgde sloeber bij te lopen.
Dit
Ik heb ook geen oude kleding, en op een vrije zondag draag ik een mooie jazz pants ipv joggingbroek, en ik ben altijd opgemaakt en geföhnd thuis ah sporten altijd
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
24-04-2018 16:51
Ik weet niet eens wat flair pants zijn :$
Volgens mij hebben de fashionista's meer kaas gegeten van mode dan van taal, en bedoelen ze flared pants (van die 70's broeken; strak aan de bovenkant, wijd uitlopende pijpen naar onderen toe).

Of het is heel iets anders. Ik loop hopeloos achter, dus het zou zomaar kunnen.

Zelf hoop ik trouwens dat die high-waist-jeans nog lang in de winkels te vinden blijft. Met een lang bovenlijf zijn shirtjes al snel te kort en met een high-waist-broek loop ik tenminste niet in mijn blote buik. Dat is voor de toeschouwers namelijk niet meer zo leuk als toen ik 21 en strak was.
sinnombre schreef:
24-04-2018 16:42
Dan denken we anders over dit zaken.
Ik vind onopgemaakt naar de supermarkt gaan al te ver gaan. Niet voor een ander, maar voor mijzelf. Of in een t-shirt lopen, geen denken aan. T-shirts vind ik niet voor vrouwen. En naar de kroeg gaat wel die mooiste outfit aan. Afgetrapte sneakers? Die heb ik niet. Als het er versleten uitziet moet het weg, want dan is het ‘op’. Ik vind het leven te kort om er als een onverzorgde sloeber bij te lopen.

Het is dus wel voor een ander, want jij wil niet dat anderen jou zonder make-up zien. Als het alleen om jezelf ging hoefde je toch geen moeite te doen om er voor anderen mooi uit te zien? Dan kon je je die moeite en het geld net zo goed besparen. Of zit je als je alleen thuis bent ook helemaal opgedirkt op de bank?
sandy1974 schreef:
24-04-2018 16:55
Vroeger wel toen was ik zo jong en dun dat zelfs een vuilniszak van de HM nog hip stond, nu als 40+ er draag ik waarvan ik weet dat het me goed staat .
Dus vorige week met warmte een mooie maxi jurk ipv short en singlet
Dat heb ik ook. Vroeger stond alles leuk en was ik gewoon fris. Nu ben ik meer belegen en moet ik het hebben van kleding die mooi zit en kan ik met veel modetrends helemaal niets. Het staat me niet fris meer, maar ik word er eerder ouder door dan dat ik ben. (39 plus)

Wat ik alleen echt niet snap is dat je gefohnt en in de make-up op de bank gaat hangen. Eenmaal thuis laat ik mijn inner-zwerver vrij! Heerlijk om in oude relaxte kleding onopgemaakt wat rond te hangen. :)

Hillegonda, ik kan juist niets met de midi-mode. Ik ben niet klein (1,65), maar midi maakt mijn kuiten dik en haalt tien centimeter van mijn daadwerkelijke lengte af. Net boven de knie staat mij echt het beste.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
24-04-2018 17:08
Het is dus wel voor een ander, want jij wil niet dat anderen jou zonder make-up zien. Als het alleen om jezelf ging hoefde je toch geen moeite te doen om er voor anderen mooi uit te zien? Dan kon je je die moeite en het geld net zo goed besparen. Of zit je als je alleen thuis bent ook helemaal opgedirkt op de bank?

Ja ik zal nooit in pyama beneden zitten, verwijder make up vlak voor slapen en kleed me dan pas uit, en ga elke ochtend na douchen/make up/föhnen/aankleden naar beneden .
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
24-04-2018 15:47
Vrouwen van 60 plus in een tuniek vind ik sowieso geen goed plan. Met een legging eronder vind ik het echt geen gezicht. Doe dan een mooie broek aan.
Waarom kleed je je als 60-jarige niet wat charmanter? Waarom die Miss Etamlook? Waarom kleden sommige vrouwen zich zo slecht? Er is zoveel moois te koop en dan kiezen sommigen echt de lelijkste kledingstukken uit de meest vreselijke winkels.
Ehhh misschien omdat zij het WEL mooi vinden? Geen idee hoor, ik zeg maar wat..

Ik heb echt van alles wat, maar grijp het liefst naar mijn favoriete skinnyjeans en een warm vest/ grappig tshirt.
Maar ik heb ook klassieke jurkjes en blazers, joggingbroeken, blousjes ed. (Ja ik heb teveel).
Ik weet welke kleuren mij mooi staan en welke absoluut niet en daar hou ik me "braaf" aan.
Thuis/ supermarkt/ hond uitlaten is meestal: zo comfortabel mogelijk (zachte warme stoffen).
Uit eten/ dagje op pad oid: wat gekleder tot chique.

Ik ben blij dat de trend nu weer langere shirts in de winkel brengt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-04-2018 14:37
Nee hoor, allemaal verschrikkelijk
Af-schu-we-lijk idd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Modebewust?
Ik ben me ervan bewust dat er iets als mode bestaat. En ik verkies het dit grotendeels te negeren. Dat is als man iets makkelijker, want we hebben alvast niet het probleem dat we ons druk moeten maken over de hoogte van onze hakken, de lengte en snit van onze jurken en of we wel of geen witte legging aan kunnen.

Mijn kledingstijl is enigszins conservatief en tijdloos. Sommigen zullen zeggen: oubollig.
Ik draag bij voorkeur ribbroeken in jeansmodel, daarop een overhemd en een jasje. Daarbij heb ik een voorkeur voor tweed en ben ik langzaamaan bezig een collectie jasjes van Harris Tweed aan te leggen. Als stijlelement draag ik vrijwel altijd een pochet in de borstzak. Hieronder natuurlijk geen sneakers, maar schoenen. Bij voorkeur Greve, Van Bommel (al dan niet Floris van Bommel) of Italiaanse merken.

Ook heb ik een voorkeur voor het dragen van petten. Geen baseball caps natuurlijk, maar van die baker boy petten van tweed.
Eigenlijk heel Brits. Daar hield ik altijd al van, maar die jasjes kosten wel wat en daar ben ik pas een jaar terug wat serieuzer mee begonnen. Zo’n beetje vanaf het moment dat ik me in een oudere Jaguar ben gaan verplaatsen.
Daar paste het beter bij als bij een doorsnee Renault Megane.
Die Jag was het excuus om nu eindelijk eens los te gaan.
Laten we zeggen dat de serie Peaky Blinders qua stijl helemaal bij me past.

Ik maak niet echt onderscheid tussen privé en zakelijk in kleding.
In de zomer draag ik best korte broeken en een poloshirt. Zelden een t-shirt en zéker niets met een grote print of een groot logo of onzintekst erop. Daar kan dan wel een paar leren teenslippers onder. Schaam ik me helemaal niet voor.
When in doubt, the auditor is always right!
heavydrizzle schreef:
24-04-2018 17:07
Volgens mij hebben de fashionista's meer kaas gegeten van mode dan van taal, en bedoelen ze flared pants (van die 70's broeken; strak aan de bovenkant, wijd uitlopende pijpen naar onderen toe).

Of het is heel iets anders. Ik loop hopeloos achter, dus het zou zomaar kunnen.

Zelf hoop ik trouwens dat die high-waist-jeans nog lang in de winkels te vinden blijft. Met een lang bovenlijf zijn shirtjes al snel te kort en met een high-waist-broek loop ik tenminste niet in mijn blote buik. Dat is voor de toeschouwers namelijk niet meer zo leuk als toen ik 21 en strak was.
Aha die heb ik dus ook gedragen. In de jaren zeventig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven