Mode & Beauty alle pijlers

benzoylperoxide hydrogel 10%

09-05-2014 16:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb deze creme gehaald, maar ipv van minder zit ik nu onder de acne? Kan dit? Ik had eerst de 5% en dat zag er beter uit en nu heb ik sinds eergisteren de 10% geprobeerd maar het jeuk en het ziet er juist erger uit?

Afwachten of is dit niet de bedoeling?
Waarom heb je 10%? Hoelang heb je 5% gebruikt? Ik gebruik al twee jaar 5% en m'n huid is een stuk beter. Als het jeukt is je huid teveel uitgedroogd dus zou ik even een dagje overslaan en daarna verder gaan met 5% en vergeet niet wel gewoon een dagcreme te gebruiken.
Als het erger wordt zou ik er mee stoppen. Waarschijnlijk verdraag je de 10% niet.
Ik zou 10% niet op het gezicht gebruiken, 5% volstaat.
de 5 % werkt meestal minstens zo goed als de 10%. De 10% wordt pas geadviseerd als de 5% geen of bijna geen zichtbaar effect heeft.

Hoe lang heb je de 5 % gebruikt voor je aan de 10% begon?
Ik heb 2 weken 5 % gebruikt, in het begin zag ik verbetering en daarna niet meer, dus dacht ik ik doe er 10% overheen, nu heb ik veel acne dan ik ooit had? dat is toch vreemd?
Het irriteert de huid heel gauw, zijn het geen irritatiebultjes of iets?

Ik vind het super spul, maar mijn huidheeft ook erg moeten wennen aan de 10%. Ik ben ook niet zo gauw overgestapt van 5 naar 10%.

Het irriteerde de huid al vlug, daar moet je echt mee oppassen, vooral de dunnere huid, bijv onder je ogen en rondom de wenkbrauwen, is het heel snel schraal of rood, soms ook met schilfers. Vooral niet teveel en te vaak proberen.

Mij hielp het goed bij puistjes, maar de mee-eters bleven?
wat is nou eigenlijk het verschil met een antibiotica creme? Soms vraag ik mij af kan ik niet beter naar de huisarts hiervoor of maakt het niet veel uit?
Benzoylperoxidecreme moet je een aantal weken gebruiken voor het effect echt naar boven komt. Ik zou dus even doorgaan met 5% en pas als dat na een aantal weken onvoldoende effect geeft (nog steeds vette huid en puistjes) dan eventueel 10% gaan gebruiken. Door irritatie kan je ook puistjes krijgen.

Antibioticacreme is bacteriedodende crème en zorgt ervoor dat verstopte mee-eters geen pustels worden (dus ontstoken puistjes), terwijl benzoylperoxide ervoor zorgt dat de poriën minder snel verstopt worden en het remt licht de bacteriegroei.

En ja, als je met 5% benzoylperoxide er niet uit komt en je hebt veel last van puistjes zou mijn advies ook zijn om het een keer met je huisarts te overleggen...
Overleg met een goede dermatoloog svp, sommige cremes kunne forse bijwerkingen hebben en werken puur symptoom remmend, de onderliggende oorzaak wordt niet weggenomen.
2 weken is te kort om resultaat te zien.

6 weken minimaal, 3 maanden optimaal.

Geen dagcreme erbij gebruiken, je huid moet immers wat uitdrogen.

Een creme maakt het weer vettig en je hebt risico dat je er pukkels van krijgt.

Na die 3 maanden moet je even een tijdje stoppen, anders word je resistent. Je kunt het later wel weer gebruiken, maar minder vaak. Bv 2-3 keer per week.

Dit heb ik toentertijd overigens allemaal gedaan op advies van de dermatoloog en had er ook een antibioticamiddel naast. Maar dan doen ze eerste instantie niet. Dat was ook meer om de resistentie tegen te gaan. Een antibiotica-middel heb ik ook wel eens los gehad, maar dat was niet beter of zo. Het werkt net even anders, dus dat moet je meemaken. Als ik jou was zou ik met de Benzoyl doorgaan en als je weet dat het niet helpt, dan kun je altijd nog wat anders proberen. Ik zou je wel de tip geven het merk GALDERMA te kopen. Is wat duurder, maar de dermatoloog adviseerde mij strikt deze te nemen.

Dat je nu even meer acne hebt is normaal. Een zalfje kan pas na x-aantal weken werken, nu is het te vroeg. Het kan zelfs iets erger worden de eerste 6 weken, dat hoort er allemaal bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven